Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
^ Kuulostaa kyllä ihan järkevältä järjestelyltä :)

Mua vähän harmittaa se, ettei saada tyypille jo nyt huonetta tehtyä valmiiksi, mutta ehtiihän sen sitten.
Kun ei nyt kauheasti mitään rempata tarvitse, lähinnä ehkä tapetti sitten vaihtaa yhdeltä seinältä (kolme muuta seinää ovat maalattuja joka huoneessa).
Täytyy vaan katsoa, että miten vauva sitten nukkuu, ja miten MÄ nukun kun vauva pyörii ja tuhisee ja ääntelehtii vieressä...
ja miten kauan nuo miehen lapset täällä vielä haluavat viikonloppujaan viettää niin, että omat huoneet tarvitsevat.
Eli ihan sitten mikä tulee tilanne joskus myöhemmin olemaan...

^ Se meidän lastenhuone on nykyisin miehen pojan käytössä, mutta sitten kun sen luonaolo täällä muuttuu kans niihin viikonloppuihin, niin tulee asumaan ne päivät vierashuoneessa (tai siis sitten kun alan remppaamaan niin siirtyy vierashuoneeseen). Minusta ihan tuollaisia parin päivän vierailuja varten ei tarvita "omaa" huonetta enää.

^ Mm, onhan se niinkin.
Meillä nyt toistaiseksi ainakin pidetään tytöillä nuo omat huoneet, vaikka täällä vain joka toinen viikonloppu ovatkin... Mutta tosiaan, vanhempi neiti on nyt yläasteen 7. luokalla, saattaa olla että ei enää ensi- tai seuraavana vuonna haluakaan ihan niinkään usein enää tulla (kun asuvat äitinsä kanssa eri paikkakunnalla, niin siellä on ne kaveritkin ja viikonloppumenot...). Niin katsotaan sitten, että millä tavalla huonejaot menee uusiksi... että laitetaanko tytöille yhteinen huone niin kuin olikin silloin kun olivat pienempiä, vai tehdäänkö vieras/työhuoneeseen vanhemmalle tytölle huone jossa voi olla kun tänne tulee, vai miten.

itse olen tämän ajatellut samalla lailla,kun Miu88,että vauva nukkuu niin kauan samassa huoneessa meidän kanssa omassa sängyssään,kunnes osaa nukkua kokonaisia öitä. Pyrin kuitenkin siihen,että opettaisin vauvan nukkumaan itsenäisesti suht pian..ehkä n. 6 kk jälkeen voisi alkaa omaa huonetta kokeilemaan,koska mielummin mä sitten sinne kömmin yöllä,kun että en saa nukuttua kunnolla,kun just toinen tuhisee ja pitää ääntä yöllä siinä vieressä.
Vauvan huone on alkuun lähinnä hoitohuone,koska kylppäri on siinä vieressä,niin siellä sitten helppo vaihtaa vaatteet ja vaihtaa vaipat,miks ei myös kylppärissä esim. alustalla pesukoneen päällä.
Meinataan ostaa kuitenkin molempaan huoneeseen vauvalle omat sängyt. Meidän makkaiin vauvalle tulee sallanen vauva/ ensisänky Troll Sara kehto ja sitten omaan huoneeseen pinnasänky joka tarpeen mukaan muokkautuu kolmeen korkeuteen ja yksi sivu on irroitettava, että kun taaperona siellä nukuu,niin pääsee itsekkin sänkyyn ja pois.vauvanakin on siten sään mukaan mahdollisuuksia nukkua,joko rattaisssa ulkona taikka pinniksessä omassa huoneessaan,joka lähinnä mm. olkkaria ja keittiötä.
Täähän siis alustavan sotasuunnitelma,mutta katotaan sitten miten hommat lähtee muodostumaan heinäkuussa! :D

Teinpä tänään löytöjä porukoilta, "oma" äitiyspakkaukseni vuodelta 88 :grin tallella oli muutamia vaatteita (valkoisia ja retro-oransseja potkareita, villahaalareita/potkareita, villatakki) ja avaamaton pakkaus "taskullisia vaippaliinoja" sekä parit "pikkuhousut" vaipan päälle. En ole oikein varma miten niitä on ollut tarkoitus käyttää (kestovaippatyyliin ilmeisesti), täytyy testata omalle vauvalle sitten kesällä :D

Oi, hauskoja löytöjä teit! :) Muakin on alkanut mietityttämään, että pitäiskö sittenkin ottaa se pakkaus, saisi säästää sitten sen ja antaa lapselle myöhemmin...

hahaha ja vielä parempaa, mukana kasa vuoden -88 2Plus-lehtiä. Aivan jäätäviä äitiysvaatteita! :laughing005 Vaunut on kyl melkei jopa hienompia ku nykyset....

^ Mun vanhemmilla on edelleen säilössä vaunut, joita ovat 80-luvulla käyttäneet mulla ja isosiskoillani.
Vaunut ovat siellä mummilassa sitä varten, että voi sielläkin sitten vaunuilla ja nukuttaa tulevaa vauvaa :)
Ja siskoni 3 lasta on myös niitä vaunuja mummilassa käyttänyt.
Ne on kyllä niiiin ihanat ne vaunut, mutta tosi epäkäytännölliset uusiin verrattuna... joten niitä voi kyllä ihastella, mutta olen silti ihan tyytyväinen että siskoltani vähän tuoreemmat Emmaljungat sain.

Meillä ei oo tulevalle vauvalle vielä huonetta eikä kiirettä sen suhteen pidetäkkään, isompaan asuntoon muutetaan sitten kun tyttö on n.vuoden. Jos isosiskoonsa tulee niin ei siirry puolivuotiaana omaan huoneeseen, heräili niin useeseen otteeseen yössä n. 6kk ikäisestä eteenpäin että olis lähteny järki ku olis ravannu 10 kertaa yön aikana eri huoneessa :D toivottavasti tulokas olis parempi unisempi :)

Me rakennettiin pari vuotta sitten omakotitalo ja tytön huone maalattiin reippaasti vaaleanpunaiseksi :grin Kolmas makkari on ollut tähän asti semmonen ylimääräinen huone, jossa vieraat yöpyvät ja tavarat varastoituvat. Maalattiin silloin aikoinaan vihertävän sävyillä, koska ajattelin sen sopivan sekä tytölle että pojalle ja voi sitten tapetoida sopivalla tapetilla yhden seinän. En enää yhtään tykkää väristä, jotenkin tunkkainen, mutta pitää odotella vauvan syntymään asti että tietää sukupuolen ja sitten maalailla uudelleen huone.

Me jätetään vauvan huoneeseen ensimmäisiksi kuukausiksi vierassänky, jossa aion sitten imettää vauvaa öisin ja varmaan alkuun nukkuakin siellä jonkin verran. Saa mies nukkua yöt rauhassa. Esikoinen ei huolinut koskaan pulloa niin mä hoidin syöttämiset koko vuoden ajan. Miehen työmatkat ovat tunnin suuntaansa ja mua aina pelottaa että nukahtaa rattiin, joten mielelläni suon hänelle kunnon yöunet.

^ Hah, meillä ei tarvitse sitä miettiä, että mies häiriintyisi tai heräisi yöllä. Hänen vieressään voi vaikka pommi räjähtää, eikä siihen yöllä kyllä heräisi... herätyskellokin saa aamulla pauhata kauan ja kovalla, ennen kuin mies herää :eek:

Me ollaan saatu miehen veljeltä jo pinnasänky typylle ja siirretään tuo hoitotaso poitsun huoneesta, kunhan saadaan uus huone rempattua. Isoimpina ostoksina sinne tulee vaatekaappi + lipasto! Nyt oon ehtiny käydä jo muutaman vaatekappaleenkin ostamassa valmiiksi! Tuplarattaat ostettiin jo loppuvuodesta, kun sattu olemaan torissa myynnissä sellaset jotka halusin ja oon ollu niihin jo nyt tosi tyytyväinen, kun ollaan poitsun kanssa niitä käytetty. :)

Mun sisko soitti taas tänään, sanoi että siellä olisi taas pari pahvilaatikollista vaatteita, jotka saisi noutaa... ja samalla jo kertoi, että heidän keinurunkonsa saisi myös pois hakea, ja käyttämättömän vauvakeinun siihen :)

Tyhmä kysymys, mutta pystyykö hellevauva syksyllä jo keinumaan ulkona vauvakeinussa...?

Niin ja åke, kuulostaa tosi kivalta, että teille on hankittu ja saatte vaikka ja mitä! Ja että sua ei ole ahdistanut se höösäys siinä asiassa :wink

mähän meinasin ensin hankkia alkuun vauvalle kehdon joka olisi sitten samassa makkarissa meidän kanssa,mut nytpä suunnitelmat muuttukin. Miehen sisko tarjosi heidän pinnistä lainaan siksi aikaa,kunnes heillä toinen lapsi syntyy (ovat siis yrittämässä nro2:sta).
Meinaan ostaa siihen pinikseen sitten sellaiset keinujalat, josta tulee kehto efekti siihen perus pinnikseen (maksaa 20e) Saapa siiten ehkäpä rauhoteltua vauvelin sinne hetkuttamalla sänkyä..
Sitten toivottavasti sängyn palautus hetkellä viim. toivottavasti pikku ötökkä ois jo omaksunu nukkumisen taidon ja voisikin siirtyä omaan huoneeseen :)

Minä oon yhä tosi tyytyväinen, että kukaan EI ole tyrkyttänyt vanhoja vauvakamoja tai hankkinut mitään meidän puolesta (tai edes kysynyt tarviiko hankkia). Ainoastaan vaunuihin saatiin apua, sekin ihan vaan käteisen muodossa ;) Kun sitä sen puol vuotta eka ootti että koska se plussa tulee ja koska saa ruveta ostamaan vauvatavaraa, niin sitä kyllä haluu nyt sit hankkia/valita joka ikisen tavaran ite :cool: no, ehkä se tästä viel josai vaihees rauhottuu, mut minkäs siinä sitte teet jos on shoppailuhullu :eek:

meillä tulee olemaan kans kaikki uutta,paitsi tämä laina pinnis. Jotain vaatteita tulee kans vähän käytettynä..mut muuten tässä on saanut olla lomppa levällään kaupasta toiseen :)
oishan se olut kiva,jos ois saannu edes jotain vähän käytettynä/ lainaan,mutta nyt meni näin,että kaiki kaverit yhtäaikaa mahat pystyssä,niin sittempä ostetaan omat.
onhan se sitten kiva kun kaikki on uutta ja saahan ne sitten myytyä joskus mahdollisesti eteenpäin ja niin saa sitten vähän takaisin kuluista.

ainiin ja unohtu sanoo,että nyt on hankittuna itkuhälyttimet. Mies sai töistä työkavereiden keräyksen 100e arvoisen lahjakortin prismaan vauva uutisten johdosta. Ostettiin sitten sillä hifi- itkuhälyttimet. Nyt on kunnon pelit! Mies siis halusi nämä ostaa ja valita. On niin tarkka kaikista elektroniikka jutuista.koko summa ei siis tuohon mennyt,mutta lopuilla ostettiin pari tuttia, tuttinauhoja ja pari pikkusta tuttipulloa.
Sitten mä ostin eilen meille baby björnin rintarepun huutiksesta. Tämä oli vielä avaamattoma paketissaan,koska entinen omistaja oli saannut sen baby showereista lahjaksi,mutta oli aikaisemmin ehtinyt jo ostaa itse samanlaisen. tämä siis mulle totaali löytö! orkkis hinta 118e ja mä maksoin siitä 40e! jee!!!
Vähän jännittää,että miten sitten ötökkä näihin ostoihin tottuu..siis lähinnä rintareppuun,tuttiin ja pulloon,että jääkö nämä sitten käyttämättä. Noh,voihan nekin sitte myydä eteenpäin jos käyttämättä jäävät...

Takaisin