Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä ostin kaupunkirattaat ja pari bodyä :) viellä täytyy odottaa 14.12 asti että saa tietää kumpi tulee :) lisäisin tohon hankintalistaan itkuhälyttimen

Kyllä mekin varmasti pärjätään/pärjättäisiin ilman kuivausrumpua kahdenkin lapsen kanssa, ajattelin että se olisi vain kiva lisä etenkin reissusta kotiutumisien jälkeen ja vauva-aikana kun on paljon pyykkiä. En tiedä rummuttaisinko koko ajan pyykkejä normaaliarjessa vaikka rumpu oiskin mutta tosiaan ne "ruuhkahuiput" ois kiva hoitaa rummulla.

Kysymys ei varmaankaan ole siitä, pärjäisikö ilman rumpua. Tai pärjäisikö ilman mitä vaan hankintaa, mitä täällä on suositeltu. Aina voi vedota siihen että on sitä ennenki pyykätty käsin kymmenen lapsen kanssa pellon laidalla jne. Se on ihan jokaisesta itsestä kiinni, kuinka paljon haluaa arkeaan helpottaa ja mitkä asiat kokee työlääksi. Itse en ikimaailmassa jaksaisi silittää vauvan vaatteita, tai mitään muutakaan vaatetta. Mulle se ei ole rentouttavaa, päinvastoin. Toiset kokee esim ruuanlaiton työlääksi, toisille se on harrastus ja rentoutumistapa. Itkuhälytin tosiaan unohtui mainita, itse koen sen välttämättömäksi jos meinaa vauvaa ulkona vaunuissa nukuttaa. Joillekin sekään varmaan ei ole ehdoton, jos pitää ikkunan auki tms.

Minä en koske silitysrautaan kuin pakon edessä, mitä nyt joskus saatan leikkiä hyvää vaimoa ja silittää miehelle kauluspaitoja. :D Kuivausrumpua ei ole meilläkään eikä todennäköisesti näillä näkymin ole tulossakaan (taloudessa siis tulokkaan jälkeen neljä henkeä). Haluaisin kyllä, mutta meillä on niin hullun mallinen kodinhoitohuone ettei sinne muista mahduteta millään.

Ja itkuhälytin on ehdoton. Sillä pystyy kuitenkin ostamaan itselleen hetken vapautta, kun ei tartte koko ajan juosta kyttäämässä, miten beibellä menee. Kehotan kyllä lämpimästi käyttämään itkareiden valintaan tovin jos kaksikin. Mä en olis selvinnyt esikosen kanssa ilman niitä!

Itkuhälytin, check! Kuitenkin ajatuksena nukuttaa ulkona. Minkälaista hälytintä suosittelette? :)

Itkareita löytyy vaikka minkälaisia - ja mielipiteitä on monta...Meidän mies oli ainakin tästä hankinnasta kiinnostunut (vaatteista ei niinkään).

Ominaisuuksista ehkä se kantavuus on aika tärkeä - meillä se taitaa olla 300m, on kätevä mökillä.

Joo itkuhälytin tosiaan jos nukuttaa ulkona. Meillä ei esikoisen kans ollut siihen mahdollisuutta vaan on nukkunu pienestä asti sisällä päikkärit. Ostettiin kyllä silti Cobran radiopuhelimet joissa on itkuhälytintoiminto, kyläilyjä varten. Esim. vanhemmillani käydessä nukutaan eri huoneistossa kuin vanhempieni asunto niin siellä käydessä voi päikkäri- ja osan iltauniajasta viettää muiden seurassa kun napero nukkuu omassa rauhassa ja siellä itkuhälyttimet on olleet kyllä todella tarpeelliset.

Muuten, on turha ostaa vauvalle erilaisia tököttimiä etukäteen kuten sinkkivoidetta, talkkia, shampoota, hoitoöljyä yms. Osa niistä saa näytepakkauksina - eikä juuri sinun vauva tarvi saada vaippaihottumaa yms. Ihan perusrasva voi olla hyvä ( aqualan L, apobase, ceralan yms - ei saa alustavasti olla liian rasvainen oli ihotautilääkärin ohje, vasta jos oireet sellaiset niin sitten eri asia).

Joku ostí jonkun vauvapeiton? Jos söpö, laita kuva /linkki tänne :)

Mies haikailee itkuhälytintä, kuningaskuluttajassa oli joku vertailu mut niistä ei meille löytynyt sopivaa. Kun ei tarvita kameraa eikä todellakaan lähdetä minnekään 300 metrin päähän vauvasta samaan aikaan.

En tiedä onko se ihan tarpeellinen mutta antaa miehen touhottaa :)

Me ostettiin juuri kuivaava pyykinpesukone, kun vanha meni rikki. Lähinnä ajattelin kuivaustoimintoa käyttää lakana- ja pyyhepyykille. Tai kattoo nyt kuinka sitä laiskistuu, viehän se paljon aikaa, kun ei voi heti laittaa toista erää pesuun. Tosin pesen muutenkin yleensä vain yhden koneellisen päivässä rajallisen kuivumistilan takia.

Hmmm, noista kuivaavista pesukoneista en oo tiennykään. Lakanapyykki tuo aina talvisin haastetta ihan kahellaankin asuessa (kesäisin voi pihalla kuivattaa), joten etenkin siinä mielessä tuommonen olis hyvä ratkasu. Oiskohan meänki aika ostaa uus pesukone...? :grin

Kuivumaan ripustelu NIIN ärsyttävää... Nytkin tuolla koneessa oottelis puhdas pyykki...
Niin mitäs "Tököttejä" vauvaan kuuluis laittaa?? :D Napaan alkuun joku Septidine putsaukseen ehkä?? Kuuluuko peppuun rutiinisti töpötellä jotain? Niinku talkki tai voide? Ja pestäänkö peppu ja koko vauva ihan vaan vedellä? Vai esim jollain voiteella tai öljyllä?
Vois perustaa vauvan hoidostaki jonku palstan :D

Oliko aiemmin tällaista Black fridaytä? Hirveää, alennukset houkuttelivat taas kaupoille. Ostin tyttöuutisesta hurmaantuneena tytölle sopivia harsoja ja bodyjä.

Minä ostin sen vauvan peiton, kaksikin. Toinen on ihan oikea Familonin peitto pussilakanaa varten ja toinen sellaista teddyä toiselta puolelta ja ihana puuvillainen siilikuosi toisella puolella. Voi siinä sitten vaikka sohvalla köllötellä.

Muokattu viimeksi:
Meillä on ihan karvalakkimalli itkuhälytin. Se on tuttavilta saatu ja kymmenen vuotta vanha. En ole kaivannut siihen mitään spesiaaliominaisuutta. Pääasia että ääni kuuluu, jos tyyppi herää. Kantaa myös mökillä tarvittavan matkan, en tiedä edes mikä sen kantomatka on virallisesti. Mökillä oli kyllä ihanaa kesällä, kun pystyi viedä esikoisen pikkumökkiin yöunille ja jatkaa iltaa aikuisten kesken toisaalla. Sai vähän kuin vahingossa "omaa aikaa" irti vauvasta.

Sain yllättäen rahaa jo tänään eikä tarvinnut odotella neljää päivää, niin nyt mua syyhyttää lähteä Black Fridayta tarkastamaan ja katselemaan josko jotain pientä pojalle ostais... Vielä kerkeis!

Minkäs hintasia tommoset kuivaavat pyykkikoneet on? Me ostettiin just keväällä uus ku vanhuus vei entisen koneen, se tosin nyt olikin jo yli kymmenvuotias. Maksettiin tostakin semmoset 700 euroa ja kuivaustoimintoa ei oo, oisko semmonen kuivaava sitte paljonki päälle 1000? Ei lähetä kyl ostaan ku ihan uus on, mutta oon utelias :D

Me tilattiin Markantalosta Samsungin pyykkikone ja se maksoi vajaa 600e. Siellä on usein -20% kodinkoneet tarjouksessa ja tuonki ovh. näyttäis olevan 739e. Toki niitäkin on paljon kalliimpia, mutta me ei haluttu niin paljoa tuohon satsata ja kyllä se hyvin on asiansa ajanut.

Black Friday taitaa nyt oikein kunnolla tosiaan iskeä Suomeenkin, katoin että Gigantin parkkis oli aivan täynnä ja lehdessäki oli vaikka kuinka paljon mainoksia.

Selailin itsekin huvikseni Gigantin sivuja ja tämmöinen osui silmään:
http://www.gigantti.fi/product/kodi.../candy-kuivaava-pyykinpesukone-gvw45-385twc-s

Tuo olisi just passeli meille! :happy: Ja mitä itellä kokemusta merkistä, niin hinta-laatu-suhde ollu kohillaan.

Tuo olis tänään ollu tarjouksessa, mutta jos oikein aavistelen ja kun kattoo minkä verran noita on varastossa (yli 100kpl) niin ennustelisin että viimeistään joulun jälkeen on samoissa hinnoissa taas.. :wink

Takaisin