Heinäkuun hölinät

Miten tää aika on mennyt niin nopeaa? :nailbiting:
Vastahan me plussattiin :Heartred Ja pian meillä kaikilla jo onkin pienet nyytit sylissä :rolleyes: :Heartred
 
Joo, kohtahan täällä on jo pohditaan, että "onko nämä nyt niitä synnytyssuppareita" ja "pitäisikö käydä näytillä kun lirahteli lapsivettä" tai puhutaan keinoista saada synnytys käynnistymään itsekseen ja ähistään yliajalla :D Oivoi, sitä odotellessa :D :Heartred
 
Juu, kyllä nyt on rakenneultran jälkeen aika mennyt todella nopeasti! Nytkin juuri aamulla mietin, että kas, nythän on taas jo perjantai, ja tuntuu siltä, kuin en olisi töissäkään saanut mitään aikaiseksi koko viikolla :O Mutta väsymys kyllä kertoo siitä, että on taas työviikko kohta takana, en meinaa pysyä hereillä. Huomaa, että kesälomat on meneillään, töitä ei ole läheskään niin paljoa kuin normaalisti, mikä tietenkin on stressin kannalta hyvä juttu. Nyt saa vaan pinnistellä, että pysyn hereillä :D
 
Mulle se on jotenkin kauhun aihe, kun aika kuluu niin nopeasti :nailbiting: Ei sillä, etten haluaisi pientä nyyttiä syliin, mutta asunnonhaku on ihan retuperällä, samoin vauvan tarvikkeiden hankinta ja noin sata ja yksi muuta asiaa, mistä pitäisi huolehtia ennen vauvan tuloa. Tämä väsymys ei ole nyt yhtään auttanut asiaa ja kaikkea vaan siirtää ja siirtää ja pelkään, että siirrän niitä siihen asti, että huomaan synnytyksen koittaneen ja kaikki on edelleen hoitamatta. Pitäisi varmaan tehdä konkreettista listaa, josta saisi sitten yksi asia kerrallaan tehdä juttuja, niin ei tuntuisi sellaiselta ylitsepääsemättömältä vuorelta nuo tekemättömät hommat.
 
Tiiiu, lista voisi olla oikeasti hyvä. Eihän tässä loppupeleissä ihan kauheasti ole aikaa, varsinkin jos on jotain isompia/hitaampia projekteja vielä hoidettavana.Pahinta ehkä on just se, jos ei tiedä mistä aloittaa kun on sata juttua tehtävänä.

Mulle tuli kans pieni paniikki, kun tajusin että meillä on uusi kämppä syyskuussa odottamassa ja tämän vanhan myyntihommmat aivan kesken. Raahasin sit tänne muuttolaatikoita, otin välittäjään yhteyttä ja sanoin miehelle että nyt alkaa muutto. Siitä se sit lähti käyntiin ja nyt tuntuu vähän todennäkösemmältä, että asiat ois järjestyksessä ennen vauvaa.
 
Mulla on jotenkin tullut sellainen stressin aihe, että just ne kesken jäävät asiat tuntuu ärsyttäviltä, siis jos vauva päättäisikin tulla maailmaan aikaisemmin, ja töissä jäisi kaikki poissaoloilmoitukset ja sen sellaiset tekemättä. Pöljäähän sellaisesta on stressata, mutta jotenkin se vaivaa, kun haluaisin saada ne kohdilleen ennen kuin jään pois. Keskeneräiset työt kyllä hoituu, jos sellaisia jää, kun kollegat osaa ne hoitaa.

Eipä täällä kotonakaan kaikki ole kunnossa vielä vauvaa ajatellen, petivaatteet ja kaikki muutkin vaatteet on vielä pesemättä ja paikat järjestelemättä. Juuri mietin, että jos pesen nyt kaikki vauvan vaatteet ja muut, niin pitääkö ne sitten pestä uudelleen kuitenkin vielä ennen synnytystä. Ja millä pesuaineella ne voi pestä, paras varmaan olisi jokin mieto, hajusteeton vaihtoehto? Käytän muutoin Sertoa, kun siinä ei ole zeoliittia, joka on pesukoneelle huono juttu ajan kanssa, eikä siinä ole tuoksuakaan juuri ollenkaan.

Oli muuten ihana ilma käydä koiran kanssa aamulenkillä ennen kuutta ^_^ Kylä oli täysin hiljainen, missään ei näkynyt ketään, eikä yhtään autoakaan liikkunut kyläteillä. Aurinko paistoi jo puiden välistä ja tuuli piti hyttyset ja muut ilkiölentiäiset poissa. Oli pakko lähteä liikkumaan, kun lonkat oli taas yön jäljiltä kipeät, ja nilkat myös. Onneksi eilisiltainen jalkojen turvotus oli jo poissa, työpäivän jälkeen oli ihan pökkelöt taas :/ Pyykkikone pyörii ja menisin jo leikkaamaan nurmikkoa jos kehtaisin ruveta metelöimään tähän aikaan aamusta :D Mutta antaa nyt naapureiden nukkua rauhassa...
 
Oli muuten ihana ilma käydä koiran kanssa aamulenkillä ennen kuutta ^_^ Kylä oli täysin hiljainen, missään ei näkynyt ketään, eikä yhtään autoakaan liikkunut kyläteillä. Aurinko paistoi jo puiden välistä ja tuuli piti hyttyset ja muut ilkiölentiäiset poissa. Oli pakko lähteä liikkumaan, kun lonkat oli taas yön jäljiltä kipeät, ja nilkat myös. Onneksi eilisiltainen jalkojen turvotus oli jo poissa, työpäivän jälkeen oli ihan pökkelöt taas :/ Pyykkikone pyörii ja menisin jo leikkaamaan nurmikkoa jos kehtaisin ruveta metelöimään tähän aikaan aamusta :D Mutta antaa nyt naapureiden nukkua rauhassa...

Kuulostaa aivan ihanalta! Niin rentouttava lauantaiaamu. :)
Täällä myös tuumitaan että liikkeelle olisi lähdettävä kun jalat nyt tuntuu tykkäävän enempi liikkeellä olosta (liitoskivut ikävä kyllä eivät) kuin levosta. Eilen oli turvotusta juuri ja särkyä, pidin sitten aikalailla ylhäällä jalkoja. Se kyllä helpotti jonkin verran.

Me syötiin tänään pitkän kaavan aamiainen brunssin muodosta ja ajattelin että tästä olisi kiva kyllä tehdä ihan tapa lauantai aamuisin. Perhehetki :Heartred
 
Täällä on nokka kohti Tuska-festivaalia! Tottakai sadetta Helsingin alueelle koko päiväksi luvassa.

Vitsi kun pitikin olla tyhmä ja lupautua varalle huomiseksi töihin. Tietenkin mun tuurilla nakki napsahti ja aamuvuoroon pitää mennä. HIM lopettaa puoliltaöin, luoja tietää moneksi ehdin kotiin ja aamuvuoro alkaa 7.00. :D No, omaa tyhmyyttä kun lupauduin, ei ois ollu pakko. Nukun sit koko huomisillan ja maanantaina on iltavuoro. Eniten jännittää miten väsyneet jalat on sitten kun tänään tulee oltua festareilla 11 h jaloillaan. :D
 
Ahistaa, ylihuomenna töihin :S mutta ehkä tekee hyvää varsinki ku toi esikoinen nyt pari pv uhmaillu ja ollu ihme kiukkupylly. En vaa oo yhtää mitää päiväkotijuttuja laitellu valmiiks..
 
Agnés tsemppiä Tuskassa seisomiseen ja huomiseen työvuoroon!

Mä oon tässä pidempään pähkäillyt että pitäiskö sinne mennä, mutta nyt jää Tuskat ja muut festarit väliin. Osaksi siksi, että ehkä nyt pystyn odottamaan seuraavaa Amorphis-keikkaa vielä vähän, osittain siksi että koko päivän jalkeilla ei houkuttele ja sit on vielä se nöyryyttävä syy, että en ole ollut selvin päin festareilla 10 vuoteen ja ajatus siitä tuntuu oudolta :facepalm: Ei tässä oo ollut mitään ongelmaa olla juomatta muissa kekkereissä, mutta ajatus festareista ilman kaljatelttaa tuntuu oudolta. Ehkä Tuska tosin olis helpompi, kun siellä ei tarvii yöpyä.. :p
 
Mä en selviäis enää festareista, pelkkä kaupunkireissu on jo ihan murhaa selälle ja jaloille. Onnea matkaan Agnes! :)
 
Barbieq toi selvinpäin festareilla olo on kyllä todellakin outoa :D Itse tuli se koettua vuos sitten provinssissa, mutta ei viitsinyt enään jättää väliin kun liput hommattu jokaiselle päivälle ja lisäks oli pakko päästä katsomaan rammstein (tämän takia provinssiin mentiin) :D
 
Mä huomasin eilen et selvinpäin ja raskaana humalaiset vähän pelottaa muo. Oltiin eilen tosi myöhään kaverin synttäreillä ja mies oli pyörällä liikkeellä. Menin sitten yksin taksilla kotiin ja olin jotenki ihan säikkynä taksijonossa kun siihen tuli humalaisia miehiä jotka oikeesti olivat ihan symppiksiä, mutta silti olin ihan varuillani. :) kun tulin kotiin ni sit rupesinki pelkää miehen puolesta, mutta onneks sekin sieltä pian tuli. Jep, nää pelkäämiset on mulle ihan uusia juttuja. :D :S
 
Heh, mä taas en koskaan yhdistä kaljottelua ja festareita/ keikkailua. Provinssissakin oon ollut viitenä vuonna töissä eli tietty selvänä. Muutama toki ok mut ei kännääminen, keikkoja on kivempi fiilistellä selvänä ja muistaa kaiken sit myöhemmin :D Muulla ajalla toki sit senkin eestä on kaljaa kulunut! Olipa muuten kiva ylläri et täältä sai holitonta Nikolaita, join pari sellasta :) Nyt istuskellaan hetki HIMiä odotellessa :Heartred Jalat on kieltämättä väsyneet!
 
Eipä täällä kotonakaan kaikki ole kunnossa vielä vauvaa ajatellen, petivaatteet ja kaikki muutkin vaatteet on vielä pesemättä ja paikat järjestelemättä. Juuri mietin, että jos pesen nyt kaikki vauvan vaatteet ja muut, niin pitääkö ne sitten pestä uudelleen kuitenkin vielä ennen synnytystä. Ja millä pesuaineella ne voi pestä, paras varmaan olisi jokin mieto, hajusteeton vaihtoehto? Käytän muutoin Sertoa, kun siinä ei ole zeoliittia, joka on pesukoneelle huono juttu ajan kanssa, eikä siinä ole tuoksuakaan juuri ollenkaan.

Meillä käytössä erityisesti vauvapyykkiin LVn tuoksuton allergiatestattu pyykinpesuaine, ei huuhteluainetta. Mä en ihan vielä pese vauvan vaatteita, ehkä siinä pari kk ennen laskettua aikaa sitten ja pakkaan ne laatikoihin tms etteivät pölyynny tässä välissä.

Äpn vaatteet jopa silitin esikoiselle kun ajattelin että jos ne siitä uutuudenkarheudesta vähän pehmenisivät. Saa nähdä saako nyt aikaiseksi :D
 
Minäkin pidän outona ajatusta että menisi keikalle/festareille selvinpäin. Kai se on mihin on tottunut. Ja se etten oo koskaan jaksanut katsella kännisiä ihmisiä selvinpäin. En etenkään nyt raskaana :hilarious:

Agnesilla on kyllä hyvä pointti että mukavempi kun muistaa keikat jälkeenpäin. :happy:
En itselläkään siis mitään perseitä oo tapana vetää..

Toivottavasti kaikilla keikkailijoilla on ollut ihan huippu reissut! :happy:

Noihin pyykinpesuainesiin,
meillä käytössä Erisanin pesuneste (on muuten raikas!) ja aikuisten pyykkeihin melko mieto pyykinhuuhteluaine, nimeltään joku pure. (Valkoinen purnukka jossa vauva)
 
Meilläki käytössä erisanin hajusteeton herkälle iholle tarkoitettu pyykinpesuneste, sillä tullaan myös vauvanki vaatteet pesemään.
 
Täytyy kauppareissulta muistaa ostaa vauvapyykille vaikka molempia mainittuja, ja kokeilla, kumpi miellyttää enemmän, kiitos vinkeistä :) Huuhteluainetta en käytä muutoin ollenkaan, mutta olisikohan se hyvä vauvan pyykissä kuitenkin olla käytössä? Vaatteet olis ehkä pehmeämpiä vauvan ihoa vasten? Itse tykkään, kun vaatteet on puhtaina vähän karkeita. Ja erityisesti pyyhkeet tuntuu mukavalta, kun ovat pesukarkeita, ja niiden kuivauskykykin säilyy huomattavasti parempana.
 
da1fd62107198dc6aca0102021db34e4
no kyllä. Viime yönä ekan kerran, nyt on möhnäläntti yöpaidassa :D
 
Takaisin
Top