Heinäkuisten höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Skadi
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pahoittelut jos aiheesta on jo täällä keskusteltu mutta oon niin huonossa kunnossa tällähetkellä ettei riitä energiaa lukea koko aiempaa ketjua.
Mun ongelma on siis pahoinvointi!
Mulla on ihan kauheaa lamaannuttavaa pahoinvointia. En oksentele mutta olo on todella kauhea ja pala on kurkussa kokoajan. En pysty tekemään juurimitään päivisin kun olo ei anna periksi muuta kuin maata sängyssä tai sohvalla.
Onko kellään mitään vinkkejä miten tän kans pärjäis?
Oon nyt rv10 ja itkettää et joulukin menee maatessa tän olon takia :loudlycrying:
Odotan esikoista niin aiempaa kokemusta raskaudesta ei ole.

Pahoittelut jos aiheesta on jo täällä keskusteltu mutta oon niin huonossa kunnossa tällähetkellä ettei riitä energiaa lukea koko aiempaa ketjua.
Mulla on ihan kauheaa lamaannuttavaa pahoinvointia. En oksentele mutta olo on todella kauhea ja pala on kurkussa kokoajan. En pysty tekemään juurimitään päivisin kun olo ei anna periksi muuta kuin maata sängyssä tai sohvalla.
Oon nyt rv10 ja itkettää et joulukin menee maatessa tän olon takia :loudlycrying:
Tsemppiä, täällä varmasti muita joilla enemmän kokemusta kunnon pahoinvoinnista (itsellä melko lievää ja selvinnyt ällöttäviä ruoka-aineita/ruokia välttelemällä melko pitkälle), mutta tässä muutama: Koittaa syödä vähän kerrallaan mutta monen monta kertaa päivässä, osalle uppoaa paremmin kylmät kuin lämpimät ruuat. Kylmä smoothie esim?
Apteekissa myydään esim. sea-band pahoinvointirannekkeita, jotkut saavat myös niistä apua.

Muokattu viimeksi:
  • Tykkään
Reaktiot: Gem

Mä voin kyllä niin samaistua tähän sun oloon ihan täysin. Mä oon saikulla tammikuun alkuun asti, kun mulla on kans niin huono olo koko ajan, ettei mitään pysty tekemään ja sit lisäks oksennan päivittäin yleensä muutaman kerran pieniä määriä. Mulla auttaa eniten semmonen napostelu pitkin päivää ja säännöllinen ruokarytmi, johon on kyllä todella paljon auttanut tää saikku. Sit just syön mahd. Mietoja ruokia ja sit ku mulla on ollu lisäks närästystä, joka on hankaloittanut mun oloa entisestään, niin siihen mun th ehdotti pantoprazol- kuuria ja siitä olo on oikeesti vähän helpottanu. Ja noi himmelin mainitsemat kylmät smoothiet on ollu mulle tosi hyvä apu. :smiling-eyes: ja sit th suositteli myös 30min kevyttä ulkoilua joka päivä. Lepo on ollu kyl kans todella hyvä juttu ja kun nyt ei tarvii stressata sitä työtä ollenkaan. toivottavasti mein olot helpottais pian. Oon ollu ihan itkun partaalla monta kertaa täällä.

Minulle aikoinaan määrättiin neuvolasta pahoinvointiin ihan primperan lääkettä, oksentelin päivittäin ja töissä ruoan parissa olo oli aivan kamalaa kun kaikki hajut oksetti ja aiheutti pahaa oloa.
Lääkkeestä oli apua ainakin minulle.

• Tykkään
Reaktiot: Gem
Kiitos kiakille vastanneille!
Iltaa kohden tosiaan olo hieman yleensä helpottaa mutta aina menee sinne viiden korville ennenkun alkaa olo olla sellainen että saattaa olla ylhäällä. Noista sea band rannekkeista olenkin kuullut ja saan ne testiin huomenna. Meidän pikkukylän apteekki kun ei lauantaisin ole auki kuin kahteen niin en sinne ennättänyt mutta mulla on niin ihana ja hyvä tukiverkosto että äitini oli käynyt jouluostoksilla käydessään isommasta kaupungista apteekista rannekkeet hakemassa ja aikoi ne huomenna tuoda minulle. Toivottavasti tosiaan tämä helpottaisi vuodenvaihteen tienoilla viimeistään kun vaihtuu toinen kolmannes :Relieved Face:

Voi että! Toivotaan, että pahoinvointi alkaisi helpottaa pian!:red-heart: Voin vaan kuvitella, miten inhottavaa jatkuva pahoinvointi on :sad-face:. Mulla tilanne on aivan päinvastainen, koska olo on tähän saakka ollut niin hyvä, että ihan kuin ei raskaana olisikaan. Eikä sekään toisaalta ole kiva, vaikka toisaalta onkin. Mua stressaa, onko kaikki kunnossa, kun ei mitään oireita ole raskaudesta muistuttamassa (paitsi rinnat) ja ultria saisikin tän vuoksi olla mun puolesta useammin. Viimeksi varhaisultra 26.11. Ja seuraava np ultra 29.12, niin tuntuu toi kuukauden odottelu pitkältä. Toivottavasti kaikki on yhä kunnossa.

Voi että! Toivotaan, että pahoinvointi alkaisi helpottaa pian!:red-heart: Voin vaan kuvitella, miten inhottavaa jatkuva pahoinvointi on :sad-face:. Mulla tilanne on aivan päinvastainen, koska olo on tähän saakka ollut niin hyvä, että ihan kuin ei raskaana olisikaan. Eikä sekään toisaalta ole kiva, vaikka toisaalta onkin. Mua stressaa, onko kaikki kunnossa, kun ei mitään oireita ole raskaudesta muistuttamassa (paitsi rinnat) ja ultria saisikin tän vuoksi olla mun puolesta useammin. Viimeksi varhaisultra 26.11. Ja seuraava np ultra 29.12, niin tuntuu toi kuukauden odottelu pitkältä. Toivottavasti kaikki on yhä kunnossa.
Älä insku ole huolissasi, ei voimakas oireilukaan kerro että kaikki olisi okei. Itse olen sen edellisessä raskaudessa kokenut. Voin todella pahoin jopa senkin jälkeen kun kehitys oli lakannut.
Ja näin sanoi myös lääkäri että oireiden paljous tai vähyys ei kerro raskauden etenemisestä yhtään mitään. Pitäisi vain nauttia vähäisistä oireista, toki helpommin sanottu kuin tehty. Itse olen kanssa tässä raskaudessa ollut vähäoireinen ja huolta se kyllä minullekkin tehnyt.

Kiitos Mymms sanoistasi :Two-hearts: ja ikävä kuulla kokemuksestasi:sad-face:. Ei tässä auta muuta kuin odotella vaan ja toivoa kaiken olevan hyvin :red-heart:

Kiitos Mymms sanoistasi :Two-hearts: ja ikävä kuulla kokemuksestasi:sad-face:. Ei tässä auta muuta kuin odotella vaan ja toivoa kaiken olevan hyvin :red-heart:
Sinulla on np ultra samana päivänä kuin minulla neuvolalääkäri ja neuvolalääkärin ultra, ja jännitys täälläkin melkoinen.

Hei kanssa odottajat !
Mulla on ongelma, yhdelle toivottavasti tulevalle kummille pitäisi jouluna kertoa ja en halua tokaista suoraan vaan haluan hänelle pähkinän purtavaksi.
Onko ehdotuksia miten voisimme miehen kanssa raskaudesta hänelle kertoa että saisi pienen aivojumpan samalla :tears:

Täällä ihan sama juttu. Nyt rv 10+4 ja lähes oireeton! Rintojen arkuus on myös hävinnyt ja turvotus.. En edes muista aina, että olen raskaana. Ultrassa käytiin 9+2 ja siellä oli kaikki hyvin :red-heart: seuraava ois 4.1, eli parisen viikkoa vielä. Muakin jännittää.

Heippa taas!
Kirjottelin pahoinvoinnista aiemmin. Nyt sitte sairastuin joulun jälkeen vielä noroon :disappointed-face: Noin vuorokauden tuli kaikki ulos parintunninvälein. Kuume huiteli 38.5 ja olo oli ku jyrän alle jääneellä. Sunnuntaina siis alkoi ja eilen ei pysynyt vesikään sisällä. Lanssikin kävi tarkastaan tilanteen kun olin niin heikkona. Kaikki kuitenki sen verran ok et jättivät kotiin. Viimeyönä oli vielä kuume päälle 38 mutta pysyi jo neste sisällä eilis illasta alkaen. pari tuntia sitte ekaa kertaa sunnuntainjälkeen sain syötyä. Olo on edelleen kuin onkimadolla mutta jospa tämä tästä :Relieved Face: Oli kyllä suurihuoli vauvasta kun itsellä saanut edes nesteitä kroppaan. Toivottavasti kaikki silti hyvin pienellä.

Oli tänää neuvolalääkäri, aivan kauhuissani sinne menin mutta siellähän köllötteli rauhallinen pieni, vastaten viikkoa 11+0, pienesti sieltä vilkutteli että "hei äiti" ja syke oli vahva n 160. Aivan onnesta soikeana

Kuuntelin tänään ekan kerran dopplerilla ja löysin sykkeen. :Two Hearts: Oli pakko vähän lieventää jännitystä ennen nt-ultraa. :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat: esikoisesta kuulin viikolla 10+jotain, nyt odotin jopa viikon pidempään. :Smiling Face With Halo:

Hei heinäkuiset, nytkun kaikilla alkaa olla lähellä tai jo takanapäin kuuluisa np-ultra niin oletteko alkaneet miettiä, haluatteko selvittää sukupuolen etukäteen?

Hei heinäkuiset, nytkun kaikilla alkaa olla lähellä tai jo takanapäin kuuluisa np-ultra niin oletteko alkaneet miettiä, haluatteko selvittää sukupuolen etukäteen?
Me ei haluta, ei esikoisestakaan :)

Halutaan tietää, vaikkei sillä oikeasti väliä olekaan. :)

Me haluttais tietää. Tiedä sitten onko kyytiläinen samaa mieltä.

Halutaan tietää :red-heart: 1.3. se toivottavasti selviää :smiling-eyes:

Takaisin