Hankintoja vauvalle.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja kizu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kokeile Sanko Pippin vaatteita, on mun mielestä vähän napakampaa mitotusta (ja kokoja löytyy alk. 32cm <3).

Ekat vaatteet on ostettu facen kirppikseltä ja tänään toivottavasti posti tuo paketin :D Tänään päästään myös kattelemaan ja koeajamaan isompaa autoa (7 paikkanen)! Jei! Hirvesti en viitti ostella mitään, meillä on kuitenkin isompien jäljiltä vielä kaikki tallella, mutta jotain ihan omaa pitää uudenkin vauvan saada :)

Sanko hmn kietasubodyt on kapeita. Niistä tykkäsin hirveesti. Ja cittarista oisko ollu naperon. Pitää paremmin kattoo sitte ku käy läpi noi vauvanvaatteet täs kahen viikon sisään ku pitää saada muuton jäliltä toi huone kondikseen :)

Mä en oo ostanu vielä mitään.. tein samoin ekassa raskaudessa että vasta rakenneultran tietämillä ostelin.. Nyt ei tosin tartte ostaakaan juuri mitään isoa kun kaikki on jo ekasta lapsesta (vaunut, syöttötuoli, tuttipullot on keitettynä). Tutteja ja pinnasänky.. ne pitää ainaki ostaa. Viimeksi meillä oli pinnasänky lainassa.

Mäkään en ole vielä ostanut yhtään mitään. Jotenkin en vielä osaa. :grin Ale-ostoksille tekisi kyllä mieli, mutta lähinnä ostosajatukset kohdistuu esikoiseen.

Ehkä sitten rakenneultran jälkeen, vaikka ei aiotakaan selvittää sukupuolta, joten ei se sinänsä vaikuta.

Meilläkin oli aika paljon tavaroita lainassa esikoisen aikana, joten joitakin hankintoja pitää varmasti tehdä. Pitäisi jossain vaiheessa jaksaa tehdä inventaario siitä mitä tarvitaan. Kun vaan saisi aikaiseksi...

Meille tuli hankittua jo sitteri, kun saatiin hirmuisen söpö edullisesti käytettynä. :P Muita isompia hankintoja ei aiota mekään tehdä ennen rakenneultraa johon on vielä 1,5 viikkoa aikaa... Tosin viikonloppuna on tarkoitus käydä kaupungilla kiertelemässä lastentarvikeliikkeitä ja tutustumassa tarjontaan - esikoista kun odotellaan, on kaikki niin uutta ja jännää. Päätettiin aloittaa "tutustumiskierros" hyvissä ajoin, jotta ehtii sitten rauhassa ennen la:ta miettiä mikä on just meille paras vaihtoehto esim. vaunuissa ja turvakaukaloissa. Ja käytettynä kun ajateltiin ainakin vaunuja katsella, niin parempi aloittaa hyvissä ajoin etsimään mieleisiä. :)

Naperon ns normibodeja ku meillä oli, niin olivat mallia lyhyt ja levee. Onkohan kietaisut eri mitotuksella...

Ainaki noi pari mitä on keväällä ostettu naperon kietasubodyt nii on aika kapeita. Ja pitkä se bodyosa ku menee meille viel 62 vaikka käytössä 68. Vähän sit kinnaa se ympätysmitta ku poika ei iha laiha oo. Mut tutustuppa hmn kietasubodeihin, ne on kapeita ainaski.

Ja name it:n bodyt on kanssa melko kapoista mallia. Meillä poika ollut hoikka alusta saakka ja esim Lindexin bodyt eivät ole oikein passanneet. Jää hihat lyhyeksi, vaikka muuten olisivat hyviä.

Päätettiin aloittaa "tutustumiskierros" hyvissä ajoin, jotta ehtii sitten rauhassa ennen la:ta miettiä mikä on just meille paras vaihtoehto esim. vaunuissa ja turvakaukaloissa. Ja käytettynä kun ajateltiin ainakin vaunuja katsella, niin parempi aloittaa hyvissä ajoin etsimään mieleisiä. :)
Me on aina ostettu vaunut jms suuret jutut käytettynä, kun ei ole suurempia intohimoja niiden suhteen. kirpputoreilla yleensä tosi vanhoja malleja, mutta sanaa kierrättämällä, löytyy yleensä joku työkaverin siskon kaima joka haluaa halvalla eroon suht uusista vaunuista. Itse haluan pitää vaunuja huoletta es pihalla, ettei ole katastrofi vaikka joskus sisään sataisikin..eikä jälleenmyyntiä tarvitse miettiä, kalliimpien vaunujen kanssa olisi vähän eri juttu.
Es Finditissa tuntuis järjestäen ihmiset haluavan kovia hintoja käytetyistä vaunuista - mielestäni käytetyn hinta ei voi olla es puolet alkuperäisestä..ymmärrän että kalliilla ostoksella on jälleenmyyntiarvoa, mutta kuka haluaa maksaa käytetystä kovin paljon? Nojoo, ei tarkoitus soimata ketään, tyylejä on niin monta- ei saa nyt ottaa hernettä nenään:p!!

Mä tykkäsin lisäks vielä et oli käännettävät ne hihasuut et ne sai umpinaiseksi. Noi pienet kynsii naamaa ja kynsiä ei saa leikata ja sit kädet on aina kylmät Muistaakseni naperolla ja cirafilla ainaki oli sellasia kietasubodeja, ja name itillä tavallisia bodeja joissa tumput. 50 ja 56 koossa ne oli hyvät. Eli ekat 1, 5-2kk..

Mä tein maanantain rakenneultran jälkeen ekat hankintani tälle vauvalle. Kävin ostamassa -70 % alesta vaatteita, kuvassa oleville jäi hintaa alle 20e. Ostin koossa 56 - 62. Vähän poikamaista vahvistuneen poikaolon takia, mutta kuitenkin sellaista että voi hyvin pitää tytölläkin, varsinkin kun yhdistää johonkin "tyttömäisempään".

12976230.t.jpg

Pitäisi kyllä ehtiä käymään kaapin ylähyllyltä esikoisen pienet vaatteet läpi, ei mitään tietoa kuinka paljon tai vähän meillä on vauvalle vaatteita...

Näkyykö muuten teillä muilla tuo kuva edellisessä viestissä... Näkyy välillä omalla koneella ja välillä ei. Enpä tiedä olisiko sitten ollut joku fiksumpikin tapa lisätä tänne kuva.

Mutta nyt se näköjään alkaa sitten lähteä käsistä tämä vauvahuuma, vaikka ennen rakenneultraa ei juurikaan ollut houkutuksia ostaa mitään. Pyörähdin kirpparilla ja mukaan lähti 4 bodya, yhteensä 4 euroa. :)

Mä kävin viime viikolla pienet vaattet läpi aikomuksena siirtää äp-laatikosta esikoisen isot vaatteet pois ja pienet tilalle. Vaan kuinkas kävi. Laatikko tuli melkeen täyteen 50-56cm vaatteita jotka onneksi 5-10vaatetta lukuunottamatta käy tytölle ja pojalle. Sit 62cm kahteen muovipussiin. Toiseen selkeesti pojan ja toiseen unisex. Eli jos tukee tyttö joudun (saan) ostaa muutamia 50-56cm, pussillisen 62cm (kerkeää onneks ostamaan syntymän jälkeenki) ja 68cm menee sit jo rajumpi muutos ja joutus uusiin lähes kaikki. Mutta vielä on vajaa kk aikaa odotella ultraa :) Ja ne 68cm on vielä kaikki pojalla käytössä ja niiton liikaa;)

Ihania vaatteita Satsuma :) Vihree on mun lemppari :) Sitä pojalta löytyy ja se käy onneks tytölleki :)

Ihania nuo Metsolat! Pihinä en ole itse raaskinut ostaa, vaikka niitä olenkin käynyt ihailemassa. :)

Mutta jos jossain kirpparilla tulisi vastaan, niin varmasti ostaisin. Täällä päin noita vaan on ihmeen vähän kirppareilla, enemmän löytyy esin. me&I:a, mistä en niin tykkää...

Mä kävin kans eilen esikoisen vaatteet läpi ja vaikka periaatteessa moni varmaan kävisi tytöllekin, niin tiedän jo, että ei niitä tule silti käytettyä. Eli kaksi kassillista lähtee kiertoon alle 80 cm vaatteita ja paljon ihania tunikoita ja muuta tilalle =)

Mä oon noi kaikki vaatteet tosta kuvasta ostanu kirppikseltä ja sopuhintaan ja juu tuo yks body on käyttämätön, mutta sekin oli ihan halapa :) Mä oon ihan täysin hurahtanu metsoloihin ja esikoisella on niitä paaaljon :D

pääosin oon ostanu facen metsola kirppikseltä ja sit jos on ollu metsolan netti kaupan ystävämyynnissä jotain toosi hyviä tarjouksia niin sit oon ostanu uutena :) En mä raaski täyteen hintaan niitä ostaa sen veran pihi oo itekin :)

ihana toi odeccan makuupussi <3 nostalginen.

mä kävin tänään kirppiksellä ekaa kertaa vuosikausiin ja ekaa kertaa tässä kylässä.saldona kaks bodya ja yhet housut,yhteensä 3,5e :) jotenkin sitä silti säästelee viä sen RU:n ennenkun alkaa tähän panostaa..

Takaisin