Hankintoja

Mulla alkoi menkat taas heti jälkivuodon jälkeen.
 
Imetys voi kyllä pitää menkat poissa pitkäänkin, että jälkivuodon loputtua saa taas unohtaa siteet joksikin aikaa. Nimimerkillä edelliset menkat oli lokakuussa 2014, ja seuraavat varmaan odotettavissa joskus 2017 lopulla... :D (Oletan, että keväällä olis tullu esikoisen jäljiltä ekat menkat, ellei ois tärpänny tää uusi raskaus.)

Jooo... Mutt jos seki kestää parhaimmassa tapauksessa 6-8vko niin ai että. :D
 
No mut onneksi siteelle on tarvetta vain muutama viikko synnytyksestä, sitten vuoto muuttuukin jo niin niukaksi, että pikkuhousunsuojalla pärjää :)
 
Muokattu viimeksi:
Mulla oli pillereitten lopetuksen jälkeen nyt keväällä 4 menkat, sitä edelliset syksyllä 2009. Ite oon kyllä aina käyttäny siteitä, joita saanu "parhaimmillaan" tunnin välein vaihdella. Öisin oon laittanu 2 yösidettä peräkkäin/limittäin, luulis että toiminee jälkivuotoonkin? Ovat siis siten riittäneet koko yöksi.

Mun kaveri sanoi ekan lapsen saatuaan jälkivuodosta että ymmärtää nyt millasta mulla on menkkojen aikaan :D
 
ImageUploadedByVau Foorumi1480357656.373027.jpg
Mulla on näköjään noita sairaalasta napattuja ja sit noit tenaladyja lastikos oottamas :) mul on nii runsaat ja kivuliaat menkat et varmaan voisin kuvitella käyttväni noita sillonkin :)
 
Mie taijan ostaa niitä tena ladyn siteitä mitä on synnärilläki, jos yhtä paljo vuotaa ku muista, ni menee vaan hermot nuitten normi yösiteitten kans mitä menkkojen aikaan pitää. Sillonkaan ku ei tunnu imevän tarpeeks. Mutta kyllä sen jälkivuodon kans tappelee ku on se vauva jo luona, vaikka sitä vuotoa tuleeki sen 9kk eestä :D
 
Onko muilla ollu vuoto runsaampaa toisen/kolmannen jälkeen? Ite en tarttenu esikoisen aikaan ku muutaman päivän niitä sairaalan isoja ja sitten riitti perus siteet. Mutta niitä pikkuhousunsuojia piti pitää viikkokaupalla ja välillä tuli päiviä ettei tullu edes tuhnua ja sitten seuraavana hörähti kunnolla.
 
Kyllä mä sanoisin, että ekasta oli kaikkein runsain vuoto. Seuraavista on ollut aika samanlaiset keskenään, joskin kerta kerralta kipeämmät jälkisupistukset...
 
Mä myöskin inhoan siteiden käyttöä! Enpä niitä olekaan käyttänyt juuri muuten kuin silloin, kun piti keskeytynyt keskenmeno hoitaa loppuun lääkkeellisesti. Mulla siteet saavat aina aikaan myös hiivan, enkä siitäkään kyllä välittäisi!!
Jotkut ovat kirjoittaneet ottaneensa sairaalasta mukaansa siteitä...saako sieltä niitä ihan luvan kanssa ottaa? Ja tosiaankin mistä sitä osaa ostaa tarpeeksi imukykyisiä ja isoja valmiiksi, kun kokemus niistä on niin minimaalinen. Söin lähestulkoon 20 vuotta pillereitä, joten menkat olleet aina kovin niukat, eikä imukykyisille siteille ole senkään vuoksi ollut juurikaan tarvetta...
 
Mie en ees esikoisen aikasesta jälkivuodosta, mutta nuista kahesta nuorimmasta on kyllä ollu aikamoiset niagarat.. ja tosiaan ne jälkisupistukset saa itkemään!!


Mä myöskin inhoan siteiden käyttöä! Enpä niitä olekaan käyttänyt juuri muuten kuin silloin, kun piti keskeytynyt keskenmeno hoitaa loppuun lääkkeellisesti. Mulla siteet saavat aina aikaan myös hiivan, enkä siitäkään kyllä välittäisi!!
Jotkut ovat kirjoittaneet ottaneensa sairaalasta mukaansa siteitä...saako sieltä niitä ihan luvan kanssa ottaa? Ja tosiaankin mistä sitä osaa ostaa tarpeeksi imukykyisiä ja isoja valmiiksi, kun kokemus niistä on niin minimaalinen. Söin lähestulkoon 20 vuotta pillereitä, joten menkat olleet aina kovin niukat, eikä imukykyisille siteille ole senkään vuoksi ollut juurikaan tarvetta...

Jos ei ihan citymarketissa tai prismassa oo(joensuussa on), ni apteekista löytyy vissiin ainakkii.
 
Ei kai niitä siteitä oo ihan oikeesti lupa sairaalasta viiä mut mitä kokoo sitä pitäs ostaa?? Sairaalan siteet on kokoo 4 mistä mä tiiän mitkä kaupan siteet on samaa kokoo?? Mä oon kyllä ihan sormi suussa kun ei oo aikoihin ollu kun ne yhet menkat ja viime keväänä ne oli jotenkin niin hankalat kun vuosi sen 8 kk eestä vaikka sai tamponeita käyttää normimenkkoihin...

Ja onhan tää nyt 33-vuotiaana kiva kuulla ettei muutkaan tykkää siteistä.

Kyllä ainakin citymarketissa ja prismasta löytyy inkontinenssisuojia ihan sidehyllystä sen seitsemäätoista sorttia. Paremmat valikoimat sanosin et on kun apteekissa
 
Mäki oon vitsaillut, että vaippoja vaan ni ei ainakaan ohi vuoda :D Mutta täytyy varmaan ostaa oikeesti jotain super siteitä, kun on lukenut niin paljon kauhu kertomuksia tosta jälkivuodosta :| En luota noihin perus yösiteisiin, mitä kotoa löytyykin valmiina..
 
Toivottavasti tästä jälkivuoto on samanlaista kuin esikoisesta . Ekan kerran kun nousin seisomaan tuli verta holahtamalla oikein kunnolla, sit vähän reilu viikko vähäistä vuotoa, vähempää kuin kuukautisten aikana [emoji4]inhoan siteitä myös yli kaiken
 
Sairaalasta otin niitä super isoja siteitä kotiinkin, sit pärjäs perus yösiteillä loppuvuotopäivät
 
Mä taas inhosin sairaalan siteitä. Oli liian paksuja. Suojauksen kannalta oli olennaisempaa kunnon siivekkeet ja pituus, kuin paksuus. Mä kuitenkin alkuun vaihdoin usein joka tapauksessa, koska jälkivuodon haju on pahempi kuin kuukautisten. Koko toosa haisi kunnon pesun jälkeenkin.
Runsas vuoto kesti mulla vain viikon ja sit pärjäsi jo ilman huolta jatkuvasta ohivuodosta. Enpä minä muutenkaan heti ekalla viikolla liikkunut pitkin kaupunkia, joten ei ollut stressiä asiasta.
Ja valitsin nytkin ihan Prismasta vaan ne isoimmat yösiteet Libresseltä. Hyvin päti viimeksikin.
 
Mä myöskin inhoan siteiden käyttöä! Enpä niitä olekaan käyttänyt juuri muuten kuin silloin, kun piti keskeytynyt keskenmeno hoitaa loppuun lääkkeellisesti. Mulla siteet saavat aina aikaan myös hiivan, enkä siitäkään kyllä välittäisi!!
Jotkut ovat kirjoittaneet ottaneensa sairaalasta mukaansa siteitä...saako sieltä niitä ihan luvan kanssa ottaa? Ja tosiaankin mistä sitä osaa ostaa tarpeeksi imukykyisiä ja isoja valmiiksi, kun kokemus niistä on niin minimaalinen. Söin lähestulkoon 20 vuotta pillereitä, joten menkat olleet aina kovin niukat, eikä imukykyisille siteille ole senkään vuoksi ollut juurikaan tarvetta...

Mä lisäsinki ton kuvan noista mitä mul on esikoisest jääny.. ne tenat on saman kokosii ku sairaalan siteet ja ostin prismasta niitä :)
 
Muokattu viimeksi:
Paksuus ei todellakaan kuulosta samalta kuin pituus! En halua housuihini mitään tyynyä! :D
No jospa jokaiselle löytyisi jotain! :)
 
Mulla oli kierukasta 3kk elämäni pahimmat vuodot. En voinu puoleentuntii nousta pöntöltä ku verta tuli ku hanasta läpi siteitten ja housujen. Ihan hirveetä. Sen jälkeen poistin kierukan eikä ikinä enää kiitos.
Jälkivuoto kaavinnasta/synnytyksestä ei oo ollu mitään kovin suurta ku pari päivää.
 
Takaisin
Top