Heinäkuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skadi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Itselle parhain keino oksennuksen tulemiseen on hampaiden harjaus. Cat With Tears Of Joy

En tiedä miksi, mutta nyt on herännyt huoli että liekkö sittenkään tuolla mitään tulossa. On siis todella lieväoireista tää elo nytten, sama toki oli edellisessäkin raskaudessa kunnes sitten 6+ tienoilla alko kaikki aamuoksentelusta lähtien.
Rinnat on kyllä hiukan arat, sekin enimmikseen nännien tienoilla, mielihaluja ei oikeastaan enää ole. Viikonloppuna oli enemmän. Alamaha on hiukan turvonnut, joka saa raskauden näyttämään siltä että olisi pidemmälläkin kuin 5+1.. En tosiaan tietäisi raskaana olevani jos ei testi olisi näyttänyt plussaa.

Mikä teillä tähän huoleen on auttanut? Varhaisultraan on vielä niin pitkä aika.. Anxious Face With Sweat

Täällä sama homma. Olen päättänyt vaan odottaa sitä varhaisultraa, joka on parin viikon päästä. En lähde kiusaamaan itseäni tekemällä useita raskaustestejä tai menemällä "liian aikaisin" ultraan, vaikka toi jälkimmäinen kyllä vähän houkutteleekin

Voin samaistua vähäoireisuuteen ja epätietoisuuteen. Meillä ei ees oo varhaisultraa tiedossa. Pitkät viikot edessä nt-ultraan..
Onneksi noihin lapsettomuushoitoihin kuuluu automaattisesti varhaisultra. Meillä siis kkm 9/20 jonka jälkeen kierrot tasaiset mutta huono ovulaatio vissiinkin ja pco tyyppiset munasarjat, tämä raskaus saanut alkunsa toisesta letrozol kierrosta.

On tämä inhottavaa mutta niin pitkään kun vuotoa ei ole tai kipuja niin ei ole syytä uskoa että joku olisi pielessä. Ja oman polin hoitajan sanoin "et voi vaikuttaa mitään enää ja jos keskenmeno tulee se ei ole sinun syysi". Pitäisi vain olla murehtimatta ja stressaamatta, mutta ..

Täällä sama homma. Olen päättänyt vaan odottaa sitä varhaisultraa, joka on parin viikon päästä. En lähde kiusaamaan itseäni tekemällä useita raskaustestejä tai menemällä "liian aikaisin" ultraan, vaikka toi jälkimmäinen kyllä vähän houkutteleekin
Kiva tietää etten vähäoireisuuteni kanssa ole yksin. Mummuni ja äitini sanoi keskenmenneen raskauden aikoihin että sieltä tulee tyttö kun voin silloin niin pahoin, niin se heilläkin meni. Poikia odottaessa ei kuulema juuri mitään oiretta.

Täällä myös vähäoireista oloa, tosi kummallista! Ei edes nukuta sen enempää kuin yleensä marraskuussa. Kummallista! Vatsaa onneksi sentään turvottaa ja vihloo välillä. Ihan absurdia odottaa oireita, varsinkin kun edellinen raskaus oli niin voimakasoireinen.

Onneksi noihin lapsettomuushoitoihin kuuluu automaattisesti varhaisultra. Meillä siis kkm 9/20 jonka jälkeen kierrot tasaiset mutta huono ovulaatio vissiinkin ja pco tyyppiset munasarjat, tämä raskaus saanut alkunsa toisesta letrozol kierrosta.

On tämä inhottavaa mutta niin pitkään kun vuotoa ei ole tai kipuja niin ei ole syytä uskoa että joku olisi pielessä. Ja oman polin hoitajan sanoin "et voi vaikuttaa mitään enää ja jos keskenmeno tulee se ei ole sinun syysi". Pitäisi vain olla murehtimatta ja stressaamatta, mutta ..
Joo meil kans esikoisen kanssa kuulu ku oltiin just hoitoja alottamassa ni se oli niin hyvä. Mie pelkään just et jos sydän ei sit jostain syystä sykikkään ja joutuu oottaa pitkään ennen tietoa siitä.

Mie olin viikon epätavallisen pirteä, nyt kuitenki tasottunu ja olo siis normaali.

Pelottaa minuakin se varhaisultra jos ei mitään iloista olekkaan siellä.. meillä siis kkm aikaan varhaisultra oli kipujen takia, mutta syke löytyi ja kaikki oli hyvin, siitä sitten viikon päästä olikin syke lakannut ja se saatiin vasta nt-ultrassa tietoon..

Mie olin viikon epätavallisen pirteä, nyt kuitenki tasottunu ja olo siis normaali.

Pelottaa minuakin se varhaisultra jos ei mitään iloista olekkaan siellä.. meillä siis kkm aikaan varhaisultra oli kipujen takia, mutta syke löytyi ja kaikki oli hyvin, siitä sitten viikon päästä olikin syke lakannut ja se saatiin vasta nt-ultrassa tietoon..

Tämä on se mitä pelkään. Varhaisultran jälkeen hetkeksi helpotti, kunnes ymmärsin ettei se sykkeen näkyminen tarkoita mitään varmaa edelleenkään. Ajattelin etsiä dopplerilla sykkeitä rv10, se on se seuraava etappi mitä odotan.

Tämä on se mitä pelkään. Varhaisultran jälkeen hetkeksi helpotti, kunnes ymmärsin ettei se sykkeen näkyminen tarkoita mitään varmaa edelleenkään. Ajattelin etsiä dopplerilla sykkeitä rv10, se on se seuraava etappi mitä odotan.
Se on just näin, vaikka esikoisenkin aikaan jännitti raskauden jatkumista ja että onko kaikki hyvin, niin silti silloin oli jonkinlainen naiivi luottamus siihen, että siellä hän on ja kaikki menee hyvin. Nyt on pelot ja jännitykset ihan toista luokkaa…

Minulla valitettavasti on vahva tunne siitä että tämä raskaus päättyy ennenkuin edes kunnolla alkaakaan...
Mutta niin kauan kun vuotoja tai kipuja ei ole niin kaipa sitä luokitellaan että on raskaana..

Minulla valitettavasti on vahva tunne siitä että tämä raskaus päättyy ennenkuin edes kunnolla alkaakaan...
Mutta niin kauan kun vuotoja tai kipuja ei ole niin kaipa sitä luokitellaan että on raskaana..

Toivottavasti kaikki menisi hyvin!

Minä yritän nyt jotenkin suunnata energiat ja ajatukset muihin asioihin kuin tähän raskauteen nyt kun olo positiivisen raskaustestin tekemisestä on hieman rauhoittunut. Toki aika mahdotonta, mutta yritän välttää liikaa intoilua ja haaveilua, jos sitten raskaus ei jatkukaan....Tavallaan inhottavaa, ettei voi ihan täysillä unelmoida ja suunnitella vaan kokoajan oloa varjostaa huoli ja pelko, mutta se kai kuuluu enemmän tai vähemmän raskauteen. Lähinnä se, että kun ei vielä ole kuullut edes sydänääniä tai nähnyt onko mitään ja oikeassa paikassa.... Varhaisultra kiinnostaa kovasti, vielä en ole sinne aikaa varannut kylläkään...muutaman viikon päästä se olisi ajankohtainen.

Toivottavasti kaikki menisi hyvin!

Minä yritän nyt jotenkin suunnata energiat ja ajatukset muihin asioihin kuin tähän raskauteen nyt kun olo positiivisen raskaustestin tekemisestä on hieman rauhoittunut. Toki aika mahdotonta, mutta yritän välttää liikaa intoilua ja haaveilua, jos sitten raskaus ei jatkukaan....Tavallaan inhottavaa, ettei voi ihan täysillä unelmoida ja suunnitella vaan kokoajan oloa varjostaa huoli ja pelko, mutta se kai kuuluu enemmän tai vähemmän raskauteen. Lähinnä se, että kun ei vielä ole kuullut edes sydänääniä tai nähnyt onko mitään ja oikeassa paikassa.... Varhaisultra kiinnostaa kovasti, vielä en ole sinne aikaa varannut kylläkään...muutaman viikon päästä se olisi ajankohtainen.
No en tiedä miten tässä enää voisi rauhoittua.. se oma vaisto on vaan jotenkin vahva. Mutta yritän kuitenkin ajatella että oireet voi aaltoilla, eikä välttämättä edes oireita tule ja silti kaikki on okei.

Tänään käyty ultrassa ja kyllähän se oli juuri niinkuin vaisto sanoi alusta asti että kaikki ei ole hyvin. kesken on mennyt.

Haluan toivottaa teille muille ihanaa odotus aikaa ja kaikkea hyvää! ❤️

Voi @Haisuli19 , olen pahoillani. Voimia eteenpäin. <3

Itse kanssa taistelen nyt täällä pääni kanssa. Sen parin päivän takaisen pienen aamuisen vuodon jälkeen ei ole vuotanut lisää, eilen viimeksi hetkellisesti kipristi kohtua, rinnat on edelleen kipeät ja palelee. En muista edellisistä raskausksista oli jo niissä pahoinvointia rv 6 (niissä kuitenkin oli 1. kolmanneksen ajan) mutta nyt aika lievää ollut. Tästäkin pahoinvoinnin lieväoireisuudesta on km kokemus viiden vuoden takaa.

Mutta siis olotila on muuttunut, mietin onko tämä oikeasti muutoksia kehossa vai korvien välissä, onko aiemmat keskenmenot traumatisoineet niin pahasti että en uskalla enää edes toivoa parasta vaan valmistaudun jo pahimpaan.

Ultraan jos menis niin sanoisivat varmaan että tuu viikon päästä uudestaan, seurataan. Odottavan aika on pitkä...

Täälläkään ei raskaus ole jatkunut normaalina. Maanantaina kävin verikokeessa (hoitoihin kuuluu hcg-mittaus) ja hcg oli matala viikkoihin nähden. Eilisessä kontrollissa hcg oli enää 13, eli kesken on mennyt ennen kun kunnolla alkoikaan. Tuntuu niin julmalta ja epäreilulta. Useampi vuosi meillä tosiaan yritystä takana ja tää oli ensimmäinen positiivinen raskaustesti minkä oon koskaan tehnyt. Vuoto ei ole vielä alkanut, Terolutit jätin pois tiistaina lääkärin ohjeesta. Positiivista on että koska hcg on laskenut noin nopeasti, päästään pakastealkionsiirtoon heti tästä alkavasta kierrosta, kunhan vuoto alkaa. Meillä on pakkasessa vielä viisi alkiota.

Täälläkään ei raskaus ole jatkunut normaalina. Maanantaina kävin verikokeessa (hoitoihin kuuluu hcg-mittaus) ja hcg oli matala viikkoihin nähden. Eilisessä kontrollissa hcg oli enää 13, eli kesken on mennyt ennen kun kunnolla alkoikaan. Tuntuu niin julmalta ja epäreilulta. Useampi vuosi meillä tosiaan yritystä takana ja tää oli ensimmäinen positiivinen raskaustesti minkä oon koskaan tehnyt. Vuoto ei ole vielä alkanut, Terolutit jätin pois tiistaina lääkärin ohjeesta. Positiivista on että koska hcg on laskenut noin nopeasti, päästään pakastealkionsiirtoon heti tästä alkavasta kierrosta, kunhan vuoto alkaa. Meillä on pakkasessa vielä viisi alkiota.

Voi @Viisi, todella epäreilua. Confused Face Toivon todella teille myötätuulta tuleviin yrityksiin. <3

Hipsin tänne heinäkuisiin hieman varovasti, kun vasta niin alussa ollaan! Viikon oon tässä ihmetellyt, että raskaus on ylipäänsä alkanut ja selvästi hieman jopa jatkunut. Vauva on kovasti toivottu, vaikka kyllä me miehen kanssa välillä naureskellaan, että ollaanko me ihan täysipäisiä, kun kolmas tähän vielä hommataan! Beaming Face With Smiling Eyes

Hipsin tänne heinäkuisiin hieman varovasti, kun vasta niin alussa ollaan! Viikon oon tässä ihmetellyt, että raskaus on ylipäänsä alkanut ja selvästi hieman jopa jatkunut. Vauva on kovasti toivottu, vaikka kyllä me miehen kanssa välillä naureskellaan, että ollaanko me ihan täysipäisiä, kun kolmas tähän vielä hommataan! Beaming Face With Smiling Eyes

Tervetuloa :)

Hei! Mäkin tänne ryhmään ajattelin pikkuhiljaa tulla kurkkimaan ja huutelemaan, ku sain vähän luettua näitä keskusteluita ensin. Paljon on näemmä jännitystä ikäviä ylimääräisiä vuotojakin ollu, joista kaikki ei onneks oo ollu se pahin uutinen. ❤️ Tosi ihana kuulla, että onkin jatkunu raskaus. On myös tosi surullista kuulla, että osa raskauksista mennyt kesken. Voimia teille paljon! ❤️ Mulla tossa kesän ja syksyn aikana 2 keskenmenoa ollu aika varhaisissa vaiheissa. Nyt mennään samoilla päivillä, mutta vuotoja tai kipuja ei oo ollu. Myös raskaustesti on tummentunu paljon reippaammin kun edellisissä ja oireetkin on kyllä sen mukaiset. Huono olo koko ajan ja rinnat arat. Mulla noiden kahden km takia nyt neuvolasta tulossa muutaman viikon päästä varhaisultra. Jännittää ihan hirveesti.

Takaisin