Hankintoja

Tulin vaan hehkuttamaan kun löysin sitterin jota olen himoinnut alle puoleen hintaan kirppikseltä! Samoin löytyi kantoreppu, vaatteita, imetystyyny.. Kirppikset, mikä ihana keksintö! :Heartred Kuka vielä raivais tilaa kaikille tuleville tavaroille ja muuttais meidän toimiston lastenhuoneeksi? :-D :-D
 
Ostin esikoisen kohdalla kirpikselta vauva riippumaton ja se osoittautui todella hyväksi ja käytännölliseksi.Esikoinen nukkui siinä päikkäreitä viel 10kk ikäisenä.Suosittelen!
 
Meillä on kans Amazonas Koala riippumatto ja se on kyllä hyvä. Toimii myös matkasänkynä.
 
Tuli mieleen tosta ku liljatar kertos suvun kastemekosta.
Onko muilla jtn tavaroita/vaatteita yms mitkä on kiertäny suvussa sukupolvelta toiselle?

Meil on miehen suvun pinnasänky, joka on yli 70v vanha. Miehen isoäiti, isä, hän ite + sisarukset kaikki ovat siinö nukkuneet. Ja nyt meijän esikoinen. :)

Mun suvun puolelta on kasteliina, joka on 100v vanha. Siihen on kirjattu kaikkien meijän suvun 100 vuoden aikana kastetuiden nimet. :)
 
Mummin kans on monesti harmiteltu, ku pukuun ei oo liitetty mitään kangasta, johon olis kastettujen nimet kirjailtu. Suurin osa varmaan muistuis mieleen, mut puku on ollu käytössä jo ennen mummin syntymää, niin kaikkia ei varmasti saatais siihen..

Meillä ei oo muuta suvussa kulkevaa, miehen vanhemmat on säästäneet jotain hänen ja sisarustensa vaatteita ja mulla on mun ekat tossut säästössä ja tulevat sit käyttöön :)
 
Meillä on mun isän puolelta kastemekko joka on kulkenut yli 100v suvussa ja kaikki on tosiaan kirjailtu siihen ketkä mekossa on kastettu. Ja miehen äidin puolta sellainen pärekori kehto missä myös esikoinen nukkui vauvana :)
 
Joku oli kysyny että meinaako hommata paljonki äitiysvaatetta.. mulla myös kasvaa maha sen verran että on pakko ostaa sopivia kun omat jää pieniksi.. ostan usein kirppiksiltä äitiysvaatetta niin ei mee koko omaisuus niihin.. esikoisen aikana ostin alussa parit hosut uutena ja ne ei menny mulle edes koko raskautta ja enää en mahtuis niihin vaikken olis raskaanakaan :D

Muita hankintoja mitä pitäis tälle vauvalle tehdä on uusi turvakaukalo ja vauvankoppa tuplavaunuihin.. ja kupuokselle tarvii varmaan hommata sit uusi sänky että saadaan pinnasänky vauvalle :)♡ kaikkea muuta on viel säästössä edellisten lapsosten jäljiltä♡
 
Meillä ei oo ihan noin vanhoja suvussa kulkevia juttuja, mutta kaikilla lapsilla ollaan käytetty samaa kastemekkoa missä minut ja kaikki mun sisarukset on kastettu. Ja sit meillä on miehen äitin virkkaama kasteliina, mikä siis ollut käytössä jo miehenkin ristiäisissä ♡

Toi on mun mielestä ihana idea että kaikkien kastettujen nimet kulkee mekossa mukana :) harmi ettei meillä oo tajuttu niitä kirjailla siihen.. :/
 
Meillä kans tuo kastemekko jonka on minun äidin Mummo aikanaan virkannut ja siinä on kastettu kyllä paljon vauvoja. Ollut äidin sisarusparvella ja serkuilla, minun kaikilla serkuilla ja hyvällä osalla pikkuserkkuja. Oli myös meidän esikoisella ja tulee myös olemaan tällä uudella tulokkaalla mikäli sinne asti päästään. Ihana oli ottaa kastekuvat samassa mekossa mikä on myös itsellä ollut päällä kastettaessa. Mekkon mukana on kulkenut vihko mihin on kirjattu mekossa kastetut, mutta se on aikojen saatossa hävinnyt :sad001
 
Hankinnat tähän mennessä (19+3) tasan yhet henkkamaukan äitiysfarkut. Eli aikalailla vielä hankittavaa :wink Jäin jumittamaan tuohon unipesäkeskusteluun: onko se täysin turhake ja mihin asti sitä käytetään? Joku vihjaisi myös ettei ois turvallinen?
 
Hankinnat tähän mennessä (19+3) tasan yhet henkkamaukan äitiysfarkut. Eli aikalailla vielä hankittavaa :wink Jäin jumittamaan tuohon unipesäkeskusteluun: onko se täysin turhake ja mihin asti sitä käytetään? Joku vihjaisi myös ettei ois turvallinen?

Meillä unipesä oli pelastus ekat kuukaudet ! Esikoinen siis heräs joka kerta ku hänet siirsi vierestä omaan sänkyyn. Kunnes aloin imettää unipesän reunan yli. Ja sit ku hän oli nukahtanu siihen (tissi suussa) ni siirsin pesän kanssa sänkyyn. Eikä heränny:)
 
Hankinnat tähän mennessä (19+3) tasan yhet henkkamaukan äitiysfarkut. Eli aikalailla vielä hankittavaa :wink Jäin jumittamaan tuohon unipesäkeskusteluun: onko se täysin turhake ja mihin asti sitä käytetään? Joku vihjaisi myös ettei ois turvallinen?
Mä kuulin että se ei tosiaan ole ihan riskitön. Voi olla riskinä että vauvan hengitystiet tukkii ne reunat. Olin miettinyt että hankittaisiin mutta sit sitä ei ees voi käyttää kauaa. Totesin että se toimi tosi hyvin kun oli se pinnari ihan siinä meidän sängyssä kiinni (meillä on Brion two pinnari laskettavalla reunalla) niin siihen tulee vaan sellainen 5cm reuna jäljelle. Silloin jaksaa helposti nostaa vauvan nopeasti omaan sänkyynsä. Sellaiset bed side crib sängyt toimii samalla tavalla. Ei sitten tarvitse huolehtia miten se vauva pärjää isossa sängyssä. Varsinkin jos isommat lapset yöllä änkeää viereen...
 
Perhepetiin eikä vauvan sänkyyn saa laittaa mitään ylimääräistä. Unipesä täysin turvallinen ainoastaan sillon, kun on valvonta.
 
Missä vaiheessa meinaatte rueta kattomaan mitä kaikkee tarvii ja pikkuhiljaa keräämään kaikkee kasaan? :) Mulla rakenneultra ens viikolla ja pakosta rupee miettimään jo mitä kaikkee sitä pitää olla kun mitään ei oo valmiina. Ajattelin että hommataan kaikki vasta kesällä mutta kauhistuin vähän kun luin netistä listaa mitä vastasyntynyt tarvitsee :D vaikka jättäiskin kaiken turhan pois niin onhan tuota vaikka mitä mietittävää ja hankittavaa.
 
Esikoisen aikaan taisin ruveta pikkuhiljaa haalimaan tavaroita (jotka tuli suurimmaks osaks siskon perheeltä) joskus vk 20 jälkeen eli rakenneultran jälkeen..
Paitsi vaunut/rattaat ostettiin jo vk 12 :-D löytyi käytettynä juuri meidän haluamat ja ne sopi sekä tytölle että pojalle.

Nyt kun säästössä on melkein kaikki isommat hankinnat niin vaatteita vain ostelin tuossa viime viikolla kun saatiin tietää että uusi tulokas on eri merkkiä :p en millään raaski ostaa uutena kaikkea vaatetta niin ostin facen kirpparilta ison paketin kerralla. Nyt sitten käytännössä puuttuu enää vaipat, alkukorvikkeet (uskon että tästäkin tulee korvikevauva ainakin osittain) ja muu pieni tilpehööri mitä saa ihan marketista.
Nyt viikkoja kasassa 21+3 :-)
 
Mäkin oon aatellut huomiseen rakenneultraan ootella, ennen kuin mitään hankin. Ja oon tosiaan aivan ulalla kaikesta mitä pitää olla olemassa. Kaitpa tässä joku lista ois luettava. Onneksi lähipiirissä on kavereita, joilta varmasti saa kiertoon jotakin.
 
Aattelin keväämmällä kattoa tarkemmin. Vaatteita on erinäinen setti (3 kassillista tädiltä) vaunut ja sitteri tulossa myös tädiltä myöhemmin. Anoppi on sitä mieltä että tuottaa huonoa onnea etukäteen ostaa mitään, en oo kehannut sanoa että jotain on jo hommattu :D ensisänky sekä pinnasänky myös jo. Mitähän sitä vielä :)
 
Takaisin
Top