Heinäkuun höpinät

Helmionni, pahoittelut! :Heartred Koita jaksaa... Toivotaan parasta, et oot taas näillä listoilla pian.

Nii kirjotetaan nyt tännekkin ko kerran koneella oon. Joo mulla on pahoinvointi alkanut OIKEESTI helpottaan! (Koputan puuta!) Tuntuu vaan niin ihmeelliseltä elää "normaalia" elämää :) Siis edelleen oksennan ainaki kerran päivässä mut se oli jossain vaiheessa niin kokopäivästä tuo pahoinvointi et tuntuu nyt niin ihmeelliseltä. Väsymys on edelleen kuvioissa, onneksi alkaa loma, hurjat 1 ja puoli viikkoa ni saa levätä. Muuten menny oikeen hyvin, alkuviikon neuvolassa ni niin ihana käydä ko kuulin ne sydänäänet ni voi taas ottaa rennommin.

On se vaan mukavaa olla raskaana, nautitaan me tulevat äidit! :)
 
Voi helmionni, otan vilpittömästi osaa suruusi! Itse keskenmenon läpikäyneenä tiedän miltä tuntuu... Toivottavasti jaksatte kuitenkin taas yrittää ja ensi kerralla onnistutte! Hirmuisesti tsemppiä ja jaksamista sinulle ja miehellesi.
 
Jaksamista ja haleja helmionnille täältäkin päin. :3some


Noista pahoinvoinneista, täällä on nyt menossa kuukautisten mukaan laskettuna 11+4 ja ensimmäinen aamu, kun on näin hyvä olo. :gen014 Tosin pikkuisesta taitaa tulla ailahtelevainen tapaus, sillä nämä pahoinvoinnit ainakin vaihtelevat niin päivästä toiseen, välillä on aamulla pahempi ja illalla parempi, välillä aamulla parempi ja illalla pahempi, välillä kohtalainen olo muuten mutta illalla tajuton väsymys ja välillä juuri kun luulee että nyt helpottaa olo pahenee taas.

Ens viikolla olis np-ultra, ensimmäinen ultra meille. Ei olla sydänääniäkään vielä päästy kuulemaan. Jännittävää.. :happy090
 
Huh. Täällä on pahin olo myöskin helpottanut. Pitää vaan malttaa syödä tarpeeksi vähän kerrallaan... :) Liitoskipuja ei oo nyt ollut enää sitten maanantain, muuta kun ihan pientä, jonka on unohtanut heti kun on ollut jotain tekemistä. Väsymys sensijaan on kyllä lisääntynyt huomattavasti! Töissäkin on ollut ihan p***eleenmoinen meininki, joka ei yhtään helpota väsymystä...

Onko kellään muuten mitään 'taikauskoisia' tai intuitiivisiä arvauksia sukupuolesta jo tässä vaiheessa? Itse tossa huomasin keskittyväni nimipohdinnoissani jatkuvasti vaan tyttöjen nimiin, vaikka kuinka yritän pohtia pojallekin, joten aloin miettiä, josko se olis joku alitajuinen merkki.... :D
 
Heippa kaikille!

Täällä ilmoittautuu yksi helmikuulainen! Kyseessä on siis meidän kolmas lapsemme! Nuorimmainen on tällä hetkellä 10kk vanha ja vanhin täyttää nyt 3-vuotta, että vilinää ja vilskettä meillä varmasti tulee olemaan :) Raskaudesta saatiin tietää vasta pari viikkoa sitten sille kyseessä on kierukkaraskaus! Tuli pienenä yllärinä ja ehkä pienenä järkytyksenäkin! Nyt viikkoja menkkojen mukaan 12+4 ja ultra on viikon päästä perjantaina! Raskautta en osannu epäillä koska 1/100 pettää kierukka ja toisekseen mulla ei oo minkäänlaisia oireita ollu oikein paitsi väsymystä :)
 
Panda, meillä on näköjään meneillään samat hetket! Minullakin kuukautisista laskettuna on meneillään 11+4 ja LA olisi nyt 10.2., mutta katsotaan muuttuuko se ensi torstain ultrassa. Ensimmäistä kertaa itsekin menossa vasta ultraan, niin että vähän jännittää, onko siellä oikeasti ketään... Pahoinvoinnit on alkaneet tällä viikolla helpottaa. Oikeastaan muita oireita ei ole, kuin rintojen arkuus, joka sekin on helpottamaan päin ja vatsa on alkanut pyöristyä.

ReginaVeritas, olen aika varma, että tyttö siellä on. En osaa sanoa miksi näin ajattelen, siltä vaan tuntuu. Mielenkiintoista nähdä, muuttuuko tilanne toiseksi. En ole muille puhunut tästä olettamuksestani, kun pitäisivät varmaan pöhkönä.

Tervetuloa Heisku mukaan! Itse tulin samantien raskaaksi, kun kierukka poistettiin. Siis kierto oli kesken, kun kierukka otettiin pois ja ovulaatio oikeastaan juuri silloin päällä. En olisi uskonut toiminnan olevan näin nopeaa, kun kuitenkin aiemmin olen kärsinyt lapsettomuudesta. Toivottavasti raskautesi etenee hyvin!
 
Mä oon käynyt jo yhessä ultrassa, missä katottiin se kierukan tilanne, mutta ei sitä siellä ainakaan näkynyt. yksi sintti siellä köllötteli ja potkiskeli! En oo oikein vielä sisäistäny tätä raskautta, itse en sinttiä ultrassa nähny mutta mies näki. Ja muutenki ku ei oo niitä oireita. Josko tää raskaus tulis todentuntusemmaks kun viikon päästä pääsee ultraan kattomaan pientä! :)
 
täällä ei oo paljon oireita edes ollut, mutta väsymys on hieman helpottanut. viel tulee huono olo, jos ei syö tarpeeksi usein ( 3-4 tunnin välein ).

Ja uskon ,että tämä on tyttö, siis niin erilainen odotus tähän mennessä kuin esikon, joka on poika. Mutta nyt kyl on eri vuoden aikakin, sekin voi olla sitä. mut toivon et olisi tyttö. tytölle olisi nimi jo valmiina, pojalle ei oo vielä.
 
Oireettomuuden takia ei oikein meinaa vielä uskoa että oikeesti on vauva tulossa. Ensimmäinen ultra vasta parin viikon päästä. La 18.2.

Toivon että pysyy vielä hetken maha piilossa, vaikka tuntuu että on turvonnut :)

Ainoita oireita on ollut vain rintojen arkuus ja se ettei kahvi enää mastu. :)
 
ReginaVeritas mullakin oli esikosta ekana tytölle nimi valmiina ja pojan nimee alettiin miettii vasta kun vehkeet näkyi ru:ssa :wink
ja mä vähän epäilen et saattas olla tällä kertaa tyttö tulossa, kun poitsusta oli aivan järkyttävät oireet ja nyt ei oo ollu oikeestaan yhtikäs mitään :) mutta sen näkee sitten ajan kanssa, että onko tuolla ylipäätänsä mitään odoteltavaa :wink

voi Helmionni syvät pahoittelut :sad001

ON: fb:ssä olevat jo tietääkin et mulla on "pieni" tilanne päällä.. eli ukko (pojan isä) heittää meiät pihalle ja asunto on edelleen saamatta, maanantaina on tarkoitus mennä katsomaan erästä potentiaalista vaihtoehtoa..
normaalistihan mä seurailen aktiivisesti keskusteluja, mut nyt on niin paljon muuta kaikkee ajateltavaa, et saa vauvapalsta jäädä hetkeks kakkoseks (ei sen puoleen, ei mulla konetta ookka itellä vielä :D)

eka ultra mulla on 15.8. ja sokerirasitus taisi olla 13.8. jos en väärin muista, ja seuraava neuvola aikakin on vasta syyskuussa.. tosin poitsulla on neuvolalääkäri ens kuussa, niin mähän voin sitäkin hyödyntää :wink

OmenaPossu & mahamönkijä 10+0 :Heartred
 
Heisku, onko siis sun kierukka tullut jotenkin spontaanisti vaan ulos, vai mitä tarkoittaa, ettei sitä näkynyt ultrassa? Kyllä se kuitenkin sen kokoinen kapistus on, että yleensä näkyy helposti. Mulla näkyi mm. myös kun aikanaan jouduttiin ottamaan lannealueen röntgen, niin siinähän se kierukka oikein loisti kuvassa!

Omenapossu, olen todella pahoillani tilanteestanne! Kuulostaa todella rankalta. Uuden asunnon etsiminen ja mihen kanssa kireissä väleissä eläminen alkuraskaudesta on varmasti raskasta, kun se olisi sitä muutnkin! Luulisi, että saatte pojan kanssa kaupungin/kunnan vuokra-asunnon tuossa tilanteessa. Tsemppiä ja jaksamista sinulle hurjasti :Heartred
 
Se olisi sitten viimeinen päivä heinäkuun höpinöitä. Alkaakos huomenna elokuun löpinät? Itse ei ole paljon tullut täällä höpistyä, kun arki on ollut kovin vauhdikasta. Ja silloin kun on ollut rauhallista, olen lähinnä pötkötellyt ja nukkunut. Nyt väsymys alkaa kuitenkin pikkiriikkisen helpottaa, mikä tuntuu ihanalta. Oksentaminen iltaisin kuitenkin jatkuu edelleen ja siihen odotan kovasti helpotusta. Ensi viikon maanantaina on np-ultra. Kyllä se aika menee näköjään madellenkin eteenpäin :)

Suuren suuret pahoittelut Helmionni! Voimia tuleviin koitoksiin :Heartred

Omenapossu: toivottavasti löydätte pian uuden asunnon. Tsemppiä!
 
huomenna sitten elokuun löpinöihin =) itelläkään ei oo tullut paljon nyt kirjoiteltua täällä,kun ollaan omailtu miehen kanssa, ja viimeistä viikkoa viedään,ennen kuin mies palaa töihin. viikkoja on jo yli 12,mikä omalla tavallaan helpottaa.
 
Riina75: Joo todennäköisesti kierukka on tullut itellään pihalle luultavasti menkkojen aikana, mutta en ole sitä itse vaan huomannut! Tosiaan ultrasivat joka puolelta ja huolella ja kaksi henkilöä tuijotti ruutua! Katsoi myös kohdunsuun alueen eikä ollut sielläkään! Eikä ollut merkkejä että olisi mennyt kohdunseinämän läpikään!
 
Takaisin
Top