Heinäkuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skadi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei! Mäkin tänne ryhmään ajattelin pikkuhiljaa tulla kurkkimaan ja huutelemaan, ku sain vähän luettua näitä keskusteluita ensin. Paljon on näemmä jännitystä ikäviä ylimääräisiä vuotojakin ollu, joista kaikki ei onneks oo ollu se pahin uutinen. ❤️ Tosi ihana kuulla, että onkin jatkunu raskaus. On myös tosi surullista kuulla, että osa raskauksista mennyt kesken. Voimia teille paljon! ❤️ Mulla tossa kesän ja syksyn aikana 2 keskenmenoa ollu aika varhaisissa vaiheissa. Nyt mennään samoilla päivillä, mutta vuotoja tai kipuja ei oo ollu. Myös raskaustesti on tummentunu paljon reippaammin kun edellisissä ja oireetkin on kyllä sen mukaiset. Huono olo koko ajan ja rinnat arat. Mulla noiden kahden km takia nyt neuvolasta tulossa muutaman viikon päästä varhaisultra. Jännittää ihan hirveesti.
Tervetuloa joukkoon!

Hei! Mäkin tänne ryhmään ajattelin pikkuhiljaa tulla kurkkimaan ja huutelemaan, ku sain vähän luettua näitä keskusteluita ensin. Paljon on näemmä jännitystä ikäviä ylimääräisiä vuotojakin ollu, joista kaikki ei onneks oo ollu se pahin uutinen. ❤️ Tosi ihana kuulla, että onkin jatkunu raskaus. On myös tosi surullista kuulla, että osa raskauksista mennyt kesken. Voimia teille paljon! ❤️ Mulla tossa kesän ja syksyn aikana 2 keskenmenoa ollu aika varhaisissa vaiheissa. Nyt mennään samoilla päivillä, mutta vuotoja tai kipuja ei oo ollu. Myös raskaustesti on tummentunu paljon reippaammin kun edellisissä ja oireetkin on kyllä sen mukaiset. Huono olo koko ajan ja rinnat arat. Mulla noiden kahden km takia nyt neuvolasta tulossa muutaman viikon päästä varhaisultra. Jännittää ihan hirveesti.

Tervetuloa!

Mietinkin tuossa päivänä jonain, että onko keskustelu liukunut kovin negatiivissävytteiseksi. Mutta toisaalta se kaikki kuvaa kuitenkin tätä alun epävarmuutta, hämmennystä, onnea ja menetyksiä, sekä tunteiden myllerrystä, joita jokainen omalla tavallaan käy enemmän tai vähemmän läpi. <3 :)

Tervetuloa!

Mietinkin tuossa päivänä jonain, että onko keskustelu liukunut kovin negatiivissävytteiseksi. Mutta toisaalta se kaikki kuvaa kuitenkin tätä alun epävarmuutta, hämmennystä, onnea ja menetyksiä, sekä tunteiden myllerrystä, joita jokainen omalla tavallaan käy enemmän tai vähemmän läpi. :Heartred :)

Joo, toi on kyllä ihan totta, että onhan tää epävarmaa aikaa ja eikös tuo alkuraskauden vuotokin ole aika normaalia. :) Ja onneks nää tämmöset foorumit on olemassa, niin saa sitten tukea täällä näihin alkujännityksiin ja jatkoon. :)

Joo, toi on kyllä ihan totta, että onhan tää epävarmaa aikaa ja eikös tuo alkuraskauden vuotokin ole aika normaalia. :) Ja onneks nää tämmöset foorumit on olemassa, niin saa sitten tukea täällä näihin alkujännityksiin ja jatkoon. :)
Totta, sitä epävarmana pelkää että jatkuuko raskaus ja täältäkin valitettavasti pari on joutunu lähtemään sen takia :( negatiivissävytteistä en kyl oo huomannuAstonished Face-

Totta, sitä epävarmana pelkää että jatkuuko raskaus ja täältäkin valitettavasti pari on joutunu lähtemään sen takia :sad001 negatiivissävytteistä en kyl oo huomannuAstonished Face-
Negatiivissävytteistä en tarkoittanut sillä, että viesteissä olisi pahansuopia ajatuksia (päinvastoin!), vaan kuvaamaan yleisesti epävarmuutta juurikin raskauden jatkumisesta yms <3 Normaalejahan nämä kaikki eri sävyt lienee, niin epävarmuudet kuin ne positiivisetkin.

Negatiivissävytteistä en tarkoittanut sillä, että viesteissä olisi pahansuopia ajatuksia (päinvastoin!), vaan kuvaamaan yleisesti epävarmuutta juurikin raskauden jatkumisesta yms :Heartred Normaalejahan nämä kaikki eri sävyt lienee, niin epävarmuudet kuin ne positiivisetkin.
Niin joo, ymmärsin väärin! Itsekkin pessimistinä testiä en todella tehny ns ajoissa vaan tosi myöhään. Mut nyt kuitenkin realistisesti aattelen et raskaana oon ja siellä pieni on kunnes toisin todistetaan :)

mäkin pikkuhiljaa varovasti uskaltaudun tänne, vaikka vasta dpo15 mutta viiva on kerrankin vahvistunut hyvin. pari kemiallista kummittelee takaraivossa, eli varmaan kestää että se pelko häviää ja uskaltaa rennosti iloita raskaudesta. mut ei se auta ku toivoa parasta että kaikki menee hyvin <3

Minä kanssa tulin toisesta koronarokotteesta tosi kipeäksi että huhhu. Itkin vaan ku koski joka paikkaan ja kuume 39, kaksi päivää.. ei tosiaan nosta intoa influenssarokotteelle

Pakko oli tulla vielä kommentoimaan, että eilen ensimmäisellä käynnillä neuvolassa laitettiin sit se influenssarokote ja niinhän siinä kävi että kunnon kuume nousi yöllä Confused Face Mutta ei missään nimessä sellaiset olot kun koronarokotteesta.. Joten kaiketi tää sitten kuitenkin parempi vaihtoehto kuin se itse influenssa.

Pakko oli tulla vielä kommentoimaan, että eilen ensimmäisellä käynnillä neuvolassa laitettiin sit se influenssarokote ja niinhän siinä kävi että kunnon kuume nousi yöllä Confused Face Mutta ei missään nimessä sellaiset olot kun koronarokotteesta.. Joten kaiketi tää sitten kuitenkin parempi vaihtoehto kuin se itse influenssa.

Kurjaa, että tollai kuume nousi. :/ mut kyllä mä ajattelisin, että mieluummin näin, ku sit se influenssa plus sit lisäksi ne influenssan jälkioireet. :) Lepoa vaan nyt sitten. :)

Voi kurjuus. Minulle laitetaan kanssa ensimmäisellä neuvolakäynnillä se rokote, jos nyt sinne asti päästään, sen näkee sitten varhaisultrassa.

Työkaveri ultrasi tänään minut, siellä tyyppi oli edelleen elossa. Sydän sykki ja selkeä pyöreä pää oli tunnistettavissa.Beating Heart
Sain luvan ultrailla itsekseni aina kun haluan, ehkä ensi viikolla taas kun tää 9.viikko taitaa olla yksi kriittisimmistä viikoista..? Ellen sitten jo uskalla kokeilla löytyisikö dopplerilla sydänäänet.

Heippa!.
Minäpä kirjoittelen kanssa tänne Beaming Face With Smiling Eyes
Ensimäistä odotan ja olen menossa viikoilla 5+6
Joulukuun puolessavälissä olisi ensimmäinen neuvola. Mulla on 2korona rokotetta ja luin täältä teidän kertomuksia myös tuosta influenssa rokotteesta. Teen siis semmoista työtä jonka vuoksi myös olisi ehkä järkevää rokote ottaa nyt varsinkin kun on raskaana ja sen vuoksi riskiryhmää ilmeisesti.
Onko teille tarjottu neuvolassa suoraan rokotetta vai pyysittekö sitä itse?

Toivottavasti olo jo helpottaa ja itsekin samoilla linjoilla, että parempi rokote kuin itse tauti <3

Heippa!.
Joulukuun puolessavälissä olisi ensimmäinen neuvola. Mulla on 2korona rokotetta ja luin täältä teidän kertomuksia myös tuosta influenssa rokotteesta. Teen siis semmoista työtä jonka vuoksi myös olisi ehkä järkevää rokote ottaa nyt varsinkin kun on raskaana ja sen vuoksi riskiryhmää ilmeisesti.
Tervetuloa!
Minulla kävi niin, että ehdin ennen plussaa pyytää reseptin influenssarokotteeseen ja piti varata aika pistokselle. Nooh, sitten tuli plussa ja nyt se pitäisi kaiketi saada neuvolasta ensi viikon käynnillä sitten kuitenkin, mutten tiedä mitä teen reseptin kanssa, joten ehkä haen sen ”oman” piikin apteekista ennen käyntiä… tai sitten soitan vielä ja kysyn kuinka toimitaan… ::)

• Tykkään
Reaktiot: Gem
Heippa!.
Minä kysyin itse omalta neuvolatädiltä, hän sanoi että laittaavat siellä, täytyy vaan ekalla käynnillä muistuttaa.

Meillä neuvolassa kysyttiin olemmeko ajatelleet ottaa influenssarokotteet, en ollut ajatellut että siinä samalla saa mutta kätevästi kävi näin Beaming Face With Smiling Eyes Mies oli myös mukana ja sai samalla, ei olis varmana muuten kyllä ottanut mutta nyt pienoisen painostuksen alla sit kuitenkin otti Cat With Tears Of Joy Kuumeilukin helpotti onneksi joten pienempi paha tosiaan näin!

Mekin ois saatu influenssarokotteet ekalla neuvolakäynnillä, mutta en ottanu sitä vielä, koska viime viikolla otin vasta toisen koronapiikin. Sovittiin, että käyn hakemassa sen sitten vähän myöhemmin.

Mä kävin influenssarokotteen päivää ennen plussatestiä, kun en siis tiennyt vielä olevani raskaana, mutta olisin tietty saanut sen neuvolankin kautta sitten vähän myöhemmin. Hyvä, että on rokote suojana näin raskaana ollessa!

Nyt se flunssa sit iski! Normaalisti en ikinä oo kipee (viimeeks 2014 ollu) ni nyt nous kuume, räkä valuu ja paleltaa. Toivottavasti menis ohi ku tiistain ois neuvola. Vaikee oli muutenki saada aikaa :(

Heippa kaikille!

Uskallan minäkin pikkuhiljaa liittyä seuraan! Olen 34v ja odotan toista. Tosin mun esikoinen on pian 11v, joten hänen odotuksestaan en oikein muista mitään kaikki on jotenki kamalan epävarmaa ja kovasti jännittää, että miten raskaus etenee.

Olen ollut tosi oireeton, oikeastaan vaan bähän rintojen arkuutta ja menkkajomotuksia. Mulla on koko ajan tullut sellaista verensekaista limaa muutamien päivien väliin. Kävin pari vkoa sitten mittauttamassa hcg:n ja se oli silloin hyvä. Huomenna ois eka neuvola, mutta siellä tuskin tutkitaan raskautta. Varhaisultra olis vasta 14.12

Eli yritän pysyä optimistisena, te ootte varmasti siihen ihana tuki ja apu!

Takaisin