HEIKUN KEIKUN HELMIKUU

sinttu83

Näppärä viestien naputtelija
Se olis sitten taas uusi kukausi. odottelin josko joku olis avannu uuden aiheen, mut eipä vielä näkynyt. Tässä siis tulee tän kuun aloitus [:)]

Voi viude mitä kuvia!! [:D] Ihan hillittömät hymyt sai meidän perheelle. Tuntuu että meidän neidin "isot" kakat on jotain ihan säälittävää verrattuna noihin. Mut maitoparta näytti kyllä hyvinkin tutulta [;)]

AILIME: täällä vedetään yleensä illan viimenen syöttö ensin tissistä ja sitten vielä extra-tankkaus pullosta. Joten pitäis kyllä masu olla täynnä kun aletaan unille. Mut silti heräillään muutaman tunnin kuluttua taas syömään.
Se on jännä kun päivällä voi joskus mennä neljäkin tuntia syömättä, mut yöllä herää kun nakutettu tissille.

Tänään noustiin sängystä vasta puol ysi!![:)] Ihanaa oli kölliä niin pitkään. Nostin tytskyn viekkuun viiden aikaan ja siinä sai sitten tisutella koko aamun. Ja tyytyväiseltähän se vaikutti. Nyt vetäyty sitten koppaan unille.

Suunnitelmissa olis lähteä tänään ostoksille. Vähän kivaa päästä ihmisten ilmoille. Isilläkin on vapaa päivä niin päästään koko perheen voimin liikenteeseen. Tiedossa olis kodin 1:nen, Lastentarviketukku, Prisma ja vielä joku Koneboxi tms. elektroniikka kauppa uuden koneen ostoon. Saas nähdä kuinka monilla syötöillä ja vaipanvaihdoilla reissusta selvitään[8|]

Aamupalaa ja hesaria omassa rauhassa. ihanaa!!
 
Kas, Sinttu oli aamusella ollut paria minuuttia nopeampi ketjun perustaja, joten siirretään tää mun teksti tänne:

Päivää!

Ihanaa, Halipossu, kun ootte päässy lenkkeilemään! Mä en tonne lumisille poluille edes unelmoi lähteväni, ei oo meinaan seikkailumieltä tällä kaupunkilaislapsella ;) Josko noi tänään sais aurattua ton kävelytien radanvarresta Graniinpäin... Tosin taas näyttää mittari -12c :S

Tuik, jälkionnistuneet ristiäissankarille! Itsehän en suostu tunteilemaan tollain kyynelvirroilla sitten kolmen vkon päästä... (katotaan vaan, täytyy ehkä ottaa vati alle, ettei kappeliin tuu äkkinäistä tulvaa... Saattais vielä tulla valaskala paikalle ja meidän Joona joutua suuhun ;))
Kerrohan mitä sanottiin Kaapon lonkista!

Peilileikeistä, niin onko maarisen Venla ainoa, joka innostuu peileistä? Kun mä aina välillä yritän tolle pojalle peiliä näyttää ja sillä leikittää tuolla kylppärissä vaipanvaihdossa, mutta eihän se mitään tajua. Kerran hölmistyneenä katto omaa kuvaansa hetken, mutta sitten oli taas paljon kivempi nostaa katse ja kattella äiskää peilin kautta... Ja ainakin hoitolapsistani muistelen, että jossain vuoden tienoilla ne peilit on ihan parhaita! (poikienkin mielestä ;))
 
Huomentapäivää!

Meidän poika on ihan oikeasti oppinut nyt päivän ja yön eron. Ollaan pitkään jo nukuttu yöt kunnolla. Tästä esimerkkinä, että eilen laitoin Benjin nukkumaan sänkyynsä klo 23:15, ja seuraavan kerran tuo heräsi syömään vasta 05:45. Ja jatkoi sen jälkeen unia vielä puoli yhdeksään saakka. [:)] Iloinen äiti täällä!

Mä just kävin tökkäämässä Benjin sänkyynsä päikkäreille, vaikka ei se kyllä ainakaan vielä nuku, kun kuuluu aivastelua ja mölinää makkarista... Koitan siis äkkiä raapustaa pari riviä ainakin.

Tuosta aivastelusta tuli mieleeni, että aivasteleeko muidenkin vauvat tosi paljon? Benji saa muutaman tunnin välein aivastelukohtauksen. Oon miettinyt, että voisko se olla allerginen jollekin, vai aivasteleeko vauvat muuten vaan normaalistikin noin paljon...

Sinttu: No höh. Tosi jännä juttu tuon yösyömisen kanssa! Sitten ei auta mun varmaan muuta kuin tsemppailla sulle paljon jaksamisia öihin!

SannaKoo: mä en oo vielä tajunnut kokeilla peilin näyttämistä. Sepäs onkin sitten tänään ohjelmassa!

Jaahas, ja nyt kuuluu mölinä oikeen kiihtyneen, ei tuo taida vielä päikkäreille haluta!
 
Huomenta päivää!

Jaahas kun täällä on nyt näköjään kaksi Helmikuun aloitusta..saa nähdä kumpaanko tässä nyt väki sitten kirjoittaa vai molempiinko [;)][:D]

Itse heitin tän tekstin eka tuonne toisee, mutta laitanpa sitten samaa tänne...

Kamalan rankka lääkärireissu noin niin kuin fyysisesti (ainakin tuli jumppaa...) takana...kun oli kamala kiire heti aamusta ampaista tuonne liikenteeseen. Ja kun hiki päässä työntää vaunuja tuolla pehmeän lumen peittämillä teillä, ja koittaa päästä ylittämään katuja noiden valtavien vallien yli, niin huh huh! Ja otti päähän, kun itse kiirehti, että ehtisi ajoissa (aika oli varattu 9:ltä) niin lääkäri tuli töihinsä 15 min. myöhässä...minä jo tuskailin siellä, kun oma hiki ehti hiukan haihtua ja selkä kuivua, mutta vauvan puolesta sai tuskailla, että "tuleeko pienokaiselle kuuma?, ja tulisi jo se lekuri, ennen kuin pieni herää!!!"..no ei herännyt ja saatiin keikka hoidettua.

Mulla kun on nyt sellainen mukava kaulakysta riesana (synnynnäinen ontelo, johon on kertynyt nestettä), ja kun se nyt alkoi vaivaamaan, niin piti hakea lähete Meilahteen, että pääsee (jos ja kun joskus ehkä...) leikkaukseen.
Mulla vaivasi tuo kolmisen vuotta sitten, että tuttu juttu, mutta kun ne silloin sen tutki ja otti koepalaa, niin se meni liian "pieneksi", eikä voitu leikata silloin (vaikka olin jo leikkausosastoonkin tyutustumassa...). Nyt se on taas tuossa kananmunan kokoinen pahkura kaulalla painamassa ja särkemässä [:(]
Ja saa stressata että miten ja milloin leikataan, ja joudun olemaan sitten siellä sairaalassa (erossa pienestäni), ja tulee olemaan tosi kipeä, eikä voi syödä juuri mitään...[:(] Tosi surkeeta! Mutta toki haluan siitä mahd.pian eroon!
Vauvan kanssa en kyllä sinne Meilahteen lähde, (kunhan ajan saan) ja täällä jo tuskailen, kun ihan alkaa pian hävettämään (minä niin tunnollinen työntekijä) miehen puolesta, jos se joutuu koko ajan ottamaan vapaata (mä ajattelen lähinnä sen työkavereita, että ne joutuu sitten huhkimaan kahta kauheammin, kun sijaisia ei palkata)...mutta eipä ole montaa vaihtoehtoa, kun kaikki sukulaisetkin on niin kaukana...

Meillä oli Lauantaina kans Ristiäiset, ja pojasta tuli Jonne Artturi [:)]
Meni tosi hyvin meidän juhlat, ja oli aika pienimuotoiset. Meillä oli seurakuntasali varattuna, ja siellä oli hyvät tiskikoneet ym. niin oli kiva tulla sitten kotiin rauhoittumaan, kun heti ensimmäisenä tarvinnut alkaa juhlien jälkiä korjaamaan.
Ihana nuorisopappi oli meillä, sellainen rento mies. Piti kauniin puheen ja yllätin itseni, kun onnistuin olemaan itkemättä "Ystävä sä lapsien"- laulun "Siunaa äitiä ja isää, heille elinpäivää lisää.." sanojen kohdalla [:D]...kuten siskon pojan ristiäisissä. Taitaa olla pikkuhiljaa taaksejäänyttä tuo hormonimylläkkä, ja itkuiitan aikakausi [:D]
Enää ei itketä juuri mikään, ja aika paljon nykyään vaan naurattaa. Pieni on niin veikeä ja suloinen. Eilenkin saatiin makeat iltanaurut, kun "pörrättiin" ja "päristiin" (poika ihmetteli silmät pyöreänä ääniä, ja naureskeli ísille ja äidille onnellisena) seurusteltiin siinä aikamme, kunnes uni vei taas pienen mennessään.
Kovasti on pienokaisella asiaa joka päivä, ja naurattaa.

Meillä taitaa olla aika rautainen vatsa pojalla, kun ei ole pahemmin väännellyt. Toisinaan paukuttaa, mutta ei sen kummempia väänteitä ole ollut. Meillä on alusta asti annettu Tuttelia, ja välissä kokeilin sitä (paljon kehuttua) Nan:ia, niin se ei tunnu sopivan meille lainkaan, kun siitä Jonne sai vatsanväänteet ja itkut.
Ei olla annettu Relaa eikä Cuplatonta.

Mainioita kuvia olette laittaneet ja tosiaan aika lasti siellä SannaKoon Supermiehellä oli [:D]
Ei meilläkään ihan tuollaisia ole ollut...

Mä pesin vahingossa pissavaipan pesukoneessa! Heitin muutaman harson tuolilta koneeseen muun pyykin joukkoon, ja se oli sieltä harsojen välistä livahtanut mukaan...ja voitte vaan kuvitella miltä kaikki pyykit näytti sen hienoksi hajonneen vaipannukan kanssapyörittyään [:D]
Millähän ihmeellä mä saan mun mustat lempparihousut nyt puhtaaksi nukasta!?! [&:]

Mitähän tässä nyt taas tähän uhkaavasti lakanaa lähentelevään plakaatiin muuta rustaisi...jos tämä oli nyt tässä ja tämä "oma napainen" taas vetäytyypi taustalle [;)]

 
Ailime, täällä ainaski aivastellaan päivittäin :) Joskus useampaankin otteeseen päivässä. Muistan lukeneeni sen olevan normaalia, vauva sillä putsailee röörejään kun ei niistääkään osaa :)
 
SannaKoo: kiitti infosta! Ei tarvitse alkaa hätäilemään siis. [:D]

Kyllä tuo jätkä sittenkin muuten nukahti päikkäreillensä. Jeejee.

Ninoska: Auts, tuon pissavaipan kanssa... Auttaisko nukkaharja tai sellainen tarrarulla tuon nukan siivoamisessa? Mä en ole vielä vaippoja onnistunut pyykkäämään vaatteiden kanssa, mutta niitä hemmetin pepunputsausliinoja tulee kyllä vahingossa pyöriteltyä koneessa harva se päivä. [:D] Niistä ei kyllä onneksi lähde mitään tumppua irti.
 
Hei, piti tulla hehkuttamaan sitä sappisaippuaa tänne! Sillä ne kakkatahrat näköjään tosissaan lähtee, jus äsken testailin! Kokeilkaapa!
 
Lumenkylläistä helmikuuta kaikille!

Olipas makea viime yö! Kauhulla odotin, kuinka valvoskelen yksikseni huutavan pikkujätin kanssa. Iskän piti siis tänään palailla töihin isyyslomalta, eikä ajatuksena ollut valvottaa häntä yöllä vauvan kanssa. Kaikkien maalattujen kauhukuvien sijaan sain helppoakin helpomman yön. Vähän ennen puoltayötä pikkujätti sammahti ja koko yön aikana jouduin nousemaan syöttöpuuhiin vain kerran. Ihme! Aamulla joskus kuuden ja seitsemän välissä olisi ollut uusi syöttökierros, mutta koska miehen piti heräillä muutenkin (viemään koira ulos) ennen töihin lähtöä, hän antoi mamman nukkua ja hoiteli pikkuisen. Aivan ihanaa!

Ja tämä päivä...Voi pojat! (Lue tässä tapauksessa "tytöt", kun valtaosa teistä lukijoista on kuitenkin hamekansaa;) Kyllä on ollut ihmeellinen päivä tähän asti! Pikku kaveri on ollut harvinaisen tyytyväinen ja unelias koko päivän :) Vasta kolmen aikaan vaihdettiin päivävaatteet päälle ja aloitettiin "päivä" virallisesti (vielä kun ulkona ei ollut alkanut hämy laskeutua...). Ei tarvitse ihan hirveästi hävetä...eihän?! Aamupäivän aikana käytiin kerran keittiön puolella hakemassa mammalle murkinaa aamupalaksi ja muuten viihdyttiin pimeässä peiton alla tissiä vaihdellen. Tällaistako tämä mammalomalaisen elämä nyt sitten on? Nyt istuskelen keittiön pöydän ääressä koneella, edessä on kuppi teetä ja vierestä kuuluu pikkumiehen tuhina ja vinkuna (taas unessa!!!). Jos tämä elämä vauvan kanssa olisi aina tällaista niin ei tämänkään mamman tarvitsisi valittaa väsymystä tai mitään muutakaan. Toivottavasti tämän vuorokauden luxus ei jää ainokaiseksi kerraksi.

SannaKoo: Voi kyllä!!! Supermies ja superkakka! Siis vidoinkin pääsin katsomaan kuvagalleriasta ton kaikkien kehuman kuvan. *käkättää ihan kippurassa* Meinasin aamulla vetästä aamupalaleivän "väärään osastoon", kun toi kuva hyppäsi silmille. Ei käy kateeksi ei! Nyt ois ollut niille joskus aiemmin mainituille suojalaseille ja -essuille käyttöä. Pitäis varmaan hankkia tuollaisia "sattumia" varten sellaiset pitkävartiset (reilusti yli kyynärpään ylittävät) lehmien siitoksessa käytettävät kumihanskat...

Ailime (tällä kertaa ta-va-sin sun nimen oikein;) :
Onnittelut "päivän ja yön löytymisestä"! Ja mitä tulee tuohon aivasteluun, niin SannaKoon kanssa ollaan samoilla linjoilla. Eli vauvat aivastelevat sen takia, kun putsaavat nenäröörejään. Vauvat hengittävät ainoastaan nenän kautta, joten se on ainoa keino saada henki kulkemaan... Jos nenä on tukkoinen ja hengitys on vaikeeta, niin sitten kannattaa tiputella pari kolme tippaa keittosuolaliuosta per sierain. Se puhdistaa nenäonteloa ja auttaa vauvaa aivastelemaan knöllit pois pienestä sievästä nenästä. Tai sitten voi käyttää niitä apteekista löytyviä "imulaitteita". (Milloinkohan lapset sitten aloittavat suunkautta hengittämisen?) Ja sappisaippua kirjattiin juuri ostoslistalle :)

Ninoskalle tsempit kystan kanssa! Onnittelut Jonne Artturille ikiomasta nimestä :) Kun luin sun viestistä ton "Ystävä sä lapsien" -kohdan, niin täällä jo kyyneleet virtasivat. Mä oon ollut aina melko tunteikas, joten en kyllä pistä tätä tapausta raskaushormonien piikkiin... Meillä noilta kyyneleiltä tullaan toistaiseksi välttymään, kun pidetään ne nimiäiset. Nyt oon taas kuitenkin alkanut miettimään noita ristiäisiä nimiäisten sijaan, mutta se mikä on päätetty, on päätetty.

Tipoista ja vatsavaivoista jälleen: Täällä on pikkuisen masu voinut taas paremmin, mutta ajattelin tässä ainakin muutamien päivien aikana jättää kaikki muut tipat pois, paitsi noi D-vitamiinit, ja kokeilla onko mitään vaikutusta. Meillä pikku kaverin vatsa toimii satunnaisesti vaikka housuissa rutisee jatkuvasti. Välillä tuntuu, että kakkaa saa oikein odotella vuorokauden tai enemmän. (Ja siltikään ei olla päästy SannaKoon Supermiehen kanssa samaan lopputulokseen... ;)

Nyt odottelen miestä kotiin ja ihmettelen, millä sitä saisi aikansa kulumaan, kun pikku kaveri tuhisee edelleen ja pyykinpesu ei nyt vaan huvita...

Ai niin...jälkikommenttina vielä Ampulle, että meilläkin mies tykkää noista "yökkäreistä", Tutasta ja muistakin, vetoketjulla tai neppareilla (samoin minä, koska ovat käteviä). Mulle on jostain syystä kuitenkin tärkeää, että päivisin pojalla ois "päivävaatteet" päällä yökkärin sijaan, mutta mies tehkööt niin kuin tahtoo. Pääasia on, että pojalla on vaatetta päällä :)
 
Moi!

Jee, meidän poika osaa käyttäytyä reissussa! Mentiin bussilla ostoksille ja tultiin junalla takasin, ja molemmat matkat sujuivat ihan vallan loistavasti! Menomatkalla poika nukahti vasta bussissa, mutta lököili kiltisti hiljaa köllien vaunuissaan, vaikka mä sain kyntää oikein urakalla tuolla lumikasoissa, että pääs yhtään minnekään. Kumma juttu, että normisti toi 5min kävelymatka kesti vaunujen ja lumikinosten kera vartin!
Muutoin reissu oli ihan vaan ystävän näkemistä varten, mutta tein vahingossa löytöjäkin! Oltiin menossa lastenhoitohuoneeseen (tuolla Sellossa on sellanen tila, missä on sohva, syöttötuoleja, tavallisia tuoleja, kolme hoitopöytäpistettä, veski ja mikro!! Ja ihan siistiäkin siellä oli!), niin matkalla satuin kurkkaamaan yhteen lastenvaateliikkeeseen sisään ja siellä oli ihan huippualennusmyynnit! Jos tartteis välihaalaria tai muuta ulkopukinetta, niin halvalla ois lähtenyt ihan noita pientenkin kokoja! Itse poimin matkaan kolme puuvillaista kypärämyssyä ja yhden puuvillaisen kaulurin, hintaa 1€/kpl! Ja värivalikoimassa löyty!

Saakos tuota sappisaippuaa ihan kotoisista marketeista, vai mistähän sitä pitäis etsiä? Jos tuo ukkeli meinaa alkaa vääntää tollasia kakkoja useamminkin, niin voi tulla tarpeeseen ;) Nyt oli sattumalta onneks päällä anopin tuoma body, joka on ehkä vähän liian röyhelö-rusettijuttuineen liikaa mun makuuni, vaikka kuinka olis söpöt pikkupojan vaaleansiniset värit ;)
Täällä muuten isi on se, joka ei noista kakkavaipoista irvistele! Mutta välitän Pranametrin miehen terkut perille kuiteskin ;)

Ihanaa, että Halipossun ensimmäinen yksinäisempi päivä sujui upeasti! Toivottavasti tollasista päivistä tulee ihan käytäntö ;)

Ninoskalle halit kystan kanssa! Toivottavasti hoidot järjestyy piakkoin ja pääset toipumaan. Nyt vielä varmaan menis toipuminen kotosallakin helpommin, kun pieni ei oo vielä niin liikkuvainen.

Yökkäreistä, mäkin tykkään yöllä yks osasia pitää, mutta päivällä haluan "päivävaatteet". Täällä myös mies ihmetteli, että mikäs niistä haalareista nyt tekee yökkäreitä, että eikö se oo ihan sama, että mitä sitä päällään pitää! :D Eli vähän samaan tapaan täälläkin, mä laitan kyllä päiväks muuta vaatetta, mies tehköön niinku haluaa sillonku on ite hoitamassa ;)

Pranametri, teidän supermiehellä ja meidän supermiehellä on näemmä sama meininki! Ei mitään tyhmiä selälläänmakuutuksia, vaan pystyasentoja sylissä, ja mielellään liikkeen kanssa! Täällä samalla lailla tikkuna lennellään ;)
 
Moro äiskät!

Meillä oli oikein lämpimät ristiäiset lauantaina. Paikalla oli myös isomummo ja isoukki. Tilasin pitopalvelulta ruoan, juoman ja kakun, vaikka kakku olisi itseltäkin onnistunut kondiittori kun olen mut jotenki iski kamala laiskuus etten kehannu tehä. Ja kiva oli maistella välillä jonkun muun tekemää kakkua, omat tulee korvista ulos [:)] Neitimme nimeksi annettiin Kaisa Maija Ilona joka vetää sukuun (vahingossa) muutenkin kuin sukunimen kautta. 

Kiva toi kuvagalleria, osais vaan pienentää noita meidän kuvia. Jopas oli SannaKoon poju päästäny kivat... Meillä Kaisa pääsi viime viikolla saunaan jossa oli 40'c ja ovi auki löylyä heittäessä. (istuttiin alimmalla lauteella) Nautti tosi paljon ja sain pissat omille jaloille, joka ei ollu eka eikä varmasti viimeinen kerta. Hetkeksi suuttu ku piti lähtee pois, mutta murheet unohtu kun sai kellistellä iskän käsivarsilla ammeessa/vannassa saunomisen jälkeen.

Mukavia talvipäiviä kaikille!

Wessu
 
Helou!

Pikaisesti tulin käymään ennen kuin lähen sinne jälkitarkastukseen.

Lonkkakontrollissa saatiin terveen paperit, ei kuulemma parempia lonkkia voisi olla. Sievästi olivat maljassa, maljan muoto hyvä, eikä luistaneet mihinkään suuntaan. Jee! Kaapo oli tosi hienosti koko tutkimuksen ajan. Ultratessa pissi kyllä hoitajan päälle, mutta muuten selvittiin ihan pienillä kitinöillä. Reipas poika!

Ihanaa oli eilen treenata. En kyllä juossut kovaa, enkä muutenkaan hirveästi repinyt, mutta jo se, että näki kaverit ja sai koskea palloon ja ottaa taas hieman tuntumaa oli erittäin virkistävää. Oon treenaillut noita lantionpohjan lihaksia synnytyksestä lähtien ja ne rupeaa olemaan jo aika hyvässä kunnossa (uskoisin), niin uskalsin siksi lähteä. Kysäsen vielä tänään lääkäriltä, että mitäs mieltä se on. Ei ainakaan ollut mitään outoja tuntemuksia, paitsi se, että hikosi kuin pieni possu.

Ailimelle onnittelut noista öistä. Toivottavasti teillä rytmi säilyy! Me valvottiin eilen kahteen asti, tai oikeestaan mä valvoin ja kuuntelin kundin ähinää ja välillä piti laittaa tuttia takasin suuhun. Ei niin ihanaa. Laitoin poitsun koppaan jo yheltätoista ja se sinne jäi ihan tyytyväisenä ja unisena. Ähisi ja puhisi ja haki unta melkeen kahteentoista asti jolloin vaipui hieman syvempään uneen. Heräsi kuitenkin aina välillä kun tutti tipahti ja meikä ramppaa oman sängyn ja vauvan kopan väliä tosiaan kahteen asti, jolloin vihdoin nukahtaa niin syvään uneen ettei tutin tippumiset enää haitanneet.

Ninoskalle tsempitykset kystan kanssa. Toivottavasti saat sen leikkautettua piakkoin. Vaikka se leikkauksen jälkeen onkin hankalaa jonkin aikaa niin kivempi se on sitten loppupeleissä kun ei tule enää vaivaamaan ikinä.

Hähää, toi SannaKoon (tai itseasiassa Joonan) kakkakuva! Ei toi ees näytä kakalta! :) Ja miten noin pieneen mieheen voi mahtua noin paljon sitä itseään jos kerran vaippakin oli ihan täynnä? Meillä on pantataan nyt kolmatta päivää. Pissiä tulee kyllä ja paukkuja, muttei kakkaa. Tissikin maistuu ihan entiseen tapaan. Soittelin neuvolaan ja sieltä sanoivat, että viisi/kuusi päivää voi hyvinkin odotella jos vauva on muuten virkeä ja hyvinvoiva.

Noniin, meen herättelemään pikku miehen ja lähetään neuvolaan. Saa nähdä kauan kestää toi kahen minsan matka vaunujen kanssa noissa kinoksissa!
 
Kakka-asiaa, meillä ei tosiaankaan pantata, joka vaipan mutkassa on lähetys, jos ei kunnollista niin ainakin sellanen "pieru". Mutta minua se ei haittaa kun näyttää sitten, että ei ole noita masuvaivoja!! [:D]

Meiän neitillä ei ole kyllä minkäänlaista rytmiä(sitä odotellessa) ja muutamana yönä on jo ollu lähellä, että herätän ukon valvomaan, niin on ottanu kupoliin. Noh tähän mennessä oon vielä pinnistellyt, neitillä on sellasta kummallista ähinäjuttua, kun ei se itke tms mutta sitä pitäs viihdyttää, sillä kun on pivä kun meillä on yö...

Hoitopöydällä neiti puristaa ittensä kyljelleen ja tosiaan olkaa vasten pitää saada olla pystyssä, utelias pikkuneiti... Ja leikkikaarella (vai miksi sitä nyt sanotaankaan) temanoi jo kummasti, peili on kiva juttu!

Huvittava tuo maarisen kirjoitus kauppareissusta, oli vaan lipsahtanut tammikuisten puolelle... voin kuvitella miten on neiti "vedetty" hintalappuineen kassan läpi =) josta tulikin mieleeni että tänään vois käydä prismassa samalla kun käy pappia tapaamassa. Apua, en ole päättäny vielä ristiäisvirsiäkään... äkkiä googlettamaan jne...!
 
Päivää!

Niinhän sitä lunta sitten tuli, vaan ajattelin silti, että pojan kanssa lähdettäis uhkaamaan kinoksia ja suunnattaisiin edes kaupunkiin. Piti enempikin käydä asioita hoitamassa, mutta kello onkin jo puoli yksi ja me ollaan täällä molemmat edelleen pyjamat päällä ;)
Pohdin tässä myös, että kuinkahan onnistuis reissu kaupunkiin, jos jättäiskin vaunut kotiin ja lykkäis vauvan rintareppuun? Tosin vähän ehkä arkailen ton pakkaslukeman kanssa, ettei vaan Joona jäädy...

Wessun neidolle onnea kivasta nimestä! Saunaan pääsystä täälläkin pojan kanssa haaveillaan.... koskahan sitä uskaltais kokeilla? Onko näistä jotain virallisia suosituksia? (muistelen joskus kuulleeni jotain VUODESTA! Niin kauan ei kyllä odoteta!)

Tuik, tollasta kakkaa saa, kun syö tuttelia ja panttaa pari päivää ;) Ja tosiaan ei kannata huolestua, jos muutamaan päivään ei kakkaa kuulu! Tosin nyt tuntuu niin hassulta, kun ensimmäisen kuukauden kakkaa oli oikeestaan joka vaipassa, mutta nyt saattaa kulua parikin päivää, ettei kakkaa näy... Vaan pissaa on sit alkanut tulla sitäkin enempi!
Ihanaa, että Kaapon lonkat on kuosissa! Ja ihanalta kuulostaa myös treeneissä pomppiminen... oivoi, mäkin haluan taas treeneihin!

Yöeläjävauvojen äiteille (ja isille!) tsemppiä! Toivottavasti rytmit löytyy teilläkin ja pääsette taas normielämään kiinni! :)
 
Moi!
 
Tuosta saunomisesta... Minä olen ollut kuulemma 4 kk ikäinen kun mun vanhemmat on käyttäneet minua eka kerran. Koko ajan vaan vettä valelleet minun päälle silloin. Olin kuulemma nukkunu seuraavan yön tosi hyvin [:)] 
Eihän sitä tietenkään suositella varmaan alle 1 -vuotiaalle, vaan eipähän Kaisalle tullu siitä mitään kun muisti antaa vesiryypyn (keitettyä vettä) heti kun sai yöpuvun päälle ja ennen kun sai iltapalamaitoo. Voihan sitä varmasti saunottaa samoin kun me tehtiin että vaan 40 lämmintä ja ovi auki löylyt ja istuu alimmalla tai keskivaiheilla lauteita. Ystävänikin oli käyttäny meidän kummipoikaa jo alle puolivuotiaana saunassa.
 
Meillä menee maito ainoastaan pullosta, kun rinnoista ei siis irronnu... Ja samalla menee cuplattomat joka syötöllä. Ja ollaan d-vitamiini ruettu antamaan iltaisin samalla lusikalla on myös cuplat, nukkuu meidän mielestä paremmin, ei ainakaan vatsaansa huutele yöllä. Päivällä sen jotenki kestäs mutta ei yöllä ainakaan kovin mielellään [:)]
 
Wessu
 
Moi!

Ompas täällä ollu hiljasta, näköjään! En ole ehtiny itekään sen aamuisen jälkeen. Siilonhan kyllä näköjään olin niin into piukkana, että tarinoin vielä entiseen malliin tammikuun sivulle... enkä viiti siirtää. Joten sieltä löytyy, jos jotakuta meikäläisen selostukset kiinnostaa.

SAUNOMISESTA: meillä tyttö istuu sylissä siinä porraspenkillä. Lämpömittarissa lukemat 45-50 astetta. Varovasti kuunnellaan löylyn sihinää ja heti kun kiinnostus lakkaa, niin pulskis omaan ammeeseen. Ehtona vauvan "saunottamisessa" on että osaa hikoilla ja saa heti riittävästi nestettä ja että vauva NAUTTII!!! Ja ettei vilustu sen kylpemisen jälkeen. Liian nopea ja suuri lämpötilan vaihtelu on vauvalle vaarallista ja epämiellyttävää. Voihan siellä saunassa ottaa ihottelu hoitoa, ihan lattialla seisten, ennen kylpyä tai suihkua. Pienikin hetki tuntuu mukavalle.

Jassoo, isin ja Venlan tämän iltainen kylpysessio päättyi ja samalla päättyi myös minun koneella istumiset.
Alkaa tytön tainnuttelu yö unille. Vaikka hän nyt on nuo yöt nukkunu, niin silti aina jänskättää, että miten nyt menee! Ja se nukutus on tapahtuma sinäänsä... Askelmittarin jos omistaisin... ehkä parempi etten! Täällä kun höntätään tupaa edestakaisin ja kierretään pöytää ja taputellaan pepulle jne....  Kunnes uni vihdoin tulee!
-------------
Viis vajaa yks. Uni tuli vauvalle.  Vielä miehen kanssa lasilliset punaviiniä ja hyvää yötä!
 
Iltaa!

Olipa ihanaa käydä kattelemassa muita mammoja ja vauvoja kaupungissa! Hassua, miten noilla parin kuukauden sisään syntyneillä on ihan suuriakin vaihteluita koossa :) Onneksi meidän rimpula ei ihan rimpulalta enää näyttänyt muiden vieressä!
Lumihangessa vankkureiden lykkiminen ei tosiaan oo mitään miellyttävää puuhaa! Jos olis pitänyt jotenkin reissua heti päämäärään päästyä kommentoida, niin parit ärräpäät ois varmasti kuulunut. Onneksi sentään jotenkin pääsi kulkemaan!

Kotiin tultua sitten alkoi tuttu kiukkuuminen, Joonaa ilmeisesti alkaa myös ärsyttää nää himaseinät ja mutsin nassu. No ehkei onneks ihan niin pahasti ollut tilanne, vaan oikeesti sillä oli taas vatsantyhjennykset menossa... Mä yritin samalla tehdä itelleni safkaa, joten lykkäsin karjuvan lapsen sitten rintareppuun (jonka kanssa mm. sipulin pilkkominen ei oo helppoa! Oli pakki eessä ihan samalla tavalla ku ois ollu raskaana, ja jopa pahemmin! Huh!) ja jonkun ajan päästä se sitten rauhottui hetkeksi... Mä rupesin siinä sitten ihmettelemään, että hyi kun se haisee pahalle ja pian alkoikin taas uus karjunta-kohtaus. Olin saanut safkat sillain hämmentely vaiheeseen hellalle, joten päätin ottaa pojan pois rintarepusta... Ja ooops! Siellähän sitä taas, paskaa pitkin poikin valkoisia vaatteita, rintareppu ja mun paitakin joutuivat putsaukseen! Sopivasti oli taas päässyt tavarat tursuilemaan, kun rintareppu on pepun kohdalta "puristanut" ja mä oon vielä koittanut siinä hytkytellä, että ukkelilla ois mukava olla!
Joona siis ilmeisesti on ottanut nyt tavaksi pantata paskaa pari-kolme päivää ja sitten tuutata tavarat karjumalla kuin keihäänheittäjä ja yhtä miehekkäästi sitä tavaraa sitten tulee. Ei IHAN niin paha ollut kuin lauantainen (eli se kuvaan päätynyt), mutta ei paljosta ollut paitsi :D

Amppu, meillä mies ei osaa sanoa tota lasta ku "apinaks" tai "jätkäks", mä oon makustellut tota nimeä täällä palstalla ja kummitätien kanssa. Kummeille nimi siis paljastettiin jo nyt, jos tarviivat johonkin mahdollisiin kaiverruksiin.
Ja mä näin kans eilen jossain kaupassa ihan äärettömän ihanan Timbalandin kollarihuppari-puvun! Kunhan vähän näkee, että minkä kokonen toi ukkeli on kesällä, niin täytyy käydä se sitten hakemassa!
Enkä mäkään sitä raskautta tai synnytystä kaipaa, mutta haluaisin sen toisen vauvan/lapsen tässä nyt pian, ja tää polku lienee meille avioitumattomalle pariskunnalle ainoa keino hankkia se toinen ;) Tai ehkä palkkaan siskoni sijaiskohduksi, me ollaan sen kanssa kuitenki ihan samannäkösiä! :D

Kiitos saunavinkeistä! Ehkä mä uskallan ton ukkelin jossain välissä sinne viedä! Sähkösauna on vaan jotenkin niin perseestä ja muutenkin kylppärissä tuntuu aina olevan kovin kylmä, että täytyy ehkä odotella, että päästään vaikka äidinluona puusaunaan...

maariselle tsemppejä iltapuuhiin! Täällä onneksi nukuttamiseks riittää iltapesut ja yökkärin vaihto, 120-140ml maitoa napaan ja röyhtäytys päälle, ja sitten tuuppaankin jo ukon omaan sänkyynsä. Sinne se äskenkin jäi keskenään ölisemään joku 30min sitten ja nyt on jo ihan hiljaista! <3 Että ehkä mä otan tän kakka-sankarin oikut vastaan, jos se on meidän ainoa "ongelma" :)
 
Hyvää VALON NIMIPÄIVÄÄ!!!![:)][:)]

täällä ollaan noustu jo neljältä. tyttö alotti taas semmosen älämölön ettei jaksanu enää kuunnella. Kakkaa reppana vääntää kun on pari päivää jo pihtaillu. saas nähdä millanen niskalörö sieltä sitten pärähtää [:D]

hitto... palaan myöhemmin.... huutoa!!!
 
Valon päivän terveiset täältäkin!

Oli pakko nousta ylös. Kiljva nälkä. Purolautasen kuva pyörii sumeissa silmissä, niinkuin kaunotar ja hirviö-elokuvan tanssiva tarjoilu astiasto!  Ja tissit jumissa! Mietin ankarasti, että nostanko vauvan syömään vai syönkö ite ensin. HEräsin vasemmalta kyljeltäni. NÄmä 80 E:n nestetyyppiset eväspussit lojona vieressä pitkin patjaa. Koomiset ja kovat. Muotoutuneet siihen kainoalon ja patjan väliin pitkinä yön tunteina. Nyt ne olis valmiit ruokkimaan lastani, vaan tämäpä nukkuu! Mutta, hiphei, meillä syötiin kerran noin kello viis! Eli se on viis tuntia siitäkin!

Vaikeita päätöksiä edessä tänään. Mennäkkö miehen mukaan kaupoille vai jäädäkö kotiin vauvan kanssa. Ja mennä ulos vaunuilemaan. Samanlainen lopputulos on kummassakin. Suloisen pikkuvauvan kaiken sekoittava karjunta! Ja samalla tavalla täytän kummassakin tapauksessa oman pää sisällä olevaa tyhjiötä. Kaupalla käydessä vilisee ihmisiä silmissä ja ulkoillessa metsän puita!

Niin ja illalla olis eka reissu kylätalolle ihmisten eteen perheenä, vauvan kanssa! Saimme oikeen kutsun kylän toiminnan virkistämisen suunnittelukokoukseen. Sanoin miehelle, että jos minä alan siellä jotain puhumaan, niin nipistää vaivihkaa. Mies siihen, että kiitos samoin. Minä taas siihen, että lasketaan illalla mustelmat! Jos nyt osais olla kunteluoppilaana. Aina vaan tuppaa löytämään ittensä tilanteesta, että on joka kemujen isäntä, emäntä, suunnittelija, tekijä, ohjelma ja loppusiivous!!!! Sitte huomataan olevamme korvia myöten kiinni jokapaikassa!

Kammarista kuuluu ähkyntää.. ehtiskö syödä ennenkun tuo herää....Kuningas ajatus!
 
Huomenta huutelee Niilo Nollareikä täältä!

Käytiin nimittäin hammaslääkärissä aamulla (heräsin täysin epäinhimilliseen aikaan, eli kuudelta!), ja kauhean ahdistuspaniikin jälkeen sainkin sitten kuitenkin kuulla että hampaat on hyvässä kunnossa. Huh helpotusta! Loput viisaudenhampaat pitäis kyllä käydä kuulemma vedättämässä nyt vihdoinkin pois. Mä oon vähän vitkastellut niiden kanssa. Kolme vuotta... [&o]

Muuten täällä on kaikki niinkuin ennenkin, Benjamin on ihana söpöläinen, ja äiti ei niinkään söpöläinen ilman meikkejä ja pyjamahousut jalassa. Tänään ei tarvitse enää lähteä mihinkään, eikä vieraitakaan ole tulossa, joten taidan loppupäivänkin hengailla ilman meikkejä. Taustalla on kyllä myös sellainen juttu, että mun puuteri on melkein lopussa, ja en raaski käyttää sitä kokonaan loppuun ennenkuin olen saanut uuden tilalle. Tilasin Oriflamelta uuden puuterin, oli hyvän värinen mulle. Täältä kun ei tosiaan meinaa näin vaaleahipiäiselle löytää hyvän värisiä meikkejä.

Maariselle pidän peukkua pystyssä, että saat pidettyä suusi kiinni siellä kokouksessa! [:D] Vaikka luulen kyllä, että kyllä sä jonkun pienen pestin itsellesi saat napattua kuitenkin...

Niin, ja hyvää Valon päivää pikku Valolle sinne kauas Suomeen!
 
Talvista Keskiviikko Päivää kaikille!

Mukavaa nimipäivää Valolle! Ja Terveiset Lääkärineuvolasta [:)]

Meidän Jonne on potra (6090g ja 58cm) poika! Kaikki oli loistavasti...paitsi äitin pää ei toimi [:D]
Unohdin kysellä Jonnen yskästä, kun pari päivää on nyt yskiskellyt kovemmin, mutta toisaalta keuhkot se lääkäri kuuntelikin, ja kaikki oli ok. joten kai sitä taas vaan on "turhaan huolissaan" (jos ja jos...toivottavasti ei tule mitään tulehdsta esim.keuhkoputkeen tms.)
Täytyy nyt vaan tarkkailla, ettei tosta enään pahemmaksi menisi. Poika on kuitenkin erittäin pirteä ja "puhelias"...tuolla se nytkin jumppaa jumppamatolla ja juttelee (ja yskii) [:D]

Tuo lumi on ikävällä tavalla pehmeää, kun se lipsuu jalkojen alta, ja tekee näin vaunujenkin työntämisen raskaammaksi.
Vaan kariseepa loputkin ylimääräiset kilot tuolla punnertaessa [:D]
Oli nuo tiet jo hieman paremmassa kunnossa kuin Maanantaina...että ehkä tuosta reissusta ei olla niin naatteja...

Alkaa arki olemaan uomissaan, ja sitä on hyvin opittu organisoimaan hommia, jotta saisi jotain aikaiseksi eikä menisi haahuiluksi. Pienokaisellakin on jo jotakin rytmiä päivissään, ja äiti tuntee pienokaisensa tavat.
Jonne viihtyy (onneksi) sitterissäkin, ja toisinaan se on äidin huono omatunto joka soimaa, kun äiti kyselee itseltään, että pitääkö hän liikaa lastaan sitterissä? Toisaalta eihän siitä mitään tulisi jos koko ajan kanniskelisi ja sylissä pidetään aika paljon kuitenkin. Meillä ei vielä onnistu tuo rintarepussa oleminen (tai sitten meillä on vaan huono reppu)...

Nyt meillä huhuillaan äitiä, joten mukavat päivänjatkot taas kaikille!

 
Takaisin
Top