Hankintoja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mannikka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tarkoitin siis niitä Avent Classic tuttipulloja ja niitähän on kolmea kokoa ainakin vielä. Musta se keskikoko eli 260ml on kaikista kätevin, mutta sitä kokoa en ole löytänyt kuin cittarista. Lastentarvikeliikkeessä kerrottiin, että sitä keskikokoa on vaikea saada tehtaalta ja voi olla, että lopetetaan. Nää pullot oli vaan pojalla ihan parhaita!

Minusta ne uudet pullot on ihanan muotoisia ja ajattelin ostaa pari niitä. :) Meillä on vissiin sitten pari niitä keskikokoisia ennestään.

No nyt lähtee hankintaan tukisukat! Mun jalat on ollu eilisestä lähtien kaksinkertaiseksi turvonneet:sad001 ei voi kävellä enää:arghh: mulla tulee raskausarpia kohta nilkkoihin ja jalkapöytiin tätä tahtia:sorry:
Anteeksi mikä itkuvuodatus mut tää on jotain ihan järkkyä:dead:
Tiistaille vasta sain ajan sukkien sovitukseen ( normisukkia ei voi käyttää kun jalan koko on 37 ja perintönä saadut ylisuuret pohjelihakset on sitten lähempänä kokoa 44, joten kaupan sukat puristaa veren ja nesteet väärään suuntaan)

Teetetyt tukisukat maksaa päälle 200€ ... Sukista!! 200€!!:banghead: Ja nehän "toimii" vain sen 4kk...:banghead::banghead::banghead:
Mut eihän tässä muutakaan voi:shifty:

Seuraavaksi ois hankintalistalla kantoliina ja -reppu. Rengasliina ois varmaan ekana tulossa, kun on verrattaen helppo käyttää ja pikkunyytin kanssa sopiva. Kokemuksia otetaan vastaan!

No nyt lähtee hankintaan tukisukat! Mun jalat on ollu eilisestä lähtien kaksinkertaiseksi turvonneet:sad001 ei voi kävellä enää:arghh: mulla tulee raskausarpia kohta nilkkoihin ja jalkapöytiin tätä tahtia:sorry:
Anteeksi mikä itkuvuodatus mut tää on jotain ihan järkkyä:dead:
Tiistaille vasta sain ajan sukkien sovitukseen ( normisukkia ei voi käyttää kun jalan koko on 37 ja perintönä saadut ylisuuret pohjelihakset on sitten lähempänä kokoa 44, joten kaupan sukat puristaa veren ja nesteet väärään suuntaan)

Teetetyt tukisukat maksaa päälle 200€ ... Sukista!! 200€!!:banghead: Ja nehän "toimii" vain sen 4kk...:banghead::banghead::banghead:
Mut eihän tässä muutakaan voi:shifty:

Ostin just satasella yhdet uudet rintsikat, kun vanhat ei enää menneet päälle. Ja nää oli erikoisliikkeen ainoat hyvän tuntuiset. Hyvässä lykyssä maksamalla lisää näistä saa teetettyä imetysversiot, jos ovat silloin vielä sopivat.

Ihanan kallista. :hungover:

Minuakin kiinnostaisi vinkit, jostain helposta liinasta kotioloihin. Esikoisen aikaan meillä oli joku järkyttävän pitkä trikoohommeli, jonka päälle värkkäämiseen meni sama aika, kuin mitä vauva siinä sitten viihtyi.

Minua kiinnostaisi tietää mistä olette hommannee rintaliivejä. Ongelma on kapea ympärysmitta mutta kuppi saisi olla e :D tuhottamasti en halua maksaa koska kokemus kertoo että tämä rintojen turvotus loppuu viim
Kun imetys päättyy :)

Jotkut kertoo löytävänsä pienellä ympäryksellä ja isolla kupilla liivejä Changelta. Itselle ei ole ikinä löytynyt sieltä sopivia. Näitä kalliita ostan Funky Ladysta. Oma suokkarimerkki on PrimaDonna. Heiltäkin tosin löytyy noin 60 erpalla hyviä t-paita liivejä. :)

Hauskoja nämä teidän turhake/tärkeä listat :) Todellakin näkee miten yksilöllistä se tarve on jokaisessa perheessä, riippuen vielä vauvan tempperamentistä ja tarpeista.

Meille ei koskaan ole ollut sitä auton takapenkkipeiliä. Lapset ovat tosi hyvin viihtyneet autossa ja minä luottanut että heillä on siellä hyvä olla. Itkuhälytin meillä on vieläkin käytössä joka yö ja päiväunet tuolla 1v4kk. Meillä kun on sen mallinen talo että olkkariin ei kuule pojan makkarista kuin vasta sitten jos huutaa jo täysiä. Lisäksi päiväunien aikaan olen usein ulkona, etenkin kun taas kesä tulee ja hommaa riittää :)

Tuttipulloja meillä on ollut vaan kaksi ihan perus ainua ja meille riittäneet. Mulle imetys on ollut tärkeää. Kuopuksen kohdalla rintapumppu oli mahtava hankinta! Sai annettua sitä rintamaitoa jos olin jossakin. Pumpun kylläkin hommasin vasta vauvan ollessa 4 kk, että tarpeen mukaan tuli hankittua. Nyt kolmannen syntyessä imetys on mulle varmasti vielä merkityksellisempää. Pumpulle tulee varmaan käyttöä alusta asti. Haaveena olisi myös jos voisin luovuttaa maitoa, mutta se nyt meni ohi tämän aiheen. Imetyksen kannalta mulla tosi toimiva hankinta on ollut imetystyyny :) Nyt olen hommannut uuden, kun tuo entinen on jo kahden käytössä kulahtanut. Meillä myös ne puklurätit ovat olleet todella tarpeen. Molemmat kovia pulautteleen, kiitos mun runsaan maidontulon.

Eiköhän sitä esikoisen kanssa tule helposti hankittua kaikkea, jotkut sitten osoittautuu turhaksi. Mutta onneksi aina jollain on tarvetta jollekin, ei kun vaan kamat kiertämään :)

Liiveistä vielä: mulla on 65D, enkä edes koe että mun rinnat olis kauheen isot, mutta Funky Ladystä, josta ostan normiliivit, ei löydy mulle imetysliivejä. Onko joku löytäny jostain sellaisia? Mä opettelin ompelemaan liivit itse, mutta välillä voisin kaupan liivejäkin käyttää, jos vaan jostain löytyisi. Funky Ladyssä oli 70C pienin koko, ja se on kupiltaan ok, mutta ympärys liian löysä...

Tervehdys kuppikaveri ve22! :joyful: Changessa on kokoa 65D, mutta imetysliivejä niillä on ainakin nettikaupan mukaan vain kaarituilla, ilman ei taida olla.

Täytyypä tsekata! Kaarituilla haluaisinkin! Alkuun käytin viimeksi carriwellin joustavia kaarituettomia, mutta parin kuukauden jälkeen kun pahin oli ohi, vaihdoin kaarituellisiin. Ne on paljon ryhdikkäämmät päällä.

Hei uskaltaako ensimmäistä lastaan odottava kysyä tyhmän kysymyksen:oops:, et mitä eroa on imetysliiveissä verrattuna tavallisiin?

Ne on "luukkuliivit" :wink Eli kupin saa irti olkaimesta, jolloin kuppiosan voi laskea, ja tissin paljastaa ilman, että tarvii kaivella liiveistä yläkautta ulos.

Edit: ja mies tykkää!

Minä ostan aina liivini liikkeestä. Aina. Ammattilaisen kanssa on mukava asioida. Ostan aina ainakin kahdet liivit kerralla, ihanan kallista, mutta laadusta ja palvelusta maksan mielelläni. Saan aina juuri sopivat ja mieluisat liivit, eikä tarvi ettimällä ettiä.

Viimeksi sattui mukavasti, kun liikkeessä oli äitiysliivisatsi poistomyynnissä-huippuliivit kympillä (85 F)

Mairee ei huono valinta! Onks noi mondialit? Mä sain meidän just myytyä, ja tupliksi joudun vaihtamaan merkin emmaljungasta bugaboohon, koska se donkey duo malli on vaan niin ylivoimaisesti meille paras ominaisuuksiltaan.

Takaisin