Heinäkuisten synnytyskertomukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Bixio
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ohhoh, tikru, läheltä varmaan kuule liippaa tänne joutuminen... on se kummaa että neuvolassa harvemmin otetaan nuita asioita vakavasti, kai tuo nyt lääkärin pitäs tarkistaa...?

Minä treffasin tänään kätilön:
Sisupussin pää 28cm, reisiluu 5.8cm ja paino n.1650g, viikot 31+3. Kaveri on survonut päänsä jo niin syvälle ettei ole enää mihinkään kohdunsuulta karkaamassa. Kohdunkaula on nyt lyhentynyt (2,4cm jälellä) ja synnytys siis lähenee. Ei voinut kätilö sanoa onko kyse päivistä vai ehkäpä viikostakin, sano vain että kun lähtee tulemaan ni synnytys alkaa rajusti ja sitä ei sitten enää estellä.

Oon toukan kanssa sopinut että jos on tälle viikolle synnyttävä niin sitten torstaina 13.5. Ellei, niin reippaasti sitten siirretään seuraavan viikon lauantaille 22.5. Näillä mennään [:)]

B

Hei päivänkakkara,

ehyenä ollaan edelleen.

Toisaalta mukava juttu, toisaalta en enää jaksaisi tätä lepäämistä päivääkään. Huonoon kuntoon tässä menee, sain nimittäin eilen istua hetken ulkona auringossa niin enhän minä meinannu tolpillani jaksaa istua. Korvissa humisi ja kylmä hiki nousi kasvoille kun olin 5min auringossa ollut. Kun käänsin auringolle selkäni niin paha olo meni ohi.

Jos täällä pitää vielä viikko-kaks pötköttää niin eihän minusta oo hetkeen edes perusasioita kotona toimittamaan, tuskin kauppakassia jaksan kantaa saatika juuri kävellä. Ja miten ihmeessä ylipäätään selviän koko synnytyksestä jos pienestä ponnistuksesta tuntuu huono olo jo tulevan..?

Henkinen kanttikin alkaa olla aika ajoin tiukilla, etenkin kun kesä näyttää tulleen ja saa pääasiassa ikkunasta kattella aurinkoista, sinistä taivasta ja kuunnella linnun laulua tuuletusikkunasta...

Noh, ehkäpä huomenna ja sunnuntaina pääsen taas pihalle istumaan ja maanantaina lääkärille. Jospa tiistaina sitten foniatrian polille yläpään ronkintaan... Siinähän sitä ois odotettavaa muutamaksi päiväksi [;)]

Bixio 31+6

Meidän vauva saatetaan alkuviikosta sektiolla maailmaan. Painoarvio tänään 1200g. Enkeleitä suojaamaan pienokaistamme.

Kaikki maailman kokeet otettu, eikä syytä kohonneisiin maksa-arvoihin/sappiarvoihin löydy.
On siis luultavasti raskausajan maksantoimintahäiriö, maksahepatoosi.. johon ei noi lääkkeet vaan pure.

Jaksamista kovasti sinne taiga!!!!! Toivotaan että kaikki sujuu hyvin. Täällä ainakin pidetään peukut pystyssä.

Voi hyvänen aika...! Enpä olis toivonut että kukaan teistä joutuu purkamaan vuokrasopimuksen masukin kanssa suunniteltua aiemmin.. [&o]

Taigalle iso woimahali!!!!

Kiitos.. kyllä meinaa kyyneleet silmiin tulla. Yön tunteina itkut itketty. Ja vielä kyyneleitä riittää.
Voi kun kaikki menisi hyvin. En kestä jos...  Voi pientä rakasta vauvaamme. Yritä jaksaa.

ompa taigallakin siellä tilanne päällä..haleja kovasti ja onhan sulla kuitenkin noita viikkoja jo sen verran että hyvät on ennusteet.Tsemppiä!!

Bixiolle kans hermoja sinne, se on kyllä tosi että yleiskunto heikkenee tosi nopeesti kun ei mitään voi tehä.Henkisestä puolesta puhumattakaan..päivä kerrallansa!

Voi Taiga, iso voimahali sinne! Kyllä kaikki menee hyvin, onhan vauvalla jo painoakin kivasti. Peukut pystyyn.

Ja tsemppiä myös Bixiolle.

Taiga,

mulla oli täälä sairaalassa kämppiksenä äiti jonka tyttö syntyi vkolla 28 sektiolla. Keuhkoja kypsyttävät oli annettu ja niin varmasti sinullakin. Tyttö on täysin terve, painoi 1050g syntyessään. Ei tarvinut edes lisähappea kuin aivan ensimmäisinä päivinä.

Tuo antoi ainakin itselle paljon toivoa silloin kun sairaalaan tulin, lapsivesihän meni mulla kun viikkoja oli 29+5.

Jos et ole vielä tällaiseen tömännyt, niin tuolta forumilta saa varmasti paljon vertaistukea. Hyvin vähän olen sitä vielä itse selannut, mutta siellä on paljon hyvää ja ikävääkin asiaa. Ikävien asioiden vuoksi ajattelin itse palata siihen vasta sitten kun pikkuinen on syntynyt, etten turhaan mieltäni pahoita ja saa vielä masennusta aikaiseksi.

http://www.kevyt.net/

Bixio tasan 32 viikkoa

Kiitos. Tukea ja voimia tarvitaan. Tänään rekkasin itseni tuonne kevyt nettiin. Soiteltiin myös ystäväni kanssa, hänen lapsensa syntyi rv 29+4 (reipas 4v poika).

Tänään pikkuinen rv 29+2

Voi, paljon tsemppia, taiga, taalta elokuisista!!

Olet hyvissa kasissa siella Suomessa! Mun ystavapariskunta sai pojan joulukuussa viikolla 25 ja hienosti meni, vaikka alku oli pelottava. Pidan peukkuja.

Ja Bixiolle hermoja! Yrita kestaa - kylla se kunto sitten taas pian kohenee kun saa taas liikkua.

Todella paljon voimia Bixiolle ja taigalle!

Halusin tulla kertomaan myös sen verran, että kun meidän lapsi joutui heti synnyttyään lasten teholle (meillä kylläkin oltiin yliaikaisia 42+4, mutta kakkaista lapsivettä nielleenä), niin hänen naapuripedissä, pienessä happikaapissa oli viikolla 22+ tai 23+ syntynyt lapsi. Painoi sillä hetkellä vajaa 800g ja oli ollut sielä jo pari viikkoa. Päivä päivältä näimme myös tämän lapsen elämää.

Yhtenä päivänä kun olimme menossa oman lapsemme luo, niin meitä ei päästetty, syynä tämä viereisen pedin pikkuneiti. Hälytykset soivat ja neidin vanhemmat juoksivat hätääntyneinä luoksemme huoneen ovelle. n. puoleen tuntiin ketään ei päästetty sinne, ja juttelimme tytön vanhempien kanssa paljon. Jännitimme kaikki, kun lääkäri tuli heidän luokseen. Happiarvot olivat notkahtaneet alas, eivätkä nousseet enää takaisin normaaliin tietyn ajan kuluessa. En tiedä mitä huoneessa tehtiin, enkä kaikkiea kuullut mutta tilanne kuitenkin selvisi ja happiarvot palasivat normaaleiksi.

Viimeisinä päivinä kun meidän lapsemme oli sielä (5 tai 6 päivää), niin tämä naapurityttö oli kehittynyt todella hurjasti. Painoi jotain 900g, sekä pystyi olemaan vanhempiensa sylissä (Kenguruhoitoa jotain 1-5min) päivä päivältä pidempään, vaikkakin suurinosa ajasta kului happikaapissa.

Vaikka lapsi oli todella pieni, niin hän oli urhea ja sisukas. En tiedä miten jatkossa tapahtui, mutta olen kuullut että asiat ovat selvinneet ja menneet parempaan suuntaan, vaikka tie olikin pitkä ja kivinen!

Todella paljon jaksamista teille, ja toivotaan että kaikki menee parhain päin. Ja toivosta ei saa luopua! [:)]

Todellakin paljon voimia täältäkin kesäkuisista[:)]

Viikot ovat kuitenkin voiton puolella ja henkilökunta on varmasti osaavaa ja pätevää; eivät vaarantaisi vauvan henkeä.[:)]

Takaisin