Jaahas, se on sitten minun aika poistua tästä ryhmästä.
Kirjoitin aiemmin kuinka ekassa varhaisultrassa ei näkynyt muuta kuin raskauspussi ja sovittiin uusi ultra-aika eiliselle. Epäilys oli ettei raskaus olekaan niin pitkällä kuin pitäisi kuukautisista laskettuna. No eilen sitten kätilö pyöritteli ja pyöritteli ultralaitetta ja totesi lopuksi että kohdusta ei löydy mitään, mutta toisen munanjohtimen kohdalla näkyy nesterakkula, joka voi olla kysta tai kohdunulkoinen raskaus. Hän kirjoitti mulle kiireellisen lähetteen yliopistolliseen sairaalaan naistentautien polille ja käski soittaa sinne tänään heti aamulla.
Pettymys oli tietysti suuri, vaikka jotenkin olin koko ajan aavistanut että jotain on pielessä. Tietysti alkoi myös hirvittää että jos siellä jotain repeää niin se on ambulanssikyyti saman tien ja värkkeihin saattaa tulla sellaisia vaurioita, jotka haittaa raskautumista myöhemmin.
Tänään sitten pääsin lääkärille vähän 9 jälkeen ja hän ultrasi alakautta. Ronklasi hänkin pitkän aikaa ja oli hiljaa. Hän totesi lopuksi että kyllä siellä jotain on, mutta otetaan verikokeet ensin ja katsotaan sitten mitä tehdään. Kuulin kuinka hän mainitsi hoitajalle leikkausajan varaamisesta varalta.
Verikokeiden jälkeen odottelin pari tuntia kunnes tulokset tulivat. Verestä otettu raskaustesti olikin negatiivinen, josta lääkäri päätteli että minulla onkin vain harmittomia kystia molemmissa munatorvissa ja saan lähteä viikonlopun viettoon. Kuulemma siellä on "saattanut olla raskaus" joka on sitten mennyt aikaisessa vaiheessa kesken.
Ehdottomasti paras näin päin, mutta jotenkin jäi vähän tyhmä olo. Enhän kuitenkaan kuvitellut koko raskautta? Clearbluen testi oli positiivinen ja mieskin lupasi todistaa jos joku epäilee.
Nyt sitten vaan uutta yritystä. Mukavaa odotusta teille muille! :)