Heinäkuun höpötykset

Mulla muuten kans palelua.. Villasukat melkein aina jaloissa.
Mä en oo tosta ompelusta niin innostunut mutta pikkuvillasukkia ja kaikkee muuta yritän saada aikaseks :)
Vauvamasua haluaisin ehkä kuvauttaa yhdellä kaverilla joka kuvaa melkein ammatikseen mutta mietin vielä :) onhan se ihanaa saada kasvua tallennettua.

Ai niin ja pari viikkoa vielä töitä ja sitte lomalle ja ennen töihin paluuta onkin ultra niin sitte voi toivottavasti olla peittelemättä asiaa :)
Toivotaan että muillekin lomalaisille tulee vielä hyvät kelit! :)

Tintti-8: Mulla sama tilanne, kaks viikkoa vielä töitä ja sit 4n viikon loma. Ei vois kyllä parempaan saumaan tämä loma nyt ajoittua. Ei tartte nyt kun tän pari viikkoa enää salailla töissä ja sit saa olla ihan rennosti tän lopun alkuajan. Ja sit toivottavasti loman jälkeen voi työkavereille kertoa hyviä uutisia kun maagiset 12 viikkoa takana ja eka virallinen ultra käytynä. :)

5+5

Joanmarie, onpa söpöjä! :)

Kyllä mäkin aattelin vauvamasua ihan kotona kuvailla sitten kun se vaan lähtee oikeesti kasvamaan. Ettei ihan pelkkää turvotusta tarttis kuvailla. :p

6+0

Voi mä tossa ihan ajattelematta otin allergialääkkeen enkä yhtään hoksannut ees ajatella kun kiire oli... Vasta jälkikäteen tajusin että nehän on täysin kielletty raskausaikana.

Ai meitä on paljonki täällä jotka ompelee. Tosi kiva! ☺ peukutan tommosta vaihtoa jossain vaiheessa. Se ois aika hauska! Oon joskus osallistunut itsekin niihin ja ne on aina niin jänniä. ☺

Mä oon stressannyt oireettomuutta kun ei tunnu et ois raskaana mut tänään ja eilen oon ollu tosi naatti ja aika huonolla tuulella.. hmm.. oiskos se sitä..

Adessaa: Mä oon syönyt allergialääkkeitä koko ajan, meillä neuvolassa sanoivat että jos täytyy niin voi otta mutta parempi jos käyttää esim simmätippoja suoraan silmäoireisii ja täsmähoitoa muutenkin oireisiin.. Ite oon syönyt heinixiä ja aeriusta jompaa kumpaa koko ajan kun muuten en vois olla edes ulkona..

Sakababy, joo no hyvä jos neuvolassa sanoneet noin.
Luin keskusteluja kans aiheesta ja kaikissa tyrmättiin pillerit täysin ja sanottiin että täsmähoitoa vain niin ehdin jo säikähtää :(

Toi olikin mun ensimmäinen kysymys neuvolaan kun tähän vuodenaikaan oon raskaana jolloin on pakko syödä allergialääkkeitä.. Ja kaverille myös sanottiin että saa syödä.. Toikin on varmaan asia mistä saa joka paikasta eri suosituksia..

Täällä painiskellaan kanssa allergialääkkeiden takia. Jätin ne syömättä heti plussan saatuani ja seuraavana iltana alkoi tutut dermografismin eli piirtopaukamoinnin oireet. Ainoa helpotus siihen järkyttävään kutinaan ja ihoreaktioihin olisi juuri allergialääkkeet, joten täytyy nyt katsoa kuinka tämän oireilun kanssa pärjää. Positiivista on se, että siitepöly ei tällä hetkellä aiheuta muuta kuin aivastelua.

En jaksa ymmärtää miten neuvolat voi olla keskenään niin eri mieltä monista asioista. Ja neuvolan sisällä eri hoitajillakin tuntuu joskus olevan omat näkemyksensä lähes asiasta kuin asiasta.

Mä täällä makaan nurtsilla ja otan aurinkoa.... jes on loma :)
Tuli vaan tässä mieleen että kun imettäessä ainakaan ei suositella ottavan hirveesti aurinkoa ku saattaa tulla maksaläiskiä hormoonien takia, niin mitenhän on raskaana?

Mäkin oon sitä Heinixiä syönyt jo huhtikuusta lähtien, ja myös ekassa raskaudessa söin kevään ja alkukesän ajan. Mä oon käsittänyt, että allergialääkkeiden syömistä raskauden aikana ei voida suositella siksi, että ihan varmaa tutkimustietoa sen turvallisuudesta ei ole. Kuitenkin käytännössä mm. setiritsiini (eli esim. Heinix) on osottautunut turvalliseksi. Nää on näitä... Ilman olisin minäkin, jos vaan pystyisin. Mutta ainahan voi soittaa teratologiseen tietopalveluun, jos neuvolan ohjeet epäilyttää!:)

Mami-83: missä paistaa aurinko? Musta tuntuu, että täällä ei oo näkynyt koko kesänä...:grin

Oulussa paistaa aurinko...ainakin yhden päivän :D
Jotenkin hassua ku normaalisti tämmönen 20 astetta on ihan liian kylmä auringon ottoon mutta vissiin tää kylmä kesä tehnyt tehtävänsä ku meinaa hiki tulla :)

Takaisin