Hankintoja vauvoille

Onhan tää ihanaakin, mutta mulla on vaikeuksia päättämättömyyden kanssa ja toisaalta välillä tulee olo, ettei sais tuhlailla enää mihinkään :oops: Kun kamalasti kaikkea hankittavaa ja osataan noilla vauvatarvikkeilla van rahastaa aika tehokkaasti!
 
Mäkin nauttisin vaiks kuin ja paljon jos vaan olis nyt varaa ostella kaikenlaista mutta kyllä tässä nyt kerkii ja onneks on läheisillä tavaroita joita saadaan :D
 
Juu ihan totta kyllä että osataan rahastaa. Mä vähän nyt yritin iskee näihin välipäivä aleihin ja sainkin hyvät tarjoukset. Useampi satanen tippui loppusummasta mutta kyllähän näihin rahaa silti vaan uppoo.. Toisaalta osasta saa takaisin vähän sitten kun myy eteenpäin. Vaatteita olen ostanut paljon käytettynä myös. Varsinkaan ensimmäiset koot ennen 80/86 senttisiä menee niin lyhyen ajan että hyvälaatuista tarjontaa on paljon live- ja nettikirpuilla. Mun logiikka on ostaa kirpuilta yleensä merkkivaatteita osittain myös siksi että monet saa samalla hinnalla (kun käytettynä ostat) vielä eteenkin päin. Toisaalta kun ostaa uutta niin merkkivaatteet menee eteenpäin helposti ja saa hyvän rahan taas itselleen takaisin. Tääkin on mulla vähän kuin harrastus kokoajan tulee ostettua ja myytyä esikoisenkin vaatekappaleita. Kaikkien vaatteiden ei tietty tarvi mitään merkkiä olla. Pääasia että miellyttää omaa silmää ja on hyvän tuntuisia ja laatuisia. (eli en ole sinänsä mikään merkeillä brassailija vaikka meillä niitä paljon onkin. Käytäntö vaan on opettanut että turha ostaa huonoa laatua halvemmalla kun ne menee huonoksi parissa pesussa tai niillä ei ole kestävyyttä kiertoon laitettavaksi asti. Ja kun loppujen lopuksi hintakin on samaa luokkaa kun lasket sen jälleenmyyntiarvon mukaan :) ) huomaan heti kirjoittelevani puolustelevaan sävyyn kun tiedän että nämä lasten merkkivaateasiat kirvoittaa joidenkin ihmisten mieliä.. :) mutta näin siis mun logiikalla :)
 
Mulla taas on tyylinä tää perus pönde "mahdollisimman paljon mahdollisimman halvalla, muusta viis" :grin Itsehän myös kuljen siis pihalla ja kylällä samoissa pieruverkkareissa :oops: Mut mä tykkään kans harrastella kirpputoreja. Joskus siellä tulee eteen ihan uskomattomia löytöjä! Ja vauvan vaatteet kun tosiaan harvoin menee mikskään, niin kierrätys on hyvä ja sit taas noi vanhemmat pojat rytää niin paljon ojissa ja pusikoissa, niin mitään hienoo ja kallista ei kannata ostaa kotikäyttöön..

Eilen tein ensimmäiset hankinnat Alma-Iivarille. Ostin paketin kuviollisia harsoja (joitahan ei siis muka jo ennestään ole), pari pakettia tutteja, pöllö -tuttiketjun ja tuttipullon suukappaleita. Mä oon kaikki tutit ja tuttipullon suukappaleet heittäny aina yhen lapsen jälkeen rodeen. Niitä en oo kierrättäny, ku jostain muistan et olis ohje et silikoniset tutit pitäis vaihtaa 3kk:n välein....? Varmaks en mee vannomaan, mut sellai mielikuva mul on jääny. Onko kellää tarkempaa tietoo, oliko jotenkin näin?
 
Eilen tein ensimmäiset hankinnat Alma-Iivarille. Ostin paketin kuviollisia harsoja (joitahan ei siis muka jo ennestään ole), pari pakettia tutteja, pöllö -tuttiketjun ja tuttipullon suukappaleita. Mä oon kaikki tutit ja tuttipullon suukappaleet heittäny aina yhen lapsen jälkeen rodeen. Niitä en oo kierrättäny, ku jostain muistan et olis ohje et silikoniset tutit pitäis vaihtaa 3kk:n välein....? Varmaks en mee vannomaan, mut sellai mielikuva mul on jääny. Onko kellää tarkempaa tietoo, oliko jotenkin näin?

Periaattessa tuo 3kk sääntö tulee valmistajilta...jos tutti on vähemmällä käytöllä tai on ehjä, hyvän tuntuinen tms, kyllä sitä tuttia voi käyttää pidempääkin. Muovi kun ei hajoa ihan helpolla. Sit kun muksulla on hampaita -useampia, tilanne voi olla eri, (eli kuluu nopeammin ja silloin se 3kk vaihtoväli voi olla tarpeen). Luonnonkumi hajoaa vähän helpommin, mutta kyllä mekin käytettiin niitä pidempään kuin 3kk, kun olivat hyvän kuntoisia (meillä ei muksu ollut mikään tuttisniidari, vaan nukkuessa kaipasi tuttia).
 
huomaan heti kirjoittelevani puolustelevaan sävyyn kun tiedän että nämä lasten merkkivaateasiat kirvoittaa joidenkin ihmisten mieliä.. :) mutta näin siis mun logiikalla :)

Ihan vaan ylpeästi ostat mitä sinun mielestä on ok. Ihan pienten vauvojen vaatteiden laadussa myös H&M vaatteet ovat oman kokemuksen mukaan olleet kestäviä - eli värit pysyvät, ovat mukavan tuntuisia, ei veny pesussa tai muuten vaan muutu muodottomaksi. tosin niissä onkin vähän suurempi laatukriteeri Suomessa. Sit suuremmissa koossaa se laatu heikkenee - raakapuuvillan hinta on noussut ja kun halutaan myydä halvalla hinnalla, heikennetään laatua...

Ulkokerrosvaatteissa merkki ei enää takaa laatua, valitettavasti (ainakin kun on lukenut niitä vaatevertailuja lasten vaatteisa). Mutta se mitä materiaalia on käytetty, niin sillä on väliä.
 
Kiitos Winks! On mullakin pääosin varmaan ollu yli 3kk käytössä samat tuttiosat. Jotki on menny kyllä käytössä semmosiks tahmasiks ja vähän ällöttäviks, ni olen saattanu heittää aikasemminki jo pois.
 
Juu winks näinhän mä teen. H&m:llä laatu vaihtelee tosi paljon oon huomannut. Jotkut on tosi hyviä mutta toisinaan sitten taas ei. KappAhl ja Lindex myös ok. Mun suosikkeja kuitenkin on mm. Molo, Popupshop, Villervalla, Småfolk, Nosh, Metsola ja Popin perusraidat. Mutta täytyy sanoa että merkki ei aina takaa laatua ja kaikista merkeistä tulee vastaan sutta. Viimeisimpänä pettynyksenä mini rodini joka pirulainen haalistui eka pesussa!
 
Huhtivauva16, varmasti puolensa noissa merkkivaatteissa! Saattaisin mäkin niihin ihastua jos niitä alkais tutkailla.:rolleyes:
Onhan aikuistenki merkkivaatteissa sellaisia puolia että usein saumat esim tehty hyvin, ei nyppyynny tai pesulappua ei ole niskaa kutittamassa jne... Ja se jälleenmyyntiarvo myös (sillä perustelin tänään Mandukan oston!) Tietty osassa maksaa vaan se merkki (esim jos ostais muovisen merkkilaukun joka maksaa ties mitä... niin ei ois järkeä kyllä mielestäni,) että pitää sitten olla hyvät materiaalit jne.
Mutta tosiaan huvitti kun esim noi sun luettelemat merkit mulle ihan tuntemattomia!!!:grin Tuon Mini rodinin sentään joskus kuullut.
Itse tosin en yhtään tykkää esim myydä kirpparilla vaatteita, tai jos netissäki myös ja pitäis postitella jotain paljoa... niin ehkä parempi etten tutustu liikaa merkkivaatteisiin! Liikaa myytävää. Tosin ehkä normi vaatteiden myynti vielä ärsyttävämpää jos sitä yrittää eikä vaan anna pois... merkituotteet menee varmaan nopeammin käsistä. (mutta hyvä nyt tietää muutama nimi, jos kirpparilla vaikka törmää)
 
Mulle popupshop on uus merkki. Mutta Mololla on aivan ihania, värikkätä vaatteita - ja tyyriitä. Huoh! Mä olen kuullut muiltakin epäonnistumisia minrodinista. Jos kirpparilla ne ovat hyvän tuntuisia niin silloin ehkä ne kestävät meidänkin käytössä :)
 
Täällä alkaa olla jo lähes kaikki hommattuna vauvaa varten. Rintapumppu, itkuhälytin ja amme taitaa vielä puuttua. Ensimmäiselle on ollut hieman haastavaa miettiä mitä kaikkea tarvii etenkin vaatteiden osalta. Mutta eiköhän se konkretian kautta lähde luistamaan. Sitten, unipesä ja matkarattaat olis vielä postin kuljetettavana. Mukava odotella äitiysloman alkua joka koittaa 24.2.
 
Meillä on Rätt Startin alusta (eri kuosilla) ja oon ollu tyytyväinen. Tukeva, muttei silti kova. Ja päällys irroitettava ja pinnoitettu. Eiköhän ne oo kaikki saman merkin aika samanlaisia.
 
Onkohan tämmönen hoitoalusta mistään kotosin: https://m.verkkokauppa.com/fi/product/271/fgskd/R-tt-Start-Babysaur-hoitoalusta-grey

Tuo kuosi on vaan niiiiin ihana. :happy:

Mun mielestä näyttää tukevalle ja kuulostaa hyvältä että irrotettava päällinen ja kumminki tuollainen pinnoitettu ja sanovat ainakin että myös helposti pyyhittävä.

Itsekin meinasin tilata tuolta, mutten kumminkaan päässyt lopulliseen päätökseen edes väristä... Eniten katselin sitä harmaata norsukuvioista, mutta pinkkikin oli söpö..
 
Onko kellään kokemuksia pinnasängyn päälle laitettavasta hoitopöydästä..? Siis sellanen tukeva alusta,joka laitetaan vaa "toimenpiteen" ajaks.
 
Tää on varmaan tosi tyhmä kysymys, mutta kun en tiiä ja mietityttää niin kysyn silti. :grin

Vaunuverhot. Mitä varten ne on? Helpottaa nukahtamista kun on hämärämpää ja suojaa auringolta vai? :bored:
 
Takaisin
Top