Hankintoja vauvoille

Ostin eilen vihreenvalkosta kangasta tarkotuksena ommella tosta vaippapussi. Sai muutamalla eurolla ja kun vähän huruuttelee ompelukoneella ja laittaa narua kiristämään suulle ni eiköhän se oo ihan näpsä :) Aattelin että vauvan väreinä vois olla vihreä ja ruskea (okei ne on muutenkin mun lempivärit...) kun toi sininen mikä poikavauvoille yleensä mielletään, ei ehkä ihan nappaa. Onhan mulla muutama sininen vaate tuolla, mutta ei se vaatteissa niin tarkkaa. Ei toi kangaskaan ihan semmonen ollut ku ajattelin, oisin halunnut tähtiä mutta tossa on raitoja, kelpaahan kyllä toikin. Oli vaan alelaarissa ni nappasin mukaan.

Tässä arvon nyt että tilaisko nettikaupasta vauvalle 6 toooosi söpöä harsoa vaiko 8 ihan kivaa muttei niin söpöä harsoa... Maksaisivat saman verran. Iso ongelma :grin
 
Veronpalautuksia jo vähän tuhlattu, Stokken sänkyyn lakanoita ja kosteussuoja ja ihana tuttinauha :)
 
Oih! Onks teillä Pähkinä80 Stokke Sleepi? Mä himoitsin sitä ja mies olis ollut valmis ostamaankin, mut tulin sitten järkiini ja ostettiin siistikuntoinen käytetty ihan peruspinnis.
 
On, huusin huuto.netistä 150€. Halvalla saatiin ja takuutakin vielä jäljellä. On kyllä soma, pitää päivittäin käydä sitä kurkkimassa. Uusi reunapehmuste pitää vaan vielä teettää, en tykkää mukana tulleesta kirjavasta.
 
No tosi halvalla kyllä saitte! Eihän sitä tiedä jos mäkin vielä hormonihuuruissa viillinnyn ja ostetaan kuitenkin se :D
 
Hmmm, noista kuivaavista pesukoneista en oo tiennykään. Lakanapyykki tuo aina talvisin haastetta ihan kahellaankin asuessa (kesäisin voi pihalla kuivattaa), joten etenkin siinä mielessä tuommonen olis hyvä ratkasu. Oiskohan meänki aika ostaa uus pesukone...? :grin

Tänään Gigantissa kaikki kodinkoneet -20%, joten "tarttu" mukaan kuivaava pesukone.. :angelic: Kiitos vaan vinkistä kuka asian otti esille! :happy:
 
Osaakos joku kokeneempi kertoa hoitolustoista, että onko koolla väliä? Esim Pikku-Piia on vaan 50x65cm kun tas Ikealla 53x80??
Eli kuinka iso sen vauvan "pää-perä-mitta" on isoimmillaan vaippaiässä? :confused:
Tki jos vauva venyy pikkupiiasta yli niin eipä tuo ikean ole kuin 10€ hankinta. Tuo ikean versio vaan näyttää niin kovin muoviselta kun on ilmeisesti puhallettava? Tosin muovisuus toki puhdistaess kätevää

Ja onko tuo vaahtomuovi täyte huono vaikka oiskin kosteutta hylkivä päällinen? Pissaako lapsi tuon läpi?
 
Järkeilin tän näin: jos vuoden ikänen on n. 80 cm pitkä, niin molemmat noista varmasti riittää kun lapsi on selällään alustalla. Sithän ne jo kävelee ja käyttää housuvaippoja :wink

Me hankittiin vaahtomuovitäytteinen ja vauva ei sitä kyllä pysty märäksi pissaamaan! Ja kai siinä joku pyyhe voi olla alla mukavuuden vuoksi.
 
Meillä kotona Ikean alusta. Sen päällä käytetään niitä yhteensopivia Ikean froteealustoja. Pehmeä ja mukava ja helppo putsata. Mummolassa taas vaahtomuovitäytteinen jonka päällä froteepyyhe tms. Toiminut yhtä hyvin.

Molemmat ovat olleet sen n.80cm pitkiä ja minä olen tykännyt pitkästä kun muksu jossain vaiheessa potkii ja sätkii jaloilla niin on kauan aikaa pehmustetta jalkojen alla. Ja kuten Pähkinä sanoi, 1-v ei paljon hoitoalustaa tarvitse...vaikka me käytettiin öisin ns normivaippaa ja päivisin housuvaippaa.
 
On tuolla ihan oma ketjunsa vauvavakuutuksista :) Se on vaan hautautunut tuonne kauemmas. Me eiluultavasto oteta, vaikka on se välillä käyny mielessä yhä...
 
Lapsi on siinä babybjörnissa ergonomisessa asennossa. Lisäksi suurin osa lapsista rakastaa sitä kun ne oppii heiluttamaan sitä itse. Se menee littanaan ja on siten helppo ottaa mukaan vaikka reissuillekin ja säilyttää kun sitå ei tarvita.
 
Meillä ei ees ollu mitään lelukaarta siinä, mutta nyt kakkoselle oon aatellu jos vaikka käytettynä löytäis.
 
Mua on vähä alkanu ahistaa, ku mä en ole hankkinu tälle vauvalle yhtään mitään :oops: En edes joululahjaa ostanu.. huonoäiti... Toisaalta kaikki on jo, mutta en ole edes mitään tehny valmiiks vielä, ettiny vaatteita varastosta tai järjestäny kaappia tms. Aattelin et josko nyt edes pari tuttia ostaisin, ja pulloon suukappaleet ja kohta voin jo ostaa vara nanni purkin kaappiin, mut mitäkähän sitä vielä keksis...? Onhan tässä vielä aikaa, mut loppupeleissä 3kk menee toooosi nopeesti...
 
En mäkään ole hankkinu vielä mitään. Täytyis tehdä esikoisen tavaroihin ja vaatteisiin inventaario, että mitä tarttee hankkia ja mistä voi luopua. En uskalla luopua poikavaatteista ja hankkia tyttövaatetta ennen syntymää, kun mitä jos vauva onkin poika eikä tyttö, vaikka ultrassa tyttöä povailtiin. Onneks suurin osa esikoisen vaatteista on ihan sukupuolineutraaleja.
 
Ei sen sitterin ole pakko oli babybjörn :) meillä oli esikoisella mamas&papasin ihan sellainen perusmalli ja ihan mukavasti se vauva sitäkin keinutti.. Sehän on noissa sittereissä vähän se juttu. Asentokin on lähes makaava joka on ergonominen. Tosin missään mallissa istuttaminen tuntikausia ei oo hyväksi.
 
Onko noissa kosteussuojissa eroja? Mistä tietää, että mikä on hyvä!
On eripaksuisia kosteussuojia. Ne ohuet ova siten kivoja, etteivät hiestä niiiiin paljon - ja helpompi pakata pieneen tilaan. Ne paksummat taas ovat kestävämpiä ja niitä voi ainakin oman kokemuksen perusteella pestä uuuuuuuuseeeeita kertoja (en ole vielä pessyt niin monta kertaa niitä ohuita, mutta vielä ne ovat jees). Ne paksummat taas viikkaantuvat vähän huonommin, vaikka siis ihan hyvin ne saa taiteltua.
 
Meidän isot hankinnat: sisarusrattaat, kaukalo ja telakka saapuvat torstaiaamuna kotiinkuljetuksella. :) En malta odottaa. Valittiin tosiaan pitkän harkinnan jälkeen ne Baby Joggerin City select sisarusrattaat ja siihen kiinnitettävä kaukalo sitten alkuajoiksi. (Maxi-cosi pebble) Toisina vaunuina jatkavat Hartanin topline X:t sitten pehmeän vaunukopan kanssa (jotka ostettiin esikoiselle). Vanhoihin vaunuihin vielä mahdollisesti sitten se seisomalauta, jos nähdään tarpeelliseksi. Rattaat vaan on meillä vielä ihan pakolliset. Esikoinen on niin liikkuvaista sorttia että pelkkä seisomalauta ei ole meille turvallinen vaihtoehto varsinkaan tuolla kaupungilla käytettäväksi. :) Mä en malta odottaa että pääsen hypistelemään uusia rattaita. Olen jo tilannut teetetyt rattaiden pehmusteet molempiin istuimiin. :) Tytölle ja pojalle molemmille omansa :love017 Mä kuulun siihen porukkaan jotka tosiaan nauttii tästä vauvavarustelusta ja hankintojen tekemisestä. Ihan superhauskaa. :love017:happy119:happy119:happy112
 
Takaisin
Top