Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kellään muuten kokemusta ihan tavallisen laatikoston käyttämistä vaihtopöytänä? Ajattelin että jos ostais vaan semmoisen hyvän korkusen laatikoston Ikeasta, ja siihen laittais sen vaihtoalustan vaikka tarranauhalla kiinni..?

Onko kellään muuten kokemusta ihan tavallisen laatikoston käyttämistä vaihtopöytänä? Ajattelin että jos ostais vaan semmoisen hyvän korkusen laatikoston Ikeasta, ja siihen laittais sen vaihtoalustan vaikka tarranauhalla kiinni..?

Me aateltiin ostaa vaan pelkkä laatikosto ja sit tarpeen vaatiessa käyttä sitä hoitopöytänä.. Niin vähän loppujenlopuks varmaa hoitopöytää käyttäis ja meillä niin vähä tilaa ni toi sopii meille paremmin.. Mietittiin myös pinnasängyn päälle laitettavaa vaipanvaihtotasoa.

Rumpnisse, meillä ei ollu laatikostoa mutta meillä hoitoalusta oli pyykinpesukoneen päällä ja hyvin toimi! Ei se ees ollu millään siinä kiinni, oli sellasta vahakankaanoloista se päällinen niin ei luistanut.

Meillä tulossa samanlainen "hoitopöytä" eli edestä täytettävän pyykinpesukoneen päälle laitetaan vain erillinen hoitoalusta. Siskolla oli päältä täytettävän koneen päällä sellainen kovapohjaisempi hoitoalusta. Molemmissa talouksissa tähän ratkaisuun päädytty kun tilaa ei ole hirveästi ylimääräisiin pöytiin ja pesupisteen lähelle tahdottiin hoitopiste.

Me ollaan tykätty siitä, että voi vaihtaa vaipan kylppärissä (ts missä vesipiste on lähellä). Mutta tiedän moni, jotka ovat tykänneet vaihtaa aluksi pinnasängyn läheisyydessä ja myöhemmin missä nyt sitten sattuu olemaan. Meillä on sellainen ilmatäytteinen alusta (ikeasta) ja sen päälle laitetaan sitten froteesuoja (ikeasta). Ollaan pärjätty neljällä froteesuojalla - ja joskus joku pyyhe kun kaikki froteesuojat ovat olleet peussa.

Ei ne muksut paljon tilaa tarvitse missä vaihtaa vaipan, mutta ah - onhan se kiva jos tarvikeet löytyvät läheltä. Me hankittiin sellainen teline, minkä voi liimata kaakelipintaan alustan yläpuolelle. Siellä oli muutama vaippa, muutama pikkupyyhe pyyhkimiseen ja hauska lelu. Ja miehen neronleimauksesta sellainen pieni punainen led-valo, jota käytimme öisin -> vauva ei aina herännyt kokonaan kun piti vaihtaa vaippa öisin.

Meille ei pesupisteiden luo mahdu hoitopöytää saati pyykkikonetta. Molemmat wc:t pieniä. Pyykkikone kylpyhuoneessa, jossa tilaa, muttei suihkun alla ole kovin kätevää vauvan peppua pestä. Meille siis varmaan hankitaan ihan hoitopöytä vauvan huoneeseen. Oon kattellu sellaista nättiä, joka kävis lipastona myöhemmin. Toisaalta mietityttää, onko tyhmää käyttää sellaiseen rahaa... Mutta ehkä se on ergonomisempaa kuin lattialla vaihto ja siistimpää kuin sohvalla tai sängyllä vaihto... Toki semmoinen sängyn päälle laitettava vois olla hyvä. Mutta ehkä öisin vähän hankala viritellä. Vai onko ne aina pinnasängyn päällä, silloinkin kun vauva nukkuu, vaiko siirretään siihen?

Meillä myös pesukoneen päällä hoitopiste ja tavarat Ikeasta ostetussa pyörillä varustetussa korikärryssä. Toimii hyvin pienessä tilassa kun kärryä saa siirreltyä. En uskaltanut laittaa tavaroita pesukoneen päällä olevaan kaappiin jos vaikka tippuu sieltä ottaessa vauvan päälle.

Meillä oli nuorimmaisella (ja tulee käyttöön tälle tulokkaallekin) Ikeasta tavallinen lipasto ja sen päällä puhallettava hoitoalusta. Lipaston paikka oli yläkerran "aulassa" vessan oven vieressä eli niin lähellä vesipistettä kun tässä asunnossa on mahdollista. Viritelmä toimi hyvin kun lipastossa oli vaatteet ja ylimmässä laatikossa hoitotarvikkeita ja mahtuipa lipaston päälle korikin jossa oli niitä enemmän käytössä olevia tarvikkeita. Kyseinen lipasto on tähän asti toimittanut nuorimmaisen vaatekaapin virkaa ja tekisi sitä vieläkin ellei olisi tarvetta hoitopöytänä. Nuorimmainen täyttää jo 4v. Lipastona on kolmilaatikkoinen Malm. Vähän korkeampikin saisi olla, mutta valitsin mielummin tuon kuin nelilaatikkoisen joka olisi ollut ehkä turhan korkea.

Meilläkin oli esikoisena vauva-aikana päältätäytettävä kone, mutta sellainen paksumpi hoitoalusta (färg&formin) riitti silti ihan hyvin. Minä kans halusin vaipanvaihtopaikan vesipisteen viereen. Meillä ei vessa-kylppäriin olis ees mahtunut erillistä hoitopöytää ja eikä myöskään meidän makkariin ja taas vauvan huoneessa se musta ois ollu hassun kaukana vesipisteestä eikä sinnekään mitenkään hurjan hyvin ois mahtunu. Se vessan yövalo on muuten tosi hyvä juttu, meillä oli! Ei itse eikä vauva herännyt niin paljon ja ihan tarpeeksi näki että sai vaipan vaihdettua.

Me ostettiin esikoiselle aikanaan hoitopöytä sukulaisilta ja muutaman vaipanvaihtokerran jälkeen mies kirosi ja päätti tehdä siihen korokejalat, jotta olisi ergonomisempaa tehdä hoitotoimenpiteitä. Oli mahtava ratkaisu, kun ei tarvi kumarrella liian matalan pöydän äärellä. Siinä kuitenkin on viimeisen reilun vuoden aikana tullut vaihdettua aika monta vaippaa, puettua ja rasvailtua poikaa. Mä olen 170 cm ja mies 178 cm, joten sama korkeus onneksi toimii molemmilla.

Mä olen miettinyt kylppäriin sellaista seinään kiinnitettävää, aukaistavaa hoitotasoa, kenelläkään kokemusta sellaisesta? Tai sit tyrkkään normilipaston päälle hoitoalustan..

Mä just möin meidän hoitopöydän tilanpuutteen vuoksi. Ostan sit sellasen pinnasängyn päälle laitettavan hoitotason. Pyykkikoneen päälle ei oikein voi laittaa kun siinä yläpuolella on kaappi, muuten se ois ollu tosi hyvä paikka.

Pikkuselle en oo vielä osannut enkä ees hoksannut ostaa mitään. Tosin eipä me juuri mitään muuta tarvita kuin vaatteita. Ehkä mä innostun sit rakenne-ultran jälkeen :rolleyes:

Mulla on tässä uuden asunnon metsästys käynnissä, ajattelin että ostan vasta sinne uuteen kotiin sitten pinnikset yms muun tarvittavan.. :) toivottavasti löytyis se asunto ennen vuodenvaihdetta ja että pääsisi muuttamaan suht ajoissa, odottelen innolla että pääsis välipäivä alennuksista tekemään löytöjä :D :)

Mie ajattelin että meillä hoitopöytänä toimii juurikin pyykkikone ja siihen joku tukeva alusta alle. Sen pitäis olla just eikä melkein sopivalla korkeudella, ei tarvi kyyristellä eikä varvistella :) Ja pesuallaskin löytyy heti vierestä.

Vauvalle varsinaisesti ei ole hankintoja vielä tullut tehtyä, itselle talveksi muutaman toppatakin olen löytänyt, mutta nekinhän on vain vauvan hyväksi kun ei äitiä palella sitten talvella :wink

Ah, Aphrael, sä muistutit minua just siitä mistä välillä kaivattiin. Ne vaihtovaatteet olis hyvä olla lähettyvillä. Ja vähintäänkin tuplana. Yks sun toinen kerta ollaan pyydetty toista osapuolta tuomaan vaatteita, kun on mennyt sottaiseksi ne ekat.

Eka ostos tulevalle vauvalle :) Lidlistä hintaan 7,99e. Pienin koko oli 62/68 niin siksi otin ton isomman että jos sitten ens syksylle ois sopiva. Asusteiden värillä saa sopimaan tytölle tai pojalle.
2ed981dd568fda75126c08b7f13ba888

Me tilattiin alkuviikosta Brio-smile yhdistelmärattaat + siihen sopiva autoistun ja jalusta! Helpottunut olo että nuo suurimmat ostokset tehty. Meillä kummankin vanhemmat avusti tässä ostossa lahjana meille :) ja kiitollisia ollaan, hintaa tuli yhteensä 749€. Vinkkivinkki kaikille että brion vaunut kaikkialla alennuksessa, ja vaikuttaa mun mielestä hyville. En innostunut yhtään näistä emmaljungista ynnä muista, hintaa on melkein tuplaten ja joo onhan ne nättejä mutta mun mielestä noi Brion oli paljon paremmat käytössä... Ja me tosiaan aika liikkuvaisia, ja koiran takia pitää kyllä säässä kun säässä lähteä lenkille vaunuineen kaikkineen sitten kun mies palaa töihin :)

Mä olen miettinyt kylppäriin sellaista seinään kiinnitettävää, aukaistavaa hoitotasoa, kenelläkään kokemusta sellaisesta? Tai sit tyrkkään normilipaston päälle hoitoalustan..

Mä olen miettinyt ihan samaa, kun tällä hetkellä on niin pieni asunto, ettei hoitopöydälle oikein mitään muuta järkevää paikkaa ole. Kokemuksia kuulisin mielelläni, jos joltain tällainen löytyy.

Me ollaan toistaiseksi osteltu lähinnä vaatteita. Lauantaina mennään katsomaan kaverilla myynnissä olevia Brio Happyja. Pitäis noita isompiakin hankintoja alkaa tekemään, ettei tulis sitten kertarysäyksenä kaikkea :)

Oho, onpas vaunujen hinnat nousseet parin vuoden takaa. Siis löyty silloinkin kalliita vaunuja mutta... Hyvä, että löytyi sopivat. Suurin osa äideistä ovat kyllä olleet tyytyväisiä hankkimaansa vaunuihin oli merkki, malli mitä tahansa.

Kaverilla oli sellainen kylppärissä seinään kiinnitettävä hoitotaso. Vessan yläpuolella. Pari kertaa vaihdettiin siellä vaipat, toimi ihan hyvin. Ja helppo nostaa ylös kun vessaa piti käyttää. Kiinnitysmekanismista en osaa sanoa mitään.

Takaisin