Heinäkuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skadi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon tilannut joskus vuosia sitten Spreadshirtiltä paitoja ja ainakin silloin homma toimi ihan hyvin! Oon kans miettinyt, että kerrottaisko niin, että ostetaan sellaiset isoveli 2022 -paidat ja katsotaan kuinka moni huomaa!

Mun esikoinen on jo 10v, joten en kyllä saa hänelle "isosiko"-paitaa edes väkisin :tears:

Me meinattiin kertoa perheelle jouluna, ollaan silloin käyty ultrassa :Two-hearts: Laitetaan lahjan sisään ultrakuva!

Näin viime yönä unta et mentiin sinne nt-ultraan, se kesti vaan 15min ja vauvalla oli hampaat:tears:

Näin viime yönä unta et mentiin sinne nt-ultraan, se kesti vaan 15min ja vauvalla oli hampaat:tears:
Jaiks, osalla vauvoista saattaa olla joku(nen) hammas esillä jo syntyessään. Muistan kun mies esikoisen hampaiden puhkeamisen aikaan sanoi, ettei voi kokeilla sormella onko hammas x puhkeamassa. Kommentoin siihen vain, että minun rintani on siellä ”piraijan” suussa päivittäin. :tears:

Jaiks, osalla vauvoista saattaa olla joku(nen) hammas esillä jo syntyessään. Muistan kun mies esikoisen hampaiden puhkeamisen aikaan sanoi, ettei voi kokeilla sormella onko hammas x puhkeamassa. Kommentoin siihen vain, että minun rintani on siellä ”piraijan” suussa päivittäin. :tears:
Tällä oli jo ihan kaikki hampaat ja hymyili ihan:tears::tears:

Kysyisin, että te, jotka aiotte mennä yhdistelmäseulontatutkimukseen, mille päivälle laboratorioaika teillä on varattu? Minun piti itse varata aika labraan ja neuvolassa sanottiin että varaa aika 10. raskausviikolle. Varasin ajan 16.12. ja nyt vasta tajusin, että taisin sittenkin varata ajan liian myöhälle. 16.12. päiviä olisi 10+1. Varasin ajan miettien tuota numeroa 10, mutta raskausviikko 10 on ajankohdat 9+0-9+6. Ei kai muutaman päivän myöhässä meneminen haittaa. Yritin katsoa, olisiko vapaita aikoja labraan vielä jäljellä, eikä tietenkään ollut. Harmittaa, koska neuvolassa painotettiin ajankohdan tärkeydestä. Olisi kiva kuulla, minä ajankohtana muut ovat mahdollisesti menossa.

Mulla on ensimmäinen neuvola vasta jouluviikolla, rv 9+1. En tiedä millaiset jonot meillä on labroihin, että ehtiikö vielä ennen joulua käymään jos ajankohta on noin tarkka. Yhdistelmäseulontatutkimukseen ajattelin kyllä osallistua.

Kysyisin, että te, jotka aiotte mennä yhdistelmäseulontatutkimukseen, mille päivälle laboratorioaika teillä on varattu? Minun piti itse varata aika labraan ja neuvolassa sanottiin että varaa aika 10. raskausviikolle. Varasin ajan 16.12. ja nyt vasta tajusin, että taisin sittenkin varata ajan liian myöhälle. 16.12. päiviä olisi 10+1. Varasin ajan miettien tuota numeroa 10, mutta raskausviikko 10 on ajankohdat 9+0-9+6. Ei kai muutaman päivän myöhässä meneminen haittaa. Yritin katsoa, olisiko vapaita aikoja labraan vielä jäljellä, eikä tietenkään ollut. Harmittaa, koska neuvolassa painotettiin ajankohdan tärkeydestä. Olisi kiva kuulla, minä ajankohtana muut ovat mahdollisesti menossa.
Hus lappusesta luntattuna 1. Seulan labrat tehtävä ajalla 9+0-11+6, suositeltiin 10+0 ajankohtaa. :)

Meillä labrat samassa paikassa sen ultran jälkeen. Näin muistelen et oli esikoisenki aikaan. Käyn siis myös ne neuvolan tarvitsemat antamassa samaan aikaan siellä. Näin neuvottiin.

Kiitos vastauksista! Soitin vielä neuvolaan ja kysyin varmistukseksi, niin he jostain syystä laskevat numerolla 10 alkavan viikon olevan raskausviikko 10, vaikka netistä katsottaessa kymppiviikko on se 9+0-9+6. Eli heidän ohjeistuksen mukaan labraan piti mennä viikolla 10 ja 10+1 on juuri hyvä aika labralle. Hassua.

Meillä neuvolakäynti jouluviikolla rv 9+3, ja neuvolalääkäri ja hänen ultraus 10+4, siinä välissä yritän käydä seulonnat hoitamassa jos aikoja vain on saatavilla heti aamuaikaseen töiden kannalta.
Täällä siis labrat otetaan 9+0-11+6 välillä muistaakseni jos yhdistelmäseulontaan osallistuu.

Heippa! Olen jo hetken aikaa seurannut sivusta keskusteluja ja ajattelin nyt kirjautua jotta pääsisi yksityiselle puolelle jossain vaiheessa. Toinen lapsi tulossa, edellisestä suhteesta 6-vuotias esikoinen. Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti ja koska hieman auki raskauden kesto, niin terkka testasi kuuluisiko syke - ja kuulu. Viikkoja nyt kuukautisista 7+5, mutta epäilen niiden olleen jotain muuta koska oli tosi niukat. Syke kuului heti, mutta aika alhaalta joten terkka epäili, että voisi olla 2-3 vko pidemmällä. Koronatilanteen takia täällä ei tehdä raskaudenkeston määrityksiä kun tilanne ei ole kuulemma liian epäselvä. Eli tammikuussa sitten ultrassa selviää, että onko pidemmällä vai kävikö tänään vaan uskomaton tuuri!

Niin ja noista labroista yleisesti ottaen, niin voihan sinne labraan mennä ilman ajanvaraustakin. Mä oon ite ainakin joskus menny sillai, ettei siel yksinkertaisesti ollu aikoja ja sinne labraan pääsi kyllä silti. Ja labrassa otetaan muutenkin päivystyslabroja ilman ajanvarausta. Näin siis teen myös ite, jos on potilas, jonka pitäis käydä heti seuraavana päivänä labrassa, niin päivystyslabroina pyytämällä ne onnistuu ainakin helposti. :)

Minä kävin eilen yhdistelmäseulonnan labroissa, kun ohjeistus oli meillä että tulokset pitää olla tullut nt-ultraan mennessä. Sekin on jo ensi viikolla ja jännittää ihan vietävästi ei olla siis käyty vielä ollenkaan ultrassa niin ei mitään hajua mitä tuleman pitää.

Mietityttää tuo yhdistelmäseulonta, aiemmissa raskauksissa en ole osallistunut, mutta nyt en tiedä pitäisikö. Onko muita, jotka vielä miettii?

Mietityttää tuo yhdistelmäseulonta, aiemmissa raskauksissa en ole osallistunut, mutta nyt en tiedä pitäisikö. Onko muita, jotka vielä miettii?
Minulta lääkäri just tänään puhelimessa sitä seulontaa kyseli kun varailin np-ultraan aikaa. Töiden takia pitää hyvissä ajoin kaikki nämä tietää. Ajattelin että käyn kaikki mitä vain saa.
Sekös vasta rumbaa ollutkin kun saanut varata aikaa nyt verikokeisiin valmiiksi että saan soviteltua sen sopivaan aikaan ja kaikki np ultra ajat oikein ja sitä rataa.
Mutta nyt on kaikki sopivin aikavälein. Ensiviikolla eka neuvola, siitä viikko verikokeet ja nla lääkäri, siitä kaksi viikkoa np ultraan :tears:

Hei onks kellää muulla ollu tällee 8+ viikoilla lonkkanivelien/nivusalueen nivelien tms kipua ? Vai voiko taas ajatella että fibromyalgia + raskaus tekee työnsä..

Hei onks kellää muulla ollu tällee 8+ viikoilla lonkkanivelien/nivusalueen nivelien tms kipua ? Vai voiko taas ajatella että fibromyalgia + raskaus tekee työnsä..

Mulla on! Nyt rv 8+6. Just tänään mietin että huh kävelykin tuntuu vaikealta kun välillä lonkkia särkee ja vihloo.

Mulla on! Nyt rv 8+6. Just tänään mietin että huh kävelykin tuntuu vaikealta kun välillä lonkkia särkee ja vihloo.
Siis joo! Mulla 8+4 ja töissä havahduin siihen että kylläpä jomottaa niveliä, eikä tunnu helpottavan vaikka pääsi pitkälleen tms..

Siis joo! Mulla 8+4 ja töissä havahduin siihen että kylläpä jomottaa niveliä, eikä tunnu helpottavan vaikka pääsi pitkälleen tms..

Jostakin luin että saattaa nivelsiteet ym selkä ja lonkka alueen paikat olla kipeät kun ne venyy ja kohtu kasvaa.

Jostakin luin että saattaa nivelsiteet ym selkä ja lonkka alueen paikat olla kipeät kun ne venyy ja kohtu kasvaa.
Näin lueskelin itsekkin, mutta ajattelin että ei kai se nyt vielä näin varhoin tule.. mutta niin se taisi tulla keskenmenneenkin raskauden aikaan.

Hiukan olo ollut pelokas, tänään 8+5, kkm aikaan vauvan kehitys loppui näinä päivinä, toivottavasti pääsisi sen yli ja neuvolalääkärin ultrassa parin viikon päästä löytyisi vilkas kaveri..

Takaisin