Heinäkuun höpötykset

Onko kukaan teistä koskaan kattonu ohjelmaa oho, olen raskaana?
Itse satuin tossa hetki sitten kattomaan kun tuli telkkarista ja oli aika mielenkiintosta ajatella että joku tosiaan voi olla raskaana tietämättään..
 
Kyllä vuohrnjuustoo ja brietä on ainakin pastöroituna :p Nam. Mie syön usein brietä päärynän kaa. Herkkua! Itse ostan Brien Lidlistä ja niiden vuohenjuustokin on muistaakseni pastöroitua...
 
Hihhhiiii! Eilen vietettiin miehen 30v bileitä !! Oon kyllä niin taitava! Kukaan 40 juhlavieraasta ei osannu epäillä mitään!! Oli hyvät omat boolit keittiössä ja aina kun nostettiin malja tai joku toi paukun pöytään niin salakavalasti annoin ne miehelle (ihme kun se olikin niin humalassa 0_O)
 
Toisenlaiset äidit on kiva sarja, olen katsonut kaikki jaksot.. Samoin tuo Oho, olen raskaana, olen seurannut aina kun muistan..
 
Toisenlaiset äidit on varmaan ainoa sarja, joka tulee oikeesti seurattua :) katon samat jaksot vielä yleensä monta kertaa uusintoina :D
 
Täällä mulla ois huomenna neuvola ja nyt eilisestä ollu kuumetta ja flunssaa. Hitto pakko varmaan perua se. Toivottavasti saan uuden ajan pian.
 
Ootteko muuten käyttänyt omakanta.fi palvelua?
Oon kyllä tienny että sielä näkyy e-reseptit, mutta yllätyin että sielä näkyy myös epikriisit sekä hoitaneiden lääkäreiden tiedot. Myös labra-ajat sekä niiden tulokset.

Äsken kävin ite sielä kattelemassa ja yllätyin positiivisesti kun sieltä löytyi vaikka mitä. Varsinkin tuon kkm kohdalla en muistanut mitään mitä ne lääkärit on mulle puhunu, mutta tuolla ne luki selvällä suomenkielellä.
:)
 
Rsusanna, minä oon myös todennut hyväksi tuon palvelun. Oon jotenki auktoriteettikammonen, niin lääkärikäynniltä ei ikinä jää mitään mieleen, joten on hyvä kun pääsee itse lukemaan epikriisit ja katsomaan testitulokset :D
 
Joo nyt kun luin noita niin on monella lääkärikäynnillä menny asioita aika paljonkin ohi :D
 
Kanta-arkisto ja omakanta on mulle tuttuja työnkin puolesta. Ihan kiva on käydä sieltä lueskelemassa neuvolan tekstit sun muut ja näppärästi näkee reseptiasiat samalla :) Mulla taisi itseasiassa näkyä siellä jopa ajanvaraukset eli ekan neuvolakäynnin päivämäärä ja kellonaika.
 
Vois käydä kattoos :) oon käyny vaa joskus kattoo siel ku mulla on pari e-reseptiä
 
Toisenlaisia äitejä on täälläkin katottu. :)

Omakannasta on kyllä hyvä katella tietoja, tosin ainakaan neuvolan ensikäynnistä siellä ei vielä ollu paljon tekstiä...
 
Rsusanna, oon käyttäny pikkuisen omakantaa ja se tuntuu olevan ihan näppärä paikka :). Omilla sivuilla ei oo varmaan viel juur mitää tietoa, muuta ku muinainen e-pilleriresepti (silloin se oli ainoa tieto, ku siel viimeksi kävin), mut eipä oo ollu tarkastuksiakaan aikoihin. Sosionomin harjoittelussa tutustuin kotihoidon puoleen ja siel ymmärsi tuon palvelun paremmin, eli just esim. ne epikriisit ja tulokset kootaan sinne.

Tuosta vähäisestä tekstin määrästä: Seurailin jossain vaiheessa tammikuisten ketjuja, ni siel ollu suht pal juttua omakannasta, ja esim. nää meidän raskausjutut ja tarkistukset/tulokset voi kuulemma näkyä paikoitellen viiveellä palvelussa. Ilmeisesti välillä tarkoituksella, sillä pelkkien lukujen tutkailu omin päin ennen neuvolaa voi säikäyttää äidit :). Ja sit välillä tekstien kestää muutenkin siirtyä, ku kaikki neukkatädit ei taida kirjata niitä heti kantaan :)

Muoks. Joillakin saattaa olla paljonkin tietoa jo kannassa, mutta mikäli ei oo hetkeen esim. tk:ssa käynyt, voi näyttää melko tyhjältä kuten mulla :). Vanhoja tietoja ei sinne siirretä ja paikkojen siirtymäaika kantaan on saattanut vaihdella. Mutta se ainakin on taattua, että nyt kaikille tulee tästä raskaudesta sinne merkintöjä :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla näkyy omakannassa kyllä kaikki tk-käynnit, mutta ei mitään merkintää kkm-hoidosta, joka tehtiin OYSissa. Olisi ollut mielenkiintoista lukea, mitä siitä on kirjoitettu.
 
Takaisin
Top