hankintoja.

nightingale

Silmät suurina ihmettelijä
onkos täällä muita yli-innokkaita vauvantarvikkeiden haalijoita? vaikka olen vasta toisella kuulla menossa, niin jo polttelee päästä ostelemaan kaikkea kivaa pikkuiselle [:)]
toisaalta joka toinen hetki tulee mietittyä, pysyykö pieni mukana loppuun asti - silti haluaisin jo ostella kaikkea enemmän ja vähemmän tarpeellista. jos kuitenkin koittaisin hillitä itseni yli pahimman km-riskin ja sitten vasta aloittaisin tasaisen puolen vuoden himoshoppailun [:D]
onkos kukaan plussanneista iloisuuttaan marssinut jo ostoksille ja mitä aiotte hankkia ensimmäiseksi?

?(????•?)? -nightingale- ?(-???•?)?


 
No vaatteita olen ihan muutaman hankkinut... Melkein heti plussaamisen jälkeen [:D] Tein kyllä päätöksen, että seuraavat hankinnat aikasintaan 2kk päästä!! Mutta minkäs teet kun oot muutenkin impulsiivinen kaikissa toimissa ja hankinnoissa... Ei pysy toi järki aina ihan mukana..

Mutta pitäis varmaan miettii sitäkin, että mitään isoa ei kannattais hankkii, ennen kun ollaan muutettu. Ois suunnitelmana muuttaa tästä kämäsestä kaksiosta vähä isompaan ennen kuin tuo masuasukki putkahtaa ulos!
 
Täällä ollaan ostettu jo jotain yli söpöjä vaatteita [:D]
Aika paljolti saadaan vaatteita sisarustemme lapsien vanhoja ja saadaan myös pinnasänky ja muita sellaisia että paljon ei jää itselle hankittavaa..
Mutta eihän sitä malta olla ostamatta uusia kun tulee ihania vastaan![;)]
Kun kestovaippoja yritetään käyttää niin nekin ollaan saatu uusina sisarusten äitiyspakkauksista, ja niitä tulee jo hankittua etukäteen että saa rauhas tutustua niiden toimintaan [:)]
Vaunut täytyy ostaa itse, kun haluan hyvät kerralla että niillä sitten pääsisi kulkemaan kesät talvet..
 
Mitään en ole vielä ostanut vauvalle. Pari tunikaa itselle, ei äitiysvaatteita vaan sellaisia kun nyt on. No niissä paljon eroa ole! heh hyvä muoti parhaillaan "raskautetuille"[:D]
Vaunuja on neljät tossa tyrkyllä, haaveilen tosin uusista, mutta katsotaan nyt tehdäänkö kuitenkin kierros noiden kavereiden vaunujen tsekkaukseksi. Tiedän että osa on todella, todella vähän käytettyö Emmaljungia eli vois olla aika tyhmää ostaa uudet. Vois sen rahan varmaan viisaamminkin käyttää johonkin muuhun.
Onneksi kaveri sai vauvan, joten sille ostin pienen suloisen potkupuvun. Itsellä on kaksi pientä potkaria ostettuna vuosia sitten "jollekin kaverin vauvalle", mutta kaikki on onneksi olleet niin isoja jo syntyessään ettei niitä ole kannattanut viedä. Jos meille tulis sellainen normivauva [:D]
Vauva-lehden tilasin ja sieltä tulee Brion palikkalaatikko, joten se kai ensimmäinen varsinainen hankinta.
Sen verran pelottaa etten uskalla ostella juuri mitään. Ehkä sitten mopo karkaa kun NP-ultra on takana[8|]
 
Emmaljungat on ainakin hyväksi haukuttu [:)] tottahan se kannattaa käytetyt ottaa jos on hyvät tarjolla! säästyy siinäkin pitkä penni [:)]
 
Tänne hommattiin eilen vaavia odottamaan 70-luvun harmaat tekonahkaiset lastenvaunut. Vielä kun löytyis punaiset tai ruskeat. Vaatteita olen ostanut jonkun verran kun oon niin kranttu niiden suhteen, että 8kk ostoaikaa ei ole yhtään yläkanttiin. Jonkun verran teen varmaan itse vaatteita kun tykkään vanhanaikaisista vaatteista eikä niitä löydy juuri mistään.

Aika halvalla päästy tähän asti. Vaunut maksoivat 25 euroa ja 60-luvun pinnasänky saadaan ilmaiseksi. Haaveilen ensisängyksi isoa katosta roikkuvaa pärekoria, jonka näin jossain sisustuslehdessä. Pitäisi alkaa setvimään, minkä hintainen projekti siitä tulee.
 
Minä ajattelin jos alkaisi hankkimaan tavaroita kun maha alkaa näkyä eli varmaan aika loppuvuoteen menee (on tuota mahaa ennestäänkin niin ei ihan heti vauvamaha näy[&o]) Tällä hetkellä ainakin tuntuu sille että joku noin rv20 on hyvä aika alkaa hankkimaan tavaraa.. Sopivasti onkin sitten joulu niin voi pyytää joululahjaks tarvikkeita [:)] Sen olen päättänyt että tammi-helmikuussa on oltava kaikki valmiina jos vaikka vauva syntyy etuajassa niin ei sitten tarvitse kiireellä hankkia kaikkea! Epäilen että tilaan jostain nettikaupasta ekan satsin vaatteita kun ei jotenkin osaa ajatella että menen kauppaan ja ostan itse omalle vauvalle kaupasta jotain [:D][:D] tai no mistä sitä tietää miten innostuu kun on ultrassa käyny ym..
 
pisces, se oli oikeastaan isäni, joka vaunut löysi ja joltakin pieneltä kirpputorilta Karstulasta. Vanhempani asuvat ja kiertelevät muutenkin pienillä paikkakunnilla, joten mulla on henkoht kirpputorishoppaajia sellaisissa paikoissa, joista usein tekee parhaimmat ja halvimmat löydöt [:D]. Odotan innolla pääseväni ensi viikonloppuna yhdelle pienelle paikkakunnanlle, jossa on kirpputoreja, joista olen ennen löytänyt mm. 60-luvulta peräisin olevia pikkutytön mekkoja.
 
juuri sellaisia vaunuja minäkin etsiskelen [:)]
itselläni ollessa pieni oli suloiset vaalean punaiset vaunut, mutta niitä kun ei ole ystynyt säilyttämään missään, niin ne on annettu pois...
täytyy lähteä kirpparikierrokselle pian [;)] sieltä kyllä tekee mitä mahtavimpia löytöjä

Saatiin eilen läjä vauvan vaatteita, niitä nyt sitten niitä saa alkaa käydä läpi [;)]
Eilen ostettiin myös matkarattaat ja istuin autoon, semmonen matkustus setti, kun tässä lähistöllä oli myynnissä edullisesti [:)]
 
Tänään ostin henkkamaukalta äippäfarkut, yhden ison ihanan lötkön neulepaidan (ei mikään mammapaita, mutta ajaa asian - onneksi tämä nykymuoti on nyt näitä isoja paitoja ja neulemekkoja ja tunikoita!)
Ja sitten kävin hakemasta nicky&nellystä name it-merkkiset vaaleankeltaiset velour-housut kokoa 62cm...[;)]
(sen pienempiä en oikeen raaski uusina ostaa)..
Löysin sitä paitsi pari päivää sitten kirpparilta vauvanpaidan hintaan 10 senttiä ja bodyn 30 senttiä, ja ihan siistejä ja vähänkäytettyjä, pieniä kokoja!
 
Eipä tässä vielä mitään hankintoja parane tehdä... vasta rv 7 täynnä ja huomisen jälkeen vasta tietää onko masussa oikeesti joku katkarapu vai kuvittelenko vain olevani raskaana.. Ite aattelin, että josko joskus joulun tienoilla alkais sit katteleen kamaa, jos kaikki on menny hyvin.
 
Ostin yhdet mammahousut. Jo valmiiksi kokoa suuremmat.
Ajattelin niin, että jos tämä raskaus kesken meneekin (mitä todellakaan en halua!!!), niin kyllä mulle niille housuille tulee käyttöä joka tapauksessa jossain vaiheessa.
Ja kokoa suuremmat siksi, että meikäläisen painonottokyvyllä veikkaan nykyisten alkavan kiristää jo heti ekan kolmanneksen jälkeen [:@]
Esikoista odottaessa söin TODELLA terveellisesti (mikä oli helppoa kun herkut ja muu moska ei edes maistunut) ja liikuinkin koko raskauden ajan ja painoa tuli silti 20kg!!! [:@][:@][:@] Lähtötilanne oli normaalipaino, eli en ole todellakaan edes mikään liian hoikka.
Nyt noista kiloista on "ilonani" vielä 7, eli ei muuten todella tartteis tässä raskaudessa painon nousta kuin sen lähes välttämättömän 10kg.
Muttamutta: näitä ehtii murehtia sitten tuonnempana. Kunhan nyt vaan molemmat oltaisiin terveitä ja vauva saadaan terveenä kotiin. Muut asiat seuraavat sitten tärkeysjärjestyksessä tuonnempana. [:)]

Cava
 
Sellaisia lelukaaria/puuhamattoja katselin tossa äsken netistä.
Noi on ihan törkeen kalliita ja joku oli jossain kirjoitellut, että ihan turhakkeita..

Mitä mieltä olette noista puuhamatoista?
Jos olisi itse käsityöihmisiä, niin tuollaisenhan rakentaisi itsekin.

Meillä on sen verran köyhiä perheenjäseniä, että tuollaisia ei oikeen lahjaksikaan kehtaa pyytää, kun tietenkin sitä kaikki sängyt yms oikeasti tärkeet tarvikkeet menee edelle.
Tollaset puuhamatot vaan kutkuttaa mun naivistista sielua. [:D]

Voi voi, maailma on täynnä niin kaikkea suloista, mutta TURHAA.

Kuulutteko niihin, jotka yrittävät mennä mahdollisimman vähällä/järkevillä ostoksilla, vai hemmotteletteko vauvaa/itseänne kaiken maailman vekottimilla?

Itse olen varmaan jotain siltä väliltä. Yritän pitää järjen päässä. [;)]
 
Heh, puuhamaton tarve taitaa riippua tenavasta.
Siskon molemmilla lapsilla se suorastaan pelasti monta kuukautta. Siitä tuo matto matkasi minun ystävälleni lainaan, jonka tytär viihtyi siinä myös aivan erinomaisesti. Sen jälkeen ihmeellinen puuhamatto löytyikin meidän lattialta, jossa siitä ei sitten ollut ihan niin paljon iloa.
Mutta aika suuri todennäköisyys on, että siinä noin neljän kk:n iässä vauva alkaa viihtymään sellaisella puuhamatolla. Mutta senhän toki ehtii sitten vaikka syntymän jälkeenkin hankkia... ekat pari kuukautta se nyytti on ihan tiedoton kaikesta, mikä on tissien tuonpuoleista maailmaa... <3

Itse muuten tilasin sekä kantoliinan, että imetystyynyn aikoinani Huuto.netistä. TODELLA paljon edullisemmin kuin kaupasta. Ja aivan kuin uusia, kantoliina oli itseasiassa jollain jäänyt juurikin yhden kokeilun jälkeen käyttämättä.
Kun molemmat tavarat olivat vielä semmosia, että ei oo ihan varmuutta, että tulevatko tarpeeseen vai jäävätkö kokeilun kautta turhiksi.
Sen sijaan esim. vauvan ammeen ja tommoset "varmat" jutut ostin ihan suoraan uutena kaupasta.

Cava
 
Mulla on sillai "onnellinen" tilanne, et äiti ja sisko ovat säilöneet "kaiken varalta" mm. pinnasängyn, rattaat, vaatteita, pottia... ja ties mitä muuta. Nuo tavarat mä löysin äitini varastosta viime talvena ja sisko kertoi nyt, että silläkin on tallessa kaikenlaista. Et ekana pitää käydä varmaan ne kamat läpi ennen kuin alkaa ees miettiä mitään hankittavaa :) Vähän alkaa katse juuttua johonkin vauvanvaatteisiin kaupassa, mut jotenkin mulla on vielä suhtautumisvaikeuksia tähän perheenlisäykseen, joten odottelen vielä sitä vauvakuumetta [:D] Eiköhän se sieltä tule, kun menee ekaan ultraan!
 
Kirppari kierrokselta tarttui matkaan angelSounds kotidoppleri 15eurolla! Nyt saa sit kotonakin kuunnella sydänääniä [:)] jospa ne alkais pian kuulumaan.. pitihän sitä kokeilla jo mut eihän sieltä vielä mitään kuulunut.. ja joo tiedän ettei ne vielä kuulukaan mutta pakko oli saada kokeilla [:D][:D] 
 
Haidi86:
mun on pakko kertoa tuosta dopplerista semmonen negatiivinen kokemus. Lainasin semmosta esikkoa odottaessani samaan aikaan raskaanaolleelta kaveriltani.
Tää oli jo joskus viikolla 16 tai jotain. Vaikka miten yritin, en saanut kuulumaan siitä MITÄÄN!
Käytin runsaasti ihoöljyä (geeli/rasva/öljy kuljettaa ne äänet, ilman ei toimi) ja mulla oli vielä istukkakin takana, eli ois pitänyt kuulua. Mut ei vaan kuulunut.
Noh, tästä hirmu huoli päälle ja seuraavana päivänä unettoman yön ja rauhattoman työpäivän jälkeen jouduin sitten melkeen kiroilemaan, että ottivat mut neuvolaan tuota tarkistusta varten. No siellähän se juna jyskytti ihan niinkuin pitääkin, mutta kotidoppleri ei vaan napannut niitä ääniä.
Eli kannattaa varautua siihen, että sillä ei ehkä mitään kuulukaan, vaikka kaikki on ihan hyvin. Se riippuuu niin paljon äidin anatomiasta ja lapsen asennosta ja istukan paikasta, että ei oo ihan 100% varma.
Mutta toivottavasti siinä rv12 jälkeen alkaa toimimaan! Onhan se ihan uskomattoman hienoa kuulla se jyskytys masustaan. [:)]
 
Ihan muutaman vaatteen ostanut, enkä ihan mitään pieniä. 62 ja 68 tais olla. Ihania pieniä vaatteita. Kunhan päästään kuun vaihteessa muuttamaan isompaan asuntoon niin sit alan ruodaamaan pinnasängyt yms. Kun noita joitain tavaroita saa miehen siskolta, sekä omalta äidiltä kun pikkusiskoilta jäänyt talteen. [:)]
 
Takaisin
Top