Hankintoja

Joo tuo nenäsumute tulee tarpeeseen! Me ostettiin alkuun ihan suolavesitippoja apteekista, mutta tuo sumute oli helpompi käyttää :)
 
Myö aateltiin, et mennään sit huhtikuussa Messukeskukseen niille lapsi-messuille, kun siel on kans oma osasto vauvoille ja odottajille. Sais ehkä sit kerralla jotain käsitystä vaunuista, turvakaukaloista yms. kun ei niistä oikeen mitää ymmärrä ja niitäkin on niiiiiin paljon kaikkii erilaisii.
Onko kukaan ikinä käyny, et ois kertoo jotain kokemuksia?
 
Suosittelen lapsimessuja, mutta se on aika tukossa! Varsinkin vaunuja pääsi kivasti viinevuonna testaamaan semmoselle "radalle" eli eri olosuhteisiin :D
 
Tuollainen "hankintalista" tulee kyllä tarpeeseen, kun tuntuu ettei itsellä ole ollenkaan käsitystä mitä kaikkea oikeasti voikaan tarvita.. Ensimmäinen siis tulossa. Äitiyspakkauskin on kovin kätevä kun siinä tulee vähän kaikkea. :)
 
Me saadaan varmaan aika lailla kaikki tarvittava sukulaisten vanhoina ja hyvä niin, kun ei ois varaa ostaa. Vaunuja kattellut uutena, kun ook aika tarkka, että on pitkälle työntäjälle hyvät, ku varmaan kaikki työntämäni vaunut aina huonoja. Joko ei saa aisaa tarpeeksi ylös tai sitten kävellessä potkii vaunuja.

Myös jos just noita kietasubodyja, joissa kääntöhihat löytyy kirppikseltä, niimn niitäkin varmaan ostan, ku on helpoimpia musta pienellä. Harmi vaan kun yleensä löytää vaan niitä valkosia äitiyspakkauksen, missä on narusidonta. Mutta hyvä jos ees niitä.

Ens viikolla oma kirppispöytä siivoiltavana, niin jos samalla antais itsellensä luvan kattoa muita pöytiä sillä silmällä.

Mitään isoa ei tähän kämppään mahu eli pitäis löytää kämppä ensin.
 
Onko jollakulla kokemusta, mitkä kestositeet on tarpeeks imukykysiä jälkivuotoon? Vois toki itekin ommella
 
Muakin kiinnostais noi kestositeiden imukyky, jossain oli myytävänä ja siin sanottiin et yösiteet kävis jälkivuotoon
 
Riippuu tietty kuinka runsasta jälkivuoto on. Mulla oli kolmannen jälkeen kotiin tullessa enää yhtä lievää kuin menkkojen aikaan, jos sitäkään (välillä oli vähän runsaampaa ja sitten taas hiipui). Eli en edes niitä yösiteitä tarvinnut (paitsi yöllä). Mä tein ite omat kestositeeni, joten en osaa valmiina ostetuista juuri sanoa mielipidettä. Paitsi sen, että kannattaa olla se kosteussulku siinä siteessä, kaikissa merkeissä ei oo.
 
Käytän siis muutenkin kestoja. Mulla on yösiteitä vaan muutama, ni voisin tilata muutamia lisää. Tai tehä itse, jos tilaan vaippoja varten pul-kangasta.
 
Katsottiin eilen miehen kanssa IKEAn netti sivuilta tarvikkeita. Päätettiin et ostetaan sellainen pinnis Josta voi toisen laidan ottaa pois myöhemmin, siinä myös kaksi säilytyslaatikkoa. Hoitopöytä löytyi myös sieltä. Sitten kun kaveri kasvaa hoitopöydän pystyy muuttamaan pöydäksi lapselle. Lisäksi patja ja muutama lelu lähtee matkaan sieltä.
 
Katselette Pörtsä varmaan samaa hoitopöytä mitä minä olin katsellu :)
Minä vähän luulen että meillä käy näitten hankintojen, ainakin vaunujen ja turvakaukalon, joiden hankinnassa haluisin miehen mielipiteitä, kanssa niin että mies turhautuu kaupoilla siihen kun minä en osaa päättää mitä haluan ja päättää että otetaan ne kalliimmat :D nyt siis vaikuttaa siltä että se ei oikein osaa hahmottaa tätä aikaa ja sitä pitäis tutkia tietoja, vaikka sen kaveri valisti että kannattaa ajoissa alkaa ettei tule paniikki lopussa. Kaikki on siis vähän minun vastuulla. Yritin tänään vihjailla että yhdeltä kalustefirmalta vois kysellä kylppäriin sitä kaappihässäkkää mitä on puhuttu että mitä vois maksaa.. Totes vaan että pitäs mittailla ja kysellä mutta saa nähä tapahtuuko mitään :/
 
Tamperelaiset huomio! Olen tulossa Tampereelle ensi viikonloppuna ja olisi mukava käydä ostamassa äitiysvatteita. Suositelkaa joitain muita äitiysvaateita myyviä liikkeitä kuin H&M? Se löytyy omastakin kaupungista.
 
Illu85 joo se oli jotenkin kätevän oloinen hoitopöytä, kun on vähän tilaa tuo on hyvä ratkaisu. Kaverilta ostetaan yhdistelmävaunut ja turvakaukalo. Mukaan lähtee sieltäkin muutama ensi lelu
 
Mä sain eilen mun siskolta kolme muovikassillista vauvan leluja kun siskon muksuilla on kuulemma liikaa leluja ja piti vähentää. :D Mikäs siinä kun ilmaseks sai kauheen määrän hyväkuntoista tavaraa, mieluummin meille kuin roskiin.. ;D
Mukana oli mm. mun vanha leikkipuhelin joka toimii vieläkin vaikka on jo 23 vuotta vanha ja mun jälkeen ollut ainakin neljän (ellei useammankin) lapsen leikeissä mukana monta vuotta. Kyllä sillon ennenvanhaankin vaan kestäviä leluja tehtiin.. :wink
 
Takaisin
Top