Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiltti, oon ajatellut tehdä, niin että mennään ainakin aluksi pelkillä nykyisillä ja seisomalaudalla ja jos ei millään pärjätä ilman tuplia, niin sitten vasta hankitaan ne. Meillä on taloudellinenkin tilanne nyt sellainen, ettei isoja hankintoja kannata tehdä ennen kuin näkee onko oikeasti tarpelliset.

Ite ajattelin käyttää ne äitiyspakkausrahat niihin vaunuihin ja sit noista edellisistä saa varmaan vähintään 100€. Ainakin siinä on alkupääoma. Pitää käydä jossain kattelemassa ja kokeilemassa niitä

Onko moni jo ostanut mammavaatteita? Mua ahdistaa kaikki housut, aamulla menee vielä päälle, mutta iltapäivästä tekis mieli avata nappeja.. Eihän tää vielä raskausvatsaa ole, mutta ei ne omat housutkaan oikein houkuta.

Minä jo aikoja sitten! Kaikki oon ostanu kirpparilta. Jo alkuvaiheessa turvotus oli niin kovaa, että oli pakko siirtä hyvin aikaisin äitiyshousuihin ja nykyään ahdistaisi jo muutenkin, turvotus on siis aika lailla vähentynyt jo.

Minä käytän vielä omia housuja töissä, mutta kannan taskussa mukana vahvaa hiuslenkkiä iltapäiviä varten. Yleensä lounaan jälkeen alkaa turvotus lisääntymään ja housut kiristämään, jolloin pujotan hiuslenkin napinlävestä ja laitan silmukan napin ympärille. Lisää pelivaraa laajenevalle pötsille, eikä tiukat housut niin ahdista. :wink

Ostin h&m:n mamafarkkuja. Turvotus on niin kamala että normihousut puristaa. En ole kyllä ihan tyytyväinen näihin äitiyshousuihinkaan kun tämä vatsan päälle nouseva osa tuntuu tiukalta :o. Alavatsan kohdalta ok, mutta ylempää painaa. En tiedä jääkö se mulla jotenki liian alas.

Muita hankintoja en ole vielä tehnyt. Tuntuu edelleen niin kaukaselta. Vaatteita ehkä vois, mutta jotain rattaita, ehei kykene vielä sellasia miettimään.

Täällä kans menty varmaan kuukausi kumilenkkivirityksellä :) yksiä housuja pystyn enää töissä käyttämään. Osa housuista ei mee enää ollenkaan päälle jos niissä on korkea vyötärö

14+2

Eleanora mä varmaan päätyisin kans seisomalautaan ja nykyisiin mut nykyiset on sen verta huonossa kunnossa (esikoisen jäljiltä eli kohta 7v vanhat) niin sisarusrattaat varmaan pitää hankkia..

Tiltti, joo ihan ymmärrettävää. Meidän rattaat on uudet, möin yhdistelmät alkutalvesta pois ja ostin tilalle pienemmät. Nyt ajattelin ostaa niihin kopan, kun kerta niihin sellaisen saa ja sitten sen seisomalaudan.

Miehen mielestä me ei ilmeisesti tarvita tuplia.. ehdottelin sille jotain vaunuja torilta ja se katto hölmistyneenä, että mitä sä niillä, eihän ne mahdu ees ovesta sisään.. en nyt tiedä miten se kuvittelee mun käyvän ulkona pienen vauvan ja 1v9kk tytön kans o_O

Oli pakko taas tänään ostaa kirpparilta pari vaatetta... :D Kummatkin on tommosia potkuhousuja, mun mielestä ne on hurjan söpön näköisiä ku on vaatteessa valmiina ne "tossut". Oon kuullut juttua et ne olis muka hankalat / tarpeettomat, mut nääh, sen näkee sitten sopiiko omalle vauvalle. Vaunujakin tuli valmiiks kateltua, vaikka vissiin saadaakin käytetyt vaunut sukulaiselta. :) Toosi halvan sitterinkin löysin ja melkein sorruin, mut tein päätöksen jo aiemmin siitä etten osta tavaraa ainakaan ennen rakenneultraa, että vaatteissa pitäis pysyä vaan... :woot:

Ginger, se on niin mistä tykkää. Puolipotkareita meillä käytettiin, mutta olkaimellisia potkupukuja TOSI vähän. Tuntui epäkäytännöllisiltä ainakin meidän vauvan kanssa. Mutta tiedän joidenkin käyttäneen paljonkin. Minä en oo vielä ostanu oikein mitään vaatetta, odotan rakenneultraan. Pojalle on jo paljon että niitä ei tarvitse hankkiakaan juuri, mutta sitten lähtee kyllä mekkohankinnat jne lapasesta ja pahasti ;)

Mä en oo vielä uskaltanut ostaa vauvalle kuin ruokalapun ja itelleni e mitään. Legginsit on mukavimmat, mutta pystyn myös farkkuja pitää ilman vyötä töissä koko päivän ahdistumatta. Ensi viikolla nt-ultran jälkeen olis tarkotus mennä tutustumaan mammavaatteiden valikoimaan.
Harmittaa, kun ei haluta vielä kaikille ihmisille kertoa, niin ei voi esim. Facessa liittyä mihinkään kirppiksille, mutta pitää sitten koluta ihan perinteisiä kirppareita senkin edestä :happy:
Kertokaapas kokeneemmat, onko mammavaatteissa samat koot kuin normistikin? Onko olemassa myös treenivaatteita erikseen mammoille?

Omat hankinnat jää nyt vähiin, ku kaverit kiikutti monta pussillista vauvan vaatteita vuoden ikäseen asti ja laatikollinen lelujaki on nyt :) Äippävaatteita sain myös, parin housut, paidat ja kolme imetyspaitaa. Kyllä kelpaa :) Meillä tosin poitsu joutuu nyt pukeutumaan mekkoihinkin, kun osa on tyttöjen vaatteita :) Tein vähä listaakin nuista niin tiiä miten paljo mitäki kokoa on, mitä pitää sitte vielä hommata. Rattaat saatais kans ostettua, mutta ei oikeen tiedetä kannattaako.... 250 kuulostaa kalliilta 5 vuotta vanhoista vaunuista. Onko kokemuksia Teutonia sprint rattaista? Uutena olleet ilmeisesti tonnin luokkaa, mutta nythän noita ei enää etes saa ja jossain oli mainittu, ettei niitä kannattais käytettynä ostaa

Mulla on mammavaatteet ollu käytössä jo melkeen 6vko :D muutamat mamma-leggingsit oon ostanu h&m.ältä ja yhet mamma-kollarit löysin kirppikseltä :) kaikki omat housut kiristää ihan liikaa et en vois kuvitellakaan pitäväni.. Paitoina käytän vaan pitkiä toppeja ja löysiä avonaisia neuleita :)
14+1

Täällä on myös h&m mammafarkut olleet jo muutaman viikon käytössä, kun omissa alkoi vyötärö kiristää. Kiristi se kyllä ennekin, mutta nyt se alkoi tuntua jo ikävälle.

0inas, sama homma täällä, että fb kirppikset jää tässä vaiheessa hyödyntämättä, kun ei haluta vielä kaikille kuuluttaa. Parit hyvät mammavaatteet on jo mennyt tämän takia ohi suun...

Perinteisiä kirppareita on myös tullut kierrettyä, mutta ei vaan ole osunut mammavaatteita kohdalle. Vauvalle en vielä oo uskaltanut ostaa mitään!

13+6

Kokeilin vaan muutamasti potkareita. Koko ajan teki mieli asetella ne takaisin paikoilleen. Ne oli kyllä äitiyspakkauksen ja esikko oli pienenä ihan rimppakinttu. Ne ei vaan sopinu päälle. En silti nytkään aio potkareita pitää

Takaisin