Heinäkuisten NT-ultrat

Meillä on huomenna NT-ultra. Joudun menemään yksin, kun meillä ei ole lapselle hoitajaa ja sinne ultraan ei saa lapset tulla mukaan.
 
Meillä oli eilen nt-ultra ja oli ihanaa katsella pikkuista. Hän oli varsin eläväistä sorttia, kääntyili ja heilui koko ultran ajan. :Heartred Oli hauska seurata pienen touhuja, kun liikkeet ei vielä tunnu äidille asti. Niskaturvotus oli vain 1,1 ja koko vastasi 11+1, niinkuin pitikin. Tuli jotenkin niin huojentunut olo ultrasta ja viimein alkaa luottaa tähän raskauteen.
 
Meillä oli eilen nt-ultra ja oli ihanaa katsella pikkuista. Hän oli varsin eläväistä sorttia, kääntyili ja heilui koko ultran ajan. :Heartred Oli hauska seurata pienen touhuja, kun liikkeet ei vielä tunnu äidille asti. Niskaturvotus oli vain 1,1 ja koko vastasi 11+1, niinkuin pitikin. Tuli jotenkin niin huojentunut olo ultrasta ja viimein alkaa luottaa tähän raskauteen.

Onnittelut hyvistä uutisista!
 
NT-ultrassa vaikutti kaikki hyvältä, siellä pikku tyyppi uiskenteli! Turvotusta oli 1,35 cm (3 oli riskiraja). Virallinen laskettu aika päivittyi, se on 14.7.

Edit: 1,25 cm oli sittenkin niskaturvotus, muistin väärin.
 
Muokattu viimeksi:
Mukava kuulla hyviä uutisia :) Omaa ultra täytyy vielä jännittää viikon verran.
 
Hei, täällä uusi heinäkuinen taustalta lueskelemasta aktiivisten joukkoon :). Viidettä odotellaan syntyväksi 14.7. (tai sen jälkeen mikäli vanhalla kaavalla mennään) ja tänään oli nt-ultra niin nyt uskaltaa jo melko todeksi tämän uskoa sen verran vilkas kaveri ultrassa heilui. Nt oli 1.8mm joten jo iänkin puolesta vähän noita riskilukuja jännitän nousevatko korkeiksi, mutta on jotenkin taustalla myös luotto siihen että kaikki järjestyy tulipa vastaan mitä hyvänsä :Heartpink
 
Tänään oli vihdoin meidän vuoro päästä ultraan! Kaikki oli oikein mainiosti ja pikkutyyppi oli vähän isompi kuin mitä viikkojen mukaan oli odotettavissa. Oli siis ihan rajoilla se, että nt-seula oli mahdollista vielä luotettavasti tutkia. Neuvolan mukaan tänään on 13+3 ja ultrassa koko vastasi 13+5–14+1. Niskaturvotusta oli 0,9mm.

Ultrauksen tehnyt kätilö oli todella mukava ja selitti todella tarkkaan kaiken, mitä ruudulla näkyi ja veikkasi jopa sukupuoleksi poikaa. Kovin varma veikkaus se ei tietenkään ollut, mutta oli kiva kun huomioi meidät niin hyvin, että senkin meille kertoi. Yllättävän hyvin kuulemma näkyi myös jo eri rakenteet, kuten sydämen kammiot ja aivojen osia. Oikein hyvää palvelua siis saimme, kun tuntui ettei kätilöllä ollut turhan kiire vaan ultraamiiseen käytettiin yllättävän paljon aikaa. Ihan eri kokemus siis, kuin mitä esikoisen kohdalla, jolloin ultrauksen teki lääkäri ja koko juttu kesti ehkä muutaman minuutin.
 
Mä kävin yksityisellä maanantaina, kun olin ihan varma ettei kaikki ole ole kunnossa, enkä pystynyt enää stressaamaan 15.1. asti jolloin mulla on siis nt-ultra, silloin pitäisi olla siis viikot 12+3. Nyt maanantaina oli siis kaikki hyvin ja viikotkin vastaa, tosin ihan tarkkoja mittoja ei lääkäri saanut, kun hänellä oli ihan uusi laite eikä osannut sitä täysin käyttää ja tyyppi siellä sätkytteli, mutta mulle olikin tärkein tieto, että on oikeessa paikassa ja hengissä :grin:grin Nyt sitten paskat housussa taas odottamaan, taidan stressata itseni hengiltä tän raskauden aikana :smiley-ashamed005 On mun eka, enkä uskonut ikinä yhtään lasta haluavani :sign17
 
Meilläkin oli tänään nt-ultra. Kaikki oli hyvin ja tuli todella huojentunut olo. Saatiin samalla kuulla yhdistelmäseulan tulokset, joten onneksi ei tarvitse enää niitäkään jännätä. Tuntuu, että nyt voin viimein alkaa nauttia raskaudesta. :Heartred

Mittojen mukaan laskettuaika olisikin pari päivää myöhemmin, mutta alkuperäinen la pidettiin voimassa.
 
Mä kävin yksityisellä maanantaina, kun olin ihan varma ettei kaikki ole ole kunnossa, enkä pystynyt enää stressaamaan 15.1. asti jolloin mulla on siis nt-ultra, silloin pitäisi olla siis viikot 12+3. Nyt maanantaina oli siis kaikki hyvin ja viikotkin vastaa, tosin ihan tarkkoja mittoja ei lääkäri saanut, kun hänellä oli ihan uusi laite eikä osannut sitä täysin käyttää ja tyyppi siellä sätkytteli, mutta mulle olikin tärkein tieto, että on oikeessa paikassa ja hengissä :grin:grin Nyt sitten paskat housussa taas odottamaan, taidan stressata itseni hengiltä tän raskauden aikana :smiley-ashamed005 On mun eka, enkä uskonut ikinä yhtään lasta haluavani :sign17
@KyyNaama hienoa että kaikki kunnossa! Saako kysyä, oliko sulla jotain syytä epäillä et kaikki ei ois hyvin? Täällä toinen hermoilija.. kävin varhaisraskauden ultrassa yksityisellä ennen joulua, kaikki oli kunnossa ja reilun viikon olin ihan tyytyväisenä. Sitten oli uudenlaista jomottelua/ kipua ja polttelua kohdun seudulla, jotka kesti muutamia päiviä, joten iski huoli tietenkin taasen. Ne meni ohi, mutta nyt kun ollut ”oireetonta” joitakin päiviä niin alkaa olla ihan varma taas et tää varmaan oli tässä. mulla NT vasta 15.1. ja yritän nyt kestää epävarmuutta sinne. Tulee vaan olo että ei taas uskalla iloita eikä puhua tästä raskaudesta jos sitä viikon päästä ei enää ookaan..
Et symppaan sua! Yritän psyykata itteeni et tän tulevan ultran jälkeen, jos kaikki hyvin, niin rupeen luottaan että ei se vauva ihan pienestä luovuta siellä.. mut pieni epäilys että tää epäilys tulee toistumaan vielä muutamia kertoja
Näin ensi kertalaisen aavistus...
 
Rosegold: Mulla oli tosi toispuoleiset kivut vasemmalla alavatsassa melkeen koko ajan tuosta 6-7viikosta alkaen ja oikealla ei mitään. Eka en sitä juurikaan ajatellut, mut mulla alko myös ihan hirveet niska/hartiakivut ja yhtäkkiä olin ihan satavarma et nyt on kohdunulkoinen, mutta joo, onneksi ei ollut :grin
 
Mä kävin tänään nt-ultrassa ja hyvältä näytti! Seuloissa ei ilmennyt riskejä ja kaikki tarvittavat kehonosat löytyivät. Huvitti kun meidän toukka ihan selkeästi simahti kesken ultran ja alko kippurassa torkkumaan. :grin ultraaja laskeskeli sitten siinä sillä aikaa seulojen tuloksia ja kokeiltiin vielä uudestaan niin saatiin mm. virtsarakko ja muitakin kuvaan vielä.
 
Täällä oli tiistaina ultrassa viikkoja vastaava liikkuvainen vauveli, jolla kaikki osat paikallaan ja nt normaali 1,1 mm. Tänään tuli tietoon myös trisomiariski 1:5600, mikäli oli suuri helpotus kun ikää on kumminkin liki 40. Vähän luottavaisemmin uskaltaa ehkä nyt jatkaa odotusta. :)
 
Ihana lukea hyvistä ultrauutisista :) onnea kaikille!

:Heartbigred
 
Takaisin
Top