Heinäkuun höpötykset

Ahaa, eli täytyykin alkaa enemmän harjoitella nokkiksesta juomista :) Sitten kun on vielä sellainen "ongelma" että poika ei suostu juomaan kuin lämmitettyä maitoa. Huoneenlämpöinen ja hailakka maito valutetaan vaan pitkin suun pieliä vaikka nälkä olisi..... Onko muilla samanlaista ongelmaa? Tässä kun ei loppujen lopuksi ole kauaa aikaa enään kun siirytään jo tavalliseen maitoon ja en tosiaan rupee sitä mikrossa lämmittään :D
 
Mekin ollaan nokkiksesta annettu aina vettä ruokailun päätteeksi. Ja ikean nokkis ollut paras, siitä tulee niin vähän kerrallaan että ei suurin osa vedestä valu joka paikkaan niinkuin joidenkin muiden mukien kanssa :-) Pullosta tyttö on saanut korviketta iltaisin mutta sekin on nyt vähentynyt kiinteiden myötä eikä tänään edes suostunut tuttipullosta juomaan.. Ronja, jospa se viileämpi maito alkaisi maistumaan siitä nokkiksesta? Jos et siihen lämmitä maitoa ollenkaan kun harjoittelette sitä. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla :-D
 
Tarvinnee Velvetia kokeilla :) Aika huonosti toi vettäkin juo, kuitenkin olen ruuan päälle nokkiksesta aina tarjonnut...
 
Meillä on mamin trainer nokkis, jossa on sellainen tulppa siinä nokan sisällä eli pitää imeä, jotta sieltä tulee. Sen saa myös pois. On ollut kätevä reissussa. Kotona juodaan ihan tavallisesta muuminokkiksesta.
 
Meilläkin sujuu nokkiksesta juonti jo kivasti. Jostain syystä pullo ei enää kelvannut siinä pari kk sitten. Ehkä jos nyt IHAN hirveä nälkä oli eikä tissejä saatavilla :D Pakko kun on sitä maitoa pikkuiselle saada. Meillä tällä hetkellä sama juttu, vesi menee kivast mukista, maidot tisseistä :) Hetkeen en oo niin kauaa pois ollut että olis ollut tarvis saada maitoa muuten meneen. Puurossa kun menee useampi desi/pv.
 
Meillä ei enää kelpaa muu kuin oikea lasi. Nokkamuki lentää nurkkaan heti jos sellaista yrittää tarjota ja pulloa ei oo tarvinnu pitkään aikaan koittaa.
 
Meillä on semmone NUK:in nokkamuki, siitä juo kaikkein parhaiten! Meillä on kans se ikean nokkamuki ja sehä on kovakärkinen nii ei onnistunu siitä, sitte ostin jonku mamin nokkamukin missä on kuminen se kärki, nii se taas oli liian iso pojan suuhun ja eikä se tajunnu siitäkään jyua (+vuoti jostai koko ajan..). Onneks nyt löysin tuon nukin, ehottomasti ykkönen!
 
Meillä kans on Nukin nokkamuki, mutta mun mielestä siitä saa imeä kyllä ihan voimalla että mitään tulee... (Kyllä, olen testannut itse :D), sit on mamin nokkis, mutta sitä kumiosaa poika vaan pureksii... Käytössä on nyt tollanen kovakärkinen, toimii meillä parhaiten. Aamupuuron kanssa koitin nyt antaa kylmää maitoa. Joi jopa 30ml :D Osan tosin valutti pois suusta...
 
Meillä taas takkuaa juominen kaikissa muodoissa! :sad001 en ymmärrä mistä on kyse. Kun poika oli sairaana, hän oli rinnalla ahkerasti, paljon useammin kuin pariin kuukauteen. Pullosta ei suostunut juomaan kuin pari hörppyä, sama homma nokkamukin kanssa, mitä ihmettelen, sillä aiemmin joi molemmista innoissaan niin vettä kuin maitoa. Sitten kun hän alkoi tervehtymään, niin tissitkään ei meinaa enää kelvata! Huolettaa riittävä maidonsaanti. Ja rinnat on ihan pinkeänä ja kutisee, kun poika ei suostu syömään, hirveän kiukun kanssa vääntelehtii sylissä. Kokeilin pumpata ja tarjota ties mistä asiasta, niin jätkä vaan pelleilee. Nesteitähän tulee kiinteiden mukana, siitä en ole niinkään huolissani, vaan nimenomaan maidon saannista, sitä kun pitäisi mennä 5-6 dl/vrk tämän ikäisillä. Huoh. :sad001

Meillä on myös tuo nukin nokkis ja tosiaan aiemmin poika tykkäs siitä ja musta se on kans näppärä, ei vuoda vaan imemällä saa nestettä. Ikean nokkis myös, mutta se ei vielä ollut hyvä, ehkä isompana.

Ronja, nokkamuki ei liene välttämätön päiväkodin aloituksen kannalta, mutta jos lapsi käyttää vielä tuttipulloa, on syytä viedä hoitoon oma pullo. Näin ainakin meillä. Siellä hoidossa myös varmaan alkavat harjoitella nokkista pikkuhiljaa :) tsemppiä päiväkodin aloitukseen niin sulle kuin pienellesi, sua varmaan jännittää ihan hirveästi :) mä oon pienten puolella lto ja voin lohduttaa, että lapset tottuvat yllättävän nopeasti uuteen ympäristöön, pari eka viikkoa on vaikeimmat useimmille. Pienten ryhmässä on ihanaa olla töissä :Heartred on se vaan niin kallisarvoista ja etuoikeutettua saada hoidettavaksi jonkun toisen rakkain kullanmuru ja nähdä sitä kehitystä :)
 
Kieltämättä jännittää päivähoidon aloitus Justiina ! Kiitos tsempeistä ! :) Tai ei niinkään pojan puolesta, uskon että sopeutuu nopeasti. Itseä hirvittää jättää lapsi "vieraiden" hoitoon, vieraaseen paikkaan. Vaikka eihän ne hoitajat onneksi kauaa vieraita ole :) Pari ekaa päivää saattaa olla tälle mammalle tiukkoja ja varmaan poraan töissä vähän väliä, onneks töissä mummot varmasti ymmärtää jos vähän tihrustan :D Luotan kyllä täysin päiväkodin työntekijöiden ammattitaitoon ja siihen että pitävät pojasta hyvän huolen :) Ja vielä hattua nostan kaikille jotka lasten kanssa työskentelee, musta ei siihen olisi :D työharjoittelussa olen 5vko ollut päiväkodissa ja vaikka kuinka lapsista tykkään niin ei olis mun juttu.
 
Mä teen puurot korvikkeeseen, että saisin kanssa sen tarvittavan maitomäärän täyteen. Aika vähäistä kun kuitenkin tuo maidonjuonti (imettämällä oikeastaan kokonaan) on. Millään en usko että muuten tulisi täyteen. Puuroa meneekin se 4-5 dl/ pv. Annan usein välipalaksikin puuroa, juuri tuon maidon takia.
Ja tsemppiä tosiaan päiväkodin aloitukseen :) Molemmille :)
 
Mietin itsekin tuota että jos esim äidinmaitoon tekisi puuroa. Tämä skitsomutsi punnitsi tänään jokaisen vauvan vaipan, pissaa oli tullut vrk noin 350 ml. Kuulostaa tosi vähäiseltä, ja näyttikin, ainoastaan yövaipassa oli ihan kunnolla täytettä ja tekikin lähes puolet koko päivän saldosta. Poika ei suostunut edes iltatissille tänään, eka kerta ikinä :sad001 juttelin jo yhden imetystukiäidinkin kanssa, hänellä ei valitettavasti ollut tarkkaa tietoa pissavaippojen painosta yli 6 kk ikäisille, silloin kun menee kiinteitäkin. Huolettaa maidon saanti.
 
Hmm, poikashan oli kipiänä justiina89? Eikai voi olla oireetonta korvatulehusta? Ku meillä poika lopetti kokonaan juomisen sillon ja luin että se tuo painetta korviin niin sillon eivät yleensä juo maitoa.. ja sillon mulla kutkutti päässä että nyt ei oo kaikki hyvin..
Ja nyt ku on terveet korvat niin juopi tosi tosi hyvin ja pissaaki tulee meleko paljon. :eek:
 
Aijaa, no minäpä seuraan vielä tämän päivän tilanteen kehittymistä, mutta hyvä tietää että voi olla esim sitä korvatulehdusta..Jos jatkuu tämä juomattomuus niin pakko varmaan mennä lääkäriin. Ainahan vauvoilla voi olla kausia, että tissillä olo ei kiinnosta, mutta ihmettelen kun ei pullosta halua sitäkään vähää mitä rinnalla suostuu olemaan.
 
Kannattaa seurata, ite katoin 2pv. Sillon toisena päivänä vaippa sai olla 6h päällä ennen ku tuntu ees vähäsen, että nyt saa vaihtaa. Soitin päivystykseen ja käytiin sielä ja ne sano että on puhtaat korvat. Kirjottivat kuitenki lähetteen kyssiin sen pissaamisen takia ja kyssissa katottii uuvelleen korvat niin kummassaki korvassa ärhäkkä tulehus. Eikä poika oireillu millään tavalla sitä, ei häpliny korvia eikä mitään.
Ja poika pääsi tippaan ja toisena päivänä rupes juomaan ja syömään paremmin :)
 
Laitoin neuvolaan viestiä ja kysyin sieltäkin ohjeita, saa nähdä vastaavatko kun on heinäkuu. Kiitos neuvoista idapa! Aina ei tosiaan itse hoksaa edes ajatella kaikkea, mistä sen tietää vaikka olis korvatulehdusta.
 
No ei mitään! :) jos eivät vastaa sieltä nii ota sit sinne päivystykseen tms yhteyttä ja kerrot tilanteen :) ei mullakaa käyny pienessä mielessäkään että korvatulehus ois + kun 2 lääkäriä sano ettei oo :D
Kyllä se siitä justiina89, kohta pikkune syö ja juo hirveenä ja saat vaihella pissavaippoja! :D
 
Mä jo oikein odotan neuvolaa. Kamalan pitkä väli tää 2kk. Lähinnä kiinnostaa paino ja pituus sekä nyt kun on lääkärineukku että mitä tytsystä sanotaan muuten :) aina kiva ku omaa lasta kehutaan ;D lisäksi siellä on joku kesäsijainen ja toivon että hän katselisi vähän paremmin tytsyä kun meidän oma lääkäri on ihan peestä.. ja kaiken lisäks jörö mies joka ei paljon puhu ja on aina niin totinen. Tytsykin on tehnyt selväksi että hän ei niin siitä miehestä välitä :D lisäks mulla on nimi kriisi... siis meinaan aina sanos tytsyn omalla sukunimelläni, hänellä siis miehen sukunimi ja emme ole naimisissa. Tarttis vissiin mennä ;D onhan siitä puhuttu mutta mutta.... mutta hei ulkona paistaa aurinko!! Pihalle siis!! :)
 
Eeella täällä odotetaan myös malttamattomana neuvolaa. Viimeinen oli 6kk neuvola 21.5 ja 8kk lääkäri vasta 6.8! Myös painon ja pituuden kehitys kiinnostaa, kävin juuri hakemassa valmiiksi 80cm kokoiset vaatteet kellarista odottamaan pesua ja käyttöönottoa. Bodyt saadaan varmasti käyttöön jo kuukauden päästä (käytettynä ostetut ovat uusia hieman pienempiä). Meillä on helpottanut hampaiden teko (ainakin hetkeksi) ja sekä poika että äiti nauttivat päivistä yhdessä. Isimies palasi lomalta töihin, eikä se oikeastaan haittaa mitään. Pidin tuossa viikon myös kirppispöytää itsepalvelupaikassa ja voittoa tuli 105€... joka se päästään tuhlaamaan uusiin vaatteisiin :D Päänvaivaa aiheuttaa alakerran naapuri joka valittaa kolinasta (jäbä herää 7.30 maissa ja nukkumaan mennään viim. klo21 joten yörauhaa emme "häiritse"). En kuitenkaan aio estää lastani leikkimästä, tutkimasta tai ryömimästä pitkin poikin kotiamme. Kerran tukli ovelle pimpottelemaan, kun laitoin astioita astianpesukoneeseen ja sanoi, että kuulostaa kuin tavaroita paiskittaisiin seiniin... voivoi. Onneksi vuoden päästä alkaa kolmion etsiminen ja tovottavasti pikainen muutto RIVItalokolmioon.
 
Minuakin kiinnostaa hurjasti uudet mitat, joskin neuvolaan on vielä melkein kuukausi. Tirriäinen kasvoi kahtena edellisenä kuukautena vain 300 g & 235 g, joten nyt saisi painoa tulla ihan reilusti enemmän, etenkin kun väliä tuplasti. 68-koon vaatteet neidillä ovat edelleen käytössä ja todennäköisesti menevät pitkälle syksyyn, meidän kirppu :grin.

Asiasta toiseen, huomenna tää äippä lähtee kuuntelemaan hyvää musiikkia ja ihan tähän omalle "kylälle". Piitkästä aikaa nähdään myös parhaan kaverin kanssa, jee! Ihanaa, kun tietää että kotona varmasti pärjäävät, niin voi huoleti käydä vähän tuulettumassa :).
 
Takaisin
Top