Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Meillä tämä valvominen, opiskelu, kiukutteleva esikoinen ja angiina vie hieman voimia

Meillä järkkäillään ristiäisiä ja päivällä remutaan muksujen kanssa, niin ei pahemmin ehdi kirjotella :) meillä vauva on nukkunut yöt yllärihyvin, mutta kakkaa hän tuntuu kyllä panttaavan. Tänään reppana on itkenyt useamman kerran, kun mahaa kipristää. Mietin alkaisinko syödä magnesium oksidia, jos se vilkastuttaisi vauvan mahaa...

Mä yrittänyt saada arkea rullaamaan miehen töihin paluun jälkeen ja jokseenkin palikat hukassa :D
Hyvin toiminnan täyteistä meinaa arki olla että foorumi on aikalailla illan viihdykettä;)
Meillä opittiin hymyilemään<3 mitään muuta ei sit osatakkaan;) yöt menee edelleen 2-3h syönti välillä... yö unet vois siis tehdä hyvää;) hirveen nopsaan meni kuukausi :o tätä menoa tää onkin jo vuoden;)
Mulle tuli steri aika viime viikolla ja olis 11.12, hiukan sekavat mietteet asian suhteen... päälimmäisenä pelko nukutuksen takia o.O
BMI tällä hetkellä 30, kiitos raskaus kilojen jotka ei hievahdakaan pois mun kropasta... Huoh :(

Jaksuja kaikille eri tilanteisiin... kohta nää nukkuu ja vanhemmat lapset lopettaa mustasukkailun (???) (toivottavasti) ja me saadaan levätä!
Onnea kans vauvoille uusien taitojen oppimisesta, kovin taitavia pikkuisia täällä<3
Pitäis varmaan itsekin pistää sisu enempi lattialle möyrimään mut sit on kyl meidän 1,5v kimpussa ja vaara momentti on kova o.O

Mä käyn täällä useinkin jos ollaan vauvan kanssa kaksin ja se nukahtaa mun syliin kuten usein käy. Ei vaan ole paljoakaan järkevää sanottavaa.

Muksut nukkuu, esikoisen kiukuttelu on jonkin verran laantunut ja mies toi mulle kebabin lounaaksi kun näytin niin riutuneelta. Hyvin tippuu kilot :D

Täällä menee tasaisen hyvin. Foorumilla roikun vähän väliä muttei oikein ole mitään erikoista kirjoitettavaa :D vauva on kohta 4vkoa, herää edelleen 1-2krt yössä (juuri nyt 6h unipätkä takana, veikkaan, että tänään mennään yhdellä syötöllä). Tällä viikolla on vauvan 1-kuukautislääkäri; mielenkiinnolla odotan, että paljon on painoa tullut ;)

Ruuth ihanaa että siellä nukutaan noin hyvin:)! Täällä viime yö meni kitkuillessa:( nyt on tämä mamma väsynyt...

Lapset on vielä unessa (onneksi!!) niin itse väsäilin jälleen koristeitä ristiäistarjoiluihin. Tein sokerimassasta perhosia ja kirjoitin niihin elintarviketussilla vauvan nimen. Lisäksi vielä "rajasin" perhosen reunat samalla tussilla. Ihanaa, kun on aikaa näpertää edes joskus.

Äippä x6:lle paljon tsemppiä tähän päivään, kun yöunet jäi vaillinaiseksi!

Täällä kanssa käyn kyllä foorumilla mutta ei välttämättä ole mitään järkevää kirjoitettavaa. Tai jos on niin ei ehdi kirjoittaa:D Meillä arki alkaa pikkuhiljaa sujua. Saatiin esikoinen vieroitettua vihdoin tutista ja sekin helpottaa mieltä. Nyt tässä on kuukauden sisään syyskuisen ristiäiset, mun, miehen ja esikoisen synttärit, eli juhlahumua vaikka ainoastaan lapsille järkätään juhlat :) ja asunto lähtee myyntiin ja uuden etsintä alkaa. Eli kyllä touhua riittää :)

Ruuth ihanaa että siellä nukutaan noin hyvin:)! Täällä viime yö meni kitkuillessa:sad001 nyt on tämä mamma väsynyt...
Ou jee, sama juttu. Esikoisella kurkku kipee ja nenä vuotaa ja hän heräs about sata kertaa yöllä ja nukku meidän välissä ja potki mua ja ääääh. Ja lopulta hän nousi tossa puoli kuuden aikaan. Ja vauva tietty sen perus 2-3 tunnin välein tähän päälle. Ja näköjään on nyt mullakin kurkku kipeenä. Fucking great.

Tsemppiä Ahven! Ja muillekin, joilla yöt katkonaisia.

Täälä kans nukutaan lyhyitä pätkiä. Muutama yö meni paremmin, kun nukkui kahden tunnin pätkiä tutin kanssa. Sitten ei kelvannut enään ja heräsi puolen tunnin tai tunnin välein. Toisenlainen tutti ja se kelpasi taas pari yötä ja nyt tänä yönä taas max tunnin pätkiä ja tutti ei kelpaa. Miehen oli kiva lähteä töihin, kun itkin täällä väsymystä. Olisi jäänyt kotiin kyllä, mutta käskin töihin. Onni on se ettei poika itke kuin vasta, kun olen hetken kuulostellut nukahtaisiko kuitenkin vielä. Ja sekin loppuu heti, kun nostan ylös. Alan olemaan kans todella väsynyt. Itken varmaan onnesta, jos joskus saan nukkua edes neljä tuntia putkeen..

Tsemppiä teille jotka nukkuu huonosti! Meillä yöt nukutaan hyvin mutta illat on meillä ongelma. Missään muualla ei oo hyvä ku tissillä ja siinäkin kiukuttaa kun tulee maitoa. Lopulta neiti on jo niin väsynyt että torkahtelee puolen minuutin välein mutta nukkua ei voi. Yleensä sitten 4-5h taistelun jälkeen nukahtaa. Neiti siis rauhoittuu kyllä aina kun vaihdetaan asentoa tms mutta missään ei oo hyvä kun max pari minuuttia...

Mekin sairastetaan, vauvaa käytetty sairaalassa pariin kertaan ja nyt alkaa olee kyllä parempi. Koko muu perhe räkätaudissa kanssa. Yöt edelleen katkonaisia,mutta mulla ollu noitten kaikkien muidenkin kanssa joten en edes osannut odottaa et vauva nukuis kolmea tuntia pidempiä pätkiä. Onneks pystyny päivällä nukkumaan aina tunnin niin se jeesaa kyllä jaksamaan iltaan asti . Eniten ottaa päähän sisällä kökkiminen kipeinä,haluisin liikkeelle ja ulkoilemaan lasten kanssa.

Tsemppiä teille jotka nukkuu huonosti! Meillä yöt nukutaan hyvin mutta illat on meillä ongelma. Missään muualla ei oo hyvä ku tissillä ja siinäkin kiukuttaa kun tulee maitoa. Lopulta neiti on jo niin väsynyt että torkahtelee puolen minuutin välein mutta nukkua ei voi. Yleensä sitten 4-5h taistelun jälkeen nukahtaa. Neiti siis rauhoittuu kyllä aina kun vaihdetaan asentoa tms mutta missään ei oo hyvä kun max pari minuuttia...

Kuulostaapa tutulta paitsi tuo tissiosuus... meillä ei ihan noin pitkään mene mutta 3-4h iltaisin menee aina hetki rauhassa ja sit taas huuto -> asennon tai paikan vaihto ja pienen hetken se passaa kunnes taas huutoa jne...

Jaksuja kaikille eri tilanteisiin... kohta nää nukkuu ja vanhemmat lapset lopettaa mustasukkailun (???) (toivottavasti) ja me saadaan levätä!
Onnea kans vauvoille uusien taitojen oppimisesta, kovin taitavia pikkuisia täällä<3
Pitäis varmaan itsekin pistää sisu enempi lattialle möyrimään mut sit on kyl meidän 1,5v kimpussa ja vaara momentti on kova o.O

Täällä sama tilanne, pitäisi poika päästää lattialle möyryämään, mutta tuo neiti 1,5v on heti auttamassa.

Täällä sama,ei voi vauvaa pitää lattialla. Muuyen esikoinen jyräis sen... eipä taida vaiva ikuna oppia kääntymään/ryömimään tätä menoa..

Mites teillä muilla,herääkö isommat lapset vauvan itkuun? Meillä esikko herää aina, siis ihan aina, jos edes pieni "mää" vauvasta kuuluu.. ja ainahan se näökäsenä kuuluu... rasittavaa..

Meillä ei onneksi kummatkaan pojat herää vauvan itkuun . Päivällä kyllä tulee heti kertoo jos vauva itkee vähäänkää. Vauva saa olla leikkimatolla shut rauhassa,mutta koko ajan on kyl vahittava tuon 2veen liikkeitä.

Meillä tuo 2,5v ei onneks herää vauvan ääniin ja voin myöskin pitää vauvaa huoletta lattialla ja laittaa vaikka pyykkiä eri huoneessa eikä esikoinen mee räplää vauvaa että jotain hyvää sentään :grin

Takaisin