Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tökköttimistä, septidin on aina hyvä olla kotona, mutta ei me olla vauvan ekana vuonna kertaakaan jouduttu käyttää sitä. Pyllyyn kai talkkia tai sinkkivoidetta jos se punoittaa ja uhkaava vaippaihottuma tulossa. Meillä onneksi ei ole ollut sellaisia ongelmia. Vedellä pääsääntöisesti pestiin pylly (siksi se hoitoalusta haluttiin vesipisteen ääreen), reissussa vaipsit. Vauva pestiin enimmäkseen vedellä, jollekin sopi öljy (joka tuli Liberolaukun mukana). Karstaa varten meille toimi öljy.

Ehkä vauvan hoitoapupalsta perustetaan myöhemmin kun ajankohta lähestyy. Itsekin otan vinkkejä mielellään vastaan kun uus tulokas kohta kainalossa ja vanhat kukat eivät toimi...

Muuten... Myydäänkö noita hoitoalustanPÄÄLLISIÄ jossain erikseenkin? Eli kannattaako ostaa sellaista muovipinnoitteista hoitoalustaa (esim Ikea) ja erikseen päällisiä? Vai myydäänkö päälliset yleensä sen alustan kera?

Vai onko toi suloinen pöllöalusta muovipäällysteinen vaiko pestävä irrotettava kangas?

Ikeasta saa niitä froteepäällisiä ostaa, jotka sopivat ainakin siihen Ikean muovialustaan. Meillä oli niitä 4kpl, ja joskus joutui käyttää ihan tavallista käsipyyhettä, kun ne kaikki 4 oli pyykissä.

Tuo on ihan muovipäällysteinen, suunnittelin että suojaan sen sitten pyyhkeellä tai vastaavalla vaipan vaihdon yhteydessä :) Toi on ostettu turusta, Vauvatalo johannasta :)

Googlettelin tuota Vauvatalo Johannaa ja ei oo näköjään mitään kamalan hintaisia nuo kumminkaan (kun jossai oli 40-50€ :0)
Hmm... Noi pöllöt on tosi söpöjä mutta mietin että kun aatellu aika neutraaliväreillä sisustaa vauvan huoneen, jonne hoitopöytäkin tulee, niin täytyy tuumailla että riittäiskö ihan valkoinen vai jaksanko mennä tuonne Vauvahuoneelle shoppailemaan! (Netissä ei ollu kuvia kaikista väreistä)

Mä taas rakastuin tohon värikkyyteen, oli siellä ainakin sinisiä ja punaisia pöllöjä, mutta halusin ittelleni tommosen joka sopii pojalle ja tytölle jos tulevaisuudessa tyttökin tänne siunaantuisi. :D
Mulla on lapsen huoneesta muutenkin tulossa oikea "värioksennus".. :D rakastan kaikkia lasten värikkäitä tavaroita, muuten asunto onkin sisustettu valkoinen/musta/ruskea sävyillä ;)

Joo itkuhälytin tosiaan jos nukuttaa ulkona. Meillä ei esikoisen kans ollut siihen mahdollisuutta vaan on nukkunu pienestä asti sisällä päikkärit. Ostettiin kyllä silti Cobran radiopuhelimet joissa on itkuhälytintoiminto, kyläilyjä varten. Esim. vanhemmillani käydessä nukutaan eri huoneistossa kuin vanhempieni asunto niin siellä käydessä voi päikkäri- ja osan iltauniajasta viettää muiden seurassa kun napero nukkuu omassa rauhassa ja siellä itkuhälyttimet on olleet kyllä todella tarpeelliset.

Meillä myös Cobran radiopuhelimet itkaritoiminnolla. :)

Samantapaisia kattelin muistaakseni Lindexillä.... Mutten nähny tommosia valkoisia :) ihanat nuo napit!

Olin tossa laittamassa jonkinlaista tilausta vauvatavarakauppaan, mutta tulin sitten tarkastaneeksi missä kys. putiikki sijaitsee. Levis naamalle suhteellisen leveä virne ku tajusin että paikka on naapurikaupungissa, mutta tässä joulun alla perustavat popupmyymälän tohon viiden kilsan päähän... :grin Eipä tartte tilailla ja odotella postista ikuisuuksia.

Toisesta paikasta tosin tulin tänään tilanneeksi "tähtää ylemmäs isi"-ruokalapun... Oli niin suloinen!

Ikeasta kävin ostaa hoitotason viereen MALM-lipaston, kun oli sopivasti tarjouksessa. Siihen saa sitten vauvan vaatteet käden ulottuville! :)

Siskolta ostin turvakaukalon telakalla ja rattailla, pesutason ja ammeen, sitterin ja yhdistelmävaunut sekä kasan harsoja ja vaatteita TOSI edukkaaseen hintaan! Olipa kätevää!! :)

Minttu sullahan on sitten melkein kaikki oleellisimmat hankinnat kasassa! Ihanaa :)
Mutta mikähän on pesutaso? :0

Meillä olis hankittuna vaunut, kaukalo, autoon se juttu mihin kaukalo kiinnitetään, rattaat, kaukalopussi, imetystyyny x2 (autoon toinen), rattaisiin lämpöpussi, pinnasänky, pinnasängyn reunapehmusteet, puuhamatto, vannaan vauvan tuki, syöttötuoli on tilattuna.

Vaatteita on vähä.. Viä en oo kauheesti ostanu vaatteita.

En ole hankkinut kuin yhden ainoan bodyn ja sekin puolivahingossa.. Kaikki muut tarvikkeet odottaa kaupassa ja sukulaisilla. Enkä koe että kiire olisi, katsotaan joulun jälkeen. :)

Kuivausrumpu meiltä onneksi löytyy. Mielen kuivausrumpu ja pesukone. Halusin sen heti kun oli mahdollista ja sillä tuleekin pääasiassa kuivattua kaikki vaatteet talvella. Kesäisin saatan innostua ripustamaan jotain ulos. Itse en ainakaan ole huomannut mitään kulumista vaatteissa, mutta eihän kuivausrumpua olekaan tarkoitettu ihan hienoimmille juhlavaatteille.

No niin, nyt alkais olemaan jotain jo hankittuna eli veronpalautuksia tuhlattu. :grin

Hain ne suunnittelemani Brion Smile -rattaat ja ne olivat kuin pakasta veetty vaikka käytetyt olikin! Ohjekirjasta lähtien kaikko tallessa. Myyjä oli tykännyt kovasti (myy pois, koska toinen tulossa tammikuussa) ja olen kyllä iteki ERITTÄIN tyytyväinen niihin, mitä tuossa nyt testailin niitä. :happy: Turvaistuin (rattaisiin sopiva siis) ja telakka autoon löytyy myös, enää vaunukoppa, jonka haen viikonloppuna ja vaunukokonaisuus olis valmis.

Tänään tarttu mukaan kaupasta myös pari bodya, housut, ohkanen pipo, sukkia, kevyt peite ja bambuharsoliinoja. Meinas kyllä pientä ahistusta iskeä kun olin kaverin, jolla toisen muksun la maaliskuussa, kanssa shoppaamassa ja hän sitten listasi mitä kaikkea vaatetta olisi pienelle hyvä olla. Aivan liikaa muistettavaa ja huomioonotettavaa.. :arghh: Mutta ehkä ne tässä pikku hiljaa kerääntyy..

Mä itse tykkäsin siitä myös, että kun vauva oli syntynyt, niin pystyi sitten vielä ostaa sille vaatteita (kun kuitenkin teki mieli ja kaupoissa näki ihania sesonkivaatteita), eli ihan täydellinen setti ennen syntymää ei ehkä kannata hankkia - tai sitten on aika paljon vaatteita joita ei välttämättä käytä. Käytössä sitä huomaa sitten mikä vaate toimii ja sitten myös onko puklaileva muksu ja niitä vaatteita tarvitsee vielä enemmän kuin mitä kuvitteli ja oli etukäteen ostanut :eek:. Meillä oli jotkut tosi kivat söpöt ranskalaiset potkupuvut (saatu lahjaksi) jotka avautuivat keskeltä selkää -:confused: ei tullut käytettyä kertaakaan, olivat ihan varavaravara vaatteina.

Takaisin