Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lastentarvikeliikkeen konkurssimyynnistä tarttui tänään vaunut mukaan, ei nyt ehkä ihan sellaiset kun olisin halunnut, mutta Hartanin sportit yhdistelmät pehmeällä kopalla...siis maksoi tonnin vaunut vaan 370€. Kovasti olen himoinnut Bugaboon Buffaloita...no kyllä mä nekin vielä ostan cityvaunuiksi :) Hartanit saa olla lenkkivaunuina!! ImageUploadedByVau Foorumi1395402450.724716.jpg

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Vitsi ne Bugaboot olis kyllä ihanat! Olisin niin silloin esikoiselle ottanut ne, jos budjetti olis antanut periksi. Tai no, anoppi osti vaunut ja ei ihan niin kalliita kehdannut...

Mulla oli vähän turha käynti tuolla konkkaan menneessä liikkeessä, kun ainoa mitä löysin oli pehmolelu vauvalle! Tosi tarpeellista. :p Mutta meillä onkin esikoisen jäljiltä rattaat, pinnasängyt yms niin ei oikeastaan ole tarpeen tehdä isompia hankintoja.

Eilen kirpparilta lähti yksi 50 cm kietaisubody mukaan, kylläpä se oli pieni! En ajatellut hankkia 50 cm vaatteita yhtään kun ei esikoinenkaan niihin mahtunut, mutta tuo piti ottaa varuiksi mukaan kun oli niin halpa ja siinä oli myös ne käännettävät hinansuut että saa sitten käsien ympärille. :)

Mä kaipailisin vinkkejä ja kokemuksia kantorepuista :)

Itselleni tulisi sellainen tarpeeseen, mutta kun olen käynyt läpi niitä reppuja, niin niitä on ihan mahdottoman paljon ja joissakin kaikenlaisia ominaisuuksia etten oikein tiedä tarvitseeko sitä mitään ihmetoimintoja :p

Minä ostin hug-a-bub kantoliinan käytettynä 15 e, että saa kanniskella kotona ja se kyllä vaikutti hyvältä, mutta nyt mullakin on alkanut tehdä mieli kantoreppua. Monissa blogeissa kehutaan Tulaa käteväksi ja ne on tosi kivan näköisiäkin. Nyt suunnittelin, jos tilaisin miehelle sen lahjaksi, kun löytyi niin hänelle (ja pojalle) sopiva kuosi ja siihen vielä jotku hienot langattomat kuulokkeet niin siinä olisi hänelle isyyspakkausta :).

Meillä on Ergon kantoreppu, esikoinen siinä aikanaan viihtyi, kakkonen ei lainkaan. Liinassa kuulemma suurin osa tykkää olla, omaa kokemusta ei ole, vaikka liina meiltä löytyykin (en koskaan jaksanut opetella sitomaan...). Sellasta kantopussia en suosittele, meillä ei kumpikaan koskaan viihtynyt eikä muutamassa tuttavaperheessäkään. Lisäksi siihen oli musta jotenkin kauheen vaikee saada muksu hyvään asentoon. Manducaa kehu just yks tuttu ihan maasta taivaaseen, heillä kolme lasta viihtynyt ihan vastasyntyneestä 2-3 vuotiaaksi sellasessa :)

Meillä oli esikoisella käytössä Baby björnin joku perus reppu ja hyvin hoiti asiansa, ainakin kotona. Samanlaisella mennään toisenkin kanssa. Mua mietityttää nyt millasen imetystyynyn hommais. Esikoisella oli käytössä Bobby (serkulta lainassa) ja tykkäsin kamalasti, mutta on kyllä aika kallis ostaa nyt uutena... Kokemuksia muista tyynyistä?

Meillä on manduca, mutta en tehny ekaan puoleenvuoteen sillä mitään kun ihan pienenä en saanu tyttöä siihen hyvään asentoon kun oli niin pienikokoinen... käytettiin alussa trikoista liinaa joka oli semmonen joka vaan kiristettiin pääle, close baby carrier merkiltään, tykkäsin kun ei tarvinnu opetella sitomisia koska multa olis vaan menny hermo.. siinä tyttö viihtyi tosi hyvin ja sain tosi hyvään asentoon, lisäks nyt on Maya Wrap rengasliina ja sekin vaikuttaa hyvältä.

Kantorepussa kannattaa kiinnittää huomioo siihen missä asennossa vauva on ja millai vauvan jalat asettuu ettei ne roiku suoraan alaspäin, lisäks reppu jossa vauva roikkuu kasvot menosuuntaan, ei ole ergonominen knatajalle, painopiste menee silloin niin et kuormittaa liikaa kantajaa. Markkinoilla tää yksi suosituimpia merkkejä mainostaa isosti olevansa tosi ergonominen ja se on oikeesti kaikkea muuta ja siinä vauvan jalat nimenomaan roikkuu alaspäin eikä ole sammakkoasennossa niin kuin niiden kuuluisi olla...

Joku oli joskus onnistunut palelluttamaan lapsen jalat kantorepussa, kun jalat oli roikkuneet ulkona eikä verikään ollut kunnolla kiertänyt siinä huonossa asennossa :/. Se oikeanlainen sammakkoasento on varmaan mukavampikin pitemmän päälle, mutta eihän sillä tietenkään sitten ole niin väliä jos ei pitkiä aikoja kanna.

Täytyy ihan kirjoittaa ylös näitä teidän kertomia tuotemerkkejä ja vähän vertailla :p

Itselläni ei esikoisen kanssa ollut imetystyynyä ,toisaalta imetin n. kuukauden. En sitten tiedä tämän kanssa tulisiko käyttöön ja kuinka käytännöllinen se loppujen lopuksi on, että tarvitseeko sitä (?) :rolleyes:

Tuo Muksut kantoreppu vaikuttaa myös pätevältä ja se olisi kotimainen... menipä tämäkin vaikeaksi...

eli tuosta BB repusta puhun siinä ne jalat valitettavasti roikkuu vaikka sitä mainostetaan ergonomiseks ja se on tosi suosittu reppu... Mä suosittelen sellaista jossa on lantiolla oma tukivyö, koska se jakaa painoa kans tosi hyvin ja lapsi ei roiku vaan kantajan hartioiden varassa, ergossa, manducassa ja mikähän hitsi se kolmas oli, missä on ainakin semmonen ja niissä kaikissa vauvan asento on hyvä ja jalat on sammakko asennossa. Meillä tyttö viihtyy edelleen manducassa tosi hyvin ja kannan selän puolella, tai noh en kanna nyt kun on tää jättipötsi, mutta enivei viihtyy edelleen vaikka on jo 1v7kk se on kun olis reppu selässä :D

suosittelen tutustumaan kantoliinayhdistyksen sivuihin, niillä on ympäri suomen myös paikkoja joista lainata kantovälineitä ja sillä tavalla kokeilla mikä olisi juuri itselle se paras mahdollinen kun nuo kunnolliset on ihan hyvän hintaisia käytettynäkin ja mikään ei ole kurjempaa kuin ostaa sellainen joka ei sitten sovikaan. http://www.kantoliinayhdistys.fi/tietoa-kantamisesta/millae-kantaa/kantoreput/

Mä nyt kävin googlailee tuota Manducaa ja ainakin kuulostaa hyvältä ja näyttääkin hyvän malliselta :)
Täytyy vielä miehelle näyttää ennen kuin alan mitään ostelemaan :rolleyes:

facebookista löytyy sitten kantoväline kirppis, jos tahtoo koittaa päästä hiukan edullisemmin :) Mä löysin omani esikoista odottaessa livekirppiksellä kohtuulliseen hintaan :)

Takaisin