Heinäkuun höpöttelyt

Mä niin ovasti toivon et tää meiän syntys jo ennen laskettua, niin tukala olo ja muilla menee hermot ku oon koko ajan tosi kiukkunen o_O. Nyt eilisen lääkärin tekemän sisätutkimuksen jäljiltä olosta on tullu entistä tukalampi. Herkemmin liikkuessa supistaa, mutta ei kipeitä tule vielä siltikään. Ja tosiaan kohdunsuu on vasta pehmenemään päin eli ei edes pehmeä.
 
Täällä la 19.8 eli aikaa vielä jokunen tovi ennenkuin nyytti on kotona. Parempi kai niin että vahvistuu tuolla vatsassa, ennenku tulee tänne isoon maailmaan.
 
Kyllä rupeen mäkin oleen jo niin kärsimätön, että toivon melkein vaavin jo syntyvän, vaikka viikkoja nyt 35+4. Alkaa jotenkin jo tympiin tää pallomaha, vaikka onhan se omalla tavalla ihanakin. Rupee vaan yks jos toinenkin paikka kremppaan, ja liikkuminen alkaa olla jo niin hankalaa jos on vähänkään kipuja..
 
Täällä taas pitkästä aikaa yö nukuttu hyvin :) ,kertaakaan en herännyt vessaan ja ei edes närästänyt koko yönä kun ohuemman täkin viikkasin tyynyn alle niin sai tota kuuppaa korotettua edes pikkasen ylemmäs.oisin halunnu köllötellä sängyssä vielä pitkää mutta kova ääninen marsu vaati saada ruokaa,pakkohan se oli sitten nousta,mut jahka tää päivä tästä lähtis käyntii. :)
 
IceCream, miten ihmeessä voit olla hereillä tuollaiseen aikaan? :O Minä heräsin juuri, ja kellolla, koska on neuvolaan lähtö! Valvoin tosin puoli kuudesta puoli kasiin - meillä ei johtunut marsusta vaan sängyssä majailevan fifin suolistoäänistä...
 
Täällä taas on saatu esikoiselta ja mieheltä kesäflunssa! :sad001 Että oikein kiva tähän loppuraskauteen. Muutenkin taas juilii tuonne nivusiin niin, että käveleminen on välillä melkoista taiteilua. Muuten jakselisin ihan hyvin, kun ei nuo nivusetkaan koko ajan kiusaa ja supistuksiakin ollut vähemmän, mutta onpa kiva, kun nenä vuotaa koko ajan, päätä jomottaa ja kurkku on kipeä. Aamulla meinasi tulla oksennus, kun yskin limaa. Todella kiva. Miehen siskokin juuri kylässä ja meillä vaan niiskutellaan, niin ei oikein pääse edes kaupungilla piipahtamaan tms. Lauantaina piti lähteä Tampereellakin pistäytymään veljieni luona, toinen on muuttanut jo kuukausia sitten uuteen asuntoon, eikä ole vieläkään siellä käyty. Mutta saa nähdä, mikä on olo sitten. Tyttö voi jo paremmin, mutta oma olo on kyllä karsea. On kyllä tässä raskaudessa tullut sairastettua ja sitten kun nämä flunssat vielä nyt raskaana ollessa tuntuvat paljon pahemmilta kuin muutoin. Raivostuttaa! Mutta minkäs teet. Kiva vaan ollut välillä kuunnella noita supistuksia ja tuntemuksia, että jumankauta jos pitäisi lähteä tässä kunnossa synnyttämään. :D Mutta tuskin sentään, ei ole niin pahoja tuntemuksia ollut edelleenkään. Toivottavasti tämä menisi silti nopeasti ohi.
 
Kellitys: jos yhtään lohduttaa, niin mun yks kaveri synnytti kolmannen lapsensa kun hänellä oli norovirus päällä.. Että mielummin menisin flunssaisena synnyttämään, kuin kamalassa ripuli&oksennustaudissa :D
 
Hyvinhän sitä jo tuohon aikaa hereillä on kun tuli se yö nukuttua heräämättä,erijuttu ois jos ois ollu vessataukoja ym. kävin sit ennen kaheksaa parin kilsan aamulenkillä ja sit nukuin päikkärit 9.30-11.30. nyt ois vielä virtaa mut eipä tässä oikein tekemistä ole.

Toistasiks täällä ei oo flunssahavaintoja tehty,ihme sinänsä koska kyllähän nyt kerran kesässä sairastan,mut ehkä just sitten kun vauva syntyy.
 
Täällä kanssa koko perhe kesäflunssassa! Onneksi tämä tauti ei ole mua sängynpohjalle päässyt kaatamaan. On kyllä vähän ahdistava olo kun vatsa on edelleen aivan pystyssä ja nenän käutta ei saa millään henkeä. Joten vatsan laskeutumista ja flunssan ohi menemistä odotellessa :) Tän raskauden aikana on kyllä tullut sairasteltua viime raskaudenkin edestä. Tein silloin kampaajan töitä ja olin paljon kipeiden ihmisten kanssa lähikontaktissa, enkä muistaakseni saanut yhtään flynssaa yms. Nyt on ollut 2 oksennustautia ja kasa flunssia. Kyllä ne pitkälti lapsen ja hänen kavereiden kautta on tullut.
Lilminnin ystävällä on ollut aika totiset paikat synnärillä....tauti on niin kamala jo raskausaikana ja varmasti vihonviimeinen vaiva tositoimissa!
Oon kyllä iloinen että tämä flunssa tuli ennen kuin pikkuinen on maailmassa. Olisi kurja jos vastasyntynyt heti saisi taudin. Tietysti niitä kerkeää sitten tulemaan taas kun syksy alkaa.
 
Saiko/ottiko kukaa raskauden alussa sitä jotain influenssarokotusta?me miehenkaa saatii ne,voiskohan niillä enää olla mitää vaikutusta??ei kyllä varmaa..
 
Otin rokotteen mutta se ei auttanut ja sairastin rv 18 influenssan :sad001 näytteestä todettiin että kyseessä todellakin influenssavirus.. Ei se hödytä kuin siihen tiettyyn virukseen, minulla ei sitten siihenkään :sad001
 
Pikaista paranemista, orvokki!

Täällä saa sitten odottaa kuninkaallisten varjossa - bussikuski murjaisi neuvolasta tullessani, mitenkä se Tsoots voi, vai Elisapettikö se on :)
 
Luin silmät pyöreenä, että parin kilsan lenkki?? Täällä piisaa ku lyllertää autolta kotiin. Ja kyllä, kärsin tästä liikkumattomuudesta. Oon tottunu lenkkeilijä, ainakin sen verran ettei tämä olotila tunnu omalta. En ottanut infl.rokotetta, ja tosiaan täällä minullakin on joku kesäflunssa päällä, kuumeinen olo, keltasta eritettä tulee nenusta ja olo on kamala. Ja nyt tosiaan viimesillä viikoilla pitäis kerätä voimia synnytykseen, ja normaalistikkin nää flunssat vie voimia pitkäks aikaa. Höhlä.
Ja viä yks valitus.. sma täällä ku Kellityksellä, nivuset ihmeen kipeet. Yöllä kun pitäs kääntää kylkee, on pakko keskittyä ja pitää jalat yhdessä, muuten sattuu tonne alakertaan tosi paljon. Viikon ajan ainakin ollu näitä tuntemuksia. Taitaa paikat valmistella tulevaa :greet015
 
Paranemisia kaikille flunssan kanssa kamppaileville! Minulle ei enää influenssarokotetta raskauden alussa suositeltu, kun olin vähän liian myöhässä liikkeellä. Jonkun flunssan sairastinkin sitten keväällä huhtukuun lopussa.

Vaihteeksi on ollut tänään ihan kivaa tämä lämmin keli, kun jonkin aikaa oli jo niin syksyinen ilma. Kävin oikein iltakävelyllä kaupalla (n. 2 km), jotta sain jätskiä :) Oon yrittäny tollasia pieniä kävelyitä käydä tekemässä, etten ihan jumittuis vaan kotiini. Hitaasti minä kyllä etenen, mutta eipä oo paljon ollut kiirettä onneksi.

Huomenna sitten vihdoin saadaan avaimet uuteen asuntoon ja päästään muuttamaan. Kaksio vaihtuu kolmioon ja pääsee vihdoin vauvalle laittamaan oman huoneen. Melkein mitään ei olla vauvalle tänne pian entiseen asuntoon hommattu, kun tää on niin pieni. Nyt siis alkaa kunnolla vasta hankintojen tekeminen eli lähinnä kaikkien tavaroiden haalinta sukulaisilta. Myös muuttopakkaaminen on mennyt sairaalakassin pakkaamisen edelle. Tän muuton kun sais vielä hoidettua, niin sit alettais olla valmiina vauvan tuloon :) Pitää yrittää muutto kuitenkin ottaa vielä rauhassa, ettei keskelle muuttoa rupee vauva tulemaan. Haasteellista se tulee kuitenkin olemaan kattoa vaan virestä, kun muut kantaa raskaita tavaroita.
 
Mä olen kävellyt viime aikoina taas enemmän, kun tuo esikoinen nukahtaakseen on alkanut vaatia. Parhaina päivinä lenkit on olleet sellaista 5km. Eilen käytiin illansuussa uimassa piiitkästä aikaa, olipa ihanaa!
Flunssassa ollut täälläkin koko muu perhe ja nyt vähän omakin nenä tukossa. Rokotuksia en ole ottanut enkä tule ottamaan jatkossakaan, syystä että ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon. Pieni oli menehtynyt noin vko rokotteesta ja mitään poikkeavaa tai selittävää muuta syytä ei ollut. Voihan se johtua muustakin mutta minun luottoni meni ko rokotuksiin.
 
Mikäpä siinä kävellessä jos kunto ja vointi sen kestää.Neuvolantäti viimeks sano et kävely auttaa turvotuksee mut mun mielest olo on lenkin jälkee turvonneempi.No kohtahan se nähää,aamulenkille taas lähössä ja sen jälkee onkii neuvola.
 
Olipas tosi mukava yö... Illalla ei uni meinannu millään tulla ja pissahätä oli ihan jatkuvasti. Sitten kun sai unta, niin naapurin kakara kolmen aikaan yöllä kaasutteli crossillansa aivan meidän ikkunan alla! Raivostuttavaa. :smiley-angry019 No siitä sitten vessan kautta takasin sänkyyn ja pyörimistä joku tunti varmaan. Nyt on pää niin julmetun kipee ja vihanen olo ettei mitään rajaa. Mun puolesta nää helteetkin sais ihan oikeesti jo hellittää! Kauhee valitus, mut pakko päästä purkaan, kun tuntuu, että pää räjähtää. :BangHead
 
No tulihan se plussa siihen turvotuksee.Yö meni täälläkii ihan viturallee,ei väsyttäny ollenkaa ja sit ku väsytti niin sitte tulikii sappinesteet suuhun :sick009 siinä sitte yritti miettiä hyvää asentoo,tosin kai sitä jotenkii sai nukuttua ku en oo vielä kerinny päikkäreitä nukkumaa,virtaaki ois vaikka muille jakaa.

Meillä onneks noi mopopojat on rauhottunu ku mies valitti yhen mopopojan äidille laughing7 mut ei tarvi päristellä ja räkiä meijän ikkunan alla,menköö vaa muualle sotkemaa.
 
Huhu huh! Ollaan koko viikonloppu pakerrettu ja maalattu tytön leikkimökkiä ja nyt on kyllä helle vienyt kaikki voimat tästä mammasta. Mies meni onneksi vielä lapsen kanssa ulkoilemaan ja saan hetken levätä. Huomenna alkaakin rv 39. Edelleenkään ei mitään synnytykseen viittaavaa havaittavissa. Toivoisin että se alkaisi niin kuin kellitys kertoi omastaan, että ekasta kunnon supparista päästiin tosi toimiin :) Pelkään vaan, että omalla tuurilla mennään käynnistyksen kautta ja sitä en halua!!!!

Mun vanhemmat on luvannut tulla auttelemaan ens viikon pe suursiivouksen kanssa meidän asuntoon ja viikonloppuna olisi tarkoitus saada tytön leikkimökki valmiiksi. Niin kauan saisi vaavi pysyä masussa, kiitos! Ikeasta käytiin hakemassa kalusteet, minikeittiö + nuken sänky mökkiin ja aika söpö siitä on tulossa :)
 
Minä sairastin viime viikolla oksennustaudin. Ja siitä jäi päälle monen päivän mittainen kammottava närästys, joka pakotti välillä jopa oksentamaan. Mutta jo sitten lauantaina pääsi marjametsään rymyämään, onneksi. Meinasin tulla jo hulluksi neljän seinän sisällä huonosti voiden. :smiley-angry002 Muuten onneksi vielä hyvä olo ja taas meni koko viikonloppu marjastaessa ja päätteeksi vielä uidessa. Viime aikoina on pikkuhiljaa alkanu satunnaisesti kiristeleen alavatsalta ja tekeekin mieli puuskuttaa, kun köpöttelee tuolla metsiä pitkin... tai kaupungilla..missä vaan! :) Että oottelen tässä niitä oikeesti tukalia oloja. Öisin joutuu vähän punnertamaan, kun kääntää kylkeä, sillä se vähän jo käy työstä... mutta onneksi saa nukuttua hienosti ja sikeästi. Joskus saatan havahtua muksun möykkäämiseen ja pari kertaa olenkin sitten "leikkinyt" ipanan kanssa yöllä.. hän möykkää ja mä tökin masun läpi häntä.. :love017 Siitä sitten taas unille, kun muksu rauhoittuu. Jotenkin niin hellyttävää...


Mitään flunssarokotuksia yms. en ole koskaan ottanut, enkä ota. Sairastan mielelläni myös ilman antibiootteja, sillä en usko, että ne ovat pitemmän päälle hyväksi. Paras vaan sairastaa taudit pois, niin oma vastustuskyky pysyy terävänä.

Tsemppiä kaikille vaivaisille ja vaivattomille.. :love7
 
Takaisin
Top