Heinäkuisten höpinät

Skadi

Oman äänensä löytänyt
Heinäkuiset 2022
Tänne päivän kuulumisia, mietteitä, yms höpinää :)
 
Oon tämän päivän turissu itsekseni täällä heinäkuisten ryhmässä. Vielä on vähän hiljaista, mutta toivottavasti saadaan kiva porukka kasaan!

Miten teillä toinen puolisko tai lähipiiri on ottanut uutisen tulevasta pienestä vastaan? Meillä lapsi on toivottu ja olo on kaikin puolin onnekas.
 
Meillä ei puolison lisäksi muut vielä tiedä asiasta. Sen takia tämmönen foorumi korostuu itselle paikkana, jossa voi jutella raskaudesta. Raskaus oli toivottu, mutta tuntuu vielä kovin epätodelliselta !!
 
Täällä puoliso innoissaan, tuntuu ehkä vähän ettei hän ole vielä oikein sisäistänyt koko asiaa Cat With Tears Of Joy Koko homma kyllä tuntuu itsellekin hyvin epätodelliselta. Toivotaan että varhaisultrasta löytyis syke niin ehkä se vähän konkretisois tätä tunnetta Beaming Face With Smiling EyesBeating Heart
 
Mekään ei olla vielä kerrottu kenellekään ja sama homma kuin Unskintaalenilla, tuntuu, ettei puoliso ehkä ihan ole sisäistänyt asiaa. Tai sitten on muuten vaan todella viilipyttynä asiasta. Itsestäkin tuntuu välillä tosi epäuskoiselta ja välillä sitä miettii, että onko vaan kuvitellut koko asian. Mutta sitten taas joku raskausoire nostaa päätään ja tajuaa, että taitaa tää ollakin ihan todellista. Astonished Face-Beaming Face With Smiling Eyes
 
Alkuun lapsen isä ei halunnut puhua koko asiasta. Järkytyin ja pelästyin, sillä ihan yhteistuumin jätettiin ehkäisy käyttämättä ja puhuttiin että saa tulla jos tulee. Mun helpotukseksi mieskin on nyt alkanut sopeutua asiaan ja mun ei tarvitse miettiä tulevaa yksin. Emme asu yhdessä ja hänellä on pieniä lapsia edellisestä liitosta. Kummankin entiset ovat hankalia tapauksia ja saadaan olla aika varpaillaan koko ajan. Katsotaan mihin tämä meidän perhemuoto muotoutuu.
Suhtaudun edelleen hyvin varovasti tähän raskauteen, en tiedä miten kestän pettymyksen jos tämä on tuulimunaraskaus tai menee kesken..
 
Meillä raskaudesta tietää mies sekä mun hyvä ystävä, joka tiesi jo raskauden yrittämisestäkin. Muille en vielä välittäisi hetkeen kertoa, mutta meille on tulossa parin viikon päästä yhdet pikkujoulut jossa asia selviää aivan varmasti mun vanhemmille sekä mun veljelle ja hänen puolisolleen. Hekin varmasti jollain tavalla tietävät raskauden yrittämisestä, mutta haluaisin kertoa vasta sitten kun saa jotain varmuutta miten tämä raskaus etenee..
 
Meillä raskaudesta tietää mun hyvä ystävä (puolin ja toisin heti kerrottu raskauksista) ja mun äiti. Mies ei tuumannut mitään kun saatiin tietää raskaudesta kun ihan suunniteltu raskaus tosin ei oletettu että ekasta yritys kerrasta raskautuisin.
 
Miehen lisäksi ei vielä muut tiedä. Varmaan parille läheiselle ystävälle kerrotaan ennen kuin alkaa toinen kolmannes, mutta muille ja sukulaisille vasta sitten. Eka kolmannes tuntuu aina kauhean pitkältä, kun sitä vaan odottaa että pääsee asiasta kertomaan.
 
Täällä vasta puoliso tietää ja yksi hyvä ystävä, joka ollut tukena aiemmissakin raskauksissa (esikoinen + kkm). Paljon vielä epävarmuuksia ja jännitystä kuinka käy, niin ei uskalla kertoa, eikä oikein uskallettu kertoa yrittämisestäkään juuri kellekään. Jouluun asti jos päästään, niin silloin isovanhemmat saa tietää ruokarajoitteiden takia.
 
Täällä raskaudesta tietävät puoliso ja muutama ystävä. Aiempien keskenmenojen vuoksi en halua raskautta vielä paljastaa muille. Enkä toisaalta haluaisi kertoa lapsille ennen kuin NIPT-tulokset ovat tulleet ja sitten laajalti tutuille kertominen ilman, että kertoisi lapsille, ei tunnu sopivalta.

Kuitenkin edessä on pikkujoulukausi ja näen salailussa paljon haasteita. Lisäksi vielä tämä on jo kuudes raskaus ja viimeisimmästä keskenmenosta ei ole paljoa aikaa, joten alavatsa on jo nyt hieman pyöristynyt (!). Näistä kahdesta seikasta johtuen emme tiedä, pystymmeko salaamaan asiaa NIPT-tuloksiin saakka (tulisivat noin rv 11-12). Aika näyttää.

Vanhimmat lapset ovat teini-ikäisiä, eivätkä ole kovin suopeita olleet edes kevyille vihjailuille vauvahaaveesta. Huomaan jännittäväni heille kertomista.

Kertomisen suunnittelu tuntuu jotenkin täysin absurdilta aiemmista keskenmenoista johtuen. Raskaus on nyt onneksi alkanut erilaisin oirein (keskenmenoissa oli plussaa ennen erikoista vuotoa, runsastakin vaikka raskaus siitä sitten vielä jatkui - nyt vuotoa ei ole ollut) ja testi oli jo varhain vahva, joten mieli on nyt luottavaisempi. Toivottavasti tämä nyt olisi se loppuun asti etenevä raskaus..
 
Moikka! Täällä raskaudesta tiedän vain minä itse, kun mies ei ole ollut tänään kotona. Tämä tulee kyllä olemaan iloinen uutinen, kun illalla pääsen hänelle kertomaan. Tein aamulla digitestin ajatuksella, että harmi käyttää tällänen kallis testi, kun on ollut aika varma olo ettei tärpännyt Beaming Face With Smiling Eyes Mukavaa päästä turisemaan muiden kanssa. Itselle tämä on ensimmäinen raskaus ikinä, miehellä on jo kaksi aikuista lasta.
 
Tänään testasin eka kerran apteekin raskaustestillä, aavistelin jo jotain koska perinteiset pms- oireet kuten ärtyisyys ja sipsien himo puuttuivat ja aiemmin viikolla kärsin migreenistä. Nyt on siis dpo 10, kp 25/30 eli tosi ajoissa tuli viiva. En kertonut aamulla miehelle, teen vielä testin 30/30 ja kerron isänpäivänä.:Heartred Tänne tulin höpisemään kuitenkin näin että jossain saan ajatuksiani höpötellä...

Muille kertominen saa odottaa, edellinen raskaus päättyi keskenmenoon maaliskuussa. Tämä on siis jo kuudes kerta raskaana, mutta onneksi niiden keskenmenojen välissä ollaan saatu syliin asti kaksi lasta :Heartred. Luontevin hetki kertoa muille on varmaan yhdistelmäseulan jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä tietää kaikki. Hyvä että osaan suuta pitää kiinni. 6v ilman ehkäisyä ja eka raskaus ikinä, niin kerrottiin läheisille myös sen takia että saadaan tukea jos menee kesken.

Mä laitoin tänään yhet mun urheilutrikoot (RV 6+4) ja nää on pinkeät vatsasta. Myös mun ennen liian isot ulkohousut alkaa olee pienet. Enkä siis ole lihonut niiden oston jälkeen vaan päinvastoin.

Ajattelin vielä, että ei mulla tule raskaus edes näkymään kun olen niin lihava... (BMI reilusti yli 35...) Mutta näinköhän käy
 
Pääsin heti eilen eli plussauspäivänä kikkailemaan, kun oltiin illanistujaisissa. Mulla oli oma alkoholiton valkkari laitettu vanhaan vinkkupulloon ja hörpin suoraan pullosta, niin kukaan ei halunnut maistaa Beaming Face With Smiling Eyes En yleensä juo kovin paljoa, mutta paikalla olleet veljeni olisivat kyllä hokanneet, jos olisin ehdottomasti kieltäytynyt kaikesta.
 
Laskisitteko la kp1 mukaan jos kierto on epäsäännöllinen vai oviksen mukaan? Jos ovisplussa ollu kp16 ni onks se seuraava se "hedelmöityspäivä"?
 
Laskisitteko la kp1 mukaan jos kierto on epäsäännöllinen vai oviksen mukaan? Jos ovisplussa ollu kp16 ni onks se seuraava se "hedelmöityspäivä"?

Mä lasken oman lyhyen ja hieman vaihtelevan kierron vuoksi oviksesta. Mulla ovis on plussan jälkeen 1-2 vrk päästä, oon seurannut lämmöillä ja joskus aiemmin on ultrattukin oviksia. Tälläkertaa mulla oli ovis heti ovisplussan jälkeisenä päivänä.

Eli siis jos lasket et ovisplussasta seuraava päivä on hedelmöityspäivä, ei paljoa ainakaan ymmärtääkseni voi mennä pieleen, sillä ovis tapahtuu 3 vrk sisällä plussasta.
 
Mä lasken oman lyhyen ja hieman vaihtelevan kierron vuoksi oviksesta. Mulla ovis on plussan jälkeen 1-2 vrk päästä, oon seurannut lämmöillä ja joskus aiemmin on ultrattukin oviksia. Tälläkertaa mulla oli ovis heti ovisplussan jälkeisenä päivänä.

Eli siis jos lasket et ovisplussasta seuraava päivä on hedelmöityspäivä, ei paljoa ainakaan ymmärtääkseni voi mennä pieleen, sillä ovis tapahtuu 3 vrk sisällä plussasta.
Okei, no ehkä se aika tarkentuu sit mut tulee niin eriäviä päiviä riippuen miten laskee.
Kp 16 oli ovisplussa, kp18 oli taas ne ovislimat :D
 
Mä kerroin raskaudesta viikonloppuna miehen siskoille. Laittelin toisen heistä kanssa viestiä, niin ajattelin että luontevaa kertoa siinä samalla. Pakko oli sitten laittaa myös miehen toiselle siskolle samantien viestiä, ettei sitten tule asetelmaa että toinen tietää ja toinen ei.
Heille olen jakanut edellisetkin raskaudet plussa testeistä lähtien, joten heille olisi helppoa kertoa myös keskenmenostakin.
 
Heippa kaikille! Testasin tänä aamuna elämäni ensimmäisen positiivisen raskaustestin reilun neljän vuoden yrittämisen jälkeen ❤️ Takana yksi ICSI-hoito jonka tuoresiirrosta tämä pieni ihme tarttui mukaan. Olo on sanoinkuvaamaton ❤️ Onnellinen, toki pelko kulkee myös mukana mutta yritän pysyä rauhallisin mielin.

Oon kertonut mun äidille ja muutamalle ystävälle. Kaikilla on ollu tiedossa että hoidot on käynnissä niin ovat myötäeläneet tässä mukana.

Tänään on dpo 16, pp 12 ja rv 4+2!
 
Takaisin
Top