Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonii eka vauvanvaate ostettu <3
Se H&M:n vaaleanruskea nallepuku! Ostin kokoa 62, vaikka se koko 50 oli super söpön pieni kyllä.... Siellä oli vaikka mitä ihanaa... pojalle semmonen "aikuismainen" harmaa villatakki esim :D
Kun taas erehtyminen itse sovituskoppiin oli aika järkkyä... Masu on ihan pömppis!!! Ei siinä mitään jos se on söpö vauvamaha mutta kun jos se onkin vaan turvotusta ja pläskiä! Noh viikko 11+5 jo ja jissain luki että h12+ alkaen voin kohtukin jo pikkuhiljaa alkaa näkyä...

Eka potkupuku tuli tänää ja meidän nuorempi koira luuli että se on sille :D itku ku se hyppäs ja otti hampailla kii. Onneks ei tullu reikää :( pitkää aikaa se ei oo hyppiny.

Hei, noista tuplarattaista! Ehkä tyhmä kysymys, muttei ole mitään hajua.. Onko ne nyt semmoset, että voin pukata niissä yhtäaikaa niin vastasyntynyttä kuin vajaa pari vuotiasta? Kun osa noista näyttää niin isokokoisille lapsille tarkoitetuiksi..

Vähän riippuu rattaista, mut yleensä saa vauvalle kovan tai pehmeän kopan ja sit vanhempi lapsi normaalissa ratasosassa ja kun vauva kasvaa ni saa vaihettua samanlaisen :)

Saaristotonttu on rattaita jotka mahtuu metri x metri hissiin :) Mountain buggy on yks, ehkä phil&teds. Aika näppärän pieniä, mä haaveilen noista Mountain buggy :)

Meille ei taida mahtua sellaiset vierekkäin istuttavat vaunut kun joudutaan niitä kotona sisällä säilyttämään. Eikä todellakaan oo varaa ostaa monen sadan euron vaunuja :confused: hyvä jos alle satasella löytyy käytetyt :rolleyes:

Meillä on nyt öö oiskohan kuus vauvanvaatetta hankittuna. Kaikki bodyja, koko vaihtelee noissa 56-68. :) Muuta en oo sitten vielä hankkinut enkä tie uskallankokaan ihan vielä... Sukulaisilta on tullu kauheesti kaikenlaisia tarjouksia, "meillä on tää ja tää, tulkaa hakee pois", "täältä saa tulla valkkaamaan muksujen vanhoista kamppeista jos kelpaa..." :D ... Eli todennäköisesti on suurinpiirtein kaikki tarvittava sukulaisilla varastossa. Haaveiltu ollaan kyllä itserakennetusta sängystä, toivottavasti saa toi mies sen tehtyä jossain vaiheessa.
Kuulin myös huhuja että ois läheiset villiintyneet vaatekaupoissa, hui... :joyful: Tää vauva on kuitenkin tosi monelle ensimmäinen laatuaan kummaltakin puolelta sukua... Paljon uusia tätejä, setiä ja iso(iso)vanhempia tulossa :D

Haluisin kyllä ehkä käydä ostelemassa riepuja... Mulle on jostain kumman syystä tullut mieliteko ostaa niitä pieniä rättejä! :grin Tai siis mitä ne nyt on, harsoliinoja... Ihastuin name itissä näkemiini ihaniin harsoliinoihin tossa alkuvuodesti, mutta arvaattekos kuinka kettumaisesti kävi, kys. liike karkas täältä läheltä pois... Mur. Tietääkö joku missä muualla ois söpöjä (värikkäitä, kuviollisia!) harsoliinoja?

Harsoliinoista, mä ihastuin esikoisen kanssa bambuharsoliinoihin. Ihanan pehmeitä! Mm Babystyle myy sellaisia. Bambuliinat ovat vähän kalliimpia mutta olivat myös eniten käytössä. Hankin myös myöhemmin niitä pienempiä joita käytin sitten ruokailun yhteydessä vauvan rättinä. Kaikkien oli helppo tietää että ne ovat vain vauvan käyttöön suun pyyhkimiseen yms. Ei tarvinnut käyttää talouspaperia tai ihan oikeasti- tiskirättiä...

Ja sitten Ikean pienet pyyhkeet (tyyliin 10kpl 10€) olivat aivan mahtavat vauvan pyllyn pyyhkimiseen kotona. Muutaman kerran kun mitä pesee muuttuvat pehmeiksi, tai tutulta käytettyinä.

Winks ai kamala meille sattui huonot ikea pyyhkeet, nyt kun on kuivuri oon saanut niistä pehmeät :) En ymmärrä miten joku saa pyykistä pehmeää ilman silitystä tai kuivuria, en oo selvästi kodin hengetär :D

Mä oon miettiny tuota rintareppua.. Tytön aikana meillä ei sitä ollut eikä kyllä tarvittukkaan.. Mut entäs nyt kun on vielä tuo esikoinen tuossa vauvan lisäksi..

Mäkään en ees tiedä miten pyyhkeistä sais oikein pehmeitä... :D Huuhteluaineellako?
Silittämistä inhoan :/ Kotitalousopettaja käytti aikanaan rangaistuksena keittiöpyyhkeiden ym silittämistä yksin kodinhoitohuone komerossa jälki-istunnossa. Ja sattui vielä oleen mun luokanvalvoja. Voi se laiskuuttakin vaan olla, mutta syytän silti!

Pyyhkeistä saa huuhteluaineills pehmeitä mut sen jälkee pyyhkeet menettää imukykyä aika paljo. Myös kuivausrumpu pehmentää aika hyvin ja varmaa riippuu pesuaineista.

Takaisin