Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä taas olen ollut oikein tyytyväinen unisex-vaatteisiin! Ulkomaiden valikoimat on toki astetta parempia, mutta onpa noista perus Lindexeistä ym löytynyt myös ihan hienoja. Voisin melkein ostaa pelkästään niitä senkin jälkeen kun sukupuoli selviää, välillä ne tytön tai pojan vaatteet menee sitten jo liian överiks väreissä ja kuoseissa kun on niiiiin selkeesti sukupuolijaoteltu. Suoraan sanottuna vihaan siis pastellivärejä ja ylilapsellisia kuoseja. Unisex-vaatteissa on useimmiten paremmat värit (musta, ruskea, valkoinen, tummat perusvärit) eikä ole ylisöpöilty :P

Heh, täällä yksi joka kannatti neutraalia pukeutumista lapselle ENNEN kuin esikoisemme syntyi. Kas kummaa, pikkuhiljaa vaaleanpunainen valtasi kotimme sekä vaatteissa että leluissa ja jopa huoneen seinissä, vaikka ennen en sietänyt koko väriä! Ja nyt meillä asuu pieni 3,5 v prinsessa joka rakastaa kaikkea tyttömäistä vaatetta. Mitä enemmän kimallusta sen parempi :grin

Jess, me saadaan käytettyinä siskon kaverilta myös Gracon turvakaukalo ja matkarattaat, joihin kaukalon saa kiinnitettyä. Eli ei niitä isompia ostoksia sitten oikeastaan olekaan näillä näkymin, ainoastaan pienempiä tarvikkeita! :)

Mä löysin Tori.fistä yhdistelmävaunut, jotka kävin hakemassa tänään. Ne oli kyl löytö, ja säästyi paaaljon rahaa. Tietysti noin iso hankinta oli vielä hieman aikaista, mutta eipähän tarvii päätä vaivata enää. On meinaan muutama tunti illassa viimeisten viikkojen aikana vierähtäny ettiessä sopivia kärrejä meidän esikoiselle.

Muutaman bodyn ja lappuhaalarit vastasyntyyneelle oon hankkinu. Ne roikkuu hengarissa makuuhuoneen naulakossa, josta saan joka ilta niitä katsella ennen nukkumaan menoa :love017

Potkupukuja tuntuu muuten olevan aika vähän valikoimassa, ainakin noissa perus ketjujen liikkeissä... puolipotkareita kyllä löytyy. Harmi jotenkin. Kun kokopotkupuku olisi aika helppoa pukea päälle, bodyssä mua pelottaa vastasyntyneellä se pään yli laittaminen...

Kannattaa yrittää ettii bodeja joissa ei tartte pään yli pujottaa eli ns kietasumalleja, mie oon ainakin niistä tykänny on, mukavempia käyttää alkuun, ennenko vauvankin pää/niska vähä vahvoo!

Juu, niin olen ajatellut. En vaan kauhean paljoa ole löytänyt, ja jos olen, niin ne on joko ällö vaaleanpunaisia tai vaaleansinisiä :confused:

Harmi kun kokopotkarit ei ole muodissa nyt, onhan ne toki ns. vanhanmalliset mutta musta ne on niin söpöjä :) Ja pysyy paremmin päälläkin kuin puolipotkarit.

Itselle olen hankkinut mammafarkut, kun mahaa alkaa olla siihen malliin ettei mitkään housuista tuntuneet enää mukavilta päällä ja nyt ei enää mene edes vetoketjut ja napit kiinni niistä :D. Outo kokemus sinällään kun ekassa raskaudessa pystyin koko ajan käyttämään omia vaatteita eikä tarvinnut missään vaiheessa kauppojen mamma-rekkejä koluta (ekassa raskaudessa paino tippui lähes 20 kiloa (olen siis sen verran isokokoinen että painoa ei saa tullakaan raskausaikana), ja vauvamahani oli sen mallinen että vasta loppuvaiheessa rupesin näyttämään odottavalta (oma äitini on synnyttänyt 5 kertaa ja joka kerta maha on ollut samanlainen, etteivät tietämättömät tajunneet raskautta kuin vasta kahdeksannella kuulla)). Tälläkin kertaa painoa on tippunut jo 5 kiloa, mutta maha on kasvanut huimaa vauhtia ;)

Vauvaa varten ei varsinaisesti tarvitsekaan hankintoja tehdä, kaikki kun on edellisen raskauden aikana jo kasaan haalittu. Parin vuoden takainen äitiyspakkauskin löytyy siis, mutta ajattelin että otan sen tälläkin kertaa. Ekassa odotuksessa multakin puuttui kokonaan sellainen osteluvillitys ja kun jotain vaatteita joskus kävin katsomassa niin vaan turhauduin, kun kauppojen värivalikoimat olivat tasan vaaleansinistä ja vaaleanpunaista, me kun ei oltu haluttu tietää sukupuolta etukäteen, niin sinne ne jäi kauppojen hyllyille ne vaatteet.

Mäkin tykkään kokopotkareista ja evarsinkin sellaisista missä on se teräosakin mukana. Ja ne kietaisumallin bodyt on mahtavia alussa, kun vauvan käsittelyssä saattaa olla pientä epävarmuutta.
Mulla on paljon retroja froteisia kokopotkareita odottamassa. Osa on ollut itselläkin käytössä 80-luvulla ja sieltä saakka kiertäneet suvun vauvalta toiselle.

Mä taas en osannu käyttää ollenkaan kokopotkareita. Miltei aina oli body ja housut. Ihan pienenä puolipotkarit (ei siis haalarimalliset), myöhemmin tuntu että "sukkaosio" jäi pieneks ku muuten olis ollu sopivat... Mut jospa mä tän toisen kans osaisin käytää kokopotkareitakin (hihalla tai ilman), mukamas en osannu käytää ku yöllä, ja oli mukamas vaikeeta vaihtaa vaippaa ja tyyliin piti riisua toinen alasti ja.... :oops: kylläpäs on ollu vaikeeta silloin :grin

Mulla on hankittuna jonkun verran vaatteita ja yhdistelmävaunut. Vaunujen kanssa kävi sellanen säkä ettei niitä voinu olla ostamatta (ostettiin siis jo ihan vuoden alussa). Käytettynä torista ostettiin täysin uuden veroset emmaljungat juuri sellaset kun halusinkin. Kuosikin oli hienompi mitä näissä uusimmissa malleissa. Ja vaunut on siis mallia 2012. :)

Tekis kyllä mieli kaikenlaista jo ostella. Jos nyt odottelis ainakin rakenneultraan asti vielä (ja sehän on siis 2 viikon päästä) :) Mutta hyvähän se on et on kaikkee ajoissa valmiina jos vaikka loppuraskaudessa ei pystykään kaupoilla olemaan.

Munkin tekee mieli ostella kokoaika kaikkia vaatteita ja tarvikkeita, ja varmaan parempikin olisi,ettei kaikki tuu sitten kerralla ostettavaksi,mutta nyt tartten vähän malttia ja odotan ensiviikon rakenneultraan.
Tosin taas poikkeus sääntöön: viikonloppuna lähden kaverin kanssa hemmottelulomalle toiseen kaupunkiin ja käydään matkalla ostamassa tori.fistä tekemäni löytö: uusi Tiny Love 3in1 Napper. Siitä saa sitterin kahteen eri korkeuteen ja sängyn. Mukana vibra toiminto ja väri+ääni mobiili. Kaverilla oli tuollainen esikoisella ja kovasti kehui,mutta niinkuin aikaisemmin sanoinkin,niin mun kaveriporukassa tyyliin jokainen raskaana nyt,niin eihän hänkään tuosta vielä luovu. Menen siis ostamaan oman! :)

Mä taidan olla niitä harvoja, joka ei ole ostanut vielä mitään :smiley-ashamed008

Olen kyllä katsellut esim.toria, huutista ja facen ryhmiä, mutta kohdalle ei ole osunut mitään "pakko saada just nyt" -juttua. Käytettynä ajattelin yrittää metsästää mahdollisimman paljon tavaraa...must hankintalistalla on jossain vaiheessa vaunujen ja kaukalon lisäksi baby björnin sitteri ja koliikkikeinu. Noista molemmat ovat olleet niin ykkösiä isommillakin, että tahdon ne taas! Amme meiltä löytyy vielä ja samoin potta (vaikka ei sitä heti tarvitsekaan).

Vaatteiden hankinnan aion jättää äippäloman alkuun ja ottaa silloin kaverin kanssa työn alle mega kirppis kierroksen :grin

^ Ei olla mekään hankittu. Toki jotain varmaan jo löytyy ekan jäljiltä, mutta tässähän on viisi kuukautta aikaa vielä tehdä ostoksia! Mikään hätä ole.

Minäki odottelen ensin, että sukupuoli selviää. Jos isompia tarvikkeita pitäs ostaa, ni ne varmaan hankkisin ajoissa. Ei sen jättimahan kans enää jaksa seisoa kaupoissa vertailemassa hoitopöytiä.

Mäkin oon vielä malttanut olla ostamatta tosin esikoisen jäljiltä on paljon vaatteita ja tavaraa. Lähinnä sisarusrattaat pitäisi hommata että pääsen lasten kanssa sitten kulkemaan ja ehkä kantoliina :) Vaatteita ei pahemmin tarvita ja mieskin tuumasi, että päästään shoppailemaan jos tyttö tulee ;)

Miekään en oo hankkinu vauvalle viel mitään, ittelle yhet mamma farkut on tullu ostettua. Huomenna sisko tuo "muuttokuormallisen" vauvan tarviketta ja vaatetta et pääsee sitte niitä hypistelemään. Jotenki toivon et tää tulokas ois poika kun siskolla siis 2 poikaa ja kaikki luonnollisesti pojille suunnattua...

Viime viikolla tuli pinnasänky ja tänään haetaan hoitopöytä... joka sekin tosin makso vaan 15e, sellanen ikean yksinkertanen malli missä kaks tasoa, mutta käy hyvin tuunattavaksi samoin kuin se kahdenkympin sänky. Vaatelipasto enää puuttuu kokoelmasta.

Vauvanvaatteista;
mikä on paras paikka säilyttää niitä?
Lipaston laatikotko? Toimisikohan sellaisessa ns. keittiön yläkaappi -tyylisessä kodinhoitohuoneen kaapissa, jos laittaa esim. kenkälaatikoihin...? Kun meille ei sitä hoitopöytää tule, niin pitää siihen kodinhoitohuoneeseen tulevan hoitopisteen lähelle ne vaatteet saada säilöön...

Takaisin