Hankintoja vauvoille

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Babuu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millier mä sain siskolta käyttöön kantoliinan ja stokken repun. Näppärät oli mutta hiki tuli hormonien kanssa ja vielä kesällä ni jäi vähälle käyttö :(
Mä oon kokeillut eri huuhteluaineita, pesuaineita, etikkaa ja mikään ei oo auttanut paitsi kuivausrumpu! Huuhteluaine tukkii joo kankaan ni ei imuteho oo yhtä hyvä. Kuivausrumpu ja silitys, kehtaa pyyhkiä vauvan pyllyä :) En kyllä sitä silitystä alota enää, kamala homma, esikoiselle silitin pari ekaa kuukautta. Kuivuri saa riittää. :D

On pehmeää ja ei niin kovaa. Kuivausrumpu on huippu (meillä ei ole sitä). Jos sellainen olisi... En ole käyttänyt huuhteluaineita jokseenkaan koskaan enkä varsinkaan lapsille. En tiedä mikä neuroosi, mutta kuiteski

Mutta onneksi tämä ei niin karhea on toiminut ilman suurempia itkuja tai ihoreaktioita (lapsella ei välttämättä tietoa muustakaan). Ero käytettyjen Ikea-pesulappujen ja uusien kohdalla on kuitenkin iso.

Meillä kyllä toi vesi on toooosi klooripitoista, vaikuttaako pyykin pehmeyteen semmonen? Muutamasta ikean pikkupyyhkeistä otin ikkunarätiksi, hyvät myös siihen!

Tää nyt ei oo varsinaisesti hankita vauvalle, vaan mulle, mutta onko joku nähnyt jossain kaarituellisia imetysliivejä? Kattelin tossa vaatekaupassa viimeksi käydessäni ja jokainen malli oli kaaritueton. Oon ihan kauhuissani jos joudun pukemaan tuettomat liivit... Mulla on meinaan valmiiksi jo kookkaat rinnat ja uskompa että ne tästä raskauden aikana kasvaa ja epäilen että tuettomat ovat sitten aivan turhat vempeleet näiden mansikkien kanssa... Tietty oon nyt vähän etuajassa liikkeellä, mutta jos noi kaarituelliset on jotenkin harvinaisuus ni haluan kyllä metsästää semmoiset ennen ku on LA kolkuttaa ovelle :D

Ginger, niitä kaarituellisia löytyy mm change:silä ja bebe:llä. Mutta suositus on että käytetään enemmän kaarituettomia (jotain maidoneritystä liittyen tai ettei tukkeutumisia tapahtuisi). Ystävällä oli (on) aidosti isot ja hän löysi tukevat kaarituettomat Funky Ladysta ja Wiipurin korsettitehtaalta. Hintavia, mutta ilmeisesti hyvät.

Bellabambinan sivuilla ainakin loistava valikoima liivejä :) Kaarituellisia löytyy kyllä ja ilman olevia tosi tukevia! Voithan myös käydä jossain kunnon liikkeessä sovittamassa ja sit tilata netistä halvemmalla :) Helsingissä on paljon liikkeitä. Ja ainahan ne saa vaihtaa/palauttaa kun netistä ostaa :)

En ole tainnut tänne kirjoitella vielä.. Olen nyt jo ostanut vaunuja/rattaita varten Elodie Detailsin seepralämpöpussin ja pari valkoista nallehaalaria, toinen on sellainen pussimallinen. Aloitin myös jo aikaisin parin tarpeellisen jutun metsästämisen äitiyspakkauksista, ja löysinkin ne yllättävän äkkiä ja ovat meillä jo nyt sitten. :) lisäksi esikoisen vanhat vaatteet on nyt jo käyty läpi inventaariohengessä ja ne sukupuolineutraalit pienimmät jutut pestykin valmiiksi kun kerran tuli kaivettua tänne sisälle varastosta. :) oonko vähän ajoissa :D

Ginger, kohtalotoveri!
Vaikka onkin maailman ihaninta olla raskaana, on tissit jo nyt entisestöän kasvaneet ja pelottaa minkälaiset hinkit sitä sitten loppujen lopuksi onkaan :p
Jos siis löydät jotkut hyvät, niin huutele tänne, niin minäkin teen :happy:

Me ostettiin eilen ihan ensimmäinen ostos vauvalle, ruokalappu :love017 tuli niin sopiva vastaan, että oli pakko ostaa!
Muita hankintoja aletaan tehdä sitten reippaan viikon päästä, ku np-ultra on toivottavasti hyvillä uutisilla sitten ohi :Heartpink

Käytiin tänään katsomassa vaunuja! Oltiin saatu suositus Brio smile - yhdistelmärattaista. Ja ne kun nähtiin niin muista vaihtoehdoista alkoi löytymään kaikenmoisia vikoja. Brio smile oli suht "halpa", siinä oli kääntyvät etupyörät, sopii aktiivisille ulkoilijoille ja se oli mielestäni ergonominen. Eli valinta tehty!! Jee! Appivanhemmat tarjoituvat ne meille lahjaksi ostamaan! Niin helpottunut olo että noin iso ostos on päätetty ja oltiin samaa mieltä. Ootteko muut kattonu/valinneet jo vaunut?
Maatu 14+1

Voi apua kauhulla mietin vaunuostoksia! Mukavalta varmasti tuntuu kun semmoiset hankittuna :) Ihana ois myös nähdä jo kotona tuollaisia selvästi vauvasta muistuttavia juttuja... Meillä ois varmaan seuraava askel lastenhuoneen seinien maali/tapetti ja sitten pinnasänky ja hoitopöytä, joita oon vähän jo kattellukin. Sitten turvaistuinkin ois hankittava :0 Taidan jättää suosiolla miehen vastuulle noi tekniset jutut! Jotenki ärsyttäviä ostettavia kun niin kalliita ja päöllepäin ihan samanlaisia! Kunnes lukee tarkemnin tuotetietoja ja tajuaa että niissä niin paljon kaikkia ihme ominaisuuksia joiden perusteella ois valittava oikea hinta-laatusuhteeltaan :S

Meillä on ennestään Emmaljungan yhdistelmät ja scooterit, ei siis kiire vaunuostoksille :) Jos tuplat hommataan niin ne on Mountain buggyt! Tai sit vaan istumaseisomalaudalla pärjäillään.

Mun täytyisi noihin vaunuihin mitä on niin hankkia kantopussi kun ei ole vaunukoppaa noissa. Yrittäny katsoa mistä vois noihin vaunuihin saada mutta missään ei myydä erikseen vaan pitäisi ostaa yhdistelmäpakettina. Harmittaa kun tiasin noi vaunut ku oli halvat ja luulin että siihen kuuluu myös vaunukoppa niinku kuvasa oli, mutta huomasin liian myöhään tekstin että vaunut on ilman vaunukoppaa. Muuten oon tykännyt noista abc designin vaunuista. Toivon että noihin löytyisi seisomalauta. Ei olisi hirveesti järkeä ostaa tuplia kun esikoinen silloin kun vauva syntyy niin 2v 11kk.

Mää oon nyt ajatellut kans että jospa me pärjäiltäis yksillä rattailla sen istuimellisen seisomalaudan kanssa. Ostaisin nykyisiin rattaisiin kopan kun ne on ostettu vasta ratasaikaan ja myin silloin yhdistelmät eteenpäin. Esikoinen kakkosen syntyessä n. 2,5v ja kesää kohti mennään silloin kovaa vauhtis niin liikkuminen helpottuu niin rattaisen työntäjällä kuin pikkukävelijällä.

Nyt mie käyn pohtimaan meidänkin kaksosrattaiden tarvetta... Hmm. Reipas Tosikon syntyessä 1v 11kk. Tosin. Koiran käyttö niin että esikko kävelisi. Se voi olla haastavaa. Taidan kuitenkin päästyä kaksosrattaisiin

ade83b15c28bf63c016515380c09cd90
Ensimmäinen ostos tehty :)

Mitään isompaa en ole vielä ostanut , mutta vauvan vaatteita on jo tarttunut mukaan jonkun verran ( itse asiassa jo ennen raskautta olen ostellut jos on tosi söpöjä ollut) ja nyt sitten rupee tarpeeks olemaan valkoista ja neutraalin sävyisiä vaatteita , täytyy varmaan sitten ostaa lisää kun tietää kumpi on tulossa :)
Yhden unilelunkin ostin tuossa viime viikolla kun oli niin ihana luppakorva nallukka :shy:

Täällä kans puntaroidaan pärjääkö vauvan ja tuolloin 2,5veen kanssa vanhoilla yhdistelmävaunuilla ja seisomalaudalla vai oisko sisarusrattaat hyvä hankinta? Meidän 2v on reipas kävelemään mutta jos sattuu uhmakohtaus tulemaan niin en usko, että millään seisomalaudalla pysyy :0

Mahdollisten sisarusrattaiden lisäksi meidän ei tarvi oikeestaan mitään muita hankintoja vauvaa varten tehdä. Vaatteita on 2 tytön jäljiltä vaikka kuinka ...tietty tilanne muuttuu jos tulokas onkin poika :D

Takaisin