Heinäkuun höpöttelyt

Sinbbu: Toivottavasti sulla jo närästys helpottanut! Mä olen kanssa raskauden aikana sairastanut kaksi oksutautia ja varsinkin jälkimmäisen tosi rajuna. Mulla kanssa jäi kova närästys sen seurauksena joksikin aikaa ja ei ollut kivaa :sad001

Voi jestas sentään, tässä olis tällä tytöllä 6 päivää laskettuun aikaan...ei sitä vaan voi millään ymmärtää. Mä olen varmaan se eka ketä perustaa "laskettu aika tuli ja meni" -ketjun, kun ei mitään synnytykseen viittaavaa oireistoa vieläkään löydy. Tervetuloa sitten muutkin sinne marisemaan :) Tämän viikon vaavi saisi pysyä mahassa kun tekemistä olisi vielä paljon, mutta ensi viikolle voisin tilata jo sen synnytyksen.

Onko takaraja käynnistykselle muuten tasan 2 viikkoa jos lapsi ei itsellään lähde syntymään, vai voidaanko sitä vielä siitä pitkittää eteenpäin?
 
Jään kans mielenkiinnolla kuulolle, että mitä tuohon orvokki81- kysymykseen käynnistyksestä vastataan, kun olen sitä itsekin miettinyt, vaikka la vasta 19pv.
 
Saattaa ne joskus käsittääkseni sitä päivän pari voinnin mukaan pitkittää jos esim sairaalassa on ruuhkaa, niin käsittämättömältä kuin kuulostaakin. Käytännössä varmaan tuossa ajassa viimeistään aloitellaan käynnistäminen.
 
Täällä meillä pitkitetään ainakin rv 42+2, jos kaikki on vaan kunnossa. Mahdollisesti vielä pidempääkin jos juuri sairaalassa on ruuhkaa tms.. Että odottavan aika voi olla pitkä :D

Esikoiseni käynnistettiin rv 41 mutta syynä oli insuliinihoitoinen RD ja sairaalassa oli juuri silloin tilaa. Päätös tehtiin siis kontrollikäynnin yhteydessä 5minuutissa ja oli täysi yllätys minulle. Nyt ei oo RD:tä joten jos ei itsestään synny ni joutuupi odottelemaan. Neuvolantäti oli kyllä sitä mieltä, että kyllä synnytys käynnistyy itsestään ennen sitä 42+2, että on kuulemma harvinaista että sinne asti joutuu käynnistystä odottelee..
 
Kyllähän sitä käynnistystä pitää sitten miettiä vauvan voinnin mukaan. Jos esim. istukan toiminta alkaa jo heikentyä, niin ei parane odotella. Mutta voi se joskus mennä tosiaan vähän yli 42+0. Ei kovin paljon kuitenkaan. Toivotaan, ettei kenenkään tarvitsisi joutua kärvistelemään niin kauaa! :)

Ja orvokille toivotaan äkkilähtöä synnytykseen! :D Jospa se ei mitään ennakkovaroituksia annakaan, vaan lähtisi kerralla rytinällä käyntiin. Täällä nyt kaksi viikkoa laskettuun ja puolestani saisi tulla jo! Kaiken maailman sekopäisiä synnytysunia näin viimekin yönä, hohhoi... Olisipahan sekin koitos sitten takana. :)
 
Kiitos kellitys, äkkilähtöä odotellessa :)

Täällä elokuisissa on muuten kivasti porukka aktivoitunut, on ollut paljon enemmän luettavaa. Kaikilla on tietysti enemmän aikaa nyt kun mammalomaillaan, mutta luulen että kaikilla alkaa olla myös jo odotusta ja jännitystä ilmassa...tässä rupeaa olemaan kaikilla jo päivät tosi lähellä! Myös se että muutamat ovat jo saaneet omat vauvat syliinsä, tekee tästä paljon konkreettisempaa. Hyvää loppuodotusta kaikille....lähtölaskenta alkaa :)
 
JEE,elokuu ja ensimmäinen valvottu yö.heräsin puol yhen aikaa vessaa ja kolmee asti sängyssä pyörittyä annoin periks ja nousin ylös.ei sitte väsytä.hörppäsin kupillisen lämmintä kaakaota et jospa se vintti kohta pimenis. :schocked028
 
Täällä kans valvottu enemmän ja vähemmän... Illalla suihkusta tullessa aloin pukemaan housuja sohvalla ja taas huljahti jonkun reilu puoli desiä -jotain- sohvalle... Seassa vähän valkovuotoa mutta muuten ihan kirkasta nestettä.. Onkohan nyt ihan normia?? Olisiko se lapsivettä vai mitä ? Ja onko siitä haittaa jos tulee noin "tihkuttaen".. Soitan kyllä neuvolaan 12 kun soittoaika mutta ajattelin, onko muilla tälläistä... :/

Meidän kuu !!!! :Heartred :Heartred
 
Pöh mitää oo kuitenkaan :-D mä oon niin malttamaton, että oon jo päättänyt että tää ei oo tulossa ollenkaan tuolta pois ! :)
 
LadyMoon: Jostai muistelen lukeneen,että sen voi kotona "testata",et onko lapsivettä vai valkovuotoa. se meni joteki sillai että laitetaan vessanpaperia pikkareihin ja sit ku lorahtaa,ni paperiin jos jää möhnää,ni se olis valkovuotoa ja jos se on vaan märkä,mennyt siis läpi,niin olis lapsivettä...
eli lapsivedestä ei pitäs jäädä mitään muuta kun märkä läntti...ja voi olla jonkun väristäki,jos ei kirkasta...
 
Moni myös kuvailee lapsiveden tuoksuvan imelältä/makeahkolta ja väriltään vaaleanpunertavaksi, mut sekii kai on yksilöllistä se väri kuhan ei ole vihertävää eikä ruskeaa.
 
Mutta valkovuoto tässä vaiheessa voi olla todella juoksevaa! Ja sitä voi oikeasti lorahtaa ihan kunnon satsi kerralla. Toki jos kunnolla lorahtelee, niin kannattaa soittaa neuvolaan tai synnärille ja pyytää, että testaisivat, onko lapsivettä. Mutta yksikin tuttu sai pari kuukautta sitten vauvan ja hällä tuli loppuaikana valkovuotoa lorahtamalla niin paljon, että lenkillä olivat päällyshousutkin kastuneet. Oli ihan varma, että on lapsivettä. Synnärillä testasivat ja valkovuotoa se vain oli. Eli itse voi olla todella vaikea tietää, kummasta on kyse. Jos kuitenkin epäilee, että kyseessä voisi olla lapsivesi, kannattaa se pyytää testaamaan. Jos sieltä oikeasti tihkuu lapsivettä, niin infektioriskihän siinä on, koska kalvossa on silloin reikä.
 
Taidan vuorata pikkarini siis paperilla ja seurata tilannetta.. :-) mut se eilinen imeytyi heti soffatyynyyn ja valkovuotoa jäi vaan siihen päälle. ....kuulostaapa freesiltä, kuten kaikki tähän loppuraskauteen liittyvä :D
 
miulla ainaki sillo limatulpan lähdön jälkee se lapsivesi lorahteli suht tasaseen tahtiin, nytki lorahtelee välillä,mut luotan siis siihe,että se on valkovuotoa,siis ku nään iha selvästi et se on siis sitä :D välillä limasempaa ja välillä lähes vettä...
mitäköhä miehet ajattelis näistä keskusteluista,ku lukisivat!? :laughing025
 
mä kerran sain karkotettua miehen pois viereltäni kun olin kaksplussan keskustelupalstalla ja luin juttua ensimmäisistä kuukautisista laughing7 mies lähti kun naton ohjus muihin hommii laughing4
 
Takaisin
Top