Heinäkuun höpötykset

Täällä oli kans kesän ensimmäinen kunnolla lämmin päivä, neiti tarkeni nukkua rattaissa pelkästään vaippa ja lyhythihainen body päällä :). Piti tosin hillitä itseni, etten ängännyt vähintään housuja lisäksi, raukka ois varmaan paistunut :p.
 
Joo, huh hellettä! :D Mekin käytiin eilen ekaa kertaa rannalla :) Hieman on haastavaa saada poika pysymään varjossa. Viltillä ei pysynyt sekuntia kauempaa vaan konttaili ruohoa kiskomaan ja tottakai suuhun laittamaan :P Käytiin ihmettelemässä vettä, pieni laineikko oli pojan mielestä lumoava. Hieman kädelläkin kokeiltiin kuinka kylmää se vesi on :D
Tänään käytiin aamulla heti 8 kaupassa ettei tarvi myöhemmin kuumaan autoon poikaa laittaa :D Mua kyllä aina jaksaa naurattaa ne ihmiset jotka odottaa ostoskärryinensä oven edessä kuumeisena kaupan ovien aukeamista ja syöksyy kauheella raivolla sisään ettei kukaan vaan pääsis edelle :D hahah!
Tänään myös kylvettiin parvekkeella kun oli varjossakin sopivan lämmin. Ei toi poika kyllä kauaa enään ammeessa viihdy, mutta nauttii kyllä siitä pienestä hetkestä :)
 
Meilläkin oli taas kiva päivä bestiksen uutta kotia ihaillen ja ukkilassa vauva-altaassa polskien. Ja sitten tuli ilta. Ja hampaat. Tai siis niiden tulo. Mä laskin, että vuoteen en ole nyt nukkunut kokonaista yötä. Noin vuosi takaperin alkoi raskausajan pissalla ravaaminen öisin (min 2 kertaa/yö). Itseä väsyttää ja käy sääliksi toista kun ei panadolkaan pidä kipuja loitolla. Nyt on alkanut taas heräilee pari tuntia nukahtamusesta huutamaan. Nyt lopulta äidinmaitojäätelö auttoi (kun suostui ottamaan sitä). Hänen uni on levotonta ja mä hätkähtelen öisin pieniinkin ääniin. Voivoi. Kyl tää tästä. Kyl tää tästä...
 
Me käytiin kans eilen ekaa kertaa rannalla ja typy lätsytteli rantavedessä innoissaan kunnes keksi kaivaa pohjamutaa ja heti jos äidin silmä vältti sekunniksi, typy lappoi mutaa suuhunsa. Rantareissu loppui lyhyeen kun mamma kyllästyi kaivamaan mutaa, hiekkaa ja pieniä käpyjä typyn suusta. Neiti on vielä niin salaman nopea että sitä mukaa kun kaivaa hiekkaa suusta, pieni käsi lappaa lisää sisään.

Tänään käytiin alemyynneissä ja typystä oli hauska kelliä rattaissa pelkässä kesämekossa, varpaat kohti taivasta. Vähän väliä sai juottaa pientä ja kastella päätä viileällä vedellä, ettei ihan nuupahtaisi kuumuuteen. Onneksi liikkeissä on aika hyvät ilmastoinnit, että vähän saatiin helpotusta helteeseen.

Huomenna tulee neidin vaavibestis kylään ja laitetaan kahluuallas pihaan, että pienet pääsevät polskimaan.
 
Kyllä sä Stork vielä kokonaisen yön saat nukuttua ! Toivottavasti pian ! :) Mieti sitä fiilistä ku huomaatkin että olet nukkunut KOKO yön heräämättä ? :wink
Meillä oli erittäin kummallinen ja epätyypillinen yö... Aleksi heräsi 1.30 itkemään. Koitin eka silitellä takasin uneen, ei auttanut, alkoi vaan huutaa kahta kauheemmin. Otin syliin, ei mitään vaikutusta. Hain sitten vettä ja sitä joikin ahnaasti ja nukahti syliin. Laskin sänkyyn, alkoi taas kauhea huuto. Sitä sitten kestikin reilu puoli tuntia... Syliin-sänkyyn-itkua-syliin jne... Päätin sitten ottaa viereen loikoilemaan kun en jaksanut sylissä enään roikottaa ja siihen pikkumies onnellisena nukahtikin, käsi äidin naamalla :Heartred siirsin sitten hetken päästä takasin omaan sänkyyn. Olisikohan nyt ne hampaat ? :D tänään ei ole soseetkaan maistunut entiseen tapaan... Jokaisen suullisen jälkeen hinkuttaa kädellä suuta ja naamaa :eek: Noh, voi olla muustakin nämä.. Helteet, eroahdistus ? Ei ota selvää. Hampaita olen nyt 3kk syyttänyt kaikista oireista ja vieläkään ei ole lisää puhjennut :D
Tänään olis taas hellepäivä, josko sitä uskaltais tänään käydä ulkoilemassa... Mua ei kyllä yhtään nappaa nää kuumat ilmat ! Pari kesää taakse päin tietysti nautin näistä ja oli ihanaa kärtsätä itseään rannalla ja istua terassilla juomassa kylmää olutta, niin ne ajat vaan muuttuu... Viime kesän helteet on vieläkin tuoreessa muistissa kuinka kärsimystä oli kun ei saanut nukuttua ja joutu käymään 3 krt yössä kylmässä suihkussa :D ja raskaana olo vielä siihen päälle, ei ollut hauskaa.
Olipa avautuminen taas. Mukavaa kesäpäivää kaikille marrasmurujen äipille ! :)
 
Stork, tiedän niin tuon tunteen. Mullakin lähes koko raskausaika meni huonosti nukkuen, liitoskipujen ja jatkuvan pissahädän vuoksi. Toisaalta käyn kyllä muuten vaan 1-2 kertaa yössä pissalla edelleenkin, mutta raskausaikana se meni ihan hulluksi, pahimmillaan taisin käydä 8 kertaa yössä, 4 kertaa oli ihan normaalia. Meilläkään ei ole vielä yhtään kokonaista yötä takana, mutta olen vakavasti harkinnut "unikoulua " n. Kuukauden päästä kunhan mies jää lomalle eikä tarvitse miettiä hänen herättämistään ja saa kyllä olla mulle siinä kaverina! Tsemppiä sulle, koita jaksaa!

Ihanaa kun on viikonloppu, mies on pari päivää kotona. Tekis mieli käydä ostamassa jotain kesävaatetta itselle ja ehkä jossain kahvilla. :)
 
Tää mamma lähtee ensimäistä kertaa aikuiseten oikeesti viihteelle. Viinijuhlat kutsuu. Typy jää isän kanssa kotiin, hyvin varmasti pärjäävät sillä maito maistuu nokkiksesta, niinkuin myös nykyään pullosta!
Jännittää silti hurjasti.
Eilen vietettiin oikein kunnolla päivää takapihasta nauttien. Typy ihmetteli ruohikkoa ja tutkiskeli taivasta. Sit ryömittiinki kaikkialle minne ei pitäs :D
 
Ai että tttiuhta oisin itekki halunnu viinijuhlilla päästä käymää! :) kun ei täältä kuopioon ny nii mahottoman pitkä matka oo :) muttaaah! Ehkä joskus :) kallaveenristeilylle (mikähä lie oli) nii olis mukava päästä :) 2v pitäny mennä mutta eipä tuo ukko kulta oo vieny :D
 
Teki kyllä niin hyvää nuo viinijuhlat ja typyllä sekä isillä oli menny tosi hyvin :)

Hei turusta olevat... ollaan ehkä tekemässä kesäreissu Turkuun. Kumpikaan ei ennen käyntyt. Matkavinkkejä otetaa vastaan :D
 
Apua! Vertaitukea kaivataan (ihana kuulla ttiuhti, että sun ilta (sekä vauvan ja isin) oli mennyt kivasti). Mulla on nyt edessä EKA oikeesti pidempi pätkä pois kotoa. Ystävän polttarit lauantaina ja mä liityn seurueseen niin, että lähden klo12 kotoa (polttarit alkaa kylläkin jo aamulla). Tarkoituksena olisi olla koko päivä ja ilta mukana ja mahdollisesti jopa baariin mennä. Jäbä on ruvennut hyvin syömään kiinteitä mutta kaikkia maito tulee tisseistä (vesihörppyjä ottaa ruoan kanssa). Isimiehen mukaan kyllä syö pullosta kun oon pari tuntii kirppiksellä tms käyny. Mies vakuuttaa että tulee menee hyvin, mutta mua jännittää niin sikana. :/ onneks polttarit pidetään stadissa niin on lyhyt matka kotiin tarvittaessa, mutta toisaalta haluisin pystyä nauttimaan tästä ekasta "vapaapäivästä" mutta ajatuksiin vaan ilmestyy pojan itkevät kasvot jo etukäteen :sad001 Aaaaaaaaaa!
 
Voee! Stork, sillonku menin Judas Priestin keikalle, jouvuin 3 vaiko 4 yötä olee pois kotoa vajaan 700km päässä! Ja poika oli silloin kipiänä vielä niin se huoli oli siis tosi kova. Mies vakuutti mulle kans että kyllä he pärjäävät ja laittaa viestiä/soittaa jos tulee jotain.
No luotin mieheen ja kappas kummaan kaikki meni paremmin kun hyvin ja eikä yhtää soittoa tullu tms :) ja reissu meni niinki hyvin etten edes ajatellut kotia tai poikaa pahemmin :)
Voithan sinä pojalle antaa pullosta maitoa, jos haluat sen varmistuksen että poika oikiasti syö hyvin kans pullosta :) ja aina lohuttava tekiä on se, että sää pääset kotia sillon kun susta tuntuu !:)

Anna kuule mennä ja nauti niistä polttareista! :)
 
Stork, anna mennä vaan, kyllä ne kotona varmasti pärjäävät ja ajattele, miten hyvää tekee itsellesi päästä tuulettumaan :)! Minä ajattelin ensi viikolla lähteä käymään yhtenä iltana paikallisessa musiikkitapahtumassa, tytsy jää isin kanssa. Tosin hyvä esiintyjä on vasta illalla viimeisenä, eli voin itse laittaa neidin nukkumaan ja tuurillaan ehdin takaisin kotiin ennen kuin herää syömään, mutta odotan joka tapauksessa innolla omaa aikaa, tulee tarpeeseen tämän 7 kuukauden tissitakiaiskauden jälkeen :).
 
Olet taukosi ansainnut Stork, minä kävin tyttöjen illassa jo silloin kun poika oli 4 kk ja itseasiassa vaikka jännitin hirveästi etukäteen, niin lopulta en sitten siellä ystävien kanssa paljoa murehtinut. :) luota mieheesi, ihanaa että hän on sinua jo vakuutellut että pärjäävät :)
 
Meidän poika on kuumeessa. Mitään muuta oiretta ei ole. Hieman tavallista huonompi ruokahalu ollut muutaman päivän, mutta en tiedä liittyykö tähän. Oikein on ollut reipas poika, vaikka 38,5 astetta aamulla mitattiin. Yöllä ei syönyt kuin kahdesti tavallisen neljän sijaan, mutta muuten nukkui jotenkin levottomasti, ynisi paljon unissaan. Olisiko tämä nyt vihdoin sitä hampaiden tuloa?! Tämä päivä katsellaan rauhassa tilanteen kehittymistä, jos kuumetta on vielä huomenna (eli yli 38) niin sitten varmaan pitää käydä Tk:ssa.
 
Voisko olla vauvarokkoa? Eikös se ala 'kolmen päivän kuumeella'? Tai sitten tosiaan nuo hampaat tekee todella tuloaan.
 
Mahtaa tosiaan olla vauvarokkoa, kuume vain kivunnut koko päivän, nyt 39,6 ja poika on ihan uupunut. :sad001 soitin jo päivystykseenkin ja samaa epäilivät. Raukkeli. :sad001
 
Voi pientä :sad001 Mitä sanoivat päivystyksestä? Pitääkö mennä näytille? Auttaako mikään lääke pikkuisen oloa?
 
Ei pidä mennä näytille niin kauan kuin lapsi suostuu juomaan ja jaksaa välillä jotain touhuta. Saa antaa sekä buranaa että panadolia kuumetta alentamaan. Kyllä tuntuu pahalta katsoa tavallisesti niin aktiivista ikiliikkuja ihan voimattomana ja itkuisena :sad001 mutta jospa se tästä, olis vaan sitä rokkoa. Vähän tietty jännittää että onko jotain muuta. Nyt poika nukkuu.
 
Takaisin
Top