Heinäkuun höpinät

Pitkästä aikaa kuulumisia jos muistaisi kirjoittaa. Eli nyt on rakenneultra ja se "kela" neuvolakin takana. Ultrassa kätilö sanoi että kyllä tuo enemmän tytöltä näyttää mutta sittenhän se lopullisesti selviää marraskuussa. :p Nimiäkin ollaan kovasti mietitty ja ollaan jo suurinpiirtein päädytty siihen lopulliseen.
Neuvolassa sitten katottiin verenpaineet ja sen sellaiset ja ne oli niinkuin pitääkin mutta painoa on kuulemma tullut vähän turhan vauhdilla. En kyllä yhtään ihmettele kun oli sellainen pien kausi tuossa vähän aikaa sitten että ihan jatkuvasti oli nälkä vaikka kuinka söi joten se nyt sitten näkyy. Kyllä on olokin ollu sen mukainen, turvonnut ja tukala, eikä hellekkään hirveesti tuohon auta. :smiley-ashamed004 Maha-asukki on kooltaan päivän pari isompi kun mitä viikot sanoo mutta LA pysyy silti samana. Kohtu on kyllä sitten kuulemma reilusti isompi kuin mitä pitäisi mutta neuvolasta sanottiin että ei kannata huolestua että voi olla että miulle vaan tulee joku kasvupyrähdys tuohon eteen ja sitten se tasottuu taas. Sydänäänet oli selkeät ja vahvat ja bebe liikkuu tosi paljon.

Seuraavaksi on edessä sokerirasitus ensi kuussa jota jo pienellä kauhulla odotan kun pitää olla kauan syömättä ja se tuloskin vähän huolettaa, mutta murehditaan sitä sitten jos aihetta tulee.
Muuten olo on ollut vähän niin ja näin, tämä helle tekee olosta tosi huonon ja taisin jo jonkunlaisen auringonpistoksen tai sitten vaan ylikuumenin tuossa noin viikko sitten kun oltiin kokopäivä miehen kanssa shoppailemassa kuumana päivänä. Tuloksena oli kaamea päänsärky ja hirveä olo. Töissä on hankalaa kun työvaatteet on ei-kauhean-hengittävät joten tulee kuuma hirmu nopeasti. Pitkään ei voi kävellä esim kirppareilla tai kaupoissa kun jo alkaa tuntua että jalat lähtee alta ja kokkaillessa hellan kuumuus alkaa aina jossain vaiheessa käydä kunnolle. Odotan NIIN innolla sitä että kelit edes vähän viilenisi. >.< Alkaa olla niin ärsyttävää kun ei jaksa tehdä yhtään mitään muuta kun juoda ja istua tuulettimen edessä. :gen113
Nostan kyllä hattua niille äideille jotka on viimeisillään raskaan näillä helteillä! :gen014

Täällä ollaan nyt liitos ja ligmentti kipujen kourissa massun äkillisen pömpähtämisen vuoksi :happy093 Mulla ollut (on) pieni massu moniin muihin verrattuna mutta nyt alkaa valoa näkyä tunnelin päässä että tämäkin kasvaa ! Meidän poika eli koodinimi Kalevi on nyt muutaman päivän potkinut kauheasti, ja mä olen tietty tyytyväinen =)

Ensiviikolla olis "kela-neuvola". En malta odottaa että saan äitiyspakkauksen!
Huoltakin mahtuu heinäkuuhun. Mulla siis todettiin nt-ultrassa jo että mulla on myooma (voitte googlettaa ) ja nyt rakenneultrassa hän laittoi kuvat lääkärille ja sanoi että laittaa mulle uuden ultra-ajan rv 28 jos lääkäri näkee tarpeelliseksi. Postissahan se tuli. Toivon parasta että on vaan varmuuskäynti, saanpahan nähdä Kalevin vielä ennen marraskuuta :happy093Sellasta tänne, eli hyvin menee ja poikaa jo innolla odotellaan kotiin. Odottavan aika on kyllä pitkää <3

Mulla siis todettiin nt-ultrassa jo että mulla on myooma (voitte googlettaa ) ja nyt rakenneultrassa hän laittoi kuvat lääkärille ja sanoi että laittaa mulle uuden ultra-ajan rv 28 jos lääkäri näkee tarpeelliseksi. Postissahan se tuli. Toivon parasta että on vaan varmuuskäynti, saanpahan nähdä Kalevin vielä ennen marraskuuta :happy093Sellasta tänne, eli hyvin menee ja poikaa jo innolla odotellaan kotiin. Odottavan aika on kyllä pitkää <3

Täällä löydetty myös myooma, riippuen paikasta ja kivuista seurailevat tiheämmin.. ainakin meilläpäin. :) Ens perjantaina ois äippäpolille taas lähete tarkistukseen myooman takia.
Tiedätkö missä sulla se sijaitsee? Mulla jossain kohdunkaulan kanavan vasemmalla puolella.. ??:confused: Ei vissiin ? pitäis kuitenkaa häiritä synnytystä, ens viikollapa kuulee enempi..

Täällä sairasloma jatkuu, tänään käytiin pään magneettikuvissa. Onneksi kaikki kuitenkin kunnossa, migreeni vaan epätavallisen hankala. Pikkuhiljaa pitäisi aloittaa lääkevieroitus.
Muuten kaikki menee ihan mukavasti. Aamuisin tosin kummia heikotuksia välillä.

Viimepäivinä vain miettinyt, että mitä tarkoittaa raskaudesta nauttiminen? Moni kun kysynyt, että oletko pystynyt yhtään raskaudesta nauttia. Mitä se oikeastaan edes tarkoittaa? Miten se tehdään?

Viikonloppu menee miehen kummitytön synttäreiden parissa ja ensi viikolla risteilylle Tukholmaan. Siinäpä edes vähän vaihtelua arkeen.
Ja viimeviikolla saatiin hankittua vaunut ja turvakaukalo, yksi asia pois mietinnästä :)

Lumikki, ei ole sanonut missä on. Mulla ei ole kyllä mitään kipuja eikä mitään muutakaan. Siksi mua vähän huoletti että miksi sinne ultraan nyt pitää mennä että onko siitä kumminkin nyt jotain haittaa. Mutta senhän näkee sitten :)

Itellä kans kokovartalohiki töissä ku vaatteet ei pahemmin hengitä. :D Tosin eiköhän sama juttu oo ollu helteellä joka kesä. Kuuman päivän jälkeen huomaa et on jaloissa ja käsissä vähä turvotusta.

Onko kellään ollut kivuliaita harjoitussupistuksia? Mulla ollut n. kk sitten jonkun verran ei säännöllisiä ja tänään tullut kolme kertaa. Toinen neuvolatäti sanoi että jos ei ole säännöllisiä niin ei hätää ja toinen täti taas sanoi että soitti tänne niin kannattaa tarkistaa tilanne. En ole edes työelämässä tällä hetkellä, mutta supistukset liittyneet rasituksen jälkeen lähinnä. Esikoisesta oli seisomatyö eikä kyllä minkäänlaisia supistuksia.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Koirien kanssa lenkille aamulla, sitten reilun tunnin automatka mummun kasikymppisille, juhlissa kolme-neljä tuntia, autolla takaisin kotiin. Koirat lenkille, bussilla keskustaan, kaverin kolmekymppiset, hengailua kerrostalon katolla ja kämpillä, alkoholitonta olutta muiden seurana. Muut lähti keikalle, minä palasin kotiin, vaikka tuntui että olis senkin voinut vielä jaksaa. Kotiin tultua koirat ulos, nyt istunut tässä lajittelemassa vauvan vaatteita koon mukaan eikä ihan tappokuollut olo ole vieläkään :D Ja hey, mun toisesta tissistä näköjään valuu maitoa :D

Rv 24 + 4.

Lilliputtis täällä toisesta rinnasta tulee kirkast nestettä, joka varsinkin öisin tahraa.. jotain maidon esinestettäkö :confused:

Niin ja rv 24+5 menossa

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app

Rodokselta eilen kotiuduttiin! Matka meni tosi hyvin niin raskauden kuin esikoisen (alle 2-v ikiliikkuja) kannalta. Vieläkään ei tunnu et olis raskaana, olo normaali eikä maha ole suuri niin hyvin jaksoin. Fetaa sun muita "ei sallittuja" tietty vältin... Valitettavasti! Huomenna käynnistyy viikko 24 eli tulee täyteen 23+0. Kuuluisa "kela/laajaneuvola" on keskiviikkona aamuna. Kiva mennä reissun jälkeen puntariin :D

Kyllä tää helle ottaa koville. Ihan läkähdyksissä ja koko ajan hiestä märkä :smiley-ashamed004 Mutta mietin juuri, että kyllä tää varmasti helpompaa on kuin niillä joilla on LA keväällä ja talven pahimmat pakkaskelit ja jäätiköt saa tasapainotella ison mahan kanssa.
Joten eiköhän vaan nautita kesästä vaikka turvottaakin ja on tukalaa. Jäävettä kannullinen ja tuulettimen ääreen. :glasses9

Mä vihaan hellettä muutenkin. Liian kuumalla ei pysty tekemään mitään enkä tiedä mitään turhempaa ku maata rannalla. Voin olla rannalla mutta mieluummin sit teen samalla jotain, vaikka käsitöitä :D Mut siis nyt kun mun ruumiinlämpö on raskauden myötä noussu (normaalisti 35,5-8), must tuntuu et kestän lämmintä paljon paremmin. Toivotaan että näin jatkuu!

Huh hellettä! Meillä on nyt muutettu ja ollaan kyllä miehen kanssa tosi tyytyväisiä. Ihana alue, rauhallista, mutta on ihmisiä ja kaikki on niin kauniin näköstä täällä :) Mä kyllä päätin, että en halua muuttaa tältä alueelta pois niin kauan, ku täällä säilyy tää tunnelma! Uimaranta aivan lähellä <3 Kauppakeskus ja lähikauppa löytyy ja päiväkoti on tossa pihalla melkeenpä :D Suurin osa huonekaluista löytänyt paikkansa ja tavaratkin pikkuhiljaa siirtyy jätesäkeistä ja pahvilaatikoista omille paikoilleen. Ite yritän ottaa suht iisisti ton purkamisen kanssa, kun oli sen verran rankka muutto, vaikken itse edes kantanut juuri mitään, ihan kevyitä juttuja vaan. Toki se muutto päivä ja sitä edeltävä päivä sisälsi huimasti viime hetken pakkailuja ja piti pölyt pyyhkiä osasta huonekaluista jne. Suurimman osan teki mies ja mun isä, kun kantoivat lähes kaiken. Kissakin pikkuhiljaa totuttelee uuteen asuntoon. Maukuu tosin aika paljon, mutta ei oo pissiny vääriin paikkoihin tai mitään. Kyllä tästä vielä kodin näkönen saadaan ja totutaan koko poppoo tähän uuteen ympäristöön :)

Jee, sain vihdoista viimein magneettikuvauksen tulokset ja ei ollut välilevyn pullistumaa. Meidän vaavi vaan painaa hermoihin, joten ei tässä tarvita muuta kuin suomalaista sisua viimeiseen 15 viikkoon ja sitten pitäisi helpottaa. Ihan käsittämättömän huojentunut olo vaikka kivut eivät ole kadonneet mihinkään. Onneksi mies on tukena kaiken aikaa. :hug003

Ootteko jo muuten täytelleet kelahakemuksia. Itse aattelin perehtyä niihin tänään. Saas nähdä osaanko täyttää ne oikein, sen verran monimutkaisilta ainakin nuo täyttöohjeet näyttivät, että tässä saa rääkätä rusinaa oikein todenteolla.:confused004

täytetty on ja musta ne oli aika simppelit :) lukee vaan tarkkaan, mitä kysytään, niin varmasti sujuu :) ja jos on töissä, niin ainahan voi mennä/soittaa omaan palkanlaskentaan ja pyytää sieltä täyttöapua :)

Hups, onpas siitä vierähtänyt aikaa kun olen täällä viimeksi pyörähtänyt. Jotenkin tämä kesä on vienyt mukanaan ja mie oon nautiskellut pari viikkoa lomasta ja tästä ihanasta helteestä. Mä olen niin lämmön ja kuumuuden ystävä. Eikä tuo kasvava tynnyrikään ole nautiskelua haitannut :). Ei edes turvotusta ole ollut havaittavissa sen enempää kuin normistikin tälläisissä helteissä.

Ja voi pojat, on tynnyri kuulkaa parissa viikossa sitten kasvanut ja aloittanut ihan oman elämänsä. Vauhtia näyttää tynnyrin sisällä olevan tyypilla, kunnon bileet siellä näyttää olevan aika useasti. :love7

Parasta kuitenkin, ett mä olen edelleen pystynyt kirmaamaan lenkkipoluilla, ei mitään tuntemuksia missään. Vauhdista ei nyt voida puhua edes, etanamenoa se on, jotta pysyy sykkeet aisoissa. Mutta kuitenkin tossut jalassa edelleen saa mennä niin voi että!

...ja vielä lomaa pari viikkoa edessä, sitten rapian kuuden viikon rutistus töissä ja pääseekin vähän "pidemmälle" lomalle :)

Mä nautin kans helteistä eikä ole turvotuksia näkynyt. Maha alkanut kasvaa myös täällä. Hyvin siis menee ja sais mennä jatkossakin :)

Takaisin