Hehkeä huhtikuu

Murukas ja Fianna ja kaikki muutkin, nyt varovasti siellä ulkona! Onneks taisitte selvitä säikähdyksellä. :)
vauveli hui ku jännää! Toivottavasti pysys vielä kun ei oo viel ton isompi niin ees muutaman viikon. Nyt leppäilet vaan :)
Kukas se niistä nimistä kyselikään... Meillä on nimi valmiina ollu jonkun aikaa. Ei vaan kuulosta mitkään muut nimet enää hyvältä kun kerran keksi sen yhen!
Musta tuntuu etten halua puoli-istuvassa synnyttää vaan mieluummin nelinkontin- vaikka eipä mun ehkä kannata niitä synnytysasentoja vielä miettiä jos tuo käännös ei tosiaan onnistu. Eilen supisteli ja jomotteli alaselkää ja reisiä sillee menkkämaisesti, että mietin jo että mitä tästä seuraa kun tuli säännöllisenä jo 10min välein ja niitten supistusten lopussa ne aina "paheni" alko juilia sillee ikävästi! Onneks helpotti mutta kumma jos ei ala paikat kypsyä jos tuommosia on...
Zoe Mun poju on ollu perätilassa koko ajan, ei kertaakaan poikittain. Jo rakenneultrasta asti istua tönöttäny joka kerta ku tarjontaa katottu... Ja siitä asti ku oon ite tienny miten päin on niin ei oo poikittain ollu. Eli jos sun ohjaaja on oikeassa niin tää on varmaan sit niitä jotka ei käänny itestään.
 
Niamur: Kyl sull oli ihanat ystävät, ku tollee sua hemmotteli :D Hieronta varmaan tekee terää viimesillä viikoilla ja muutenkin se et huomioidaan ku paikat kolottaa ja jännitys tiivistyy ja sit ku joku muistaa ni kylläpäs tuntuu hyvältä. Kiva tapa toi vauvakutsujen järjestäminen. Alkaa pikkuhiljaa yleistyy täällä Suomenkin maassa.

Melancolique: Mites must tuntuu et näin ihan sen samaisen ohjelman, jossa se synnyttävä nainen huusi oikeen kunnolla ja nelinkontin sit ponnisti lapsen maailmaan :D Ite mietein kans sitä kattoessani etten tollai haluis.. toisaalta siinä ku oikeen juilii paikat kunnolla, voi olla et se häpeen tunnekin unohtuu tyystin nii et sitä vaa menee mukana ja vaihtaa asentoo minkä kerkee ja mikä parhaalta tuntuu.. Mut se näytti jänskältä..

Annelse: Kiva et ultrassa kaikki oli hyvin. Kyl se aina helpottaa ja antaa itelle sellasen mielenrauhan ku käy ultrassa ja näkee et pikkunen voi hyvin. Ja ihan kivan kokoiseltahan tuo vauveli tuntuu jos 3,5kg ois arvioitu syntymäpaino. Eipä sen tartte sen isompi ollakkaan. Kivempi synnyttää ku ei tuu jättiläistä :DD Itellä suurin piirtein saman kokoinen tulossa.

Zoe: Meillä ollaan vähän välii poikittain.. Paraikaakin taitaa olla, ku töytäsyt tuntuu jo aikas korkella vasemmalla kyljessä. Peppu silti alhaalla edelleen ja pää oikeella ylhäällä. Viime raskaudessa tosiaan koitettiin kääntää, mut oli ollu jo niin kauan peppu alhaalla ettei hievahtanukkaan, ku lekuri koitti kääntää.. ja must se sattu. Itku siinä pääsi, vaik lääkäri sano ettei sen pitäis sattuu.. Nyt, sit eilen sano polilla (eri lääkäri), et käännösyrityksen ei pitäis koskaan sattuu, ja jos niin on ni sillon ei väkisten yritetä, ku siihen voi olla rakenteellinen selitys et haluu tulla pepppu edellä maailmaan. Esim. lyhyt napanuora tms.. jännäämistä siis riittää, et onks luvassa jälleen sektio. Mut se selkii sit 4. viikon päästä.

Hann: Jos sullakin jo tolla mallilla juilii supistusten yhteydessä, ni eiköhän siellä alapäässä ala tapahtua.. Paikat kypsyy ja kohta oot laitoksella :D

Ihanaa ku on jo huhtikuu ja saadaan nyytit pian kainaloon. Mustavalkosia lakanoita viel pitäis jostain löytää.. Kertokaa jos ootte törmänny jossain. Ostin mustavalkoisen Trold and Co pinnapehmusteen jossa on isoja retro-kukkia ja haluisin siihen sopivan lakanasetin tai vaikkapa pari.. Tai sit täytyy piipahtaa kangaskaupassa ja tehä ite :D

Nyt popsiin aura-broilerikiusausta. Se on moro.
 
Tää mamma sai justiinsa siivottua kun sunnuntaina ois partylite kutsut, niin kehtaa päästää kavereitaki sisälle.. Mulla alkoi tänään virallisesti mammaloma, eli ei tarttee enää sanoa olevansa työtön.. :D Sen kunniaksi aattelin kyllä pyöräyttää iltapalaksi oikein kunnon lettukestit.. 
Tänään tuntuu olevan jotenkin aivan erityisen hyvä päivä mullakin, pitkästä aikaa. Isäntä sai tänään kortin takaisin, niin munkaan ei tarvii herää enää aamuisin viemään sitä tai iltaisin valvoa hakemassa sitä töistä. Ja sit sain aaaivan ihanan nalle puh pinnasuojuksen ostettua, löytyi tori.fi.stä. Eikä maksanut kuin 15€ joten oon aivan erityisen tyytyväinen siihen :) Ihanaa tälläiset iloiset asiat välillä. Oli tällä viikolla kyllä jo eka kerta kun tuntui, että alkaa jo riittämään tän mahan kanssa. Muutenkin tuntuu et nyt on ollu hermot kyllä todella kireällä viime aikoina.. Räjähdysvaara tuntuu olevan päällä, ja koirakin sen on vaistonnut kun on tosi varovainen mun lähellä. Se kyllä muutenkin on vasta nyt alkanut pikkuhiljaa vissiin tajuta vauvan tulon. Laittaa kuonoa syliin ja yrittää aina välillä antaa mahallekkin luitaan :) Yöllä myös kun meen vessaan niin tulee usein edeltä kävelemään ja kattomaan, että reitti on selvä.

 vauveli, siekö olet uskaltanut aurajuustoa syyä? Itellä tekis ihan sikana mieli aurajuusto lohta, mut en oo uskaltanut sitä tehdä. Se kylläkin on uunissa joku puolisen tuntia, niin en tiedä et uskaltaiskohan sitä kokeilla..

Nyt täytyy vissiinkin vielä lähteä tuo kylppäri pesemään ja suihkuun, niin sitten voikin ottaa rennosti loppuillan. Hyvää pääsiäisenaikaa vaan kaikille :))
 
Heid: Kyllä Aurajuustoa uskaltaa syyä, koska se on tehty pastöroituun maitoon 
 
Aurinkoista ja "keväistä" päivää! :))

Mä en tänne oo hirveemmin kirjoitellut, mutta aktiivisesti kuitenkin mielenkiinnolla lukenut teidän muiden jakseluita. Mulla tosiaan nyt viikkoja kasassa tasan 32. Äkkiä se aika vaan menee. Pikku ressi alkaa iskee, että mitähä sitä tartteis vielä hankkia... varmastikkin jotain.

Tänään oli neuvola ja perätilassa oltiin niinkuin tähän asti kokoajan. Oon niin henkisesti siihenki valmistatunu että edessä olisi sektio, koska kun en halua alateitsekkään kokeilla ja neuvolatätikin sitä suositteli että kun on ensimmäinen ja perätilassa synnytys on kuitenkin riskialttiimpaa kuin normi pää eellä. Tokihan kaveri voi vielä useasti kääntyillä, mutta kun tähäkin asti ollut vaan "väärinpäin" niin tiedä sitten. Muuten oli kaikki ok ja sf mitta näytti 28cm.

Nyt vaan siivoillaan ja pestään vauvapyykkiä ;)
 
Heid, mäkin oon syöny koko raskauden ajan aurajuustoa. Ja jos sen vielä kuumentaa, niin ei mitään hätää :)

Tänään kävin verikokeissa aamulla ja sain kaikki muut tulokset jo paitsi sappihappoja pitää kysellä huomenna. Ei löytynyt mitään raskausmyrkytykseen viittaavaa onneksi, mutta raskaushepatoosin suhteen on vielä kaikki auki. Siihen kun katsotaan maksa-arvot ja nuo sappihapot. Maksa-arvo oli 9 ja yläraja on 10, eli kohollaan on ja jos sappihapot on yli rajojen, niin sitten tulis r-hepatoosituomio :( Hieman jännittää huominen, että miten käy... Sain ohjeeksi, että pitää nyt tarkkaan seurailla vauvan liikkeitä ja jos yhtään on hiljaista niin heti yhteyttä synnärille. Ainakin tähän mennessä ei oo ollu epäilystäkään vauvan voinnista, sen verran kova meno ollut mahassa! :)

Täälläkin ollut hyvä päivä, alkaa olo tosiaan kohenemaan :) Pitäisi jaksaa verhot vaihtaa, kerkiäähän tossa illalla vielä. Vauvan huoneeseen tulee nyt lilat verhot ja sohvanpäällynen, saa vähän (tyttö)väriä huoneeseen :)
 
Heips!

Mullakin alko virallinen äippäloma tänään, mutta jotain pikkuhommaa oon ajatellu vielä voinnin ja fiiliksen mukaan kotosalla töihin liittyen tehdä. Toki vauvaan liittyenkin on kaikenlaista pitkin aikaa tullu valmisteltua. Ainakin käytännön tasolla ;)

Aika tosiaan menny nopsaan ja vointi on on edelleen ihan jees. Lantio ja  nivussärkyjä enenevissä määrin, mutta se on vain hyvä.  Kasvava massu todisteena lähestyvästä synnytyksestä ;) 

Mun pitäis varmaan henkisesti olla vielä hieman valmiimpi. Jos sitä voi olla. Tuntuu ettei ymmärrä oikein sitä, että kohta sitä on äiti ihminen. Mutta kokeneemmat ystävät ja äiti etc. ovat sanoneet että oikeastaan vasta sitten kun vauvan saa syliinsä, eikä heti sittenkään, asiat realisoituu.

Mulla on tapana asioita pohdiskella aikaslailla, joten tuleva elämänmuutoskin pyörii ymmärrettävästi mielessä. Mutta on se varmaan ihanaa.

Mukavaa pääsiäistä kaikille ja hyviä vointeja.



 
Täälläkin alkoi äippäloma myös käytännössä. Viikko tuli tehtyä extraa saldolla. Nuppi on nyt niin sekaisin kuin voi olla, myös miehellä. Todellisuus hahmottunee vasta tiistaina, kun töihin ei enää lähdekään. Toistaiseksi olen aivan kauhuissaan mm. siitä, että työmatkalippu päättyi ja ilmaiset omat junamatkat sillä loppuivat. Nyt en raaski lähteä kotoa mihinkään, vaan olen täällä jumissa.emoticon Ei milläään osaisi pysähtyä. (Vaikka ei tuo päivittäinen pendlaus aina ole herkkua ollut.) Ja lounaankin joutuu laittaaman itse. emoticon

Nyt olis suunnittella koko talon perusteellinen siivous. Olo on edelleen erittäin hyvä, joten senkään puolesta ei ole tarvetta rauhoittua.  
 
Aurinkoa!

Niin se vaan alko mullaki sitten uudenlaiset vaivat - tänään alko menkkamaiset jomotukset ja maha on mielestäni alempana. Lähinnä tuntuu haarovälissä ja "siellä". En muista oisko mulla aikasemmista ollut koskaan tämmöstä?!? Liekkö nyt paikat alkaa pehmeneen mullakin. Ja aina se "vanhaa konkariakin" jännittää mitä tuleman sitten pitää....

Mites siellä vauvelilla menee? Ja kukas olikaan se toinen (sori, ko en muista nikkiä).

Nyt tuli pikaviesti, ko ruoka valmis!

Mukaviaa pääsiäispäiviä meille jokaiselle 
 
Kiitos kysymästä Jerose :D Täällä on tilanne rauhottunu oikeen aika lailla.

Tänää oli oikeenkin pirtee päivä kaikin puolin. Nukuttiin puol kymmeneen pientä myöden. Ja sit lähettiin ruokaostoksille. Sain ostettua NB-vaippapaketinkin. Ni nyt on nekin sit valmiina vauvaa varten.

Miehen kaa siivottiin/tyhjennettiin varastoa muuttoa silmällä pitäen. Ite lähinnä kerroin mitä saa laittaa pois jne.. en siis mitään raskasta tehny.
Pihalla oltiin trampoliinilla hetken tytön kaa. Nautti suunnattomasti. Ite en hyppiny :DDD Sit alko sataan rakeita oikee kunnolla ja tultiin sisälle piirteleen ja herkutteleen hillomunkeilla.

Lakanat sain silitettyä ja pedattua pinnikseen eilen ja illalla käytiin kattoos titanic 3D:nä. Et sellasta täällä. Supisteluja on tullu mut huomattavasti vähempi ku mitä alkuviikosta. Et eiköhän se tästä. Nyt näyttää ainakin oikeen hyvältä.
 
mulla oli torstaina lääkäri kanssa,ihmettelivät sikiön pientä kokoa 32+2 ja painoarvio oli 1728.. ja tarkistivat moneen kertaan mitat :/ toivottavasti kaikki on hyvin..minkäslaisia painoarvioita muut on saaneet :)
 
Hei vaan kaikille!
Täällähän pyyhkii kaikilla hyvin, vaivojahan ei lasketa, kun ne kuuluu asiaan :) Äitiyslomalla rötvätään (tai siis kaikkea muuta kuin sohvalla oleskelua, hommia riittää ja hyvä niin, hulluksi tulisin kaikesta tästä vapaa-ajasta). Jännä nähä kuka täältä lähtee ekaksi tositoimiin!

papi_dsl: mulla ei ole vielä kertaakaan tehty vauvan painoarviota, mutta voipi olla edessä. Mulla on ollut aika kirjavia nuo mahan sf-mittaukset. Niitä on nyt tehnyt neljä eri henkilöä (molemilla kerroilla oli eri lääkärit + oma terkkari + lomasijainen) ja kasvukäyrä on yhtä siksakkia. Vikalla kerralla maha on pienentynyt (sf-mitta oli viikolla 34+5 28cm) ja siitä lähti sitten kysely ilmeisesti Naistenklinikalle, että lähenkö ylimääräiseen ultraan painoarviota tarkastelemaan. Eipä mua tuo huoleta, vauva on jo raivotarjonnassa ja etenkin iltasin liikkuessa tuntuu täyttävän koko mun keskivartalon ja sitä myöten liikuskelutkin on epämukavia kun osuilee ties mihin sisäelimiin ja hermoihin.Välillä ei auta kuin olla pitkällään, kun mukiloinnit tuntuu tulevan selästäkin läpi.

Mulla on myös hiukan pehmentyneet paikat, mutta synnytyskanava on täyspitkä ja luukut kiinni, että ei ehkä kuitenkaan ihan vielä tulossa ulos. Mutta vääjäämättä käy mielessä, että ehtiiköhän laskettuun aikaan asti. Järjestelyt on vielä tulokasta varten kesken, onneksi saatiin pinnasänky eilen, yks iso hankinta vähemmän. Sairaalakassia en ole vasta kuin ajatellut, täytynee ehkä ensi viikolla sitäkin jo pakkailla.

Kuulkaas tädit, kävin ostamassa ekat imetysliivit - itse asiassa kahdet, koska toiset oli aika tylsähköt, niin piti ostaa toiset joita kuvailisin jopa seksikkäiksi! Ai että teki hyvää naiseudelle. Tuntuu että tässä on harmaatunut kotona, kun kauhtuu näissä samoissa raskaushousuissa ja -paidoissa vikat viikot. Ostin sitten piristykseksi myös keltaisen neuletakin, harmautta torjumaan! Onneksi saadaan naperot kesää vasten, saa pukea pirteitä hameita, shortseja, ballerinoja ulkoiluun :) Ainoastaan, että ylimääräiset kilot on just kesän portilla kehossa, oon saanut ihan oikeeta selluliittiä jopa käsivarsiin asti. Voi olla, että hihattomat on ainakin out. Ja lyhyet shortsit, nimimerkillä mitkä ovat nämä kinkut reisieni tilalla? Muutama raskausarpikin lienee tullut reisiin, mutta onneksi melko nätit, jos niitä näteiksi voi sanoa :D Siis hyväksyttävän näköiset suorat viirut, eiköhän ne siitä vähintäänkin vaalene ihan ok näköisiksi. 

Hyviä lomia itse kullekin, puuhastelujen oheen päivätorkkuja toivoen ;-)

 
kyselin kavereiltakin,niin ei kenellekkään oo oikeen tehty sitä kun vasta ennen synnytystä,ja mulle on joka ultrassa tehty ??? outoa,muutenkin mulla tuntuu olevan enemmän ultria,kun mun kavereilla on ollut :)
 
Hei!

En ookaan tänne aiemmin kirjotellu, mutta seurannu teidän kirjotuksia sitäkin enemmän...

Tuosta painoarviosta, mä kävin nyt keskiviikkona ylimääräsessä ultrassa äitiyspolilla, kun sf-mitta menny alakäyrällä viikosta 30 alkaen, viimeks mitattu viikolla 33 ja oli 26,5. Neuvolan täti ei ollu huolissaan kun tuntu ihan hyvä kokoselle kuitenkin, mutta laitto ultraan lähetteen. Nyt keskiviikkona tosiaan ultrattiin ja kaikki virtaukset ym oli kaikki hyviä, painoarvio 1996g, ja viikkoja sillon tosiaan tasan 34. Tuumasivat vaan, että luultavasti geneettistä, koska itte oon pienikokoonen. Kerran viel ultraavat viikol 36, et kattovat minkä verran on kasvanu, mutta ei ole kuitenkaan syytä huoleen, eikä itteeni huolestutakaan. Et jos laskettuun aikaan asti yksiössään pysyy, niin arvelivat olevan pikkasen alle 3 kg :) 
 
papi_dsl: Pieni piiperöhän sulla siellä masussa on, mutta nuohan ovat vain arvioita ja jos itte oot pienikokoinen, nii ei voi vauvastakaan mikään jättiläinen tullakkaan  Mulla on yläkäyrillä kasvava jäppinen masussa ja kokoarviot on olleet seuraavanlaisia:

vko 28+3, 1400g
vko 32+4, 2200g

ja sf-mitta viikolla 30+4 oli 31. Kokoarvioultra mulla on tossa parin, kolmen viikon päästä ja yks lääkäri anto syntymäpainoarvioksi 3,8 kiloa. 
 
Millasia sf-mittoja ihmisillä on? Eilen taas ihmeteltiin kun masu on vieläki pieni (omasta mielestäni kyllä ei :D),mutta nyt on painoa tullut kymmenen joten ainakin on painonnousu ollu normaali. Mulla eilen sf-mitta näytti 31 ja viikkoja on siis 35+5
 
Okei,eli aika samoissa mennään :) Huhhuh,tänää on ollu koko aamun jotain ihme jomotteluu ja pistelyy alaselässä...mutta noita harjoitussupistuksia en vieläkää ymmärrä,mä kun en tunne mitää sellasia :D Onko kukaan muu joka on alkanu tuntee ittensä melko yksinäiseksi raskauden aikana? Mulla oli taas eilen aika masennuspäivä,kun asun vieraalla paikkakunnalla enkä tunne täältä ketään. Ja vanhat kaverit hylkäs mut heti kun kuulivat raskaudesta...ei oo soittoja tai mitää muitakaa yhteydenottoja tullut... Olo on todella yksinäinen..
 
en mä mitenkään ihan pieni oo, mut kai se vaan kasvaa eri vauhtia,sydänkäyrät oli kuitenkin hyvät :) ja mulla oli viime maanantaina se sf 29...


Itse muutin tänne maalle pari vuotta sitten ja mulla on koko ajan yksinäinen olo oikeestaan,kun mieskin lähtee nykyään aamulla 6 töihin ja on kotona illalla joskus puol 9 aikaan,enkä pääse itse liikkumaan mihinkään,koska en omista ajokorttia :/ on kyllä todella inhottavaa ja välillä tekis mieli vaan nukkua et aika kuluis nopeemmin.. 
 
Mulla oli viimeks neuvola 28.3 ja viikkoja oli tasan 35. Sf-mitta oli silloin 33.

Täällä ei ole vielä tapahtunut mitään, perjantaina tuo synnytystapa-arvio ja siellä sitten kuullaan onko paikat paljonkin lyhentyneet jne.
Tuossa äsken kyllä taas alkoi jännittämään, kun alamahaa poltteli ja oli outo "kakkahätä" vaikkei mitään siis tullut. Keskiviikkona tosiaan tuo 37 täynnä, joten sen jälkeen saa minun puolestani poika tulla maailmaan :)
 
Takaisin
Top