Heinäkuun höpinät

Ite en kyllä millään voi sanoo, et olisin nauttinu raskausajasta, olot on olleet sen verran karseat koko raskausajan. Tottakai olen iloinen pikkuisesta, joka mahassa mönkii, mutta muuten on ollu kyllä tosi rankkaa. Toivottavasti synnytys menis hyvin, sekin on alkanut nyt jo jännittää, kun ei tää raskaus oo oikein menny mun osalta helposti. Mietityttää myös vauvan koko, kun on ollut normaalia isompi...

Mä taidan kans kokeilla tota siivoamista. Kattoremontista ei ollut apua :P tyyppi on aika iso ja terkkari vihjaili viimeksi, et ei varmaan odotella kovinkaan paljon yli LAn kun käynnistellään jos ei itse tajua tulla. Lisää kotihommia siis vaan kehiin, jos vaikka innostuis tulemaan ulos. Massu on kyllä jo laskeutunut jonkin verran.

Täällä nousi kyllä hymy huulille, kun miehen kanssa kierrettiin kirpputoria (ihme kun sain mukaan!!) ja mies meni edellä ja hyökkäili pöytiin joilla oli vauvanvaatteita ja ehdotteli kivoja vaatteita!! Oli se niin uskomatonta ja mieskin oli innoissaan! :) sydäntä lämmitti oikein! <3

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Jotenkin on tänään ihan kummallisen vetämätön olo.. Muihin päiviin verrattuna nyt on jopa viileämpääkin. Päätäkin meinaa alkaa särkemään, vaikka sitä ei ole tapahtunut koko raskauden aikana.. :sad001 Onneks huomenna on neuvola. Ja ultratakin pitäis pitkästä aikaa sitten rakenneultran..

Mun yöunet on kyllä näköjään jo ennen vauvantuloa ihan onnettomat. Alkuyöstä en vaan saa unta. Viime yönäkin valvoin kahteen ja kuudelta poika päätti herätä, kuten yleensäkin. Poika oli käynyt illalla poikkeuksellisen myöhään nukkumaan, joten täällä pyöri aamun kaksi suhteellisen väsynyttä hahmoa. Tällaisina päivinä on turha jäädä kotiin kiukkuamaan, joten lähdettiin katsomaan päivällä koko perheen teatteriesitystä. Saatiin lopulta ihan kiva päivä, tosin nyt illalla poika nukahti pää mustikkakulhoon.

Äitiyspolin lääkäri määräsi minulle tuohon alkuyön unettomuuteen lääkettäkin saatesanoin, että ihan kevyttä lääkettä. Lääkkeen nimi oli Opamox, ja kun kotiin tullessa lääkkeestä lueskelin, on pillerit jääneet purkkiin, ilmeisen vahvaa rauhoittavaa lääkettä, joka voi aiheuttaa riippuvuutta.

Oottekos pakannut jo sairaalakassin valmiiksi ? Mitä sinne pakkasitte ? :) Mulla kassi vielä pakkaamatta, tosin tiedän aika tarkkaan, mitä sinne pakkaan. * Vauvalle kotiintulovaatteet *Harsoliina *Itselle kotiintulovaatteet *Imetysliivit ja imetystopin * Liivinsuojia *Hygienia/kauneustarvikkeet *Luettavaa, lehtiä tms. *Naposteltavaa (Lähinnä miehelle synnytykseen mukaan, kun miehellehän ei mitään siellä tarjoilla ) *Kamerat ja laturit * Puhelin ja laturi *Neuvolakortti * Siteitä kotiinlähtöä varten *Kuulokkeet.. Unohtuko jotain tärkeää ? Kassi odottaa pakkausta, ja huomenna käyn ostamassa kaikki tarpeelliset (shampoot,dödöt ym) Haluan, että kassi on täysin pakattuna, siksi ostan kaikki uudet mukaan, ettei tarvi alkaa miettiä lähdön hetkellä, että mitä täältä kassista puuttuikaan :D

Mulle oli järjestetty tänään vauvakutsut <3 Tuli kyllä ihan yllärinä! Ihana päivä :)

Sairaalakassin pakkaaminen on to do -listalla roikkunut mutta äsken kerkesin jo innostumaan, josko jotain alkais tapahtumaan. Parin tunnin ajan muutamia oikein kipeitä suppareita ja sukkapuikkoja. Älykkönä lähin käpeksimään pienen lenkin, josko vaikka oikein innostuis tosihommiin mutta siihen se sit jäikin. Nyt vaan pientä vauvan möyrintää mahassa, että se siitä sitten.. No eipä tässä vielä hoppu olekaan 3.8 laskettu aika. Huomenna meen kättärille tutustumaan, onko muita foorumilaisia tulossa?

Yhtenä kappaleena - vieläkin. Päätin kyllä eilen, että vaavi saa luvan tulla jo tällä viikolla :grin Nämä kivut on vaan niin inhottavia. Viime yönä taas heräsin supistuksiin. Ja joka kerta kylkeä kääntäessä vihlaisi ja muljahteli jossain. Äähh, raskaus ois paljon helpompaa ilman näitä oireita :rolleyes:

Eihän tuonne laskettuun aikaankaan ole enää kuin 2viikkoa ja 5päivää! Hurjan nopeasti menny aika. Vasta eilenhän sitä teki sen positiivisen testin eikä tiennyt itkeäkö vai nauraa. Ja nyt tämä masukki alkaa olla lähtövalmiina! Hui :Heartred

en oo pakannut sairaalakassia, olen skeptinen sen suhteen että synnytys käynnistyisi itsekseen, ainakaan kovin paljoa ennen laskettua aikaa, joka mulla on 15.8. tyttökin käynnistettiin yliaikaisuuden vuoksi, joten luultavasti tällä vauvalla on sama kohtalo.

Meillä mies on enemmän huolissaan sairaalakassista kuin minä :grin

On jo viikon verran miettinyt että pitää pakata. Niin, mutta mites pakkaat vaihtovaatteet itselle, jos tällä hetkellä päälle menee kolmet housut ja hikoilun yms vaivojen takia niitä pitää vaihtaa päivittäin? Nytkin puhtaana tasan yhdet, joita ei voi laittaa päälle kuin just ennen kun pitää lähteä lääkäriin.

Voishan kassiin jo pakata:
pesuaineet + hammasharjat molemmille (toiveissa perhehuone)
miehen vaihtovaatteet
vauvan kotiutumisvaatteet
lukemista
kameran ja laturin
puhelimien laturit

Nyt olen muutamassa viikossa lukenut enemmän kuin varmaan koko keväänä yhteensä. Laskeskelin että tuossa luettujen pinossa on 8 kirjaa, joista yksikään ei taida olla alle 200sivua.

Meillä on kans ollu toi sairaalakassi jo hetken aikaa pakattuna. Pakattiin varmaa vähä ylimäärästäki mut mielummi nii päi. :)

Itelleni pakkasin sinne vaihtovaatteet, imettsliivit ja -paidat, rintakumit, liivinsuojat ja hygieniatuotteet. Pojalle toki vaatteet, kantoliina sekä pari harsoa ja miehelle omat vaihtovaatteet ja hygieniatuotteet. :) toivotaan kans et saatais perhehuone synnytyksen jälkee.

En pakkaa sairaalakassia.
Otan kassiini kännykän laturin sekä tabletin. Hammaspesu vehkeet, äippäkortin ja siinä kai sitä.
Mies tuo vauvanvaatteet ja mulle "vaihtovaatteet" sitten, kun on kotiin lähdön aika :)

Meillä kanssa mies alko jossain vaiheessa jo ajat sitten stressata sairaalakassia ja pakattiin sitten yhdessä sellanen "alustava" kassi. Alustava siksi, että mä en ollut aiheeseen siinä vaiheessa yhtään orientoitunut enkä jaksanut keskittyä. En ihan luota, että toi mies pakkas sinne kaiken oleellisen (plus luulen, että siellä on kaikkea ylimäärästä), joten pitänee se vielä käydä ite läpi tässä joku päivä :D

Haaveileeko joku muu TAYSin potilashotelliin pääsemisestä? Mä tässä mietin, että pitäskö pakata kaksi kassia
> toinen sellanen "jäädään osastolle" -kassi, jonne laitetaan vaan tosi vähän tavaraa.
> toinen sellanen "päästään hotelliin" -kassi, jonne sitten pakkaisi vähän enemmänkin tavaraa

Kun siellä hotellissahan sitten pitää olla omat vaatteet itselle ja vauvalle molemmille. Mutta jos joudutaankin osastolle, niin en viittis sinne mitään hirveetä kapsakkiä raijata..

Mua ei ainakaan vielä houkuta se potilashotelli. Esikoinen kun on kyseessä, niin toivon varmaan enemmän ohjeistusta kun mitä siellä potilashotellin puolella sais. Mä kun en edes oo koskaan mitään vauvaa pidelly ennen tätä omaa. Saa nähä, miten poropeukalo sitä sit lopulta on :rolleyes:

Mulla ei ole sairaalakassia vaan sairaalakasa :grin Ei siinä nyt paljon muuta oo, kun itelle vaihtovaatteita (varmaan haluun sairaalassakin omia pitää), hygieniatarvikkeet ja lukemista. Oletan, etten tota jälkimmäistä ehdi edes kaivata. Mies saa sit tuoda vauvan kotiutumisvaatteet kun sen aika koittaa.

Miehelle pitäis vielä joku evässuunnitelma tehä. Varmaan se jotain energiajuomaa tulee tarviimaan synnytyksessä, ja sit jotain säilyvää purtavaa, jonka vois jo kohtapuoliin laittaa lähtövalmiiksi. Jotain myslipatukoita tms.

No enpä ollut tuota miettinyt, että potilashuoneessa ollaan omat vaatteet päällä. Hyvä kun muistutit! Haluaisin sinne, jos kunto sen kestää. Esikoisen kohdalla ahdisti, kun ei sairaalassa ollut omaa rauhaa.

Sinitähti, onhan se kiva kun on ees tommonen mahdollisuus. Täällä kun joutuu olemaan sairaalassa mikä on n.70km päässä kotoa niin ahdistaa jo ajatus siitäkin et sit jos ei saa perhehuonetta niin isä joutuu ajelee edes takasin ja se et ite oot jossain huoneessa ventovieraiden ihmisten kanssa. Kun varmasti haluisin olla synnytyksen jälkeen rauhassa oman perheen kanssa.. Ei pitäis ees ajatella koko asiaa kun alkaa vaan vituttaa. Huoh.

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Elikkä, tänään olisi ollut synnytystapa-arvio ja neuvolakäynti, mutta tässä sitä ollaan matkalla sairaalaan.. Ja puhelimessa sanottiin että sairaalaan kun tullaan niin poishan ei päästä ennen kuin vauva on ulos päkerretty! :D hui miten jännää! Syke oli varmaan 10000000 kun yöllä vessaan menin ja pönttöön kun valui tällä kertaa vaaleanpunaista nestettä! :D

Sent from my Nexus 4 using Vau Foorumi mobile app

Mulla kanssa Gnome esikoinen ja oon kyllä miettinyt, että saako sieltä potilashotellista sitten tarpeeksi tukea. Kun en mäkään nyt ihan vastasyntyneiden kanssa hirveästi oo toiminut. Mutta meille kyllä sanottiin, että sieltä on sitten tarpeen mukaan mahdollista päästä myös osastolle, jos siltä tuntuu. Mua hiukan kammottaa sairaalat, ja jotenkin se siellä osastolla vieraiden ihmisten kanssa oleminen siinä tilanteessa, kun kaikki on uutta ja ihmeellistä muutenkin, ahdistaa mua ajatuksena hirveesti. Ois eri asia, jos pääsis perhehuoneeseen, mutta käsitin että ne on täällä lähinnä varattu sektiopotilaille..

Pipridae ja Gnome: kysyin viimeksi omalta terkalta tuota asiaa kun jostain luin ettei siellä hotellissa saisi niin paljon apuja (esikoinen siis myöskin tulossa) ja th otti suoran tsätti yhteyden koneellaan siihen suuntaan ja kyllä sieltä sanoivat että ihan yhtälailla apua ja tukea saa kuin sairaalassakin kunhan osaa pyytää. :) mutta mitä oon ymmärtäny nii myös osastolla sitä pitää osata pyytää eli avun ja tuen puolesta on sama onko osastolla vai hotellissa, näin vakuutti oma th joka varmisti asian taysista

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app

Kateellisena täällä tuosta potilashotellista! Haluan sitten kuulla jos joku oli siellä ja miten meni. Meillä vain yksi perhehuone ja keskimäärin kolme synnytystä joka päivä. Perhehuoneen voi saada käsittääkseni 2 vuorokaudeksi, joten laskennallinen mahdollisuus saada se on 1/6 :sad001

Takaisin