Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Märkänä oon saanut parhaiten lähtemään, mut just tytön paita oli paripäivää auringossa ja oli siis ehtiny kuivuu samas ajas ku muut, mutta toinen päivä vasta "puhdisti" kunnolla

Pitääpä tuota kokeilla myös, kiitos vinkistä! Sappisaippualla sain lian pois unipussista, mutta en vaatteista. Sain vähän moitteita, kun en haluaisi käyttää noita saatuja, jotka ovat rinnuksista haaroihin tuollaisen pinttyneen lian peitossa, joten jos tuo pelastaisi edes jonkun vaatteen :D Ja siis tiedän, että saadut vaatteet ovat elämää nähneitä ja tahrat kuuluu elämään, mutta jotenkin omalle ekalle vauvalle haluaisi ehjät ja puhtaat vaatteet :) Isommissa tahrat ei niin haittaa, ne on sitten hyviä taiteilu-, pihaleikki- ja autotallivaatteita :)

Tiitanen, no yökkis, ei tosiaan tarvi käyttää mitään toisen tahrimaa vaatetta. Mä en ainakaan pystyis käyttämään, varsinkaan jos ois tuntemattomalta saatu:grin call me kermaperse, ei vaan pysty:grin

Ei sitä itekää tulis mieleen ees antaa eteenpäin likaista vaatetta, ELLEI epähuomiossa jäänyt joku jälki mikä ei heti hyppää silmille. Sekin olisi silloin vahinko. mun mielest sun fiilis siitä ettei halua pukea vauvaa likaisiin käytettyihin vaatteisiin on ihan perusteltua.

Jokainen kyllä pukee omansa niihin vaatteisiin mistä ite tykkää. Mua ärsyttää kauheesti kun miehen perhe ei oo suomalainen ja meillä on myös todella erilainen maku vaatteissa, niin miehen äiti ja miehen sisko ostaa juhlamekkoja mun tytölle. Kaunis ajatus joo, mut jos mulla on yhet juhlat vuodessa, niin kyl mä haluisin ite ostaa sellasen juhlamekon mistä tykkään. Jotenkin kirkkaan oranssi kiiltonahkavyöpitsihärpäkemekko ei vaan oo mua.

Mä en myöskään käyttäisi saatikka antaisi tahraisia vaatteita. Joo, toki tahrat kuuluu elämään, mutta en itsekään käyttäisi jonkun toisen lapsen sottaamia vaatteita. Omalle kakkosellekaan en ole niitä säästänyt esikoiselta tai jos olen, niin silloin tahra on ollut hyvin huomaamaton.

Jos ei aurinko pelasta niin miten tekstiiliväreillä värjäys jos on yksivärisiä valmiiksi? :) En oo ite siis kokeillut tuli vaan mieleen vaihtoehtona.

Jos ei aurinko pelasta niin miten tekstiiliväreillä värjäys jos on yksivärisiä valmiiksi? :) En oo ite siis kokeillut tuli vaan mieleen vaihtoehtona.

Mä oon värjänny monia omia vaatteita, jos on esim rasvatahra tullut ja toimii hyvin! :) Nuo vauvanvaatteet on kirjavia/kuviollisia niin niihin ei tuo käy, mutta voisikin värjätä pari valkoista.

Helpottava kuulla etten oo kermaperse kaikkien mielestä tämän takia :D nämä on ihan tutulta saatu, mikä tuo paineita kyllä, että seurataanko sitten, onko ne vaatteet käytössä.. Jotain huomaamattomia tahroja oli joissain ja ne ok, mutta kun tosiaan on muuten todella likaisia suurin osa. Ja Ahven ymmärrän tuon kyllä hyvin, jos maku poikkeaa noin paljon omasta ja vielä noissa ns. tärkeissä vaatteissa, joihin haluaisi itse vaikuttaa :/

Valkoiset, kulahtaneet harsot värjäsin itse tekstiilivärillä tummanharmaaksi :)

Onko teillä vielä erityisiä tai erikoisia raskausajan ruokahaluja? Mun alkoi äsken tehdä mieli kunnon vehnähöttösämpylää ja lauantaimakkaraa :grin oon miettinyt sitä nyt noin tunnin ja oikeasti lähden kohta kauppaan ostamaan sitä pannahisen jauhomakkaraa ja höttöleipää.

Lihaa, lihaa, lihaa... ja rahkaa tuoreella ananaksella ja tummasuklaa lastuilla ja cashew pähkinöillä:)

Mulla taas et liha ällöttää. Kasvisruokaa tekis mieli vaan. Mut enemmän tulee sellasia yhtäkkisiä himoja, eilen oli pakko saada mannapuuroa. Tänään tekis mieli kesäkurpitsaa. Mut oikeestaan alkuraskauden jälkeen ei oo juuri tullut mitään haluja.

Mulla on ihan hirveä himo kurkkupastilleihin, erityisesti noihin eucalyptuksen makuisiin. Oli myös esikoisesta ja luulin, että tässä raskaudessa onnistun välttämään sen, mutta ei... söin raakoja retiisejä juhannuksena ja niistä se himo iski :grin

Ahven mainitsi nuo yhtäkkiset himot. Mulla on kans niitä. Ei siis ole mitään, mitä tekisi jatkuvasti mieli, mutta päivittäin tai lähes päivittäin saattaa iskeä tunne, että jotain ruokaa on saatava niinku JUST NYT. Yks ilta oikeesti itkin, kun mustikoihin ei ollut laittaa vaniljakastiketta. Tai auta armias, jos ei ole vaikka jotain tiettyä leipää talossa just silloin, kun sitä sattuis haluamaan. Mitään muuta leipää ei voi tietysti kuvitellakaan syövänsä, vaikka niitä löytyis. Välillä kauppaan täytyy pakottaa mies, välillä itseni.

Mahtava juttu! Mun piti jo aiemmin laittaa, että oon saanu myös ilmaistapahtumasta saaduista vaatteista (jotka ois pitäny olla puhtaita) tahroja pois auringossa. Luultavasti ne vaatteet on ollu siellä lahjotettavina just niitten hankalien tahrojen takia. Onneks on puhdistunu, nyt on hurjan kivoja vaatteita käytössä ja vielä ilmaseksi saatu :)

Aurinko lähtee kokeiluun! Onko kenelläkään vinkkiä hajun poistoon? Muutama käytetty vauvan vaate haisee ihan järkyttävän vahvalle vanhalle hajuvedelle. Pakastimessa ja pesussa ollut jo parikin kertaa, mutta tuo käry ei häviä. Yöks.

Lähteeköhöhän auringossa tahrojen mukana myös pintit? Meillä on esikoisen ajalta all time favorite -vaate, joka oli hänen ensimmäinen oma vaate päällä. Niihin tuli kuitenkin niskapaskat eikä tahra lähtenyt, vaikka heti yritettiin aikanaan putsata. En koskaan raattinut heittää vaatetta pois ja mietin toimisiko tuo aurinko ehkä sellaiseen? On tosiaan väriprintattu ja pelkään, että printin värit lähtee

Aurinko lähtee kokeiluun! Onko kenelläkään vinkkiä hajun poistoon? Muutama käytetty vauvan vaate haisee ihan järkyttävän vahvalle vanhalle hajuvedelle. Pakastimessa ja pesussa ollut jo parikin kertaa, mutta tuo käry ei häviä. Yöks.
Auttaisko se etikka?

Takaisin