Hehkeä huhtikuu

Joo kyllä tää alkaa tuntumaan siltä et lähenee vaan kovin tuo vauvan maailmaan tulo. emm12, täällä kans jännitetään sun puolesta.. :) 

Huhhuh, kyllä huomas tänään et nyt vissiinki alkaa tosissaan tää raskaus "oireilee". Aiemmin ei oo ollu mittään sen kummempia oireita, mut nyt tosissaan kävely tekkee tiukkaa ja ei hirveesti jaksa mittään tehä. Äsken vetäsin aivan hirveet raivarit yksinäni kun en saanut kenkiä enää jalkaan.. :D Ostin tänään uudet kengät ja en saa solmittua niitä niin et ois hyvät jalasa.. :D Hermohan siinä meni ja kengät lens syvälle kaapin nurkkaan. Koira mököttää mulle vieläki ku luulee et oon sille vihainen.. :D

Meillä kans tosissaan aika paljon synttäreitä LA:n lähettyvilä + toi äitienpäivä.. LA 14.pvä ja anopilla synttärit 7, sylikummilla 15, itsellä 19, koiralla 18, mun äiskällä 22.. :D Katotaan kenelle sattuu parhain synttärilahja.. :D
 
Voi rähmä kirjottelin tänne äsken kuulumisia ja taisin lähettää sen vahingossa jollekin viestinä kun ei sitä täälläkään näy!
 
Olin laittanut sen viestin vahingossa menemään marde85 vaikka siis tarkoitin tälle palstalle! Mutta tässä viesti:

Iiiiks pitkästä aikaa taas tännekin kuulumisia kirjottelen. Vaikka säännöllisesti oonkin täällä käyny lukemassa teidän muiden kuulumisia, niin en oo saanut ajoiks ite kirjoteltua mitään...

Tänään on tasan kuukausi laskettuun aikaan ja ensi viikolla tulee täyteen virallisesti täysiaikaisuuden raja eli 37. viikkoa. Yli huomenna eli keskiviikkona olisi synnytystapa-arviokin.

Tänään olin myös perhevalmennuksessa, jossa aiheena oli synnytys. Oikeesti nuo olis ollut jo helmikuussa, mutta en päässyt osallistumaan yhteenkään, kun olin silloin vielä töissä ja työvuorot meni aina siten, etten ois päässy yhteenkään. Mutta onneksi tarjoutui mahdollisuus osallistua tähän toiseen ryhmään, jossa muut ei oo kyllä ihan näin pitkällä ja tuntu, että moni katsoi minua ja masuani, että miten sillä on noin iso, kun varmaan ajattelivat, että menen suunnilleen samoilla viikoilla heidän kanssaan. ;D

Oon itekin huomannu, että masu on laskeutunut alas ja valkovuotoa on ollut runsaasti ja se on ollu jopa vetistä, mikä on ihan normaalia. Jossain vaiheessa jo ajattelin, että lapsivettä tihkuu... Kivuttomia supistuksia on myös tullut päivittäin ja muutama hieman kipuakin aiheuttava on ollut. Jotenkin sitä jo kovasti odottaa omaa pientä nyyttiä syliinsä.. <3
 
Tänään kävin sit ylimääräsessä ultrassa jossa tarkistivat tarjonnan (perätila, tiesin sen käymättäkin :D). Painoarvio tällä hetkellä suurimpien mittojen mukaan (kolmet mitat otti) 2800g ja sanoi että noin puoli kiloa kasvaa laskettuun aikaan mennessä vielä :) Ja selkeä poika vieläkin, värkit näky hyvin! Kun kysyin että miten todennäkösesti vielä kääntyy itekseen, ultraaja tuumas että olitkos ensisynnyttäjä? Mä siihen että juu kyllä. Niin siihen sano vaan että no, kyllähän niitä ihmeitäkin tapahtuu :D Että semmosta tänne...
 
No niin, täällä oli neuvola tänään.
Poju oli tosi kiinni tuolla alhaalla, sf mittaki 30, aiemmissa ollut 33. Eli taitaa olla asemis, saan jo tulossa. Vaikka eiköhän siihenkin mene aikaa vielä.
Hb oli hyvä, pissa puhdas ja paineet hyvät.

Onko muilla tullut yöllä sellasta, et kädet menee ihan turraksi ja turpoaa?? Kipeätkin nuo on, ku herää! Tosi inhottava tunne!

Nyt neitiä hakemaan eskarista.

Marde ja ukkeli 35+5
 
hann: Mulla kakkonen käänty vasta vkolla 36-37 eli ei oo mahotonta kääntyä vielä  Antoko ne sulle mitään kääntymisyritysaikaa tai muuta kontrollia?

marde: Siellä ollaan siis laskeuduttu jo lähtökuoppiinsa - hitsi, ko jänskää! Mulla joskus kädet tai ranteista lähtien menee turraksi - sormet lähinnä. Ja se vissiin johtuu joko siitä, että nukkunut niitten päällä eikä veri pääse kunnolla kiertämään. Jos on kipeet, nii kannattaa selvittää oisko sitten rannekanavaoireyhtymää - menee kyllä ohi synnytyksen jälkeen, mutta on se ikävän tuntusta kyllä.
 
JeRoSe Se ultraaja sano että jos oisit uudelleensynnyttäjä ois eri asia kun kohtu väljempi ja vauvat kiinnittyy yleensä myöhemmin uudelleensynnyttäjillä. Sano et jos ois toinen vois aivan hyvin viel kääntyäkin. Mut ilmeisesti eka raskaus ku on niin ei kovin todennäköisesti. :) Äitipolilta soittavat tässä joku päivä kunhan neuvolan lähete on menny perille ja ilmottavat ajan, joka on ensi viikolla.
 
Hann: Mulla oli esikon ja kakkosen välillä eroa sellaset 11 vuotta eli varmasti kohtu oli suht samassa kunnossa jo Mutta toivottavasti teilläkin tajuais kääntyä ite, ilman mitään kommervenkkejä. Millä mielin oot, jos sektio tulee eteen?

Kävin tossa itekkin olemassa tovin pihalla lasten kans, nii kylläpä alko "mukavasti" tuikkimaan tuonne alapäähän. Just sellasta, että puukolla tökittäis. Muistan niin hyvin, ko kakkoselta tuli noita päivää ennen synnytystä, ko olin Ikeassa shoppailemassa. Toivottavasti ei nyt kuitenkaan vielä tarttis alkaa "pelkään" lähtöjä. Yks varma merkki on suolen tyhjeneminen ennen synnytystä.
 
JeRoSe ahaa :D niin pittää toivoo että kääntys vielä. En haluais sektioon, musta se on pelottavampi ajatus ku synnytys. Siinä on kuitenki aina riskinsä, vaikka suunniteltu sektio on lapsen kannalta perätilatapauksessa ja ensisynnyttäjän ollessa kyseessä turvallisin vaihtoehto. Äitiinhän ne riskit taitaa sektiossa kohdistua. 13.4 on nyt aika äippäpolille, infoan sitte kuinka kävi. Nyt oon päättäny että jos kaikki on ultralla ok niin käännöstä voidaan varovasti yrittää. On siinä kuitenki pienemmät riskit ku sektiossa :) Näistä asioista voi tietysti olla montaa mieltä ja siks ilmasen mielipiteeni näin varovaisesti, ettei kellekkään tuu paha mieli! Toivottavasti alatiesynnytys onnistuu :)
 
Huhtikuun kuulumisia. Kaaduin eilen kun lukastuin pihalla :( Selkä on ollu nyt todella kipeä ja kylkeä vihlonut, joten kävin tänään Terveyskeskuksen päivystyksessä. Ensin istuin siellä 1,5h kunnes pääsin vasta terveydenhoitajalle joka ei osannut tehdä mitään soitti vaan lääkärille joka oli sitä mieltä että Synnytyspäivystykseen kun viikkoja jo näin paljon.

No sinne kun menin niin siellä sitten kaikki tutkittiin ym ja edelleen tyttö tulossa kolmas lääkäri jo sanoi :) <3 Ja kaikki oli onneksi vauvalla hyvin. Toden näkösesti on selkä venähtäny ja panacodia määräs kun panadoli ei auta yhtään mitään.

Painoarvio on tällähetkellä 2,9kg :D so tyttö tulossa siis. Ja synnytystapa arvio on nyt sit 20.04 ja viimestään viikolla 38-39 käynnistetään ettei kasva liiaksi, mutta varma päivä sit kahden viikon päästä :) Tällästä siis tänne.

Olkaahan varovaisia että ette kaadu. Säikäytti kyllä kovasti :(
 
Murukas: Onneksi selvisit sitten säikähdyksellä. Kyllä itelläki pelottaa aina kävellä tuolla. Täytyy aina kyllä miettiä kahteen kertaan ennenku lähtee koiran kanssa ulos. Eilen illallaki ku lähin hakeen isäntää 23 töistä niin oli muuten tosi liukasta. Koiraki veti nenälleen kotimatkalla sitten. Ja tuohon liukkauteen kun ei osaa yhtään varautua kun oot ensin päivän kotona ja illalla lähet ulos, niin ei voi kyllä tietää ollenkaan kuinka liukasta siellä on... Toivotaan et tää talvi ois pikkuhiljaa tässä ja kukkaan ei enää kaatuisi!!
 
Heipä hei pitkästä aikaa! Ja nyt on jo huhtikuu :)

pomppis, täällä kanssa valkovuoto lisääntynyt paljon ja muutamina päivinä tuli tuli melko runsasta oikein sitkeää vuotoa... Mutta ei ollut verta mukana ja eikai näin aikaisin mitään limatulppaa voi vielä tulla..

marde, mulla öisin kädet turpoaa ja välillä myös alkaa pistelemään. Aamuisin sormet onkin aikas nakit, mutta onneksi iltaa myöten turvotus laskee (eli siirtyy jalkoihin ;D)

jerose, mulla on myös ollut joitakin ihan uusia tuntemuksia tässä lähiaikoina. Kerran pari on tuntunut tuota "puukolla pistelyä" alakerrassa, kerran voimakasta menkkakipua alaselässä joka kesti vain pari minuuttia ja kerran sellaista aaltoilevaa kipua/kuumotusta myös alaselässä. Ihan mielenkiintoisia uusia juttuja :D

murukas, juu nyt on tosi liukasta ulkona! Mäkin eilen ajattelin että nyt pitkästä aikaa lähden lenkille koirien kanssa kun alkaa pää hajoamaan täällä sisällä olemiseen. No enköhän mä liukastunut kanssa ja venäytin taas ton häpyliitoksen joka oli juuri menossa paremmaksi... Tää loppuraskaus ei oo kyllä menny ihan nappiin :D

Täällä ollaan edelleen kipeinä, tosin ehkä hieman paranemaan päin. Äsken oli neuvola ja sain lähetteet verikokeisiin raskausmyrkytyksen ja raskaushepatoosin poissulkemiseksi. Tällä kerralla oli virtsa puhdas, mutta silti hoitajan mielestä on hyvä varmistaa tuo myrkytys, kun ei tiedä johtuuko oireet flunssasta vai ei. Hepatoosilähetteen sain, kun on alkanut iho kutisemaan lähiaikoina, varsinkin öisin. Voi kumpa nyt ei olisi kumpaakaan... 
Muuten kaikki oli ookoo, paineet 128/76 eli suht normitasolla, painoa tullut nyt yhteensä 20 kg (HUI!), hb oli suurista obsidan-annoksista huolimatta 111 eli sama kuin aiemminkin ja sf 28,5 cm eli keskikäyrillä mennään. Vauva edelleen raivotarjonnassa ja sykkeet oli hyvät.

Tuli sitten neuvolassa kysyttyä, että mitä meinaa kun pelkkä alavatsa on välillä ihan kova ja se voi kuulemma olla niitä harjoitussupistuksia! Mä luulin että koko vatsan pitäis olla kova, mutta tosiaan mulla on pelkästään alavatsa, kohdun yläosa ihan pehmeä. Eli on mullakin niitä sit ollu :)

Onko muut miettiny vielä synnytysasentoa/-tapaa ollenkaan? Mä toivoisin, että voisin vesisynnyttää tai olla edes avautumisvaiheessa vedessä. Ja en missään tapauksessa halua synnyttää normi puoli-istuvassa asennossa, se tuntuu jotenkin ihan hirveältä ajatukselta :/ Mä en yhtään pysty rentoutumaan selällään edes gynen tarkastuksissa ja muutenkin selkäkipujen takia selällään olo on tosi hankalaa kovalla alustalla. Tuntuu, että vauva tulis helpoiten ulos jotenkin seinää vasten nojaten tai synnytysjakkaralla. Mut täytyy vielä mietiskellä tarkemmin, kun ollaan käyty tutustumassa sinne synnärille. Toi K-S ks nyt uudistaa synnytysosastonsa juuri toukokuun puoliväliin mennessä, eli varmaan ihan uusiin tiloihin pitäis mennä synnyttämään eikä oo mitään tietoa, mitä siellä sitten on tarjolla.
 
Helhou!

Olipa mukavaa käyä ajeleen jäällä kelkalla ja samalla juoksuttamassa koiraa. Lapset oli vuorotellen mun kyydissä ja niillä ainakin oli hauskaa. Oli hyvä, ko käytiin tänään ostaan meän nuorimmaiselle oma kypärä ja lasit, nii myyjä oli vähän kauhuissaan, ko kuuli mun hyppäävän kelkkaan kuskin paikalle. Vitsailin hälle, että joo, lähen jo vähän ottamaan varaslähtöä synnytykseen kelkan kyydillä No, en ees ajanu lujaa, ko oli aina joku lapsista kyydissäni.

Voi mahoton Murukas, ko oot ottanut liukkailla heitot - onneksi ei sattunut mitään. Ja harmi Fiannaa, ko loukkasit häpyluusi jälleen  Nyt on kyllä aivan tajuttoman liukasta ja hangetkin kantaa aivan kevyesti. Muistan niin hyvin miltä tollanen liukkailla lentely tuntuu, ko kerran (olikohan kolmoselta) lensin todella ikävästi ja lensin vielä suoraan mahalleni. sivuttaisasennossa. Vatta oli muutaman päivän arka, muttei onneksi tullut mitään ongelmia eikä vuotoja lennon seurauksesta.

Fianna kyselit tosta synnytysasennosta, nii mun muistaakseni tuolla synnärillä, jossa ite synnytän, ei oo enää tota synnytysjakkara käytössä, en tiiä miksi. Ite varmaan veän normiasennossa, varsinkin jos mulla spinaalipuudutus on. Ei sitä tuu aateltua enää tollasia, ko ei oo ensimmäistä tekemässä.

Miten muuten - jokos teillä on vauvan tuleva nimi täysin selvillä vai päätättekö vasta, ko vauvan on tullut maailmaan? Mulla on yks todella vahva nimi ja toivottavasti vauva ois sitten tulevan nimensä näköinenkin.
 
Pitkästä aikaa kuulumisia tältäkin suunnalta, olen ollut vähän laiska kirjoittelemaan, ;)

Minäkin menin toissapäivänä kaatumaan tuolla liukkaassa kelissä. Soitin samantien äitiyspolille, jossa sanoivat, ettei syytä huoleen koska tunnen pojan liikkeet niin hyvin ja kaaduin kuitenkin vain takamukselleni. Huolestuin toki silti, mutta tänään oli onneksi viimeinen neuvolalääkärikäynti, jossa ultrailtiin ja varmistettiin vielä, että kaikki oli hyvin. Selvisin siis säikähdyksellä (sekä parilla mustelmalla & venähdyksellä). Viikon verran kannattaa kuitenkin vauvan liikkeitä ja kohdun tuntemuksia kuulema seurailla, varmuuden vuoksi.

Lääkärillä oli tosiaan vain positiivista sanottavaa. :) Sf-mitta oli 31 cm, eli hieman käyrän alapuolella, ja painoarvioksi saatiin hieman vajaa 3 kg. Poju oli lääkärin mielestä "pieni ja siro" - vaikka tuo 3 kg isolta minun korvaani kuulostaakin. :D Ei pitäisi kuulema olla mitään estettä alatiesynnytykselle. Kohdunsuu oli vielä kiinteähkö, ja poika on edelleen RT ja pää mukavasti laskeutunut.. sen olinkin jo huomannut, kun alkoi rakkoa painaa niin pahasti jo tuossa muutama viikko sitten. (Tämäkin tosiaan tuikkii tuonne alapäähän välillä niinkuin puukolla löis, on se jännä. ;) )

Hemoglobiinin olin saanut nousemaan hieman, se kun romahti kuukausi sitten 103:een mutta nyt rautalisien ja verilettujen ansiosta noussut takaisin 113:een. Alapaine oli hieman koholla (110/92), joten sitä kuulema tarkkaillaan.

Meilläkin alkaa olla kaikki valmiina pienen tuloa varten, vaihdettiin autokin farmariin. Mutta vaunut ovat edelleen ostamatta. Taisimme kyllä päätyä jo Emmaljungan Classic Sport -malliin (Quadroliftillä), pitäisi vain ehtiä sellaiset joskus hakemaan.

Ihanat tyttökaverit järjesti mulle lauantaina vauvakutsutkin, oli kyllä todellinen yllätys ja mukava sellainen. <3 Minua hemmoteltiin koko päivä hyvän ruuan, saunomisen, jalkakylvyn ja hieronnan merkeissä, ja olivatpa hankkineet vielä kassillisen kaikkea tarpeellista tavaraakin. :) Veikkailivat samalla mahan ympärysmittaa ja antoivat hassuja nimiehdotuksia. Oli oikein mukava päivä kaiken kaikkiaan.

Fianna, mullakin on painoa tullut 20kg nyt. Ihanaa, etten ole ainoa! ;-)

JeRoSe, meillä ainakin on nimi pojalle jo valmiina ja häntä on sillä kutsuttu useamman kuukauden ajan, eli taitaa olla jäädäkseen. Pidämme nimen kuitenkin vielä salaisuutena syntymään saakka. :)

 
Täällä supisteli taas eilen illalla ja viime yönä siihen malliin, et lääkärillä piti piipahtaa päivällä.. Teki sisätutkimuksen ja sano et kohdunsuu tuntuu "ylikypsältä mansikalta", mikä hänestä  on sen merkki et kohta tulee.. Anto lähetteen polille, ku ei uskaltanu kotiin päästää pääsiäiseksi. Pelkäs et häl menee pääsiäisen vietto plörinäks, jos miettii koko ajan et onks mul käynnistyny synnytys :D Oli kyl ihan älyttömän mukava naislääkäri (Yksityinen, terkka-lääkäri ei ihan mun makuuni oo, ni en viittiny sille mennä :)), mut tälle meen taatusti toistekkin. 

Käytiin sit polilla. Kohdunkaula oli vähän lyhentyny ja paikat "turvonneet" ja todella pehmeet, mut ei sen kummempaa. Joten kotio pääsin. Pyysi kyl tuleen todella herkästi takas, jos vähänkin tuntuu siltä et supistelut jatkuu, vaik ei kauheen kipeetä tekiskään, tai sit jos inankin tulee vuotoo tai limasia veriviiruja.. Sano, et kaks viikkoo sitä voidaan vielä lääkkeillä estellä, mut kun 34 viikkoa on täynnä saa laps syntyy, eikä sitä sit enää siinä vaiheessa estellä. Painoarvio oli 1,9kg.

Eipä nuo supistukset siihen loppunu ku kotiin päästiin, mut kattellaan ny kui etenee.. saattaapi hyvin viel hellittää. Kuukaus sit oli vähä sama tilanne ja sit ne supparit hellitti pariks kolmeks viikoks. Mummu pakkas jo laukun ja sano tulevansa lapsenlikaks jos niikseen tulee et joudun sairaalaan vuodelepoon. Onneks täs ny on miehel vapaat eessä, ni hän saa peuhata tän pikkusen energiapakkauksen kaa pyhät. Mä koitan huilailla.

Meil on viel nimi hakusessa. Yks nimi ollu kyl jo useemman kuukauden, mut nyt se on vähän jääny. Sisko toi nimikirjan tässä pari päivää sit, mitä oon selaillu ja sielt on kyl tosi hienoja ihan uusia suosikkeja tullu :DD

Onneks pelkällä säikähdyksellä selvisitte kaatumisista murukas ja niamur. Ois voinu käyä pahastikkin. Mut onneks ei!


 
Voi hitsi vauveli, toivottavasti teän vauva pysyis vielä jonku viikon siellä masussa *peukut pystyssä täällä* Ja nyt todellakin vain koitat levätä! Tämä on käsky! 
 
Juu ei sen ihan viel tarttis tulla, vaik ny aika kivan kokoinen alkaa jo oleen. Mut kuukaudenkin ko ois vielä, ni sais kasvaa ja vahvistuu rauhassa..
Nii ja perätilassa ollaan edelleen. Vähän sillee poikittain: mut pylly alhaalla, jalat vasemmassa kyljessä ja pää oikeella ylhäällä :DD

Tasan 4. viikon päästä on se synnytystapa-arvio, jollei sitä ennen oo syntyny ja sillo koitetaan sit samalla varovasti kääntää jollei ite ymmärrä sitä ennen kääntyy raivotarjontaan. Mut saas näkkee..
 
Huh huh, jännää tulla aina lukemaan tänne, jos joku olisikin yhtäkkiä päättänyt jo synnyttää. :D

Onneksi Murukkaalle ei käynyt pahemmin, mäkin olen ihan hysteerinen noiden liukkaiden teiden ja pihojen suhteen... Köpöttelen sellasta "pingviinikävelyä" jos vähänkin vaikuttaa liukkaalle. :D

Synnytysasentoa on täälläkin mietitty, ja kyllä se ihan perusasento tuntuu parhaimmalta. Sanoin juuri miehelle jotain synnytysohjelmaa katsoessani, että en ainakaan halua synnyttää nelinkontin... Nyt ajateltuna se tuntuu jotenkin epämiellyttävältä ajatukselta, mutta voi hyvinkin olla että sitten tositoimissa sitä epämiellyttävyyttä ei juurikaan ajattele.

JeRoSe kyseli tuosta nimiasiasta. Meillä on ollut varmaan parisen kuukautta jo pojan koko nimi päätettynä, ja tällä etunimellä me hänestä puhumme aina kun pojasta puhetta tulee. Siis ihan kahden kesken, kenellekään muulle nimeä ei ole paljastettu eikä paljasteta!

Otahan vauveli tosiaan rauhallisesti nyt, että se pikkunen vielä jonkun aikaa pysyis massussa! Onneks sulla on kuitenkin siellä ihmisiä lapsenvahdiksi yms. jos yhtäkkiä lähtö tulisikin. :)

Tämä mamma kävi tänään hankintareissulla, löysin suht paljon kaikenlaista mikä vielä puuttui! Turvakaukalokin haettiin eilen, joten nyt sekin odottaa tuolla synnytystä sairaalakassi sylissään. :'D

Hmm... Mulle ei nyt mitään ihmeempiä kuulu, joten tämmöinen lyhyempi viesti välillä. :)

 
Huh, kun osalla on jo jännää! Mulla ei ekassa synnytyksessä tullut mitään selkeää limatulppaa. Vähän oli vaaleanpunaista ja pari kirkkaanpunaista viirua valkovuodossa viisi tuntia ennen ekaa supistusta ja siitä sitten alle viidessä tunnissa oli vauva sylissä. Mies tuli silloin iltatöistä kun synnytys oli ollut puolitoista tuntia käynnissä ja lähti heti sairaalan aamupalan jälkeen taas töihin - ei siis nukkunut tuona maagisena yönä sekuntiakaan :)

Nyt mua jännittää kovasti kun miehellä on työreissu ti-pe pari viikkoa ennen laskettua. :(

Kävin tänään ylimääräisessä ultrassa kun neuvolantäti meinasi että sf-mitta on alakäyrällä. Virtaukset istukassa ja napanuorassa olivat ok. Kokoarvio oli 1,8 kg, eli jos tulee vielä tuo ~200 g/vko, ja vauva syntyy lasketusti, niin sittenhän painoa on se about 3,5 kg. Aivan kuten esikoisellakin. Raivotarjonnassa oli, selkä oikealle koukussa ja liikkui vilkkaasti.  Olin tosi huojentunut! Oli ihanaa päästä näkemään että kaikki on hyvin kun viikon verran sai jännittää että kasvaako kunnolla. Ja samalla saimme vielä lääkärin sukupuoliveikkauksen. Hän oli melkolailla sitä mieltä että tyttö tulee. <3
 
Täälläkin käyty tänään taas vaihteeksi neuvolassa. Ihan terkalla vain tällä kertaa, ens viikolla taas lääkärin syyniin. Kaikki oli ok sekä vauvalle, että itellä. Meiän pikkutirrin painoarvio tällä hetkellä on 2,4kg, mikä sekin on terkan mukaan todennäköisesti vähän yläkanttiin, kun lääkäri sai viikko sitten painoarvioksi vain 2,1kg. Ja viikkoja siis jo 36. Pieni mikä pieni, onneks kasvaa kuitenkin ja kaikki vaikuttaa muuten olevan ihan hyvin. Sf-mittakin mulla huimat 29. :P

Täälläkin on vauva jo kovasti lähtöasemiin laskeutunut, mutta eipä tuo mulla ainakaan esikoisen kohdalla mitään tarkoittanut. Esikoinen oli kans kiinnittyneenä ja tosi matalalla jo viikolta 35 lähtien, muttei kuitenkaan syntynyt ennen kuin 39+1. Toivottavasti tämäkin vielä pysyis tuolla yksiössään.

Onko muuten teillä, joilla vauva on vielä perätilassa, vauva "istuskellut" koko ajan vai onko käynyt välillä poikittain? Olin neuvolassa harjoittelussa tuossa vähän aikaa sitten, niin tuli perätilat puheeksi ja mun ohjaaja meinas, että sellaset vauvat, jotka on koko ajan "istuskellut" kohdussa kääntyy aika harvoin omatoimisesti raivotarjontaan, mutta jos on välillä ollut poikittain, niin sellaset kääntyy helpommin vielä aivan viimesillä viikoillakin. Tiiä tuota sitten.. Toivottavasti kääntyvät vielä. :)

Me on kovasti mietitty nimiä, mutta ei oo kyllä vielä löytyny yhtään vaihtoehtoa, mikä ois ylitse muiden. Tytölle kyllä ois koko nimi valmiina, mutta jostain syystä pojan nimiä ei keksi millään. Muutamaa vaihtoehtoa on nyt pyöritelty. Saas nähä näyttääkö tämä meidän kolme kertaa ehkä pojaksi veikkailtu tulokas niistä miltään. :)
 
Takaisin
Top