HEIKUN KEIKUN HELMIKUU

Tiistai-iltapäivää täältä maailmalta! Tänne tuli kevät, melkein kymmenen astetta ja aurinkoa! Ailime taas sai sitten oikein kunnon Suomi-talven reissunsa kunniaksi! Toivottavasti kaikki on menny hyvin ettekä oo hukkunu lumeen kun ei kuulu mitään?

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet kirjottelijat! Joukossa viisaus tiivistyy eiks niin [:D]

Mun kyydissä pääsee joku maarisen kesäjuhlille, jos kylätoimikunnan minibussi täyttyy. SannaKoo varas jo juustokakun, mä voin sit tuoda tiramisua, se on toinen bravuuri! Namsk! Ja mullekin saunaolut, siideristä särkyy pää (siis vaikka ei monta joiskaan..)

On taas niin paljon tullu juttua et ei tiedä mitä kommentoisi. Suurin ongelma on että unohdan KAIKEN noin kymmenen sekunnin sisällä eli saa rullata näitä sivuja ylösalas jatkuvasti. Toinen uus juttu on että hävitän kaiken. Ennen niin jämpti minä oon ihan kaaos nykyään. Toivottavasti ei oo pysyvä olotila, on äärimmäisen ärsyttävää etsiä kaikkea ja tarkistaa kaikkimoneen kertaan.

Menkoista, joo alkoi ja ei lopu. Ei sit millään. Tai oli tossa pari päivää taukoa ja sit alkoi taas. Pikkuhiljaa alkaa viduttaa kun se jälkivuotokin kesti 2kk ja nyt on sit taas pari viikkoa vuotanut. RIITTÄÄ JO! Persiis jo ihan ruvella noista siteiden käytöstä. Eli näinkinpäin voi siis olla epäsäännöllistä.

SannaKoolle että mullakin oli semmonen lärpäke tossa leikkaushaavassa ja olin ihan varma et se jää mut jonnei se vaan katos! Toivottavasti sullakin ja saatte miehen kanssa venymään sisätilatkin sopiviksi! [:D]

Jotain vielä halusin sanoa mutta käsky kävi, myöhemmin sit!
 
Tervehdys täältäkin kiireiden keskeltä!

Tämä päivä on ollut sarjassamme "Äiti ei saa tehdä mitään!" ja "ei..en tahdo..en jaksa..en ja en...." On tuolla pojalla ainakin luonnetta [:D]
Niin sitä vaan pieni ihminen osaa taivuttaa isoa ihmistä ja saa tahtonsa läpi vaikka väkisin (kun on pieni vauva...mutta odotas vaan kun kasvat ja uhmaat äitiä [;)] )

Juu..piti olla siivouspäivä ja nuo keittiön verhotkn revin vaihtoon...nyt on siellä keittiön ikkuna ihan paljaana ja hyvä jos sai pyykit ripustaa kuivumaan!
Imurit lojuu tuolla pitkin poikin, ja on nukuttu YHDESSÄ parin tunnin päiväunet [:)]..isikin tuli aikaisemmin töistä (nukkumaan meidän kanssa).
Ja unten jälkeen on viihdytetty ja viihdytetty, ja tehty kakat ja syöty...nyt on rauha maassa! Ja äiti täällä notkuu palstoilla (vaikka pitäisi siivota!)...

Kova nälkä on kurninut omassakin vatsassa koko päivän, mutta kun ei ole sitäkään saanut, että olisi itse syönyt jossain välissä. Ehkä kohta...

Ei pää taivu kommentoimaan niihin lukuisiin juttuihin joita on taas tullut, kun täällä sivut täyttyy hurjaa vauhtia!
Kiva kun "uudetkin" ovat uskaltautuneet kirjoittelemaan. Ja kieltämättä täysin totta nuo lämminhenkiset kiitokset ja kommentit tästä palstasta ja porukasta!
Riippuvuus on paha täälläkin..koko ajan pitäisi päästä kurkkimaan, että josko olisi uutta juttua...ja yleensä sitä on (paitsi viikonloppuina ihan selkeästi vähempi) [;)]

Meillä huutaa täällä nuo Phil Collinsin Panhuilut, ja siivousfiilinki on täysin kadonnut...nyt jos vaikka sitä ruokaa seuraavaksi.
Jatketaan harjoituksia!
 
Terveisiä lumisesta Etelä-Suomesta (no okei, Lohjalta)!

Kivaa, kun muakin oltiin kaipailtu. [:)] Täällä on mennyt kaikki hyvin, eikä olla vielä edes lumeen hukuttu, vaikka läheltä onkin liipannut tuolla ulkona tarpoessa. [:D] Kiirettä vaan on pitänyt kaikkien visiittien takia, etten ole tänne päässyt edes kurkkimaan sitten viime perjantain.

Mutta siis, onpa ihanaa nähdä pitkästä aikaa kunnon talvi! Olin jo unohtanut, että miten se lumi narskuu kengän alla... Ihana ääni! Täällä Lohjalla on ainakin satanut melkein lakkaamatta lunta. Tykkään! <3 Perjantaina mennään moikkaamaan äijää Ouluun, saadaan tarkastettua pohjoisenkin lumitilanne tällä reissulla vielä.

Sukulaiset on ollut ihan myytyjä Benjistä. [:)] Tänään tuli mun mummi ja täti perheineen moikkailemaan. Benjamin nukahti (iso-)mummin syliin melkein heti kun siihen pääsi. Siinä oli turvallinen olla. Ja nyt hän nukkuu vaarin sylissä. Äsken kävi äiti kertomassa, että Benjamin oli kääntynyt itse kyljelleen siinä sylissä nukkuessaan! Hoo! Ei kyllä taida onnistua moinen lattialla köllötellessä vielä.

Juu, mun piti lennosta kertoa. Eli meni oikein hienosti, ihan turhaan stressailin. Amsterdamissa päästiin vaunujen ja turvakaukalon kanssa portille saakka, mikä oli todella helpotus. Ei tarvinnut raahata Benjiä kentän läpi kantoliinassa. Turvakaukaloa ei saatu ottaa koneeseen, mutta se ei sitten oikeastaan haitannut, kun Benji viihtyi sylissä ihan hyvin. Ei suostunut juomaan maitoa eikä vettä nousun (eikä laskunkaan) aikana, mutta eipä sitä tuntunut paineen vaihtelut haittaavankaan. Eli nousu ja lasku menivät ihan ilman itkuja. Muutamat pikku kitinät päästi ilmoille lennon aikana, mutta sain sen hyvin rauhoittumaan tuuppaamalla tissin vaan suuhun. Ja väänsihän tuo kakatkin koneessa, ja vaipan vaihto sujui hyvin. Koneessa oli siis etuosassa vessassa sellainen taitettava hoitopöytä, jonka päällä sai vaihdettua vaipan. Suomen päässä eivät tuoneet vaunuja portille, eli jouduin kantamaan Benjin sinne alakertaan laukkuja hakemaan. Onneksi Helsinki-Vantaan kenttä on kuitenkin sen verran pieni, että ei tarvinnut kovinkaan pitkälle kävellä poika kantohihnassa. Vaunut ja turvakaukalo tuli sitten laukkuhihnaa pitkin, ja jouduin itse purkamaan ne muoveista, ja kokoamaan ne. Tuotti vähän hankaluuksia vauva sylissä, mutta onneksi joku ystävällinen nainen tarjoutui auttamaan. [:)] Mutta loppujen lopuksi meni siis hyvin reissu, ja hyvillä mielin lähden Ouluunkin nyt perjantaina lentäen!

Mun piti kauheasti kommentoida kaikkea, mutta oli tullut niin hurja määrä tekstiä, etten ihan kaikkea voi alkaa kuitenkaan kommentoimaan. Mutta sen verran muistan ainakin, että SannaKoo oli saanut tosi kurjia uutisia neuvolasta. :( Toivon, ettei sua jouduta enää operoimaan!

Niin, ja minäkin kannatan tapaamista, ja tulisin mielelläni maarisen luokse saunasiideriä juomaan! [:D] Skippailisin kyllä lihat, eli ehkä mä sitten voisin tuoda mukanani jotain kasvisherkkuja... Olisi ihan oikeasti hienoa tavata IRL!

Ja mitä vielä..? Ai niin, mehän oltiin saatu uusia kirjoittajiakin tänne! Tervetuloa!

Kävin äsken katsastamassa kivakuvagalleriassa uudet kuvat. Vitsi mitä söpöläisiä! Ja mä en voi tajuta teidän vauvojen hiuksia! Benjaminin tukka vaan harvenee päivä päivältä.. [:D]

Jaahas, nyt pitää lopettaa, kun täytyy päästä äiti hoitamaan farmiansa Facebookiin... [;)]
 
Iltaa!

Täällä onkin päivä sitten mennyt nukkuessa... näemmä tollanen kitinä väsyttää pientä miestä, ja n. klo 12-18 se oikeastaan vaan nukkui, heräsi syömään pari kertaa välissä. Toivottavasti ei kuitenkaan tänä yönä sitten enää kitise... Rotan piikkiin pistäisin ton itkuisuuden, samoin pulauttelut tullut tänään ehkä vielä pahemmin kuin eilen (jollon rokotus saatiin) ja kakkaa on tullut myös; ihan hassun vehnänväristä ja hajutonta. Iltapesulle poikaa viedessä vaipassa odotti ylläri-kakka, josta en siis tiedä, et koska toi on sen tehnyt, kun ei oo ähissyt, eikä itkenyt eikä se edes haissut! :D Oli todella ylläri avata vaippa, josta luulin löytäväni vaan pissaa :)

Halipossu maalaili ihania kevätkuvia ilmoille! JOOO! Ja ehkä ne sorsatkin palaa tonne ojaan koirapuiston ja Granin huudeille, niin päästään niitä ihastelemaan ja vaikka syöttämäänkin. :) Mä nimittäin oon ihan valmis myös luopumaan tosta lumesta ja pakkasesta, mä en niitä oo edes syksyllä "tilannut", joten voitte kuvitella kuin kypsiä täällä ollaan :)

Wessu, niin mäkin kuvittelin, että tollasille mestarisyömäreille annettais velliä iltasella siitä kolmikuisesta, mutta se neuvolantäti meinasi jo sitä bataattia 2,5-3kk ikäisenä et alotetaan! Sanoi vaan, että "turha sitä on pienen mahalaukkua sellasilla venyttää, kun voidaan antaa ihan oikeetakin tavaraa täytteeksi". Noh, katsotaan! Vielä on nuo maidot(korvikkeet) riittäneet, ja jaksaa sen voimalla nukkua öisinkin noita viiden tunnin pätkiä! (joskus pitempiäkin!)

Elegia, ahahaa, ehkä se sit tosiaan oli mies tikkaamassa ;) Ei vaan, en muista siitä muuta, kun että mut vietiin leikkaussaliin ja mä olin vielä ihan pökerryksissä epiduraalista ja synnytyksestä. Leikkaussalin katossa olevia veriläikkiä naureskelin ja kuittailin hoitsulle, sitten mut nukutettiin enkä tiiä, mitä siellä on tapahtunut. Mutta tikkejä on kyllä ollut aikas monta, ilmeisesti paikat myös sen verran turvonneet, että ne ei oo ehkä voineet olla ihan varmoja, et mihin asti tikkaavat.. Ja nyt pelottaa, että liikaa on mennyt, koska turvotukset ja tikit on siis jo poissa! Katsotaan kuin venyttely onnistuu, sattuu vaan jo ajatuskin...! Istukan jäännin oon nyt mielessäni laskeskellut jo pois, eihän se nyt ole mahdollista, kun ei tietääkseni edes ollut repaleinen, vaan syntyi "itsestään" sen 7min pojan syntymän jälkeen, eikä kätilö mitään kommentoinut siitä.
Ja teillä pienokainen kasvaa, hieno juttu! Ootte lähes samoissa mitoissa ku Joona syntyessään (51cm/3745g) :)

Halipossu, joo, toi kypärämyssy on täälläkin ihan vihoviimeinen! Muuten ei välttämättä ulkovaatteita kiukkua... mutta sitten kun ne on päällä, niin hyvä jos ehtii kaukaloon/vaunuihin Joonan laskea, niin uni on jo vienyt :D Päivällä jos nukahtaa syliin syöttäessä, niin siinä on pidettävä sitten koko aika - muuten se varmasti herää :( Eli päivällä nukkuu just tasan siinä, mihin sattuu uuvahtamaan, enkä taida uskaltaa siirrellä.
Toivottavasti Aleksi ei huomenna reagoi pahasti tohon rotaan!
(ja samaa mieltä, että ei lasta kyllä voi nälässä pitää... tosin tää apina on niin pohjaton kaivo, että saattaa kyllä vetää övereitäkin. Et ehkä sitä voi vähän tarkkailla... tiedä noista.)
Äläkä turhaan stressaa siitä imettämisestä, jos ei tahdo yleisellä paikalla imettää, niin sit ei tahdo! Sen täytyy olla kuitenkin mielekästä äidille, että maitoa tulee. Mä oon nyt oppinut elämään asian kanssa, että Joona saa korviketta ja tissiä sen mitä tuolta nyt heruu vain pari kertaa päivässä ja julkisilla paikoilla en varmasti lähtisi edes yrittämään sen rintakumn ja paitojen kanssa pelleilyä. Eipähän tarvii ostaa imetyspaitoja ;)

Ounou, Tuiks on sitten kokenut rintatulehduksen vähän rankemman kautta. Noh, ota arpi vähän niinkuin ikuisena "tatuointina" kauniin poikasi kunniaksi!

Amppu, eli renkaaseen siis tarvii sen reseptin? Voihan perse, eipä se lekuri sitä sit mulle kirjottanut... vai tarviikohan se siihen sit sen sisätutkimuksen onnistumisen, että voi kirjottaa? Se vaan laitto mulle lähetteen papaan, että puolen vuoden sisään pitäis se käydä sitten ottamassa arvauskeskuksessa, että saankohan mä sen sitten siellä? Vaikka papanhan sais käydä vaan siellä labrassa otattamassa, että ei tartteis lekurille varata aikaa...
Ja kyllä se seksi sielläkin alkaa sitten joskus maistua, älä sure! Nyt voi nauttia uudenlaisesta läheisyydestä ja siitä pienestä ihmeestä!

Iona, ehkä mäkin sit uskallan elätellä toiveita, että se mun "näppymäinen ulokkeeni" tuolta vielä imeytyis jonnekin itsestään!

Ninoska hahaa, vai Jonne siellä uhmaa jo äitiään! Saahan sitä vähän vauvana lelliä, vuoden päästä pitää kuitenkin olla jo kova komento toisinpäin ;)

Ailime, Lohjaltahan hurauttaa nopeasti stadiin torstaina meitä palstalaisia tapaamaan! JOOOOOO, TUUUUUU!!!!! Mekin halutaan nähdä hurmuri! Tai sut ainaskin, vaikka Benjin jättäisitkin sinne hyvään hoitoon mummolaan ;)
 
Sinttu83: Meillä esiintyy myöskin pulauttelua jonkinverran. Yleensä jos on ylensyönyt, tuntuu olevan melko tarkka annosmääristä. Tänäänkin illalla ajattelin fiksuna antaa enemmän korviketta, kuin normaalisti, että nukkuisi pitempään. Eli annoin 120ml, kun normiannos on 80ml - no siitähän seurasi röyhtäyksen kera pulautus meidän molempien päälle.
Jussillakin röyhtäisy on välillä hakusessa, kun nukahtaa syötölle yöllä. Nukkuminen jatkuu olkapäällä. Monesti olen saanut "autettua" röyhtäisyä laskemalla Jussin hetkellisesti selälleen sängylle ja nostamalla takaisin pystyasentoon.
 
Mile7: Onnea avioitumisen johdosta ja toivottavasti pikkuinen Jere on jo kunnossa, parantumisia sinne!
 
SannaKoo: Vaunuihin nukuttamisessa ei meilläkään tarvita suurempia taikatemppuja. Joskus täytyy heilutella jonkin aikaa mutta samaa kaavaa kuin Sintulla. Olen kyllä tästä tyytyväinen, koska edellisen opetin siihen, että vaunuissa nukutaan silloin kun ne ovat liikkeessä. Tulipa käveltyä kylän raitilla aktiivisesti ja kunto kasvoi[;)].
 
Halipossu: Sullapas on melkoiset naapurit, huh. Imettäminen ei mullakkaan yleisellä paikalla luonnistu, jotenkin pulloruokinta sopii paremmin. Kotona yritän pitää maidontuotantoa yllä mahdollisimman tiheällä imettämisellä, mutta ei se vaan tahdo riittää millään. Jos nyt näin osaimetyksellä sais jatkaa edes kuukauden eteenpäin.
 
Tuiks: Kuulosti tosi pahalta tuo rintatulehdus. Eipä tämä mamma voinut edes ymmärtää, että se voi mennä noinkin pahaksi. Mulla oli jossakin vaiheessa jonkinlainen tiehyetukos ja sekin oli sitten aivan sairaan kipiä, saati sitten noin pahaksi mennyt tulehdus. Kyllä olis saanut kopauttaa lekureita halolla päähän. Toivottavasti jaksat joskus antaa palautetta kyseisille tohtoreille.
 
Ailime: Tervetuloa Suomeen! Eikös vaan ole mahtavaa kun on kunnon talvea. Itsekkin tykkään lumesta, mutta tuo pakkanen on perseestä. Pakkasta saa toki vähän olla, mutta nämä lukemat ovat aivan liikaa. Nyt joutuu kärvistelemään sisätiloissa kaiken päivää, kun vauvaa ei tuonne pakkaseen voi viedä. Siis tarkoitan vaunulenkkejä.
 
Huomenna olis sitten se jälkitarkastus. Saas nähdä millaisia jälkiä Jussi on jättänyt[:)] . Nyt hyviä öitä kaikille ja pitäkää huolta itsestänne!
 
Ärrinmurrin.... viimeiset kolme iltaa ku oon yrittänyt pumppailla, niin en saa enää tulemaan ku hätäseen 10ml molemmista tisseistä yhteensä, vaikka oon puol tuntia pumpun kanssa taiteillut ja yrittänyt kaikki poppaskonstit. Taitaa kohta maidontulo loppua kokonaan. Joona on lisäksi alkanut riehua tissillä imettäessä, että ilmeisesti sekään ei sieltä enää ihan hirveesti saa. Lyhyeen taitaa siis jäädä tää osaimettäminenkin, en edes jaksa yrittää saada nostettua määriä, kun edelleen imetys tai pumppaaminen sattuu niin pirusti, ettei voi kovin monesti päivässä niitä ärsyttää.

Noh, onhan toi apina saanut ees muutamia viikkoja osaimetyksen kautta toivottavasti vähän vastustuskykyä ja muuta hyvää elämäänsä. Seuraavan lapsen kohdalla toivottavasti sitten joskus sujuisi vähän paremmin??
 
Unohdin vielä kommentoida tuota Wessun tytön hiuspehkoa, ihana söpöläinen.
 
Tähän voisin lisätä kaverin kertoman vinkin mahdollisiin vatsavaivoihin. Kertoi, että syötön jälkeen olisi hyvä laittaa myssy vauvalle päähän. (Ihmettelyä, miksi?) Löytyihän siihen aivan looginen selitys: vauvojen päät ovat suurikokoisia muuhun vartaloon verrattuna ja kun syömisen jälkeen verenkierron pitäisi keskittyä vatsalaukkuun ja ruuan pilkkomiseen niin pää "kuluttaa" verenkiertoa pitääkseen sen lämpimänä. Tulikohan tästä mitään ymmärettävää.
 
Meillä ei ole vatsavaivoista kärsitty ja molemmilla on ollut omasta takaa karvalakki päässä[:D][:D].
 
TErve!

Sain luettua ja toteankin, että mun "kiireeni" oli kaikki lueteltu tuolla yllä jo moneen kertaan.  Eli: kakkaa joka vaipassa, tissiä joka välissä, kitinää, hyvää yritystä ehtiä siivoamaan vähän tuumailua isännän kanssa.... plääh, tämä ARKI on ihanaa!!!!

Hienoja karvahattulapsia tuonne galleriaan on putkahtanut! Meidän neidillä on semonen sentin sänki ja muutama hassu syntymähaiven heiluu ohimolla suorana. Päälaella ne haituvat on kiharalla. näyttää takavalossa ihan vanhalta pullasudilta!!! Mutta tuolle tytölle KASVAA ihana pitkä tukka veilä jonin päivänä. Semmonen, josta saa selvittää takkuja ja kammata ja palmikoida. Eikös vaan?

Mutta riemun päivä oli tänään kun päästiin vihdoin ulos. Oikeen rynnistin intoa puhkuen tuonne kinoksiin vaunujen kanssa vaikka tiesin jo etukäteen että lyhyeksi jää lapsosen raittiinilman unet. Puoli tuntia jaksoi tuhista ja saman veran minä puskea hangessa, sitten raikoikkaan huudon säestyksellä sisälle. Hatut sanon minä! Sisällä ipana taas yhtä kaunista hymyä ja jokellusta. No, mutta pääasia olikin olla edes hetki ulkona.

Iltasella mies innostui taas kokkailemaan. Isin jä äidin lautaset täyttyivät mureasta saksanhirvi-käristyksestä ja perunamuusista. Oooh! Miten sitä aikuinen ihminen ossaaki syyvä ihtesä tajuttomaksi! Ja nautinnolla. PErhe nautinto jatkui sitten koti kylpylän iloissa. Minä makaan lauteilla saunassa ja isi kylvettää kaunista tytärtään. Venla on niin isin tyttö nuissa kylpyhommissa. Lotisutti ittensä äärimmäisen väsyneeksi eikä mainannu sitten millään rauhiuttua nukkumaan. Meni vissiin vähän liian myöhään muutenkin.

TERVETULOA SITTEN TAAS UUSILLE YSTÄVILLE TÄHÄN "JÄRKI KÄDESSÄ, JALAT MAASSA"-PORUKKAAN. Ja AILIMELLE jippii Suomi reissusta!!!!

Ps.Sannakoo, kyllä sun perä on nyt maikäläisen mielessä.... onko sulla vielä sitä väliliha-öljyä tallessa? SE tepsii myös synnytyksen jälkeen! Saattaa olla että pesä onkin lopulta ihan kelpo kunnossa, kun enimmät kireydet tasottuu. Toivottavasti! Ei niitten siellä salissa tarvis kuitenkaan ihan tosissaa isin takia mammaa kursia tiukkaan... Minunkin ukkoni ennen synnytystä vitsaili, että jos leikata tarvii, niin hän kehottaa pistämään pari ylimääräistä tikkiä isin mieliksi!

Silleen. Hyvää yötä! (mulla oli oikeesti jotain asiaa?)
 
Huomenta!

Oi mikä ihana sää! Aurinko paistaa pilvettömältä taivaalta ja ilmassa voi hyvällä mielikuvituksella jo aistia kevään! En taida uskaltaa katsoa lämpömittariin, sillä se saattaa lukita meidät sisään... yleensä tollanen sää tarkottaa kireää pakkasta. Vaan jos ei, niin päästäänpähän vaunuttelemaan edes hetkeksi!

Mä olen täällä herännyt hyvissä ajoin ja varron kellon tulevan kymmenen. Silloin aukeaa lippukauppa yhteen parhaaseen opiskelijoiden vapunaloitusmeininkiin (huhtikuun puolvälissä, hihih) ja tarkoitus on ryömiä haalareissa Kallion kuppiloita läpi. Viime vuonna oltiin saatu taisteltua itsellemme liput ja piti pitää ystävän kanssa ihan kunnon pämppäysviikko; aloittaa tallinnasta ja jatkaa muilla kemuilla. Vaan kuinkas kävikään.... tein edellisviikonloppuna testin ja raskaana oltiin. Eli jäi pubiryöminnät väliin, tai osallistuin kyllä, mutta limpparilla :D Nyt sitten olisi tarkoitus saada litkittyä se 10 juomaa viiteen tuntiin, joka mun viinapäälle ei oo mikään yksinkertaisin temppu. Eikä ainakaan nyt, kun en oo liki vuoteen juonut tipan tippaa! En siis "uskalla", kun tiedän olevani ihan huppelissa jo korkillisesta ja se krapula on varmaan aika messevä... Ja nyt siis tahdon osallistua tonne haalarimeininkeihin ihan ehdoin tahdoin itseni "tappamaan". Oumai. Ehkä täytyy yrittää sitä ennen vaikka saunalonkero kumota, ja The Päivänä ohjeistaa kaverit työntämään mut sitten haalarimerkkimitalit suorituksesta lunastettuina taksiin ja ajamaan kotiin.

Tiihuli, kyllähän tuossa "myssy päähän syötön jälkeen" -jutussa vois ollaki logiikkaa! Meillä tosin ei vatsaa niinkään itketä, että täytyy vaan laittaa takaraivoon mieleen, jos tilanne joskus on otollinen kokeilulle. Kiitos!

maarinen, joo, on sitä öljyä jäljellä ja sillä ajattelinkin kokeilla paikkoja pehmittää ja venytellä. Kiitos tsempeistä, mä toivon kotikonstien riittävän, kun kammoksuttaa ajatus uudestaan leikkauspöydälle joutumisesta...!
 
JUHUU!! Kakkalähetys saapui! Kahdeksalta heräsin kauheaan ähinään ja nappasin paketin viereen ähisemään ja siinä se väänsi sitten sellaiset jöötit, että tuli kolmesta vaatekerrasta läpi. Nyt on taas kestovaipat koivessa ja pikku paskaaja nukkuu tyytyväisenä äiskän sängyssä aamupäikkäreitä! Hehee, en ois uskonut, että joskus voi olla näin innoissaan jonkun paskasta, mutta näköjään äitiys muuttaa ihmistä! [:D]

Tuiks: Hui kauhistus! Sais kyllä antaa palautetta noille lääkäreille. Onneksi saatiin tisu kuitenkin kuntoon. Onnistuuko imetys siitä rinnasta kuinka hyvin? Vai sattuuko arpeen?

SannaKoo: Koska ja missä ootte torstaina tapaamassa? Voisin minäkin ehkä raahautua täältä Järvenpäästä vanhaan kotikaupunkiin teitä moikkailemaan jos vaan jaksan pyllyni nostaa liikkeelle ko aikaan. Täältä on kuitenkin se 50 km, joka menee kyllä tosi helposti junalla suoraan keskustaan, mutta silti se lähteminen on aina pieni ponnistus!

Amppu: Nyt mua jäi kiinnostamaan mikä teidän pojan nimeksi annettiin? Mutta jos haluat pitää sen salaisuutena niin se on ihan ok.

AIlimelle tervetulotoivotukset Suomeen! Kauan aijotkaan siis viipyä täällä?

Halipossu: Siis jumalauta miten sairasta settiä siitä naapurin pikku pojasta! POikaressulla on varmaan tosi huono olla. Melkeen vois harkita lastensuojeluilmoitusta, jos mutsi huutaa kadulla haista paska, niin mitä se meno on sitten neljän seinän sisällä? Mutta jos joku kävis mun oman pojan kiveksiä pureskelemaan niin vetelisin kyllä niin ympäri korvia, että jäis viime kerraksi. Siis se pureskelu, ei sen lapsen viimeiseksi teoksi. No ei, en kannata väkivaltaa kasvatuskeinona, mutta eilen kyllä kun mietin, että jos joku tekisi pahoja Kaapolle, niin varmaan täytyisi tappaa se pahantekijä. Ihan tuli pelkästä ajatuksesta niin primitiivinen raivo, että toivottavasti ei ikänä joudu sellaiseen tilanteeseen.
Tuntuu, että nyt on kunnolla äidinrakkaus syttynyt oikeen koko voimalla. Miten voikaan tuollaista pientä ähkijää rakastaa näin paljon? Ihan eri tavalla olen myös ruvennut ajattelemaan omaa äitisuhdetta. Vasta nyt tajuaa kuinka paljon se oma äitikin minua rakastaa ja kaikki juttunsa tekee kyllä varmasti minun paras mielessä. Tuli hieman paha mielikin turhista tiuskaisuista mitä sille viime aikoina olen jaellut. Hyväähän se vaan tarkoittaa niillä tuhansilla neuvoillansa. Varmaan oon Kaapostakin yhtä rasittava sitten joskus.

Hitsi, miten kaunis ilma! Aurinko paistaa ja valkoinen lumi maassa, ainoa vaan että pakkasta on lähes 20 astetta, joten mistään ulkoilulenkistä vaunujen ja koiran kanssa on turha haaveilla. Höh. No illalla koiran kanssa treenimään, niin tulee siinä samalla ulkoiltua.

Hyvää päivän jatkoa kaikille!
 
Tuik: klo 14 Sanomatalon Waynes Coffeessa ois tarkoitus törmätä!
Jos huomenna ei teiltä onnistu, niin vilkuile tota joulukuu 2009 foorumin alla olevaa pk-seutulaisten ketjua, siellä niitä treffejä sovitaan :) Nähdään siis kerran-pari kuussa yleensä!

Enpä sit saanut himoitsemiani lippuja pubiryömintään, sivut oli tavalliseen tapaan ihan juntturassa kun lippukauppa aukesi klo 10 ja vihdoin 10.08 mun kone pääsi sisään, niin olivat loppuunmyyty... Voihan nenä! Toivottavasti jostain ilmestyy myöhemmin myyntiin!
 
Siis ihan käsittämätöntä, Mimmu on alkanu nukkua semmosta +6 tuntia ja nyt viimeyönä 8 tuntia putkeen!! Saas nähdä kuin kauan tätä luksusta kestää. Hyvin on tissimaidolla jaksanu neiti nukkua kyllä toistaseksi, ei voi muuta sanoa!

Sannakoo oli ilmeisesti suunnittelemassa iltarientoja, itekin oon vähän mietiskellyt et millo sitä kävis vähän jossain tyttöjen kanssa. Tuo 10 annosta 5 tuntiin kuulostaa ihan tappomeiningiltä ko aattelee että tosiaan oltu niin kauan juomati [:D]. Itelläkin pelottaa se krapula, joten jos lähden jonnekin niin aika rauhallisesti täytyy kyllä otella, jos mopo karkaa käsistä ja menee ns vanhasta muistista niin joutusin varmaan vatsahuuhteluun, hyi olkoon!!

Neiti nukkuu päikkäreitä niin pitänee lähteä lukemaan tas tenttiin, pahus kun tuo ilma ei lauhdu että pääsis ulos...
 
Holaaa!!!

Sannakoo!!! Ensinnäkin tämä yllytyshullu ponkaisi samalta istumalta kurkkimaan pakkas-, tai näillä keleillä paremminkin lämpömittaria. Jiiiiiihaaaa, kymmenen astetta! Seuraavat päikkärit ulos! Ja toiseks, huh, onneks et saanu niitä lippuja. Siinä oli ollu kymmppiuutisten kevennyksenä taas yks mamma kanttuvei kalliossa, asu vapaa, mutta haalarissa.... Onko sitä joku joskus kymmenen kaljaa imutellu? Ja jep, niin se karapula pelottaa jo etukäteen. Siis, tota tota, eihän sitä ole tietysti pakko hankkia, mutta tuleehan se sitten joskus kuitenkin... Loppasuuna kun tämän tunnustan.

Vielä tuohon äshköiseen... mies sanoikin viimeks, että se on mamman eka baarireissu varmaan niin, että yksi siideri sisään ja toista tilatessa saa samalla tilata taksikyydin kotiin.

Rinkku,onnea yö unista! Niin se menee, että jokaiseta onnistumisesta pitää iloita. Joka ikisestä! Ne on aina semmosia saavutettuja etaappeja. Ja niiden varjolla jaksaa taas eteenpäin. Toivotaan, että siellä unet jatkuu yhtä suloisena vastakin.

Hm... näyttää siltä, että kesäkekkereihin tulee sitten enempikin väkeä. Kiva! Toivottavasti onnistuu! Jäättekö yöks? Nukutaanko teltoissa? Mamma festarit? Tekis mieli soittaa ykköselle, että tulkaa tekee dokumentti, nyt ois ainesta!!!!

VAUVAN RUOKAILU: meille neuvola sanoi, että vasta nelikuisena, kun tuo pölays on niin hyvä kasvunen tällä tiiviillä tissimaidolla. Tiivistä tosiaan, jäi eilen pumpattu puteli yön yli jääkaappiin. Siinä oli semmonen kermakerros pinnalla, ettei meinannu pesussa pois lähteä. Melkeen voita tuo tissimaidon rasva!!!

KEVÄT. Meidä kotikylpylä muuttui parturikorjaamoksi tytön aamu-unien ajaksi. Minä istua törötän siinä saunajakkaralla ja mies levittelee väriä mamman tukkaan. Aurinko paistaa uuden värisenä sisään kylppärin ikkunasta. Sanoin miehelle, että jos Budapestissä on jo + 10 astetta, niin kohta se on kevät tälläkin. Oikeasti!

Hei! Oon tässä itekseni miettiny, että meneekö kukaan lenkuttamaan löysiä lihaksia naistenkymppiin?

JA nyt tämän päivän tekoon... johan tuo onkin jo pitkällä!
 
Aurinkoisia Tervehdyksiä!

Ihana ilma vaikka hiukan pakkasta paukkaakin [:)]
Me jouduttiin aamulla tuonne lähtemään (kun oli se neuvola) ja eipä tuo pakkanen haitannut kun oltiin molemmat hikipäässä perille päästyämme [:D]

Niin hyvin täällä nuo lumityöt tosiaan on hoidettu, että kaikessa kiireessä lähdin kellarista tuon takaoven kautta ja sain kontata kinoksen kautta ramppia ylös (polvia myöten siellä kinoksessa ja kengät täynnä lunta)...hiukan kiroillen tuli lähdettyä tien päälle...takaisintullessa sai laskea mäkeä alas kaikkien kauppakassien kanssa [:D]...ja tietysti pienokaisen...lisäksi paniikki siitä, että josko olisi hurjan huono tuuri ja nuo valtaisat lipat lunta ja jäätä justiin tuolta katonrajasta putoaa niskaan...huh...

Me mennään hyvillä käyrillä tasaisesti. Jonne toisaan on miehen mitoissa ja ties vaikka kohta jo skootterilla ajelisi [;)]
Tällä erää tarkoiksi mitoiksi merkittiin (2kk) 6760g ja 61 cm.
Rota tuli suuhun ja poika maisteli mietteliäänä ja uteliaana...saas nähdä miten mietteliäs on illansuussa [;)]

Tsemppiä sinne Sintun arkeen! Kurjaa, kun on noin rankkaa. [:(] Mitään et varmasti kuitenkaan tee väärin!
Siellä ei ole niin helppoa, mutta kyllä se siitä vielä. Raskasta on, mutta vauva-aika menee nopeasti!
Mun siskolla oli ensimmäinen lapsi kuin enkeli, mutta tämä toinen on sitten pikkupiru.
Koliikkia ja kaikki mahdolliset vaivat...saa nostaa hattua kun selviävät päivästä toiseen rankkojen öiden (sekä päivien) keskellä...ja tulee muuten hyviä kuvia jos näistä serkkupojista ottaa yhteiskuvan, kun toinen itkee aina ihan täysillä suu väärinpäin ja toinen on silmät pyöreinä ihmeissään, että mitä tuo kaveri huutaa?
Tuo koliikki on onneksi ohimenevää laatua, että usko vaan jonain päivänä kertakaikkiaan helpottaa!
Ja noi finnit...täällä tuntuu kanssa löytyvän näppyjä sieltä ja täältä, kun niistä pääsi täysin eroon odotusajaksi! Höh...onneksi tukka sentään on pysynyt päässä!

Voi SannaKoo tuota sun huonoa tuuria.
Tsemppiä myös sinne! Kyllä se vielä sielläkin varmalla helpottaa noiden alakerran vaivojen kanssa.
Harmi myös noi sun liput, mutta toivottavasti vielä löydät jostakin..taitaa tulla railakas vappu!
Tuo korkillinen juominkia tosiaan riittää vissiin alkuun ja kannattaa olla varovainen... [;)]
Mikään meno ei vaan tule enää tuntumaan samalta nyt...kun olet ÄITI!...sanoo hän joka kokeilee tätä tunnetilaa jo tuossa viikon päästä ja stressaa niin ettei ikinä (jo etukäteen) [:D]

Tervetuloa suomeen Ailime!!! Pääsit tosiaan talven keskelle ja oikein kunnon talvi tällä kertaa! Tätä menoa meillä on lunta vielä kesälläkin...eipä siinä mitään...sais tulla kunnon hellekesä vastapainoksi tälle talvelle!
Hyvä kun matkat meni hyvin lapsukaisen kanssa [:)].
Hei SannaKoo taisikin huudella sua sinne meidän treffeille Torstaina, kannatetaan!! Tule vaan niin nähtäis tuo teidän hurmuri Benjikin livenä! Olisi kiva!

Meillä joku huutelee tuolla nyt sapuskaa, että pakko vetäytyä linjoilta! [;)]


 
Ihanan aurinkoista päivää täältäkin!

Tänään meilläkin oli neuvolapäivä, johon herättiin kahdeksan(!) tunnin yöunien saattelemana. Kyllähän sitä taas muutamat yöt (ja vuorokaudet) kannatti valvoa, kun sai tällaisen palkinnon jaksamisesta. [:)] Kyllä oli omituista herätä 5.30, kun tajusin, ettei poikakulta ollut huudellut lainkaan yöllä. Heti herätessä oli pakko kurkata ensimmäisenä pikkupetiin ja katsoa kulkeeko pienokaisella vielä hengitys. Hyvinhän se kulki. Tosiaan neuvolassa ja lääkärillä käytiin. Pikkujätti oli kasvanut taas huimasti. 6-kymppiä meni rikki! Pituutta 7 viikon ikäisenä 60,5cm ja painoa 5785g.

Tuik: Kyllä mä alusta asti oon kuulostellut tota naapureiden elämää ihan kaiken varalle...Perheen isä on itse rauhallisuus ja oikein tasapainoinen ja fiksu kaveri. Kyllä sitä välillä tulee miettineeksi, mistä se on emäntänsä löytänyt. Ihan selkeesti sillä naisella on oman jaksamisensa kanssa ongelmia eikä se lapsikaan ole (ihan oikeesti) helpoimmasta päästä. Sain siltä naiselta ennen raskauttani kärkkäitä kommentteja siitä, kuinka ei kannata missään tapauksessa hankkia lapsia jne. Kuka alkaa tuollaisissa asioissa neuvomaan "ventovieraita"?
Ja pakko kommentoida omaa "sanasokeuttani". Luin ekaksi, ettö kukkalähetys saapui...voihan sitä niinkin kuvailla [:D]

Ailime oli löytänyt tiensä takaisin palstalle [:)] Muistelinkin, että saata olla täällä talvisissa maisemissa. Tervetuloa! Kiva oli lukea, että teilläkin lentäminen ja lentokenttäily olivat sujuneet ongelmitta...kannustavaa!

SannaKoo: Tonne Aproon on mennyt liput kyllä hujauksessa! Munkin frendit kuikuilivat lippuja fb:ssa. Meidän ainejärjestön aktiivit olivat saaneet haalittua vaan 10 lippua kasaan. Nyt olivat löytäneet jonku toisen tapahtuman samalle päivälle ja saattavat sitten suunnata sinne lohduttautumaan... Ja siitä "pelastusrenkaasta": Kyllä siihen tarvii reseptin, kun se on hormonivalmiste ihan samaan tapaan kuin pillerit. Voithan sä neuvolassa kysyä asiasta seuraavalla kerralla. Siis jos se on ok, että voit sitä rengasta alkaa käyttää, niin voihan se lääkäri kirjoittaa sulle sen reseptin neuvolan kautta... Luultavasti kuitenkin tarvitaan sisätutkimus, koska lääkärin täytyy varmistaa, ettei sen käytölle ole esteitä. Mulle ainakin yks gyne aikoinaan sanoi, että hän voi kirjoittaa reseptin vain vuoden tarpesiin (resepti on vuoden voimassa), jonka jälkeen täytyy käydä uudelleen sisätutkimuksessa ennen uuden reseptin saamista...syynä oli nimen omaan toi "esteiden tutkinta".

Maarinen: Multa on nyt tainnut mennä ohi, missäpäin camping-leiri järjestetään...Onko pitkäkin matka täältä Espoon pelloilta? Mietin vaan, että montako matkalaukullista pitää pakata mukaan ja tarvitaanko tavaroille peräkärry...[;)] Meidän yöpyminen riippuu ainakin osittain siitä... Mutta oisko vähän jänskää yöpyä pienokaisen kanssa teltassa! Mä voin tuoda sit jotain, minkä tekemistä en voi peukalo keskellä kämmentä pilata. [;)]
Ja naistenkymppiin...en ainakaan minä...ahdistaa jo kyseisen väenpaljouden tuijottaminen tv-uutisista/ urheiluruudusta! Mä voin lähteä pitämään sitäkin tapahtumaa varten jotain kisakatsomoa/ virkistyspistettä jonnekin matkan varrelle. Eväskori ja juomakassi matkaan ja menoks!

Tuiks: Hirmuinen tuokin rintatulehduksen aiheuttama tarina! Sä johdat ehdottomasti SannaKoon kanssa kauhugalleriaa... Toivottavasti haava paranee pian! "Vastaavanlaisen" kainalossa olleen avohaavan kokeneena tiedän, että paraneminen kesti tosi pitkään. Mulla ois alkuun onkaloon mahtunut golfpalloakin isompi pallo...ei ollut kivaa aikaa. Tsemppiä!

Poikanen nukkuu peiton päällä kuin "isoJ" ristillä. Kädet sivuilla ja jalat tiiviinä nippuna lantion jatkeena. Huvittavaa... Nyt jääkaapille!

---
Piti vielä sanoa, että neuvolareissulla rokote jätettiin ensi kertaan, kun saatiin kerran valita, otetaanko se nyt vai vasta ens kerralla. Se annetaan kuulemma 6-8 viikon iässä. Noh, me saadaan se kun Aleksi on reilun 9 viikkoa. Ihan ok. Piti pelata "varman päälle", jos vaikka huomenna pääsisin vihdoin mukaan pk-mammojen tapaamiseen...[:)]
 
Iltaa!

Täällä on harvinaisen hiljaista tähän aikaan illasta! Mies meni jo kahdeksaan hommiin, että pääsee neljältä aamuyöllä lähtemään ja ehtii sitten katsomaan Suomen lätkämatsia... Päätin käyttää tilaisuuden hyväksi ja aloittelin Joonan kanssa iltahommelit jo kasin jälkeen, ja sain sen jo piirun jälkeen ysin unille! Hyvä niin, se on taas tän päivän ollut vähän känkkäränkkä, eikä oo suostunut päivunimaan sitten itsekseen. Syliin se nukahti kyllä monesti, mutta aina ku laskin sen siitä johonkin, niin aukes silmät. Oli pakko lopulta sitten itse uuvahtaa sohvan syleilyyn ja antaa Joonan nukkua mun rinnan päällä tunnin verran, että sai raukka edes vähän lepoa. Illalla päätettiin sit vielä lähteä kauppaan kimpassa, että saa jätkä nukkua kaukalossaan toisen tunnin. Voiko toi maanantaina otettu rota muka vielä tänään kiukuttaa miestä? Pulautteluja on muuten tullut myös, ja samanlainen hajuton ja äänetön yllärikakka löytyi vaipasta kun iltapesulle alettiin! Taitaa olla kunnon äijjä tosta pikkumiehestä tulossa, kun ei viitsinyt edes itkemällä kertoa, että tartteis vaippa vaihtaa :D

Rinkku, no pakko se on vähän ottaa irti tästä (toivottavasti) viimeisestä opiskeluvuodesta! ;) Eli vähän käytävä haalareita vielä rymyttämässä. Viime vappuna olikin jännää, kun selvinpäin olin haalarit päällä ja oksentelin sitten tuolla kaupungilla raskauspahoinvointejani, niin ei katottu yhtään kummeksuen. Paljon antaa haalarit anteeksi! Mutta tosiaan ei ihan kylmiltään uskalla ehkä tota pubiryömintää, vähän tartteis uskaltautua sitä ennen pullon kaulaan tarttua... On tää jännää nykyään! :)

maarinen, kyllähän noita merkkejä muutkin on suoritelleet, Tohtorin arvon saa naiset juomalla 14 ja miehet 16. Tohtori-kokelailla on kyllä kuus tuntia aikaa... Mulla olisi siis Cum laude -tarkoituksena suorittaa tänä vuonna, ja siihen "riittää" toi 10 viiteen tuntiin. Ja kyllä mä nyt silti vielä elän toiveessa, että ne liput jostain löytyy! Useimpina vuosina aina lähempänä tapahtumaa niitä on kyllä sit saanutkin.
Eli siinä mulle tota naistenkymppiä riittämiin, juoksemaan/kävelemään mä en oo menossa ;)

Ja tosiaan, eihän lapselle kannata mitään ekstraa kai syöttääkään, jos maito riittää. Noille pohjattomille syömäkaivoille kai sitten aletaan antaa jotain tukevampaa aiemmin.

Kesäkekkereistä, hei oikeestiko me nää toteutetaan? Koska mä alan kohta ihan oikeesti sit innostua!!! Ja todellakin jäädään yöks, jos noi lumet on jo siihen mennessä sulaneet... Kuinkahan telttailu vauvan kanssa onnistuu?? Hihih, kaikkea sitä :)

Halipossu, jep, joka vuos toi appro on halutumpi ja halutumpi... Viime vuonna kaveri oli koneensa kanssa nopea ja sai meille liput, tänä vuonna oli mun vuoro ja näin kävi, vaikka on ihan nopsa kone ja miehen supernopeat nettiyhteydet. Sun kaverit sit vissiin on suuntaamassa itähelsinkiin suorittamaan KY:n hukkaputkea? Se on meilläkin varavaihtoehtona, jos ei approon mistään saada lippuja kaivettua... Broidi on vaan kauppislainen, niin se on enempi sen temmellyskenttä (tosin sehän on nyt unkarissa, eli mä voin käydä kuokkimassa ;))

Ninoska, höh, eikö ne nyt tajua tehdä niitä lumitöitä siellä? Laita isännöitsijälle vähän palautetta... Meilläkään ei tosin pääse pihasta vaunujen kanssa minnekään, jos ei ite tartu lapionvarteen, mutta meillä onkin toi oma pläntti ja sen eessä vielä vähäsen taloyhtiön pihaa, johon joutuu tekee polun.

Elegia, hei kiva ku kysyit noista nanneista ja jaoit tiedon! Tietää sitten, että jos kaupasta on joskus ykkönen loppu ja on ihan akuutti-tilanne, niin ostan kyllä mielummin kakkosta kuin esim. tuttelia, joka ei Joonalle sopinut alkuunkaan.

Halipossun Aleksi taitaakin olla porukan juniori ja jättiläinen, jos tota menoa kasvaa! Hurja tahti miehellä, meidän Joona on viikon vanhempi ja silti ton puol senttiä lyhkäsempi - eikä meidänkään apinaa lyhyeksi kai voi sanoa :)
Ja ilmeisesti just siis siks en saanut reseptiä, kun ei onnistunut sisätutkimus... no, täytyy sit varailla arvauskeskukseen se aika joskus.

Vau, tässähän saattais päästä itsekin jo kymppiuutisten aikaan unille!
 
Possunen kaipaa seuraaaaaaa! Missä te kaikki oikein lymyätte? Nukkumassako? Ei kai nyt vielä, vastahan yö on aluillaan... Täällä ilmeisesti pitkä ja tuskainen yö tiedossa. Päivä meni niin leppoisissa merkeissä, mutta iltaa kohti tunnelma tiivistyi. Puhinaa, kiukkua, tuskaista huutoa ja sätkimistä jokaiseen ilmansuuntaan. Tässä sitä nyt ollaan ja korjataan satoa viime yön jäljiltä...kuten arvata saattaa. Syliin tuo pieni ihmisen alku rauhoittuu välillä, mutta muuten sen on vaan paha olla. Naama vääntyy ihan mutrulle ja ympyrä alkaa piirtyä uudelleen. Nyt sentään hetki sitten poikanen rauhoittui sitteriin, kun tässä sitä samanaikaisesti jalalla kiikutan. Polkeminen tuntuu jo takareidessä asti poltteluna, mutta ei auta pysähtyä, koska matka on pitkä. Josko vaikka kohta pääsisin minäkin petiin miehen kainaloon tutimaan. Väsy alkaa painaa silmiä ja aamuyöllä alkaisi se Suomen lätkämatsikin. Mietin tässä aikani kuluksi, että tietääkö toi pieni mies, että huomenna on taas pääkaupunkiseudun emännillä tärskyt, kun pistää taas nukkumisen suhteen noin hanttiin. Ehkäpä tuo yrittää vaan välttyä elämänsä ensimmäiseltä juna-ajelulta.

Mun piti kovasti jotain ihan asiaakin kertoa, mutta unohdin... No tarinoinpa sitten "typistetyn version" aikani kuluksi tämän päivän kauppareissusta. Kävimme tänään eräässä isossa perhemarketissa ruokaostoksilla. Työntelin kaukaloa pyörillä eteenpäin ja vietin hetken aikaa "porsliiniosastolla" katsellen erinäistä kuppia ja kippoa. Poikanen alkoi kitistä kaukalossa ja tajusin sitten avata turvapussin vetoketjun, ettei olo ihan saunatunnelmiin käänny. Siinä sitten pällistelin aikani, noukin muutaman Muumi-mukin mieheni työntämiin ostoskärryihin ja jatkoimme ruokaosastolle matkaa. Koukkasin vielä yksinäni lastentarvikehyllylle hakemaan vauvaöljyä ja vihdoinkin vihannesosastolle päästyäni huuomasin sellaisen vanhemman miehen tuijotuksen. Ajattelin vain, että noitahan riittää, mutta heti seuraavassa hetkessä tajusin, että ukko pitää mua suoraan sanoen silmällä. Ajattelin vain, että taas on tällä possusella vilkas mielikuvitus, mutta ei! Ukon katse porautui mun työntelemään kaukaloon. Ensimmäinen reaktioni oli tähän äidinvaiston muokkaama sisäinen tunnekuohu ja ajatus siitä, että meinaako se ukko kaapata mun vauvan. Minä tietysti puristin kärryjä kahta kauheamin. Hain hyllystä leivän, kun mieheni huiteli ostoskärryjen kanssa jossain edempänä. Lähtiessäni mieheni perään, tuo ukko yhä tuijotti. Sisälläni alkoi ahdistus ja närkästyin, että jos tuo mies onkin joku myymäläetsivä, niin olisi sitten edes huomaamattomampi, ettei tarvitse herkkiä äiti-ihmisiä säikytellä. Ajattelin edelleen, että kuvittelen kaiken, mutta varmuudeksi sanoin asiasta omalle miehelleni lyhyesti ja jatkoin kertomustani tyyliin: "Jos tuolta hyllyjen välistä kohta pujahtaa se samainen mies mua tuijottelemaan, niin se on myymäläetsivä ja luulee ihan oikeasti, että pistelen tavaroita suoraan lämpöpussiin jemmaan". Mieheni naurahti tälle vainoharhaisuudelleni, mutta heti kun sain lauseeni loppuun se samainen ukko tuli hyllyjen lomasta käytävälle ja katsoi samantien minuun. (Mistä se edes olisi normaalisti tiennyt millä suunnalla satun seisomaan kaupassa?) Repesin ihan täysin, kun huomasin, että ukko oli jostain löytänyt nyt rekvisiitaksi ostoskorin, vaikkei sitä aikaisemmin sillä selkeästi "asemissa olevalla" ukolla ollut. Katsoin ukkoa suoraan silmiin ja hymyilin niin, että suupielet meinasivat revetä. Oma mieheni oli ällikällä lyöty. Jatkoimme matkaa kassoille kyseisen ukon ohi ja hän tuijotti meitä mieheni mukaan taukoamatta. Itse katsoin ukon ohi kävellessämme muualle. Mieheni sanoi, että ukon katse seurasi meitä vaikkei hänen päänsä kääntynyt. Ja kun olimme ohittaneet hänet, hän oli selvästi katsonut taas turvakaukaloon tarkistaakseen, onko siellä jotain epäilyttävää. Lopuksi käännyin vielä katsomaan ukkoon ja hän yhä tuijotti minua vaikka olimme jo suunnilleen 10 metsin päässä hänestä. Oli niin ahdistavaa, mutta silti niin pirun huvittavaa. Olin koko kotimatkan ihan hysteerinen hämmästyksestä. Minä, joka en ole koskaan kaupasta mitään maksamatta vienyt, joudun tällaisen leimaavan tuijottelun kohteeksi. Eikö sillä oikeesti ollut parempaa tekemistä? Koko ostosreissun vaan odotin, milloin mut raahataan takahuoneeseen tutkittavaksi. No...ei onneksi tarvinnut mennä... Mies sitten autossa tokaisi, että olisi vaan pitänyt huutaa lujaa siellä käytävällä, että "Mikä helvetin pedofiili sä oikein olet!"... Että tällainen tapaus tällä kertaa.

Ja hittolainen...jos toi mun pikkujätti ei kohta simahda, joudun taas skippaamaan väsymyksen takia mammakaffet. Jurp! Pitäiskö mun pyytää jengi meille kahville, että pääsisin joskus itsekin mukaan? Nyt siirryn sylittelylinjalle...Öitä!
 
Huomenta!

...Mistähän tuo poika nyt taas tiesi että äiti hyppäsi palstoille [;)][:D]...

Hurjaa touhua kauppareissulla ollut siellä Halipossulla ja hyi mikä ukko! Ei kiva.
Voi, kun nyt sitten kerrankin pääsisit treffeille [;)]...toivottavasti olet saanut levätä edes hiukan.

Meille tuo Rotalitku ei tehnyt mitään (*koputtaa puuta...*)...vaan poika oli ihanan aurinkoinen, ja isi sai leveät hymyt,kun tuli töistä. Jumppasi ihan mahdottomasti, ekä ollut kiukkuinen/ärtyinen tai puklaillut...eikä kuumettakaan tullut.
Seuraavalla kerralla (3kk) tulee uusi annos tuota litkua suuhun ja siihen päälle vielä piikki. Sitten on varmaan toinen ääni kellossa!
Saa nähdä millä tuulella tänään ollaan, ja miten menee treffit...viimeksi ei meinannut saada kahvia haetuksi (tosin tein virheen kun herätin pojan alkamalla riisumaan sitä, ennen kuin olin lämmittänyt maitoa nälkäiselle...) [;)]

Voi SannaKoo kun meilläkin olisi oma pläntti...joskus oli...ja edelleen käyn välillä "fiilistelemässä" siellä entisen kodin nurkilla..muistoja muistoja...
Täällä ei pelaa minkäänlainen huolto, jotenka haluaa pois tästä taloyhtiöstä! No, muutenkin hiukan paremmat olosuhteet kelpais (hissi sais olla...tai ainakin vähemmän kerroksia) ja vähemmän hullut naapurit...seinän takana asuu yksi kuuskymppinen juoppohullu pappa (joka huutelee säännöllisen epäsäännöllisesti "Perkelettä" keskellä yötä ja paukuttaa seiniin..) että ei nuo kaikki naapurin papat ole niin ihania [;)] Tälle seinänaapurille ollaan kyllä nyt ihan muiden naapureiden kanssa hankkimassa lähtöpassia, kun ei kukaan enää jaksa, ja se on oikeasti arvaamaton...ei haluaisi jäädä odottamaan sitä päivää, kun se tulee leipäveitsen kanssa vastaan käytävillä.

Nyt ruokkimaan äidin "pikkulintua" [:)]...
 
KAKKAHUOMENTA!!!
Ensin sitä pihtaillaan korkki pyllyssä viis päivää, ja nyt sitä sitten tulee tuutin täydeltä jo kolmatta kertaa tänä aamuna [:'(]
Kunnon velliä joka ei pysy vaipassa eikä suolessa. Sitä siis oikeesti vaan valuu tuolta pepusta ilman pinnistelyjä ja ponnisteluja. Ei auttanut kun heittää puoli tyttöä muovipussiin ja odotella että suoli on tyhjä. Sit molemmat kunnon pesulle ja kylppärin kuuraus perään. Että näin!! mutta hyvä että vihdoinkin tuli ulos [:)]

KÄNÄT: hmm.. mullakin olis tiedossa tyttöjen ilta 13 pvä. saas nähdä monta siideriä sitä pystyy juomaan ennen kun tulee "noutaja". Pikkasen kyl pelottaa se seuraava aamu [:o] voipi olla että isi saa olla vielä senkin lastenvahtina kun äiti ykäilee veskin puolella. Mitenköhän imetys. Kauan sitä pitää olla juomatta ennen kun uskaltaa ottaa tytön tissille. Täytyy varmaan alkometri käydä ostamassa että tietää kun on promillet haihtunu.

HALIPOSSULLA se on sitten ollut aika mielenkiintonen kauppareissu. ite olisin varmaan jo aukassu suun ja pistänyt pikku metelin päälle. Tosi inhottavaa tommonen kyttäily!!!

Siis se ROKOTEKO PITÄIS ANTAA 6-8VK:N IÄSSÄ? jaahas... me kun ei olla sitä vieläkään saatu ja maanantaina tulee 10vk täyteen. Ja siis torstaina on sitten seuraava neuvola. Jokohan sitten saatais. Aika jännä ettei viimeks annettu kun oltiin sekä hoitajalla että lääkärillä. ja silloin oli just 8vk täynnä. ihme touhua...

OUNOU... taas kuuluu hillitöntä pärinää. äkkiä vessaan ennen kun on sitteri täynnä sontaa.... [;)][:D][;)]
 
Huomentaaaaaa :) Täällä ollaan ihan valveilla! Sain kuin sainkin nukuttua lopulta ihan kunnollisen pituiset unet. Jippiii! Sellaiset seitsemisen tuntia tuli mäjäytettyä taju kankaalla. En kyllä olisi ihan heti uskonut kun eilen olin täällä kyökin pulella valvomassa, niin onnetonta se meno silloin oli. Nyt on vielä ihan täydellisen oloinen päivä: ei liikaa pakkasta, ei liikaa vastasatanutta lunta, migreeni on poissa *kop, kop* ja Aleksi on hyväntuulinen ja rauhallinen. Voisinpa nyt sanoa, että melkeinpä täydellinen päivän aloitus :)

Ninoska jatkoi tätä naapuritarinointia...kyllä on ihania naapureita. Mulla oli vuosia sitten sellainen täti naapurissa, joka mm. huudatti tv:tä ihan täysillä kiusallaan. Muistan erään Itsenäisyyspäivän, jolloin kuuntelin asuntoni perimmäisessä nurkassa sijaitsevassa kylpyhuoneessa mitä mm. sotamies Rokka sanoi Tuntemattomassa sotilaassa. Olin vetänyt kylppärin oven kiinni, jotta saisin edes hetkeksi korvilleni lepoa, mutta sekään ei siis auttanut. Pääni oli haljeta metelistä. Soittelin poliisillekin, mutta koska hiljaisuus ei ollut vielä siihen aikaan iltaa alkanut, oli vain kestettävä, koska poliisi ei voinut tehdä mitään. Kun klo tuli 23.00 soitin uudelleen poliisit ja vasta sen jälkeen monen tunnin piina päättyi siltä illalta. Samainen eukko huitoi parvekkeeni puolelle vasaralla ja huuteli itsekseen juovuspäissä kaikki maailman kirosanat. Kyseisellä naisella oli todettu mielenterveysongelma ja hän eleli omistusasunnossa avohoitopotilaana. Karua todellisuutta tämäkin :/ Onneksi pääsin pian muuttamaan ja nyt tämäkin tapaus on vain "huvittava" muisto.

Hei, hoi...suihkun lämmin vesi kutsuu. Palaillaan taas tuonnempana! Ja kohtapa pääsen minäkin nauttimaan oikein live-seurasta, jos kaikki jatkuu näin hyvällä mallilla :) Hei, hei!
 
Takaisin
Top