Heinäkuun höpinät

Tänään tuli seulontaan ja ultraan ajat.. Seulonta ens maanantaina, katotaan millai selvitään piikityksistä ilman henkistä tukea :D Eka ultra olis sitten 7.8. että sillon vasta selviää, että onko siellä nyt oikeasti joku matkassa :) Ja kattellaan jos neuvolalääkäri koittais ens viikolla kuulustella sydänääniä..

Oon alkanut näkemään kaikkia ihme unia täst raskaudesta. Yhdessä unessa olin jo viimeisilläni ja mies kuunteli pää masua vasten :Heartred sitten viime yönä ei niin mukava uni: menin ekaan ultraan ja ultrassa näkyi, ettei siellä mitään vauvaa ollut vaan täynnä jotain ötököitä! Olin herätessänikin vielä ihan paniikissa. Kamalaa kun kaikki pelot tulee niin elävästi uniin :D
 
Mä näin tänään vihdoin pienen kyytiläisen ekaa kertaa! Siellä se oli, oikeessa paikassa ja sydän läpätti. :Heartred Koko vastas viikkoja 8+3 eli "virallinen" la on 22.2.2014. Oli kyllä ihan huikee fiilis nähdä se pieni... 2 viikon päästä varsinainen ar-ultra, niin mieskin pääsee kattelemaan.
Mä oon muuten myös nähny hirveesti noita unia. Lähinnä ahdistavia, keskenmenosta ja pari sellasta et en vaan osaa oikein pidellä vauvaa enkä edes vaihtaa vaippaa... Toivottavasti rauhottuu unet jossain vaihees...
 
Hei mmaljo!! Mä sain tänään kans kirjeen ja samat päivät mullakin. Laskettu aikahan meillä on samana päivänä. Ehkä törmäämme tietämättämme toisiinne ultrassa. Mulla lääkäriaika meni elokuun puoleen väliin kun kaikki on lomalla. :sad001
Ensimmäisen kerran nään hänet sitten vasta ultrassa, onneksi tunnen jo "liikkeitä" niin voin olla vähä rauhallisemmin. :)
Mulla tosi paha kuvotus joka ilta kello 18 jälkeen, samanlailla oli esikoisesta, joten ehkä typyä odotettais. Keskimmäises oli joskus harvoin aamuisin jotain pahaa oloo ja hän on poika.

Olen päivittäin lukenut kuulumisia täältä vaikka en olekkaan kirjotellut, mutta hengessä ollaan mukana. Onnea kaikkien odotuksiin!!

Nennamin & Uuno 9+4
 
ainut mä syön Multivita raskaus ja imetysvitskuja. Maitohappobakteeritabut alotin plussauksen jälkeen, kun oli olo, että tuolla alapäässä saattas olla ph pielessä. Helpotti kyllä, eli oletus saatto olla oikee. Täytyykin ostaa seuraavaks noita samoja vitskuja, kun sulla. Ja mä oon siis syöny mammavitskuja ekasta raskaudesta asti, eli jo yli vuoden.
Sitä en tiedä, voiko noilla maitohappobakteereilla olla osuutta tohon pahoinvointiin. Tai siis siihen, että sitä ei ole. Mä en oo oksentanut kertaakaan. Muutama viikko sitten pari kertaa yökötti enemmän, mutta se siitä. Olo on ollu hutera, mutta ennemmin sanoisin sitä huonoks oloks, kun pahoinvoinniks. Mulle niillä on eroa ;D.

Tervetuloa uusille!

Tän päivän ultrakuulumiset lisätty omaan ketjuunsa :D. Ultran mukaan täällä alkais huomenna jo rv10! Mutta enpä nyt lähde tota omaa laskuriani sen takia muuttamaan. Mahtavaa kuitenkin, että miniMe kasvaa ja kehittyy niin kun pitää :Heartred.
Pahimpana oireena tällä hetkellä armoton väsymys. Reissussa jaksoin suht hyvin, kun pääsin välillä lepuuttamaan. Lauantaista lähtien oon ollut ihan raato. Tissejä juilii vaan ajoittain ja mahaa nippailee sillai sopivasti.
Doppleri kaivettu paketista ja miehen mielestä pitäis jo koittaa kuuluuko. No, eipä siitä kai haittaakaan ole?!? :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

JMH & miniMe 9+6
 
Hei kaikille! Täällähän on ilahduttavan paljon jo keskustelua käynnissä. Itse odotan esikoistani ja koska taustalla on lapsettomuutta ja kaksi keskenmenoa, olen vähän "myöhässä" kaiken kanssa, kun olen vähän odotellut, että tämäkin menee kesken. Nyt kuitenkin 10+4 meneillään ja ilmeisesti jatkuu edelleen. Neuvolassa käyty viime viikon maanantaina, jolloin laskettu aika 10.2. Itse veikkaan, että tuo päivämäärä tulee muuttumaan aikaisemmaksi, sillä erilaisia oireita alkoi ilmestymään jo kierron 20. päivä ja plussasin 22. päivä. Ensimmäinen ultraääni on edessä 1.8. ja eiköhän silloin asioita selviä.

Olen ollut välillä pahoinvoiva, mutta suurin osa päivistä sujuu hyvin. Rinnat ovat arat ja paisuneet ja vatsakin on alkanut jo turvota siinä määrin, että kävin vähän ostamassa mammavaatteita. Hajuista eniten kuvottaa tupakka, sikari ja grilliruoka (!?!). Sitten kummallinen juttu: en ole koskaan ollut karkin ystävä, enkä ostellut karkkia. Nyt tuntuu, että joudun käymään miehen karkkipussilla, koska pari karkkia jostain syystä helpottaa pahoinvointia. En ymmärrä mistä tämä johtuu. En kuitenkaan aio alkaa karkkihiireksi nyt raskausaikana :happy118.

Tsemppiä kaikille oireiden ja odotuksen kanssa!
 
Ekalla neuvolakäynnillä käyty tänään esikoisen kanssa ja siellä sit myös ultrattiin :) Pikkuinenhan siellä sydämensykkeineen liikkui vilkkaasti ja koko vastasi juurikin 9+4 - isälle otettiin kuva mukaan :Heartred Oli kyl kiva käydä pitkästä aikaa taas äitiysneuvolassa ja ihaninta oli nähdä oma pieni! :Heartred

Tervetuloa uusille ja hyviä vointeja jokaiselle! :)
 
" Onneksi olkoon – olet saavuttanut tärkeän virstanpylvään. Monelle odottajalle 12 viikon saavuttaminen on suuri helpotus, ja hyvästä syystä. Spontaanin keskenmenon riski vähenee nyt huomattavasti, ja todennäköisyys vauvan selviämiselle on hyvin suuri. " 12 viikkoa tänään :happy093
 
Täällä ilmoittautuu uusi helmikuulaínen. Juuri rekisteröidyin tänne, mutta näitä keskusteluja olen muutaman päivän lukenut. Liityn varmaan samantien sinne fb-ryhmäänkin kun enemmän sitä fb:a tulee käytettyä kuin kirjauduttua aina tänne.
Mutta siis, laskettu aika 28.2, joku laskuri antaa 1.3, mutta luulenpa että vauva tulee syntymään helmikuun puolella jos veljiinsä tulee. Ikää mulla 33v ja rv nyt 8+1.
 
Menispä nyt muutama viikko nopeesti, että pääsis tuon maagisen 12 viikon yli.. Vaikka kyllähän se, että on jo nähnyt sen pienen elossa tuolla, helpottaa suuresti tätä stressiä. :)
Odotan myös innolla sitä, että tämä väsymys ja huono olo helpottuvat.. :)
Muutenpa tänne ei mitään ihmeempiä...
 
Auts ja yök. Täällä oireillaan niin ettei pahemmasta väliä. Töissä melkein pyörryin, sitten oksensin kymmenen minuuttia putkeen, jonka jälkeen jouduin makaamaan toimiston lattialla jalat sohvalle nostettuna... ja nyt on niin perkeleenmoiset kivut (ilmeisesti liitoskipuja, ainakin kohta täsmää) että hyvä ettei itku tule...
 
Voi Regina, eipä kuulosta hääviltä :sad001.

Itse elättelen toiveita oireiden loppumisesta viikkojen 12-13 tuntumassa, kuten ekassakin raskaudessa. Aikalailla samanlainen on tämä alkuraskaus muutenkin ollut. Jospa se ennustaisi samaa sukupuolta esikon kanssa, joka minulla toiveissa. Oispahan iso määrä vaatetta ja lelua valmiina.

Onko teillä, joilla la alkukuusta ja eka kolmannes täynnä, oireet helpottaneet jo?
 
Huomenna olisi eka neuvola edessä ja päätin liittyä tännekin (taas) :) Ekan lapsen syntymän jälkeen oli tarvetta vertaistuelle, joten eiköhän se taas tulisi tarpeeseen. Nyt toinen raskaus on ollut niin erilainen, että ihan hirvittää... Ekasta pääsin niin helpolla, kun ei ollut puoliväliin asti juurikaan oireita ja nyt on sitten kaikkea...huh huh. Olen ihan varma, että odotan tyttöä, koska pojasta en tiennyt mitä pahoinvointi on.

Tälläinen 30v perheenäiti, jolla työt, pari hevosta, kissaa ja omakotitaloremppa pitää kiireisenä.
 
Nine Mulla on viikot 12+6. Just mietin, että ehkä olen ollut vähän vähemmän väsyneempi kun aiemmin. Heti perään alkoi haukotuttamaan :D. Muita oireita mulla ei oikeen ole ollutkaan, kertaakaan ei ole tarvinnut oksentaa. Ruokahaluttomuutta on ja se on oikeestaan alkanut nyt 2 viikon sisällä. Toivon, että toi väsymys tosta nyt kokonaan helppais parin viikon sisällä ja vois muutaman kuukauden nauttia "normaalista" olosta.
 
Harmittaa teidän puolesta, joilla pahoinvointia on! Itsellä on tällä viikolla alkaneet etomiset helpottaa. Tänään on meneillään 11+2. Väsymys on edelleen melkoista, mutta onneksi olen lomalla. Vatsassa tuntuu ajoittain nykimistä, jos teen jonkun äkkinäisen liikkeen, mutta muuten en tietäisikään olevani raskaana. Paitsi että vatsa kyllä turpoilee... Ensi viikon ensimmäistä ultraääntä odotellessa :)
 
Täällä on kyllä ihan pikkusen jo etova ja huono olo helpottanut, nyt se lähinnä vaivaa vain näin iltasella. Tiedä sitten johtuisko osaks ainakin siitä, et oon oppinu syömään vähän fiksummin ja säännöllisemmin. Mutta väsymystä riittää senkin edestä.. Huoh.. Ens viikon tiistaina olis virallinen ar-ultra, jossa mieskin pääsee näkemään pikkuisen. Toivottavasti nyt kaikki on edelleen hyvin tuolla masussa... :) Jännittää kyllä.
Ja enää reilu viikko töitä ja sitten vihdoin pääsee hyvin ansaitulle kesälomalle!
 
Moikka kaikille!
Täällä kesälomat osittain lomailtu ja arki alkanut.. Plaah..
Huomenna ois edessä se odotettu ultra.. Jännittää ja vähän surettaa kun ei mies pääse mukaan tueksi jos jokin onkin mennyt viime viikkojen aikana mönkään... Toivotaan parasta sormet ja varpaat ristissä!
Kiva kuulla että joillain olot jo helpottuneet! Itsellä olo kertakaikkiaan hyvä :) :smiley-bounce012
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
Hei kaikki! Täällä ilmottautuu mukaan yks mamma :smile Odotan toista lasta jonka LA on neuvolan mukaan 10.2, mut kävin sit ennen neuvolaa Ar-ultrassa ja siellä koon mukaan La ois 16.2 elikkäs odotan nyt sitte sitä np-ultraa joka on 5.8 että sais sitte tarkempaa tietoa..vaikkakaan eihän sitä laskettua aikaa muuteta jos on vaan muutama päivä eroa..Anyway :) ikää on 27 vuotta ja esikoinen on nyt 8kk eli aika pienellä ikäerolla tulee tää toinen.

Tää alkuraskaus on menny aika iisisti ilman mitään pahempaa pahoinvointia,mitä nyt vähän kuvotusta on ollut,kauhee väsy on kyllä iskeny nyt, päikkäreitä vois nukkua joka päivä monta tuntia jos vaan sais tuolta lapselta..mut nooh. Tässäpä ei auta muuta kuin odotella rauhallisesti,onneksi alkaa olemaan se "riski-aika" jo ohi!! Jee!! :hello2
Ihanaa odotusta kaikille! :smiley-bounce012
 
Takaisin
Top