Heinä-syyskuun vapaa keskustelu-alusta

Mä alkaisin olemaan jo valmis , 38 tuli täyteen, joten vauvan pitäisi myös olla jo valmis tulemaan. Ja oon kyllä saanut jo ihan tarpeekseni kaikista jomotuksista ja jäykkyydestä. Mutta mun mies vie tässä kyllä voiton, joka kerta kun se näkee mut, niin katsoo mun mahaa ja kysyy joko pitäis lähteä? Aivan kuin sen voisi tuosta vatsan päältä jotenkin arvioida. :hilarious: Onhan se sympaattista kun toinen niin odottaa. Tänäänkin aamulla kerroin, että kyllä hänen pitää töihin lähteä, kun ei mitään ole vielä tapahtumassa. Siis ei mitään. Ja jokaisesta yksittäisestä supistuksesta tai melkein mistä tahansa muusta kuitenkin itse alkaa miettimään, josko alkais. Ihan kaikista en ole tuolle miehelle voinut mainita, eihän se malttais muuten mennä mihinkään.:rolleyes::grin

Meillä mies aloitti tuon kyselyn jostain rv35 alkaen joka perjantai tuli kysymys että tuntuuko että tänään syntyisi... hieman koetteli hermoja tämä tenttaaminen kun lopulta tarkoitti vain sitä että hän halusi ottaa työviikon päälle oluen.

Meillä mies kans jatkuvasti kyselee et joko sä tänään synnytät. Sillee et kyllä synnyttäisin jos ite saisin valita. Tänään varmaan kyselee miljoonaan kertaan kun todennäköisesti haluais ottaa saunaoluen [emoji23]

Me käytiin äippäpolilla. Maanantaina käynnistetään jos ei siihen mennessä synny, perätilan ja raskausajan diabeteksen takia. Ettei kasva liian isoks alateitse syntymään. Nyt tosin kyll supistelee jo niin että voi olla ettei tässä mitään käynnistyksiä ees tarvita. Mutta huh. Nyt on deadline ainakin.

Me käytiin äippäpolilla. Maanantaina käynnistetään jos ei siihen mennessä synny, perätilan ja raskausajan diabeteksen takia. Ettei kasva liian isoks alateitse syntymään. Nyt tosin kyll supistelee jo niin että voi olla ettei tässä mitään käynnistyksiä ees tarvita. Mutta huh. Nyt on deadline ainakin.

Mä olen ymmärtänyt, että perätilasynnystä ei käynnistetä :eek:

Tälleen enskertalaisena, sairaalassa sanovat että ulkoilua vauvan kans voi alottaa viikon iässä, mutta terkkatäti kotikäynnillä tänään kyseli joko ollaan pihalla käyty, hän vähän ihmetteli kun on vielä suhteellisen lämmintä että miks ei vois jo käydä vähän ulkonakin. Miten te ootte toiminu omien vauvojen kanssa tässä asiassa :D vai ootteko menny sillon kun siltä on tuntunu? Ja millon ootte käyneet vauvan kaa ekaa kertaa jossain kylässä, esim. Isomummon luona tms. tai kaupassa. Kyllä kätilöt synnärillä ennen kotiin lähtöä noistakin sano, mutta en millään enää muista mitä ne sano. :D

Siellä myös pt-vauva. Kovasti voimia koitokseen!!
Kerrohan kuulumisia ja kuinka meni kun jakselet :)

Tälleen enskertalaisena, sairaalassa sanovat että ulkoilua vauvan kans voi alottaa viikon iässä, mutta terkkatäti kotikäynnillä tänään kyseli joko ollaan pihalla käyty, hän vähän ihmetteli kun on vielä suhteellisen lämmintä että miks ei vois jo käydä vähän ulkonakin. Miten te ootte toiminu omien vauvojen kanssa tässä asiassa :D vai ootteko menny sillon kun siltä on tuntunu? Ja millon ootte käyneet vauvan kaa ekaa kertaa jossain kylässä, esim. Isomummon luona tms. tai kaupassa. Kyllä kätilöt synnärillä ennen kotiin lähtöä noistakin sano, mutta en millään enää muista mitä ne sano. :D

Meidän likka siis syntyi maanantaina ja tänään palloiltiin esikoisen kanssa pihalla niin että vauva oli mulla liinassa. Nukkui tyytyväisenä, oltiin ehkä joku puolisen tuntia. Vähän kelien mukaan siis menisin. Kauppaan ei oo lähdetty vielä, mies on saanut hoitaa sen puolen yksinään eikä muutenkaan ihmisten ilmoille. Nyt maanantaina sitten on neuvola eli ensi ulkoilut siinä mielessä viikon ikäisenä.

Näin kesäkeleillähän suositus on että ei alle viikon ikäisenä ulos, talvella 2 viikkoa, mutta se kuuluisa maalaisjärki vie pitkälle :) En ihan vielä jättäisi pihalle päikkäreille mutta ensi viikolla jo varmaan.

No juurikin näin miekin aatellu, että miksei voisi jos ei ole kylmä vielä. Halusin vain vahvistusta omille ajatuksille. ensikertalaisena sitä jotenkin vaan välillä jää turhaan hämmästelemään näin simppeleitä asioita. :)

Näillä keleillä en näe estettä miks ei vois siin viikon hujakoilla mennä ulos, päikkäreitä en minäkään vielä ulkona nukuttais... mitä nyt vierailuihin tulee niin terveeseen paikkaan voisin kyllä mennä suht nopsaan mutta kauppaan en nyt veis ihan hetkeen...
Ihmiset on niin läpällään noihin uunituoreisiin et pitäisin varoväliä varsinkin nyt kun on paljon räkätautia liikkeellä...

Juu kaupat sun muut isot paikat ei oo mielessä käynytkään että lähtis noin pientä viemään, se on miusta hyvinki selkee homma jos vaan on mahdollista toteuttaa, esim. Meillä mies hoitaa kaupassa käynnit nyt. Mutta kaikille se ei oo mahollista :) Mutta juu lähinnä oli vaan tuo pihalla pyörähtely ja just esim. Isomummon luona käynti. :)

En oo vielä nähnyt unia vauvasta. Viime yönä näin. Meille syntyi sellainen täys valmis 1 vuotias joka itse käveli sairaalasta pihalle :grin Olin aivan murtunut ja suruissaan kun vauva oli niin iso ja valmis eikä saatukaan vauvaa. Ei mahtunut meidän vaunuihin, vaan piti laittaa suoraan se istuin osa.. Heräsin itkien.. On muuten aika omituinen tunne kun herää siihen että kyyneleet vaan valuu..
Kaikenlaisia unia sitä kans näkee. Mistä lie tulevat.

Mä näin viime yönä unta että meidän 1,5v vietiin meiltä pois... joku mamma vaan tuli ovelle ja sano että vauvat meni synnärillä sekasin ja meidän vauva oli kuollut ja meidän Siiri on niiden... ja otti vaan tytön mun sylistä ja lähti pois! Aivan kamala uni:( kaipa se menettämisen pelko tms nostaa päätään:/
Hitto kun äsken pomppasin ulos mun autosta enkä ajatellut asiaa yhtään sen enempää enneku laskeuduin... julmettu vihlasu toosassa ja tuntu että nyt se laps syntyy o.O vetäs ihan kaksinkerroin... ja nyt sit selkään koskee ihan hulluna:o mitä tulikaan tehtyä... hemmetin Urpo!!!

Eilen tuli vähän leikittyä hippaleikkejä, mutta ehjänä heräsin aamuun. Kyllä taitaa tämä vauva sinne käynnistykseen vaan mennä, vaikka vihjaileekin olevansa valmis syntymään. Ei minulla ole kiire vauvan tuomiin uusiin jännittäviin, ehkä pelottaviin muutoksiin mutta kunhan ny syntyis ja kaikki menisi hyvin.

Jos tänään sitten lattioiden pesua, lenkkeilyä ja omenahillon valmistusta

Täällä alkaa kans odottavan aika olla pitkä. Ei mullakaan oo kiire saada vauvaa syliin, mutta olo on tukala, yöllä en taaskaan saanut unta ja kamala hormoonihiki senkun yltyy... ja ärsyttää kun ei oikein mitään uskalla suunnitella kun ei tiedä koska lähtö tulee. Ja ois sit se synnytys jo ohi... alkanut kans pelottaan vähän ja se kuinka kivun kestää, koska en niitä selkäpuudutteita aio ottaa ettei taas pitkity, supistukset lopu ja mennä imukupilla ja sit kärsitä siitä vauvan kans x aikaa...

Hormonihiki! Se on kyllä ihan hirveetä! Ikkunat on auki öisin ja tuuletin puhaltaa. Kylmäkalletkin on taas löytänyt kainaloon. Päivisin olo ei ole "tukala", mutta ehkä haastava taaperon kanssa. Ja se hiki päivällä... Jätän siitä paasaamisen tähän. yöt on tuskaa. Kyljeltä kääntyminen tai sängystä nouseminen vessaan... HUH! Siis oon niin sun kanssa EMppuli_88 samoissa aatoksissa synnytyksestä. Selkäpuudute olis nyt ihan viiminen mitä haluan, koska täälläkin se pitkitti sitten itse ponnistusta yms.

Omenahillo tehty ja pullataikina on kohoamassa. Olen ollut ennen esikoista ahkera leipomaan pullaa, mutta se on jäänyt. Eli leipäsin heti 0,75l taikinan. Saa sitten vierasvaraks kun suku tulee vauvaa katsomaan. Vielä ei kannata lattioita pestä, mutta sitten kun pullat on pellillä ;) Lenkki taitaa jäädä haaveeks tänää, kun tuntuu että kaupassa on niin paljon helpompaa käydä autolla. Varsinkin kun pullien voiteluun tarvitsen munia.

Mites muilla odottavilla ja synnyttäneillä sunnuntai sujuu?

Ai miten ihana olis leipoo jottain :) käytiin poitsun kaa ekalla pienellä kävelyllä ja taisin tumpata liikaa sille päälle kyllä. Mutta eipä hää ollu moinaankaan ja tosiaan ihan pikku pyörähdys tehtiinki ihan testi mielessä. Tekemällähän sitä enskertalainen oppii mikä on hyvä määrä vaatetta pihalle. :D mut sit toisaalta miettii että jos onkin sit liian vähän päällä, että palentuu ja saa jonkun keuhkokuumeen.. :D no joo, eiköhän se kultainen keskitie löydy vielä kun ei turhaan stressaa. Nyt yritän keretä juomaan kahvin lämpimänä ja ihmetellä josko poitsu malttas käyä unille. :)

AamuElokuun, voi hyvänen aika tätä hikoilua synnytyksen jälkeen! :D Tai ei muuten, mutta öisin. Mulla on joka yö tyyny, hiukset ja lakana aivan litimärät. Raskaana ollessani en hikoillut yhtään näin paljon!

Täällä nukutaan sohvapäikkäreitä (ite heräsin äsken, pieni jatkaa vielä unia) ja odotellaan mun tätiä miehineen käymään. Mies kokkaa meille lounasta :)

Leipomuksia täälläkin, siltä varalta että joku eksyy katsomaan vauvaa. Tuskin tulee meillä tapahtumaan, mutta onhan se aina vaarana. Vielä 15 päivää laskettuun aikaan, mutta alan olla kyllä kypsä tähän mahaan. Ja nyt vielä kun tytöt lähtevät isälleen ensi viikoksi, ei ole senkään vertaa tekemistä, joten menee varmasti oireiden ja supistusten kyttäämiseksi. Selkäkin alkaa olla kipeä kun terveydenhoitajan neuvosta istun jumppapallon päällä aina kun tarvitsee istua, että saa lantiota avattua ja jalkoja venytettyä tulevaa koitosta varten.

Kovasti olen kyllä päättänyt, että vauva syntyy tänään tai huomenna. Kun mies lähtee keskiviikkona työreissulle (onneksi vain 150km päähän) enkä halua panikoida, että syntyy sillävälin. En kuitenkaan viitsi vaivautua älyttömiin tee-se-itse käynnistysyrityksiin vielä, vaan pitää jotain hupia säästää sitten sinne kun ollaan rv 41+2. :grin

Takaisin