Hankintoja

Kattelin googelista ja tosiaan se After birth malli on vähän korkeampi, mulla on sitten joku muu :)

Nonni, ekat mammafarkut ostettu ja teki mieli käydä avautuu Jumbon henkkamaukan myyjälle et ihanko oikeesti meinaatte et jossain jumppahousuissa pitäisi mennä talvi. Jotenki oli mun makuun liian vähän aikuismaisempia mammahousuja! Kun ei sitä enää tässä iässä ja virkanaisena voi vipeltää ympäriinsä teini-iästä muistuttavissa revityissä farkuissa tai edes missään blingbling-systeemeissä! Onneksi löysin kuitenkin kivat harmaat ja siniset yllättävän mukavat mammafarkut :)

Mä vedin tänään töissä jalkaan mammatyöhousut. Oli yllättävän mukavat. Kivempi kassallaki istua ku ei housut kiristä. Mies lupas ens viikon vkonloppuna viedä mut shoppailemaan äitiysvaatteita. Tulis jo kevät...

Meinasitteko hankkia paljon odotusvaatteita?

Ostin esikoista varten sillon 2 mammahousut ja 1 liivit. Ja niillä pärjäs koko raskauden :)

Mulla osuu nää raskaudet ihan vastakkaisille vuodenajoille että varmaan joudun hankkimaan jotain mekkoa tai muuta kesävaatetta. Ja alushousuja.

Todellakin. Aiemminkin jo kirjoittelin tänne, että a) musta tulee noin valtamerialuksen kokoinen mahoineni:D ja b) ehdottomasti haluan pukeutua raskausaikana mukavasti.
Iso kavalkadi onkin jo äitiysvaatteita. Ja imetyspaitoja myös. :)

Mä olin jo viimeksi loppumetreillä ihan valas ja uskon että niin käy nytkin, joten hankin myöhemmin lisää eilen ostettuja isompia mammahousuja ja ehkä paitojakin, jos omat ei enää mene. Tosin mulla on edelliseltä kerralta mekkoja, jotka on ehkä varaston syövereissä, joten voi olla etten tarvii hankkia ainakaan niitä.

Luin eilen mun vuoden takaista gynelausuntoa josta selvisi että mulla on eteenpäin kallistunut kohtu, johtunee siitä tämä aikaisilla viikoilla ilmestynyt pömppis ja vaatteiden kiristys:happy:
Mulla taas on lievästi taaksepäin kallistunut kohtu, mut kai nuo tuplat kasvattaa mahaa niin, et se siksi jo näkyy. Samankokoinen maha on nyt 7+5, kun kuopuksesta oli 13 viikolla... äitiysvaatteille on käyttöä..

Onko kenelläkään kokemusta Manduca kantorepusta? Haaveilen, että vauvan voisi ottaa mukaan jo ihan pienenä esimerkiksi luistelemaan, hiihtämään ja metsäretkille. Olisiko tämä kantoreppu mahdollisesti siihen tarkoitukseen sopiva? Onko reppu helposti säädettävissä eri kokoisille kantajille?

Onko kenelläkään kokemusta Manduca kantorepusta? Haaveilen, että vauvan voisi ottaa mukaan jo ihan pienenä esimerkiksi luistelemaan, hiihtämään ja metsäretkille. Olisiko tämä kantoreppu mahdollisesti siihen tarkoitukseen sopiva? Onko reppu helposti säädettävissä eri kokoisille kantajille?
Manduca on tosi hyvä, mutta ainakaan millään ergonomisella kantovälineellä (kantoreput, kantoliinat, neliöliinat jne.) ei suositella kannettavan sellasissa tilanteissa, joissa et voisi kantaa lasta myös ilman kantovälinettä. Esim luistellessa ja hiihtäessä on kuitenkin se riski, että saattaa kaatua, jolloin vauva on hyvin suojattomana kantovälineessä. Metsäretkelle jalkasin sopii oikein hyvin, ja toki jotkut uhkarohkeat kantaa myös esim hiihtäessä, mutta ei sitä voi oikein suositella. :)

Maduca on hyvä, hyvät säädöt jne.:) käy jo pienelle vauvalle mikäli painoa on vähintään 3kg (vai oliko 3,5kg).
Metsässä oon kuljettanut vauvaa manducalla. Siellä kun menee verkkaisesti niin nou hätä. Mut hiihtämään, luistelemaan, pyöräilemään tai veneeseen en menis sen kanssa! (Vene tuli mieleen taannoisesta suomalaisesta vauva-ohjelmasta, jossa äiti kuljetti vauvaa liinassa soutuveneessä. Siinä kun joutuisi veden varaan ni.... Vauvoillekin on pelastusliivejä, ne päälle myös lyhyille matkoille eikä mitään kantovirityksiä. )

Ergobaby 360 on parempi kuin manduca omasta mielestäni. Useampi kantorapa, menee pidempään ja tukevampi.

Metsäretkillä isomman lapsen kanssa suosittelen kantorinkkaa. (Me taidettiin hankkia kun oli n.8kk) huomattavasti miellyttävämpi metsäretki vaihtoehto kuin ihossa kiinni olevat kantovaihtoehdot.

Ja siis retkiluistellessa meillä oli muksu vaunuissa, tuntui turvallisemmalta tavalta. Ja vauva pysyi lämpimänä kun merellä kuitenkin tuuli kovaa ja kylmästi.

Kiitos vastauksista! Ei ole tietenkään tarkoitus asettaa vauvaa mihinkään vaaraan harrastusten takia. Minun hiihtäminen järven jäällä on niin rauhallista hommaa, että en näe sitä kävelemistä vaarallisempana harrastuksena. Kyllähän sitä kävellessäkin voi kaatua. Mihinkään mäkiseen maastoon ei tulisi mieleenkään lähteä kantorepun kanssa hiihtämään. Luistelun osalta noi vaunut olikin hyvä idea. Kaikki vinkit ja huomiot otan mielelläni vastaan, kun ensimmäinen lapsi tulossa ja aiempaa kokemusta ei ole. :)

Manduca on siitä kiva, että menee tosi pitkään! Eli 3,5kg-20kg (n. 5v). Ajattelin hyödyntää molemmilla muksuilla, 2,5v menee kevyesti siihen vielä (jos ite pystyis vielä kantamaan). Ja imettäminen meni kätevästi siinä isomman kanssa myös esim. metsäretkellä tai Korkeasaaressa :D

Suosittelen käymään silti testaamassa esim. Kantoliinayhdistyksen tukihenkilöillä vois olla niin, että useampia eri reppuja.

Meillä on manduca mutta meidän minimies ei siinä koskaan viihtynyt. Pääsee kokeilemaan uuden tulokkaan kanssa sitte paremmalla onnella.

Meillä taas lapsi viihtyi manducassa kyllä, mutta säädöt ei ollu ideaalit mulle. Paino ei jakautunu tasasesti ja olkahihnat hiersi. Mulle sopii joku muu kantoreppu paremmin.

Vcc, suosittelen kokeilemaan jotain liinamaisempaa, esim neliöliinaa, niin saa paremmin säädettyä, ku ei jää kiinni jostain soljista ja niiden nauhojen pituuksista jne. :) jos et siis ihan kantoliinaa halua.

Kovasti toivon ettei tällä kertaa vaatteisiin tarvitsisi laittaa paljoa rahaa. Viimeksi olin paksuimmillani talvella, joten kukkaroa joutui venyttämään talvitakkia ja kenkiä varten. Käytän paljon löysiä vaatteita ja keväisin ja kesäisin mekkoja. Josko sen masun saisi loppukesään asti sullottua niihin. Asia sitten erikseen mihin pukeutuu raskauden jälkeen niin ettei kengurupussi ahdista.

Manducasta tykkäsin itse kovasti. Kokemusta tosin ei ole juurikaan muista merkeistä tai liinoista, mutta tukevan tuntuinen ja helppo säätää sopivaksi pienelle vaaville ja isommallekin selkään.

Meillä kans ollu Manduca käytössä ja helposti ulkomaanreissulla meni vielä 1,5v selässä. Menis varmaan vieläkin, mutta kun "minä itte" niin ei enää reppukyyti kelpaa. Aluksi joutu Manducan säätöjä hieman hakemaan, mutta kiitos YouTuben niin sieltä löyty hyviä vinkkejä säätöihin. Ja meillä ei neiti ollut varmaan kuin vähän päälle 2kg kun on lyhyitä aikoja ollut ekaa kertaa manducassa.

Takaisin