Hankintoja vauvalle :)

Täällä olisi kaikki valmiina jos tulokas on tyttö. Jos onkin poika niin vaatteiden osalta melkein kaikki menee uusiksi. Meillä on siis yksi lapsi jolta kaikki menisi sopivasti kiertoon.  vielä yksi viikko ja kaksi päivää ultraan  jännäksi menee. Mitä olette muuten mieltä äitiyspakkauksesta? oletteko käyneet kurkkaamassa? minun mielestä aika poikamainen. Jos tulokas on tyttö, en tiedä otetaanko pakkaus vai rahat.
 
Heippa,

olen käynyt kurkkimassa jo pakkausta... aika poikamainen minustakin, meille onkin tulossa poika, joten siitä ei haittaa... Osa vaatteista miellyttää ja osa ei, niin kuin varmaan aina, ainakin ne violetit pienet body ja potkarit ei miellytä. Pakkauksen makuupussin väri ei myöskään miellytä, mutta meillä onkin jo ostettuna untuvainen makuupussi. Toinen mitä olen pakkauksesta miettinyt on, että toppahaalari varmaan jää meiltä käyttämättä, on liian suuri nyt ensi talvena ja sitten seuraavana talvena varmaan pieni.

Mitäs mieltä muut pakkauksesta ? Joko on joku lähettänyt jo hakemuksen siitä ? Minulla 13.9 neuvola ja kuulemma silloin täytelään kelan papereita  :)
 
Hei, 
kävinpä sitten katsomassa äitiyspakkauksen vaatteet. Totta, sävyt ovat aika poikamaisia. Emme tiedä vauvamme sukupuolta ja koska esikoinen kyseessä niin varmasti tilataan sitä, monta hyödyllistä vaatetta/tavaraa kuitenkin mukana siinä. Neuvola 12.9. jolloin Kela paperit lähtee meiltäkin. 

Emme ole vielä hankkineet mitään. Odotimme että sukupuoli olisi selvinnyt rakenneultrassa ja tieto ois auttanut hankintoja tehdessä. Mutta nyt mennään neutraalisilla väreillä. Vauvasänky ja varmasti jtn muutakin hyödyllistä saamme siskoltani syksyn aikana. Ikean uudesta kuvastosta katselin vaatekaappia ja siihen sopiva hylly/hoitopöytäyhdistelmää. Muutamme työhuonetta lastenhuoneeksi ja pitää ensin alkaa tyhjentämään huonetta ennen kun uskallan täyttää sitä vauvatavaroilla. Yhdistelmärattaita aloin katselemaan tällä viikolla huutonetistä mutta niillä ei toki vielä kiirettä. Mutta jos hyvänkuntoiset ja edulliset iskee silmään niin toki voisi "huutaa". 
 
Nyt tuli ensimmäinen hankinta tehtyä. Ellokselta tilasin 74cm bodyn alesta. Kuvana on koko etuosan täyttävä Star Wars-hahmokokoelma (niistä oikeista leffoista) enkä voinut vastustaa. Mies vähän hymähteli.

Toinen minkä ajattelin ensi viikolla hankkia on vauvakirja, kiva olisi jo odotusaikaan täytellä jotain. En vaan missään nimessä halua sellaista hempeää tai tekopirteää kirjaa, täytyy käydä katselemassa josko Muumit tai Mauri Kunnaksen kirjat kävisivät mulle.

Kelaa varten sain paperit tällä viikolla, täytyy laittaa äitiyspakkaus tilaukseen. Itse tykkään kovasti sen värimaailmasta, etenkin kun aion välttää sukupuolivärikoodausta.
 
Mä oon miettin tota pakkausta että en varmaankaan ota sitä. Ku kaikki on jo hommattu / saatu niin ei sitä tarvitse. :o Ostaa sitte sillä ruhtinaallisella 140e vaikka niitä vaippoja. :D
 
Esikoiselle otin pakkauksen ja nyt en ota!

Kannattaa huomioida että pakkauksen vaatteet on suuri osa isoja, ei mitään vastasyntyneen vaatteita eli niitä täytyy ostaa. Se talvipuku on todella iso... menee varmaan seuraavana syksynä/talvena jonkun aikaa.

Itse tuli eniten käytettyä pakkauksesta talvipukua, makuupussia sekä harsoja. Muut jäi vähemmälle. Tai kokonaan käyttämättä!
 
Miekään en pakkausta ota.. Esikoiselle sen otin ja sieltä on tavarat jäljellä vielä ja hyvässä kunnossa, niin en näe järkeä ottaa toista kertaa suht samoja tavaroita.. :) Talvipuku varmaan menee juu seuraavana talvenakin hetken, riippuen toki lapsen kasvusta.. Se on aika iso ollut aikakin ennen.. Meidän tytölle meni viime talven, eli johonkin 11kk asti ainakin. Nyt otan rahana ja hommaan sillä sit jotain mitä vielä puuttuu, eli varmaan ainakin jonkun pienen toppapuvun joka menis sen Tammi-Maaliskuun ainakin.. :)
 

Heippa!

Me ei olla hankittu vielä mitään, mutta onhan tässä aikaa :) (21+0 menossa)
Saatu ollaan kaksi baanaani laatikollista vauvan vaatteita jotka ovat suvussa kiertäneet.
Ja silti aateltiin se äitiyspakkaus ottaa.
Pari kaveria on tähä mennes joitain bodeja yms tuonut, kun ovat "seonneet" vauvan tulosta. :D

 
Eilen haettiin Ikeasta hoitopöytä, jonka sitten illan ratoksi kokosin. Otettiin se halvin malli kun sijoituspaikka on wc, jossa voi vesi vähän roiskua. Oli yllättävän tukeva ja siisti - ja menee siis pieneen tilaan likavaatekaapin ja suihkukaapin väliin :-)
Tästä se alkaa - mies kyseli viikonloppuna, että koskas ne vaunut haetaan...

Ajattelin myös hankkia miehelle semmoisen "isyyspakkauksen" kun kerta minä saan äitiyspakkauksen (tai vauvahan sen saa, mut silti). Netistä katselin suloisia tutteja, joissa lukee, että isin pelikaveri/isin prinsessa ja Super-Isi t-paitoja. Semmoisen kun tässä vielä jaksais koota.
 
Ihana idea tuo isyyspakkaus. Ei oo tullut musitettua miestä oikein mitenkään, esikoisen ja työn viedessö kaikki mehut.

Tenaville tulee ikäeroa 1,5 v eli samoilla ostoksilla mennään hyvin pitkälti tämän masuasukin kanssa. Ä-pakkauskin on tulossa rahana.
Sänky on ainut mikä hieman mietityttää. Oon pohtinut, että tämä tuleva saa esikoisen äitiyslaatikon sängykseen ekoiksi kuukausiksi. Tällä järjestelyllä ei tartte raivata kämppään tilaa toiselle pinnasängylle. Joulun tienoilla taidamme aloittaa esikoisen päiväunet normaalisängyssä ja siinä sitten aikanaan myös yöunille. Saas nähdä kuinka tässä käy.

Ekankin kanssa mentiin tosi pienillä ostoksilla. Kestovaippoja tuli huudeltua netistä, ja jotain vaippakankaita kaupasta, mutta nekin syntymän jälkeen. Työkaverilta ostettu 200€ sänky, sitteri, lelu, peitto yms. setti riitti oikein hyvin. Niin no, vaunut ja kaukalo tietysti. Tonnin kieppeillä tais olla ekan ostokset.

Kaksosrattaita en oo ostamassa. Eka kun lähinnä huutaa kun joutuu rattaisiin. Jospa sitten pulkka kelpaisi hänelle, kun nuorempi on vaunuissa...
 
Meillekin ikäeroksi tulee 1,5vuotta. Ja päätettiin myös miehen kanssa että tuplarattaita ei osteta. Ja jos tytön syntymän jälkeen näyttää siltä et niitä tarvii nii sit ostetaan jotkut käytetyt halvalla. Koska käyttöaika tulis olemaan niin lyhyt aika niin ajateltiin että ei vielä ainakaan osteta.
Mies tykkää käydä lenkillä esikoisen kanssa joka ilta, esikko siis vaunuissa joten senkin takia taidetaan jättää tuplat ostamatta että tää säilyis ns. isän ja pojan juttuna. Me keretään kyl tytön kanssa ulkoilemaan sit muuten esikoisen leikkiessä.

Miten te, joille tulee pieni ikäero ja esikoinen nukkuu vielä pinnasängyssä ja olette ajatelleet kakkosen nukkuvan äippäpakkauksen laatikossa niin mihin laitatte sen laatikon? Itse en tykkäisi että se olisi lattialla. Olisi kiva saada se tukevasti johonkin vähän korkeamalle mut ideoita ei kyllä oo.
Meilläkin tarkoitus että esikoista aletaan nukuttaa ehkä vuoden vaihteessa lasten sängyssä ja sitä mukaa kun se alkaa sujua niin otetaan tulokkaalle pinnis käyttöön. Mut sitä ennen tosiaan meilläkin kakkonen saa nukkua laatikossa.
 
Mulla on vauvalle ihan 35 vuotta vanha ystäväni kori/ensisänky lainassa jossa vaavi mahtuu nukkumaan 3-4kk, sen jälkeen hän siirtyy pinnikseen ja esikoinen menee tavalliseen sänkyyn (ikäero 1v7kk).

Sisarusrattaat aiotaan ostaa, halvat Carena Double Swing:it (nyt 299€) kylläkin (jos käytettynä löytyy niin sitten ostetaan käytettynä). Lenkkeilen aika paljon päivisin ja alkuun täytyy saada molemmat kärryihin. Neuvolareissutkin teen kävellen.

Jossain mainostettiin äp-laatikolle kattokiinnityssysteemiä (UINUA ensikehto, on aika arvokas) http://www.uinua.com/store/uinua-ensikehto/ ja joku oli rakentanut jalat laatikolle. En minäkään tykkäisi lattialle laittaa.

Suunnittelin esikoista odottaessa tulevalle isälle isyyspakkausta ja satuin kysymään mieheltä että mitäs tykkäisit isyyspakkauksesta? Hän oli sitä mieltä että aivan turha ja typerä.... Onneksi en sitten tehnyt sellaista. Tein esikoisen jaloista kipsivalostaulun hänelle ja siitä hän oli tosi otettu.

Mieheltä sain Kalevalan lapsi-helan sinisellä kivellä ja nyt hän laitattaa siihen toisen sinisen kiven emoticon . Isukille ajattelin kyllä ostaa laitokselle mukaan jonkun pienen muiston, en kyllä vielä tiedä että mitä...
 
Tuota isyyspakkausta olen minäkin suunnitellut ja ajattelin sen yllätyksenä toteuttaa ja antaa sitten samalla kun äitiyspakkaus saapuu. Tai vasta sitten kun kotiin tullaan laitokselta.

Mitä aiotte käyttää ensisänkynä vauvalle? Siis se äitiyspakkauksen laattikkohan on ihan kätevä, mutta onko joku ajatellut käyttää ensisängyn vuokraus mahdollisuutta? Itse olen tätä miettinyt lähinnä siksi, että meillä tuolloin tammikuussa on n.9kk ikäinen koira, joka siis vielä pentu silloin niin siinä olisi käteä pitää vauvaa myös hereillä ollessa, kun en häntä viitsisi lattialle laittaa juuri tuon koiran takia. Niin ei tarvitsisi joka sekuntti olla silmät vauvaan vaan voisi jopa hetkeksi kääntää pään kun vauva ei olisi koiran ulottuvilla.
 
meillä on ainoana hankintana vauvalle turvaistuin autoon, eikä sekään oikeastaan ole hankinta, vaan saatu miehen veljen perheeltä. parin viikon kuluttua haetaan työkaverin nurkista pinnasänky pehmikkeineen (patja vain pitää hankkia) sekä sitteri. löysin netti-ellokselta sellaisen vauvan ensipaketin (vaatteita), jonka hurahdin tilaamaan ja muutoin sitten äitiyspakkausta odotellessa.

aattelin menetellä samoin kuin joku tuttava oli tehnyt, että laitetaan äitiyspakkauksen laatikko pinnasänkyyn noin niinkuin alkuun ja sit kun vauva on tarpeeksi iso, laatikko pois.

olen myös vitsinä heittänyt miehelleni ja myös työkavereille, et jos joku haluaa hankkia meille vauvalahjan, me tarvitaan mulle hai-saappaat :D perustelen toivetta sillä, et niistä hyödyttäis koko perhe, koska minähän se olen, joka sit työntelee niitä vaunuja loskassa ja istuu hiekkalaatikolla ja koiralenkilleki ne ois hyvät :)
 
Meillä vasta ihan pikkuinen myssy ja parit pienet sukat, mutta ajattelin kuukauden sisällä alkaa shoppailla oikein kunnolla, toistaseks oon keskittyny keräämään itelleni kasan tyylikkäitä äitiysvaatteita, ettei tartte sen huonommin pukeutua kun muulloinkaan. Pian siis vaunuja tilailemaan yms. Meille ostetaan uutena kaikki, paitsi kaunis antiikkinen pinnasänky tulee sukulaiselta lainaks, ja samoin 60-luvun rottinkinen, pitkäjalkainen ensisänky. Stokken hoitopöytäkin olis tyrkyllä, mutta en ota jos on väärän värinen, täytyy eka nähdä se. En oo kyllä huolissani että kissa innostuis lähestymään sitä korisänkyä (ei oo mikään 'atleetti' nimittäin), varmaan lähinnä välttelee kaikkea mahdollista kontaktia vauvan kanssa...
 
Meidän täytyy hommata vielä tulokkaalle toppavaatteita. Lähinnä toppahanskat ja tossut ja kunnon hattu. Puvun olen jo ostanut.

Pinnasängyn vuokraus on varmaan hyvä idea jos tietää ettei lisää muksuja ole tulossa vähään aikaan. Mut sit jos on aikeissa hankkia lapsia lisää perään, kannattaa pinnis ostaa vaikka käytettynä jostain, saa halvalla.
 
Tuplakärryt, kantokoppa tuplakärryihin, turvakaukalo+jalusta hommattu ja vaatteet myös aika hyvin kasassa.

Ostoslistalla on Ainu-pupu, muutama vaate (toppavaate), Baby Björn sitteri, lampaantalja ja lämpöpussi. Sitten olisi kaikki kasassa.
 
Oletteko ajatelleet hankkia vauvalle millaisen toppahaalarin? Ja mitä kokoa? Äitiyspakkauksessa tulevahan on liian iso.
 
Joo Nella81, olen jo etsinytkin halvalla pienempää toppahaalaria, mutta en ole vielä ostanut. Tarkoitus on etsiä joku 56-62 senttisen puku, äp:n haalarihan oli ihan jumbo..!
 
Moi!

Pitää laitella tässä joku päivä, että mitä kaikkee sitä on jo tullu haalittua. Onneks ei oo vielä ihan kaikkee, kun päätin tässä ruveta nyt lomailee ja jättää koulut ja kaikki muut stressit tähän - saapahan keskittyä rauhassa tulevaan muuttoon ja tulevaan äitiyteen ja lapsen hankintoihin ym!
^^

Mut ainakin sen nyt kerron, että yhdistelmävaunut on nyt hankittu ja postia ootellaan ihan tosi innoissaan! Löysin ekstrahalvalla version, joka vastaa Emmaljungan Mondial Combi Duoa tai City Crossia ja laatuna White Leatherette. Kuitenkin on eri merkin vaunut. Et jee! :)
 
Takaisin
Top