Heinäkuun höpinät

Täällä kolahti jo postiluukkuun perjantaina kutsu molempiin ultriin!
 
Pikainen tilannekatsaus tämän kuun keskusteluun. Täällä aamupäivisin kestävä pahoinvointi riesana, onneks ei ole oksu lentäny, mutta kurja olo on. Ja väsymys niin älytön, ettei oikein työpäivän jälkeen jaksa muuta ku nukkua ja vaan jumittaa sohvalla. Toivottavasti nää oireet helpottais pian. Ylihuomenna eka neuvola! Jänskää! :) Eipä tässä toistaseks muuta. Katsotaan jos seuraavana vapaapäivänä jaksais paremmin ottaa osaa keskusteluihin. :)
 
Omenapossu ohhoh, sulta onkin kyllä lähteny reippasti painoo. Mutta älä nyt hötkyile, kyllä kaikki varmaan on ihan hyvin. Mä oon ymmärtänyt, että jollain se paino vaan oikeesti tipahtaa ennen kun alkaa sitten vauhdilla nousemaan... Oman mielenrauhan vuoks tietty voisit kysästä asiasta neuvolasta :).

shapa aika samoissa mennään ja np-ultraan on ihan liian pitkä aika!

Nyytti ymmärrän! Mua harmittaa, että eka neuvola on vasta kahden viikon päästä ja vasta siellä varataan se ultra. Haluis nyt jo tietää, että koska sinne pääsee! Onneks kuitenkin ens viikolla ultra yksityisellä.

Nine onnellinen sinä :D

Tyttötiikeri onneks ei oksu oo yllättänyt. Ei muakaan, mutta ei se tarkota sitä, etteikö olo olis välillä tosi surkee =P.

Yhdeksäs viikko pyörähtänyt käyntiin... Viime yönä heräsin pissalle kahden (!!!) tunnin välein. Tähän asti selvinnyt yhdellä herätyksellä. Huonoo oloa ollu, mutta ei onneks jatkuvaa. Ei tunnu myöskään olevan aina kytköksissä syömiseen.
Tänään otin ekan masukuvan ja koitan nyt sitten tästä lähtien kuvata viikon välein... Paino laski ekoilla viikoilla 3-4kg eikä oo vieläkään noussut lähtöpainoon. Mulla ei juurikaan ylimäärästä ole, joten alamahan turvous näkyy tosi selkeesti... Siksipä ihan mielenkiinnosta päätin alkaa kuvaamaan :).
Doppler lähti just tilaukseen. Sen saa vasta joskus ens viikolla, mutta ei tässä hätää. Ei sieltä kuitenkaan vielä mitään kuuluiskaan...

Huomenna pitäis lähtee Ruotsiin. Yö laivalla, seuraava hotellissa ja kolmas taas laivalla. Ihan "kiva" jos joutuu pienissä kopeissa ravaan pissalla alvariinsa. Muutenkin oma jaksaminen mietityttää. Kuinka ihmeessä mä jaksan Tukholmassa heilua, jos en pääse päikkäreille?!? Täytyy varmaan kellahta välillä johonkin puiston penkille :D. Suunnitelmissa kun on huvipuistoilua ja muuta mukavaa. Laitteisiin tuskin tarvii näillä oloilla mennä. Laivalla nukun aina tosi huonosti, jos ollenkaan. Kun olis tän tienny matkaa varatessa, niin oltais varmaan lennetty!

Hyviä oloja ja aurinkoa alkaneelle viikolle!
 
JMH joo soitinkin tänään sinne ja kysäsin asiasta, ja neuvolatätskä oli sitä mieltä että ei oo syytä huoleen, jos en ala oireileen esim huimauksella ja muulla, ja että katsotaan sitten neuvolassa, mitä vaaka näyttää :)

ON: täällä ois muutto edessä poitsun kans, huoh.. ensin täytyy soitella pitkin kuntia eri sossuihin, sen jälkeen ettiä oikeen hintanen ja kuntonen asunto, sitten vertailla muuttofirmoja ja loppujen lopuks hankkia nolla-budjetilla huonekaluja, voi morjes mää vaan sanon.. mut en aio ottaa liiallista stressiä, ettei vaavi "pelästy" :)
 
  • Tykkään
Reaktiot: JMH
Ohops multa on vähä jääny tää koneella notkuminen, ku esikoonen on nykyään nii vikkelä kintuustansa! Saa kokoajan olla sitä hakemassa jostaki kielletystä paikasta pois :D

Mä oon oikee joutunu ny oksentaa muutamia kertoja! Tyttöö ootellessa en oksentanu muistaakseni kertaakaan, nyt lähtee laatta melko kepeesti jos haistaa jauhelihan tai kinkun :puke

Musta nää viikot menee ihan älyttömää vauhtia! nyt jo kymppiviikko menossa! Tänä to on vasta eka neuvola.
 
Mites täällä ihmisillä meni ekat neuvolakäynnit? Kertokaahan kokemuksia, minkälaisia neuvolatätejä teidän kohdalle on sattunut? (tästäkin varmaan erillinen keskustelu jossain, mutta en laiskuuttani jaksa sellaista kaivaa :angel4 ) Monilta kuullut, että ihan hirveitä tätejä osa, kun jotkut taas oikein ihania ja mukavia. Itsellä ois ensimmäinen neuvola ens maanantaina, ja kovasti jännittää kun tosiaan esikoista tässä odotellaan, joten ei minkäänmoista tietoa ole asioista! Menossa siis rv 8+4.

Oireetkin on nostellut päätään aika ajoin, mutta väsymys vie ehdottomasti voiton.. pienempiä oireita on ollut mausteiset ruuat, miehen suihkutettava dödö , ja jostain syystä koirakin haisee jotenkin ällöttävälle nykyisin! :laughing002
Vessassa olen myös alkanut öisin ramppaamaan. Oikeestaan se alko ihan pari yötä sitten, eli joku 3-5krt/ yössä herään ihan hirveään pissahätään!

Sitten tietysti hermot on lähes koko ajan räjähtämistasolla, eli ihan pienetkin asiat saattaa saada raivostumaan. Onneks ukko ollut ymmärtäväinen, ainakin toistaseksi..

Tsemiä ja jaksamista teille kaikille!! :smiley-angelic003
 
Mulla oli eka neuvola eilen. Ihan mukava lässynlää-täti mulla. Aiemminkin siis sen vastaanotolla kun on esikoisen neukkutäti :) Hieman ehkä ärsyttää sen puhetapa kun kirjaimellisesti lässyttää niin lapsille kun aikuisille, mutta muuten mukava.
Mä en oikein vieläkään tiedä missä mun oireet luuraa, sitä hyvin satunnaista syömättömyys ykää lukuunottamatta. Kun muuten ei missään tunnu että vauvaa odotellaan. Kaipa siitä pitäisi olla iloinen kun eilenkin neukulle valitin, että ei väsytä jnejnejne kuten esikoisen kanssa ja se oli vaan "no mutta sehän on kiva". Kai se sitten on kiva(?) :oops:
 
Omenapossu, kurja juttu tuo teidän tilanne. Mutta toivottavasti löydätte pojan kanssa pian sopivan kodin ja asiat järjestyvät parhain päin. Voimia sinulle! :hug013

En nyt enempiä jaksa kirjoitella.. Väsyttää niin, ettei oikein edes jaksa koneelle raahautua. Niin ja huomenna eka neuvola! Jännää... :)
 
Me oltiin tänään ekaa kertaa neuvolassa! Oli tosi jännää. Onneks mies oli mukana. Hempparit ja verenpaineet oli oikein hyvät. Ja sitten tuli paljon lippua ja lappua ja lähetettä verikokeisiin... Ja eka ultra-aika varattiin. 30.7. :Heartred Tosin kolme viikkoa tuntuu ikuisuudelta!!! Mutta kolme viikkoa jouduttiin neuvolaakin odottelemaan ja nyt sekin on jo ohi, joten kai se aika menee.... Eka lääkäriaikakin varattiin elokuun alkuun ja seuraava neuvola syyskuulle...
Kyllähän tää nyt jotenkin paljon konkreettisemmalta tuntuu... Ja ehkä pieni paniikki hiippailee päälle.. tää taitaa oikeesti nyt tapahtua... :D
Nyt vaan vielä jatketaan väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa painiskelua ja yritetään jaksaa töissä. Kolme viikkoa, mene nopeasti!!!
 
Täältä liittyy mukaan joukkoonne uusi odottaja :) Laskettu aika olis kuukautisista laskettuna 25.2., mutta kuten varhaisultrassa eilen (ja mun laskujenkin mukaan hedelmöitymisajankohdan huomioon ottaen) meidän masupupunen on muutamaa päivää pidemmällä.

Meillä (minä 30v. ja mies 29v.) on ennestään reilun vuoden ikäinen poika, joten toista vauvaa siis odotellaan :)

Oireita ei ole onneksi pahemmin vielä näkynyt, mitä nyt järkyttävää väsymystä. Se ei kuitenkaan tunnu missään siihen verrattuna, että esikoisesta oksensin 2 kuukautta. Elän siinä uskossa, että nyt sitä pahaa oloa EI TULE!

Onnea kaikille odottajille :)

 
Mymmeli84 , tervetuloa joukkoon! :) Ja oon onnellinen sun , ja kaikkien muittenki puolesta, joilla ei oo pahoinvointia!! Täällä on pikkusen hellittäny toi oks tahti mut edelleen päivittäin.. Aamusta ja aamupäivästä ko selviää ni saa huokasta et ehkä se taas tämä päivä menee.. No oon valmis kärsimään kaikkia mitä vaan pitää pikkupööpötin puolesta :Heartred Ja väsymys on alkanu nyt ihan uutena mulla.. Joka päivä ainaki kahen tunnin päikkärit, ja yöllä 10-11 tunnin unet.. Mulle ihan outoa :)

Onko teillä muilla ollu alavatsakipuja? ilmeisesti kohtu kasvaa mistä johtuu ne kivut. Ihan ymmärrettävää et varsinki kun ensimmäistä ootellaan ni kipuja on mut huolettaa kuitenkin. Ei oo koko ajan mut välillä semmosta pistävää kipua. :oops:
 
olgamaria: täällä on myös alavatsakipuja ja ensimmäinen raskaus. Neuvolassa sano täti että on ihan normaalia :)

Täällä kans hirveä väsymys koko ajan. Eilen kävin hakees neuvolan suosituksesta noita Minisun Mama vitamiineja, jos ne sitten vähä helppais tähän väsymykseen, itse olen valitettavasti oppinut niin nirsoksi, ettei muuten oikein tule kaikkea tarvittavaa :)
 
Täälläkin epämääräistä alavatsakipuilua välillä. Ensimmäistä odottaessa on hankalaa, kun ei oikein tiedä vielä millaiselta mikäkin tuntuu, miettii että johtuuko nuo vaivat siitä kohdun kasvamisesta vai suolisto-ongelmista (pitäisikö vaihtaa ruokavaliota) vai jopa mahdollisesti piilevästä VTIstä.. Mutta eipä voi muuta kuin odotella, siitähän tässä ajassa eniten onkin kyse. :smile

Toivottavasti pahin pahoinvointi alkaisi jo helpottaa, tänään ja eilen nimittäin on ihan mukavasti voinut olla pystyssäkin pidempään, sohva ja tv:n huono ohjelmatarjonta on tullutkin jo aivan liian tutuksi viime viikon aikana. Nostan hattua kyllä teille, jotka hoidatte esikoista samalla kun voitte pahoin. :gen053
 
Mitä raskausvitamiineja muuten syötte?

Mä olen syönyt plussan jälkeen multitabs raskaus plus-vitamiineja, joissa on mukana maitohappobakteereja. En tiedä voiko niillä olla vaikutusta, mutta mulla ei tosiaan ole raskauspahoinvointia juuri ollut. Pari kertaa on kuvottanu, mutta vaikka oon jo viikolla 12, niin kertaakaan ei oo esim. tarvinnu oksentaa. Voi olla tietty ihan muustakin johtuvaa, mutta tuli mieleen, että voisko noilla maitohappobakteereilla olla osuutta asiaan.
 
Mä olen syönyt Multivita raskaus ja imetys-vitamiineja.

Pahoinvointi tässä raskaudessa on ollut lievempää kuin esikoisesta, vain yksi päivä kesäkuulla oksensin kolme kertaa, väsymystä on ollut välillä. Ekaa neuvolaa vielä odotellaan.

Tänään 8+4 :)
 
Minä myös popsin Multivita raskaus ja imetys -vitamiineja.

Kävin aamulla labrassa, joten nyt on sekin asia hoidettu. Tasan kolmen viikon päästä on eka ultra, eikä millään malttaisi odottaa :) Viimeinen viikko on ollut aikamoisen kamala. Oksennus on lentänyt useamman kerran päivässä ja väsymys on ollut edelleenkin valtaisaa. Nyt on alkanut kymmenes viikko ja toiveissa olisi, että pahin olo alkaisi jo helpottaa. Alavatsakivuista en onneksi ole joutunut kärsimään.
 
Täällä ei olla ehditty paljon käytyy, ku miehellä alko loma niin ei olla oltu kotona, vaan sen verran että pyykit ollaan ehditty pesee :hello

Täällä edelleen väsymystä, vaikka hieman jo helpottanut, ku esikoinen alkanut herää kuuden sijaan kahdeksalta. Lisäksi pieniä pahoinvointia on ollut mutta laatta ei oo lentänyt, vaikka sellainen tunne ollut.

Ensi viikolla keskiviikkona olisi se kauan odotettu NP-ultra. :gen045 MUn äiti tulee eskoista katsomaan ja me mennään miehen kanssa kahdestaan katsomaan,että löytyykö sieltä jotain :hello2

Tervetuloa kaikille uusille vielä
 
Täälläkin syödään multivita raskaus & imetys tabuja. Niitä onki tullu vedeltyä jo jonni aikaa :D
Tänään kävin labras verikokeissa ja voe mahoto ku meijän uus TeeKoo oliki nii huluppee mesta notta! :D
Tänään 10+1 ja normi vihlomisia on aina sillon tällöön ku toimii liian äkkipikasesti. Ällötys ei ota helpottaakseen ainakaan jos pitäis ruokaa laittaa yms! Jauheliha on nyt sellanen aines mitä ei saata ees nähä! ilkeetä ku likka syö tällähetkellä jokapäivä jauhelihaa :D Nooh saapa ukko vielä ruokkia sen ku kerta lomalla on.

Meijän pitäis ruveta koiratarhaa värkkäilemään ja kyllä täs ny olis apukädet tarpeen! mutta minkäs teet, pitänee olla luova ja keksiä esikooselle jotai jännää värkättävää rattaisiin jos se niissä vaikka ees puoltuntia viihtyis paikoollaan.... :D
 
Ainut mulla on samoja vitskuja kun sulla, mutta pahionvointia riittää täällä edelleen... :D

Hirveen vähän tulee ite tänne kuulumisia kirjoteltua, muttakun ei vaan jaksa koneella notkua. Paljon käyn kyllä lueskelemassa muiden kirjotuksia täällä, että kyllä mukana eletään kaikkien tilanteissa.. :D

Mulla olis huomenna papakokeeseen meno naistentautien polille ja ajattelin siellä kysäistä viittisivätkö ihan pikkuriikkisen nopeesti ultralla vilkasta tuonne alakertaan, että onkohan siellä kaikki ok.. Kyllähän ne viimeksikin ultralla katsoi kun oli mahdollisuus, että olisin ollut raskaana.... Voi kunpa!!! Olis kyllä kiva saada vihdoin joku ihan konkreettinen todiste tästä. :D
 
Täällä myös aktiivista keskustelujen seuraamista mutta osallistuminen on tupannut painottumaan sinne facebookin puolelle!

Pahoinvoinneista ei ole tietoakaan, "onneksi" on selkeänä raskausoireena rintojen kipu (suihkunkin paine tuntuu moukaroinnilta!) ja ne vatsan nipistelyt ja vihlaisut, muutenhan nämä epäilykset saattaisivat käydä ihan mahdottomiksi. Ei siitä mihinkään pääse, että 5.8. np-ultraan on ihan liian pitkä aika taas epävarmuutta vaikka kuinka varhaisultrassa kuului hienot sydänäänet. Mahassa ei vielä ulkoisesti merkkejä tilasta, ehkä nämä mun masun luontaiset toppaukset auttaa piilottamaan asian vielä jonkun aikaa.. :)
 
Takaisin
Top