Hankintoja

Tuli vain mieleen, että ne joiden puoliso on armeijassa (joissain keskusteluissa vilahdellut) kannattaa ottaa selvää tuosta erityisavustuksesta, mitä kela tarjoaa perheiden tueksi armeijan aikana. Veljeni perhe sai aikoinaan valtion kustantamana mm. rattaat, lapsi syntyi heinäkuussa ja hän pääsi armeijasta pois heinäkuussa. http://www.kela.fi/erityisavustus
 
joo, joskus luin että jos kesäkuun puolellacsaa niin saa noita.. mut pitää selvittää jos kerta munki laskettu aika on 3.7 niii luulis saavan ku pari pv.. ja hankinnat pitää hankkii sinä aikana
 
pitää saada sotilasavustusta.. mä saan koska ollaan naimisissa.. jos asuttas yhessä en sais vaan jos yhteinen lapsi jo valmiiks.. meillä ei vielä mutta naimisissa riittää.. onko kummiskin sun miehellä oma kämppä? ja saako se sotilasavustusta? voikohan mies hakea ja saada?? en tiedä
 
ja sit riippuu tuloista... menee aikalailla senttisentiltä nuo rahat.. jos tienaat et saa.. mutta jos saa työttömyysrahaa nii täydet saa
 
Tunteepa sitä olonsa vanhaksi, kun monella on mies armeijassa. :) Mun mies on käynyt armeijan vuonna 2003 (tai vuotta aiemmin/myöhemmin) eikä ees tunnettu silloin.

Mut hankinnoista. En hanki vielä mitään. Sit kun sukupuoli selviää, niin sit varmaan pitää toimia, mikäli onkin poika. Tyttövaatteita on isot kasat ja en pojalle mitään kukka-pinkkiä kyllä pue. Jotain limen vihreetä, valkosta, harmaata löytyy varsinkin pienissä vaatteissa, mut sit 62-> pitää kyllä varmaan hankkia ihan pojan vaatteita. Mut eiköhän tää toinenkin tyttö oo.

Ollaan saatu kaikki tavarat ja vaatteet, ostettu on yks sitteri, yks body ja nyt ostettiin juhlamekko ja turvaistuin, kun kaukalon aika alkaa päättyä.

Suosittelen mitä lämpimimmin kyselemään ja hankkimaan tavaroita käytettynä! Niitä monella nurkissa pyörii. Ja käyttöikä on todella lyhyt.
 
Asuu viel kotona :D ollaa jo täs koko syksy haettu yhteist asuntoo mut jotenki toi armeija on tehny siit erittäin hankalaa. Toivon et nyt saatais kämppä aika pikasee :)
Mies lähti suoraa lukiost armeijaa :eek:
 
Mullakin tulee tosi vanha olo :grin Mies on käyny armeijan 90-luvulla laughing7 Itsekin olin menossa muistaakseni 2003 tai 2004, mutta sit tuli kaikennäköstä niin en voinut.
 
...... itseasiassa tänään just kysyin mieheltä et "katoitko pienenä ruusun aikaa, tai blondi tuli taloon- tv ohjelmaa" ei ollu kattonnu, olihan itsekin niin pieni noiden tv.ssä pyöriessä:grin
 
Mun mies ei oo ollut intissä, kun viikon. :grin Ja -91 on täälläkin tuo ukko. Mä oon ite haaveillut meneväni inttiin, mut se sitten jäi, kun sain tietää olevani raskaana. En tiä sitte jäinkö edes mistään paitsi... :p
 
Mää pohdiskelin tässä, että mitähän kaikkee sitä pitäis hankkia eli siis lähinnä mitä ei oo esikoiselta jäänyt...Tiedän, että satsaan ainakin hyvään sitteriin ja leikkimattoon, ne oli ehkä parhaat jutut esikoisen kanssa :) Sänky aateltiin vuokrata sairaalasta, sieltä saa niitä metallisia vauvasänkyjä kotiin muutamaksi kuukaudeksi! Siinä on paras nukkua kun kaltevuutta helppo säätää. Ja helppo liikutella. Ja ostetaan tällä myös lisää aikaa, kun esikoinen tarvii vielä vanhaa pinnasänkyä :)
 
Muokattu viimeksi:
Me ei olla vielä hankittu mitään, mutta äiti kuulemma osti alennuksesta vauvalle lakanat ja pyyhkeen. Voi sitä. Ise varmaan aloitetaan hankintojen miettiminen sitten toisella kolmanneksella.

ite oon miettinyt, että hyvin voisi vaikka rattaat hankkia käytettynä, mutta se on miehelle ihan nou-nou. Täällä ei oikein ole kierrätyskulttuuria ja kirpparit onkin kai tosiaan nimensä veroisesti kirpputoreja, eli mitään hirveän hyviä juttuja tuskin löytää. Mutta noita rattaita ajattelinkin lähinnä joltain ystäväperheiltä, kun nyt on monilla vauvoja ja pieniä lapsia. Mutta mies ei halua. Kai se miettii vähän, mitä sen kaverit sanoisi, jos niiltä ostettaisiin rattaat. No, ne kyllä varmaan ajattelisikin, että meillä ei oo varaa omiin rattaisiin eikä suinkaan sitä, että se olisi ekologista ja järkevää. (yksi niistä kerran taivasteli, että joku tuttunsa aikoo kasvattaa tomaatteja parvekkeellaan, siis tomaatteja, niitähän saa kaupasta! en sit kertonut mun kotipuutarhahaaveesta siinä vaiheessa, hih.) Täällä on tämmöstä... no, katsotaan nyt, onnistuisinko taivuttelemaan miehen hankkimaan rattaat joltakin suomalaiselta tutulta täällä, jos sopivat löytyis, silloin sen kaverien ei tarvis tietää ja se ehkä uskois, että ne on ihan puhtaat kuitenkin.
 
Takaisin
Top