Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille on tulossa ihan vaan perus lipasto vaatteille. Vauvanhoitopiste on aluksi alakerrassa vierashuoneessa ja myöhemmin lipasto ym tavarat siirtyvät yläkertaan lastenhuoneeseen.

Vaatehomma lähti ihan käsistä. Mulla on varmaan oikeesti jo kaikki tarvittavat vaatteet 3kk ikään asti :rolleyes: Eilenkin ostin facesta ja huutonetistä yhteensä varmaan neljältä eri ihmiseltä vaatteita!! >.<

Jos pystyy järjestään vaatteet hoitotason yläpuolelle kaappiin, ni helpompi, ainaki siinä vaiheessa, ku alkaa jo kääntyileen.

Juu, siihen hoitotason yläpuolelle kaappiin ne olisi tulossa. Ei toki varmaan kaikki mahdu, kun kestovaipatkin tulevat tilaa viemään... joten saattaa olla että makuuhuoneemme lipasto täytyy järjestellä uusiksi niin, että sielläkin parissa laatikossa olisi sitten vauvanvaatteita. Täytyy tässä alkaa jo saamiani vaatteita ja vaippoja pesemään ja viikkaamaan kaappeihin, kaapit sentään olen jo tyhtentänyt ja pyyhkinyt...

Ainiin, åke, kiva että ei tarvitsekaan IHAN kaikkea ostaa! :)
P.s. Mihin Sylvi jäi? :wink

Tästä aikaisesta hamstrauksesta huolimatta päätin, että leluja en osta itse yhtään! Ne on yleensä juurikin ylihintaisia, joten niitä on kätevä pyytää sukulaisilta ym sitten lahjoiksi! Ja niitä ihmiset useimmiten vielä mieluiten ostavat, niin turha niihin on sitten itse rahojaan käyttää :P

Oi kävin pitkästä aikaa hobby hallin myymälässä ja kannatti. Äippähousuja ja kesäksi Sortseja 3€/kpl :p ja paras löytö oli kyllä lifefactoryn lasiset tuttipullot vain 5€/8€ kappale :)

^ Lasiset tuttipullot? Oi, ne on varmaan ihania, kunnon retroja! Mutta itse en tiedä, uskaltaisinko käyttää :p

Suosittelen lämpimästi noita lifefactoryn pulloja...en tiedä yhtään käyttäjää, joka ei olisi nihin tyytyväinen :) Ovat ympäristöystävällisiä, myrkkyvapaita ja kestäviä. Kaverin lapsi viskoi pulloa aika lahjakkaasti, eikä se siitä mihinkään hajonnut :grin eli ovat yllättävän tukevaa tavaraa! Normaali hinta on tosin sen verran korkea, että monet jättävät sen takia ostamatta...mutta kun luin tuon Riiccan tekstin Hobby Hallin tarjouksesta niin arvatkaa vaan, kuka meni sinne ja tyhjensi hyllyn :rolleyes: ...puolustukseksi täytyy kuitenkin sanoa, ettei siellä enää montaa ollutkaan jäljellä...

eli nyt olen minäkin jotain pientä jo ostanut *hih*

Lasiset pullot on hyviä, koska niistä ei liukene kemikaaleja :) ja varsinkin vesipullona lasinen on hyvä koska vesi on pullossa aina hetken :)

Juu, siis ymmärrän kyllä tuon pointin että ovat hyviä siksi kun ovat kemikaalivapaampia kuin muoviset. Muovihan on, noh, muovia, silkkaa keinotekoista kemiaa.
Mutta mua pelottaisi silti ehkä se, että miten kestävät käytössä...
Mutta pitääpä tutkailla asiaa, jos alkuun ostaisikin 1-2 ja kokeilisi :) Kiitos siis vinkistä!

No mulla on juomapullona toki ihan aikuisten kokoinen lifefactoryn pullo ja se on lennellyt miten sattuu ja vielki on yhdessä osassa :) on tippunu jopa asfaltille :o se silikoni kuori on aika suojaava :p

Eilen kävin siskolta hakemassa vauvan tarvikkeita, lähti mukaan yhdistelmävaunut, sitteri, 2 pussillista leluja, leikkimatto ja muuta "roinaa", tuttipulloja, käyttämättömiä tutteja, imetysliivejä ja kaiken näköstä muuta kivaa :grin Vaatteita ei vielä katottu ees, vasta sit tiistain rakenneultran jälkeen jos selviäis onko tyttö vai poika! Poika jos on niin sit tuleeki siskolta paljo vaatteita!
Miehen kanssa jo jonkun verra neutraalin värisiä vaatteita ostettu, loput ostokset sitte ku tietää sukupuolen ni voi vähä värejä katella ja kuha huhtikuussa päässää uutee kämppää muuttaa ni sitte pinnasänky ja muut isommat hankinnat :rolleyes:

Mä oon niin iloinen kun oon löytänyt paljon tavaraa käytettynä, varsinkin kun melkein kaikkea tarvii ostaa kaksin kappalein :eek:
Torista löyty lipastomallinen hoitopöytä joka menee siis lipastona myöhemmin.
Kaukalot niiden kiinnitysjuttujen (apua mikä muistikatkos :D) kanssa saatiin sukulaisilta ja puuhamatto myös.
Kirppareilta oon löytänyt ihania tyyliin kerran käytettyjä vaatteita eurolla..
Vaunut aiotaan ostaa uusina, ja pinnikset varmaan ikeasta ellei sit jostain torista löydy.
Jotenkin noista käytetyistä tavaroista jos on hyväkuntosia, tulee vielä parempi fiilis kun jos ostais suoraan kaupasta. Säästää rahaa ja tekee samalla vähän ekotekoa :D

^ Oi, ymmärrän varsin hyvin että käytettynä hankkii, varsinkin jos tuplana tarvitaan lähes kaikki!

ovat hyviä siksi kun ovat kemikaalivapaampia kuin muoviset. Muovihan on, noh, muovia, silkkaa keinotekoista kemiaa.

Lasi = pääasiassa sulatettua kiveä, epäorgaanisia silikaatteja ja oksideja. Vahvasti emäksiset liuokset liuottaa lasia. Ja onhan se altis hankauksen aiheuttamalle kulumisellekin! Kemikaaleja ne on epäorgaanisetkin suolat, siinä missä muovienkin raaka-aineet ;) Ja lisätään lasiinkin valmistuksen aikana lisäaineita..

Nykyisin tuttipullot pitää valmistaa polypropeenista, koska aiemmin käytössä ollut polykarbonaatti sisälsi haitallista lisäainetta, jota liukeni mm lämmitettäessä. Siis; ainakaan vanhoja muovisia pulloja ei kannata käyttää.

Itse luulen kyllä, että tuttipullojen valmistusainetta tärkeämpää on se, mitä sinne laitetaan sisälle. Ja onko se kiva pestä ja kevyt vaikka vauvankin piettää kädessä.

Pesettekö yleensä näitä koneissa vaiko aina käsin? Voiko astiaharja olla riittävän puhdas, että säilyy hygienisenä? Vai keitättekö pullot aina?

Takaisin