Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä esikoisen kanssa käytettiin aluksi paljon puolipotkareita ja jonkin verran potkareita (mitä nyt satuttiin saamaan), ja olivat käteviä kun ei tarvinnut sukkia. Myöhemmin sitten sukat olivat toimivat, varsinkin kun aloitettiin liikkumaan. Yökkareinä tykättiin kyllä niistä potkarihaalareista kun ei se peitto pysynyt enää päällä sitten jossain vaiheessa. Tosin ei se vieläkään pysy ja kaverilla on jääkylmät jalat aamuisin.

Nyt varmaan mennään samalla mallilla, kun jonkin verran vaatteita on jo olemassa. Sitten jos lapsen malli on tosi erilainen, niin sitten pitää tehdä toisenlaisia ratkaisuja.

Me saatiin äskettäin sitteri ja turvakaukalo... Nyt mulla on ongelma mihin tungen ne! Täällä meidän kaksiossa on todella vähän säilytystilaa ja toisaalta tuntuu hassulta jättää nuo näkyville, kun mäkään en hurjan näkyvästi ole alkanut paisua... Tuskimpa vauva edes tulee tätä asuntoa näkemään, niin yritän nyt sitten keksiä jotain koloa mihin nuo sijoittaa, ihan mukavasti kun tilaa kuitenkin vievät. Turvakaukalon kaavailin jättäväni autoon, mutta en oo vielä ihan varma. Se on kyllä muuten aivan hirveen sulonen, just semmonen minkä oisin ite voinut vauvalle ostaa, mun lempivärit näteissä kuvioissa vieläpä! :happy: Toi sitterikin on kyllä tosi söppänä, tosin mä jotenkin miellän sen vähän poikamaisen näköiseksi, mutta samapa tuo, eipä me vielä tiedetä kumpi ois tulossa.

Tänään kiristi housut niin pahasti, että päädyin mammahousu ostoksille! H&M:sta ostin ja hintaa oli 60€ :0 Kun ihastuin toki niihin kalleimpiin housuihin... Ois pitäny katsoa hinta ennen sovitusta!

Minä en oo vielä mitään ostanut, vaikka mieli tekisi! Ensin olin päättänyt nt-ultran jälkeen ostaa, mutta nyt päätinkin odottaa vielä ne tulokset, kun ei niitä vielä saatu! Kohta varmaan odotankin rakenneultraa jne..! :D

Äitini osti ihanan pehmoisen vauvapeiton! <3 Mies toppuuttelee minua, että elä nyt vielä mitään osta, kun mitä vaan voi sattua vielä.. :/ Sisko myös sanoi, että älä osta mitään ennenkuin kysyt oisko heiltä jo tulossa sellaista. Se minun haaveilema nallepuku kuulemma on! :)

Mutts jotain haluaisi itse kuitenkin ostaa, jotenkin konkretisoisi itselleenkin tätä, kun pääsisi vauvanvaateosastolle hiplailemaan! :)

En oo myöskään uskaltanut vielä äitiysvaateosastoilla pyöriä, kun ei oo raskautta "julkistettu", ettei narahda! ;)

Meillä rv 15 menossa ja lähdetty Tori.fi:n tarjonta ratsaamaan, kun on kaikki ostettava. Yhdistelmävaunuja olen nyt menossa katsomaan ja myyjäksi paljastuikin veljeni lapsuudenystävä :D

Uutena hankitaan turvakaukalo, muut etsitään kirpputoreilta yms.

Siskolta saan rintapumpun, kun hänen vauvansa on jo 1v 2kk, kun tämän juniorin on aika tulla maailmaan.

Me käytiin eilen ihan lastentarvikeliikkeessä katselemassa ja kyselemässä yhdistelmävaunuista.
Emmaljungat vaikutti näppäriltä ja kestäviltä, ajatellen, että menisivät sitten vielä joskus toisellekin. Nyt siis esikoinen tulossa.

Onko teillä minkälaisia kokemuksia yhdistelmävaunuista ja merkeistä? Kaikki tiedot otetaan ilolla vastaan :happy:

Meillä emmaljunga city cross- vankkurit.
+ melkein kaikki varusteet kuuluivat hintaan ja melkein kaikki varusteet sisään rakennettu, eli ei tarvitse muistaa ottaa erikseen mukaan ns mitään. Pärjätty ilman aurinkovarjoa ja harsoliina on toiminut myös talvella ns viimasuojana. Otettiin pehmeällä kopalla, toiminut hyvin ( mukana oma tekoturkis ja talvella pärjätty niillä +äp makuupussi ja toppahaalari). Pehmeäkoppa-aikana toiminut hyvin siten että muksun on saatu siirrettyä sisään ilman heräämistä. Ratasosa saa käännettyä, toiminut käytännössä ok, voinut vaihtaa kun aurinko paistaa silmiin ns lennossa. Heittoaisa tietenkin vielä kätevämpi. Kestänyt reissaamista ja maastossa kulkemisen. Alasäilytystila ihan ok. Kriteerinä oli, että vaippapaketti + hoitolaukku + vähän ostoksia mahtuu sinne. Mahdollisuus lisätarvikkeisiin esim astinlauta, tuoli yms.
- vankkurit, aika kalliit
- jos pitkä, aisa ei välttämättä riitä

omana mokana olisi pitänyt ostaa ilmatäytteiset renkaat ja kiroilla niiden täyt t ämisen kanssa, nyt puhkeamattomat renkaan, huonot lumisella talvella.
Toinen mitä miettii on jos kesällä olisi kääntyvät etupyörät ja talvella omat isot renkaat. Tai isot lukittavat renkaat. Lukitus on ehdoton talvella.

En ole uskaltanut hommata vielä mitään pikku kolmoselle. Paljoa ei kyllä tarvii hommatakaan kun kaksi lasta jo on, ja heidän tarvitsemiaan vauvajuttuja en tarkoituksella ole myynyt pois. Mutta vaatteita haluan ostaa ja tehdä, ja varmaan jonkun ikioman unikaverin hänelle kuitenkin :)

No nyt on ensimmäinen hankinta tehty, ihana unipeitto vaunuihin/sitterissä käytettäväksi. Sisään voi sujauttaa paksumman peiton tarvittaessa. Kaverilta saadaan hoitopöytä lainaan ja parilta ystävältä vauvanvaatteita.

Heei mainitkaas hyviä ja laadukkaita lastentarvike/vaate kirppiksiä helsingin alueella. (Tai vantaa, espoo jne). En itse ole sieltä päin mutta käyn maanantaisin aikuiskoulutuksessa, nii silloin vois pyörähtää!

Little Copenhagen Töölössä ja Kruunun kirppu Kruunuhaassa. Ainakin kaverit ovat kehuneet. Tosin vain silloin, kun ovat tehneet upeita löytyjä... Mitään huonoa kommenttia en ole kuullut niistä.

Nella ja Nuttu Espoossa (Iso Omenan vastapuolella), tosin onko siellä laadukkaita asioita riippuu varmaan hetkestä.

No nyt on ensimmäinen hankinta tehty, ihana unipeitto vaunuihin/sitterissä käytettäväksi. Sisään voi sujauttaa paksumman peiton tarvittaessa. Kaverilta saadaan hoitopöytä lainaan ja parilta ystävältä vauvanvaatteita.

Laita Pähkinä kuva unipeitosta - mulla on kauhea söpöysvimma, mutta vasta ru jälkeen annan itselleni luvan shoppailla jotain (ainakin uudelle tulokkaalle oma peitto ja kotiutumisvaatteet - ainakin joku niistä vaatteista saa olla uusi).

Meille kotiutui tänään ihana vauvansänky pyörillä. Pystyy heijaamaan (puoliunessa )tuossa vieressä jos tarvis. :) Ostin käytettynä ja mukana tuli mitä kauneimpia petivaatteita. Ihania vanhanajantyylisiä valkoisia pitsireunuksella. Oijoi! Tarkotus oli tosiaan että vauva menee vauvansängyssä puolisen vuotta että esikoinen ehtii siirtymään pinniksestä pois. Kaksi ja puoli vuotiasta odottaa ihana vanha sänky joka pitäisi saada maalattua ennen käyttöönottoa..eipä tullut tänä kesänä maalattua :). Hyvä niin. Sain puhuttua miehen hommaamaan tuon ihanan vauvansängyn tulokkaalle. Se on niiiin kaunis.

Pähkinä, toi on kiva peitto ja sitä jaksaa katsella pidempääkin. Ähkysöpöä ei välttämättä jaksa katsoa vielä vuoden kuluttua...

Kiitos vinkeistä winks. Kävin tänään little copenhagenissa, ihan kiva oli mutta ehkä enempi isommille lapsille tänhetkinen tarjonta. Ja huomasin kanssa kuinka nirso olen... Kaikki ulkovaatteet kirpparilta vaikutti hyviltä mutta sisävaatteet jotenkin niin kuluneilta :( nohh käytiin sit h&m ja kappahl läpi ja mukaan tarttui kaikennäköstä :)

Liitteet

• ImageUploadedByVau Foorumi1445283144.666040.jpg
    ImageUploadedByVau Foorumi1445283144.666040.jpg
    103.1 KB · Katsottu: 49
Se on se kirpparin ongelma, sitä ei koskaan tiedä onko siellä edes tarjolla sopivaa. Kaupoissa ainakin tietää (noh, jos meet "teini"-kauppaan et välttämättä löydä lastenvaatteita) Mitä vanhemmaksi lapset tulevat, sitä kuluneemmat ne käytetyt vaatteet ovat. Tutut valittavat, etteivät löydä poikien housuja tyyliin 3-4v-> tuonne 11v asti, kun polvista menee aina rikki.

Kivoja asioita tarttui sun mukaan kaupoista :)

Me varmaan mennään kirppareille kohta katteleen vaunuja, saas nähä löytyykö mitään. Haluun katella tälleen etukäteen jos sattuis jotkut sopivat löytymään jossain välissä, ne on niin julmetun kalliita vielä jopa käytettyinäkin...
Piti saada sukulaiselta vaunut, mutta kävikin ylläri että kankaat oli sen verran päässeet säilytyksessä kostumaan ettei sitten haluttu enää ottaa vauvalle käyttöön. Mä oon muutenkin niin hysteerinen tosta että jos vauva sattuis joillekin homeitiöille joskus altistumaan (pelkään nytkin kun haetaan uutta asuntoa että eiiihän ole homevauriota) kun itse oon altistunut kahdesti ja järkyttävän herkkä homeelle, tulee ihan hirveet oireet jos olen pidempään homeisessa ympäristössä.

Minä tein tänään excel-taulukon kaikista oleellisista vauvahankinnoista. Siitä tuli aika mittava - ja miesrukka kun kuvitteli että vauva tarvii vain pinnasängyn ja vaunut. :grin

Takaisin