Hankintoja vauvalle, itselle, kotiin...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Martuti
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä mietin kanssa pari kuukautta noita vaunuja; päädyin monestakin syystä Emmaljungaan..
Plussat:
+isoin koppa mitä markkinoilla on---> vauva saattaa mahtua vielä talvenkin nukkumaan siinä ulkosalla!
+koppa on myös kova ja helppo irroittaa; käy matkasängystä, helppo liikutella yms.
+yhdistelmät; menee niin pitkään kuin tarvetta rattaille on.
+runko ja rengas vaihtoehtoja monta; kaikille löytyy sopiva! Meillä kovat umpikumit, koska asutaan ihan landella..
+hyvät lisävarusteet(hyttysverkot, sateenvarjot, kaikki mahdollinen! suurinosa kuuluu pakettiin)
+upeita kuoseja, ehkä hieman vaisuja ja yksivärisiä, mutta unisex malleja paljon!

Miinukset;
-HINTA..

Itse en joutunut kaikkea yksin maksamaan miehen ja minun tililtä, mutta silti vaikka apuja saatiin, niin kyllä tonni on aika karsee raha tuommoisesta laitteesta!
Kaikki muu sitten onkin käytettyä.. :)

Memmu79: Käsittääkseni kyllä lähes kaikki istuimet saa kiinni autoon telakan avulla (lähes kaikki Isofix-telakan ja osaan saa vielä vyökiinnitteisenkin telakan, ellei autosta löydy isofixiä). Myös suurimman osan kaukaloista saa kiinni suurimpaan osaan vaunujen rungoista kiinni (adaptereita löytyy). No en sano, että kaikki merkit menee kaikkiin kiinni, mutta hyvin monet, hyvin useaan. Ainakin Maxi-Cosit, Britaxit jne. Ja tämän vaikutelman sain, kun kiersimme parissa liikkeessä kyselemässä tyhmiä ;)

Me tilasimme Brion Go Next -yhdistelmät sekä Brion turvakaukalon ja kaksi telakkaa molempiin autoihin (toisessa autossa isofix, toisessa ei, kuitenkin ko. telakan saa kiinnitettyä kummalla tavalla vain). Noissa vaunuissa vakiona tulee pienet, kääntyvät renkaat (isäntä jostain syystä halusi sellaiset ;)), mutta lisäksi tilasimme vaihdettavat, takapyörien kokoiset eturenkaat. Meillä on myös koiria, joten varmasti tulee liikuttua paljon ulkona erilaisissa maastoissa.

Ja kaikki muu meille varmaan tuleekin käytettynä. Muita hankintoja ei olla tehty vielä :)

Kiitos kommenteista, varmaankin päädytän tuohon pinniksen päälle tulevaan hoitotasoon. Täytyy järkkäillä huonetta niin että saisi lipaston siihen vierelle ja sinne hoitotarvikkeet.

Meillä Brion Primo turvakaukalo, jonka saa sitten adaptereilla Brion vaunurunkoon.

Riinuliinu, kiitos linkistä, piti käydä heti kurkkaamassa mitä Gracosta sanotaan... hyväksi oli luokiteltu :) Tosin 2012-vuoden malli.... meillä on vanhempi kun on siskolta peritty.

Jossain vaiheessa myös mietein että mistä noita turvakaukalo-testien tuloksia löytäis, siinähän ne! Kaukalo ehdittiin jo hankkia, mutta onneksi näkyy olevan hyvän arvosanan saanut. Tietysti turvallisuus kolaritilanteissa riippuu hyvin paljon myös itse autosta.

Nuo kaukaloiden testit tehdään joka vuosi, ja ne luokitukset saattaa vaihdella vuosien mukaan. Eli jos tänä vuonna on ollut hyvä niin kahden vuoden takainen ei välttämättä olekaan saanut niin hyvää luokitusta. Meidän kaukalolla muistaakseni oli edellisvuonna ollut tuloksena erinomainen, mutta sitten uusien tulosten mukaan olikin hyvä. Enkä kyllä nyt muista kumpanko vuoden malli meillä oli. Asiansa ajoi ja otetaan käyttöön nytkin :)

Yleensä ottaen niillä suosituimmilla malleilla on vuosittaiselta keskiarvoltaan hyvät tulokset.

Muoks vielä. Myös isofix vaikuttaa tulokseen. Isofixillä pääsääntöisesti enemmän tähtiä kuin turvavyökiinnityksellä.

Mulla on kokonaan riistäytynyt käsistä vauvanvaatteitten osteli, kaikkia vaatteita on jo ihan riittävästi kokoon 68 asti ja muutama vielä isompikin.. :grin Myös yksi toppapuku on jo valmiina ja villasukkia ja muuta mille ei käyttöä ole ennen ensi syksyä.
Eilen löysin kirpparilta käyttämättömän muumi-imetystyynyn jota olin jo muutamaan kertaan kerennyt netissä ihailla ja samalla kauhistella sen hintaa, nyt maksoinkin siitä vain 12e! :)
Vauvan leluja ostellut myös kirppareilta osa uusia ja osa melkein uusia, on soittorasioita, vaunuleluja ja pehmeitä helistimiä. Nyt täytyy varmaan rajoittaa ostamista että on sitten äippälomallakin jotain shoppailtavaa.
Pinnasänkyä lähdetään ensi viikolla metsästämään ja vaunut ja kaukalo on valmiiksi katottu netistä, toimitusaika oli n.3-5 viikkoa eli ei niilläkään kiire vielä :)

Meillä on myös pienet tilat, ja suunnitelmissa on hankkia pinniksen päälle kiinnitettävä hoitotaso. Meille tuskin tulee myöskään mitään erillisiä lipastoja vauva tarvikkeille, mutta en näe sitä ongelmana. Tarvikkeet saa hoitotason lähelle vaikkapa pinnasängyn päätyyn kiinnitettävällä "vaippalokerikolla", jollaisia olen ainakin joissain nettikaupoissa nähnyt. Sen taskuihin saa kätevästi rasvat, pyyhkeet ja muut tarvittavat purkit ja putelit. Joku näppärä ompelee sellaisen varmaan helposti myös itse. :)

Juu ei siihen mitään lipastoa välttämättä tarvii. Meillä on kodinhoitohuoneessa/vessassa pitkä taso joka saa toimia hoitopöytänä, siihen kyllä mahtuu kaikki rasvat vaipat sun muut, vaatteet sais yläkaappiin mutten taho sinne laittaa kaikkien "hajujen" sekaan :D

Mekin meinattiin vaan tehä kodinhoitohuoneen tasoon hoitopöytä. Tehdään se ite puusta ja ruuvataan pöytään kiinni. Siinä on sit päällä kaapit mihin saa laitettua kaiken tarvittavan. Ja hoitotason vieressä on sitten käsienpesuallas missä vauvan pyllyn saa sit pestyä. Vaatteet laitetaan sitten erikseen makuuhuoneen lipastoon ja ne saa otettua sieltä aina sit mukaan tarvittaessa. Luulisin että hyvin toimiva ratkaisu. :)

HUHHUH! noita vaunu vaihtoehtoja ja niiden tutkimista.. meillä siis on emmaljunga duo edge combi ja ollut todella hyvät tuon esikoisen kanssa, kovakoppa.
ostettu käytettynä mutta oli tooooodella siistit ja hyvät MUTTA nyt pitää hommata tuplat ja tilat on rajalliset ja ensin mietinkin allekkain istuttavia ja oon kysellyt netistä mielipiteitä ja lukenut blogeja ja tutkinut asiaa niin me tai no mä oon nyt sit päätynyt mountain buggy duet vaunuihin.
ois pitänyt olla varmaa fiksu ja ostaa heti sillo esikoisen aikaa jo sellaiset mitkä saa joko yksin tai kaksin istuttaviks tms. mut mistäs sitä osas ajatella et heti tulee toinen. ja siks tuplat oltava eikä riitä pelkkä seisomalauta kun esikoinen on n. 1.2 v kun tää uusi tulokas syntyy :)
emmaljungat jää meille kyllä vielä parvekeunia varten kun siinä niin hyvä se koppa. ja lets see sitten et miten myöhemmin kummat hukataan ensin tulpat vai nuo jungat :)

ajattelin että kun kaikki on hommattu meille käytettynä ja en halunnut viimeksikään uutena vaunuja mutta nyt voisin sit ostaa nää vaunut uutena mut kopan ja kaukalon käytettynä jos löytyy sopivia ja sopivaan hintaan tietty. meillä meni edellinenkin kaukalo vaan n6 kk ni tuntuis kauheen turhalta ostaa uus telkallinen kaukalo .. esikko siis kasvoi yli tosi nopeasti tuosta kaukalosta, ollut nii yläkäyrillä koko ajan :D nytkin pituus oli 10 kk neuvolassa yläkäyrän melkee yli mut paino menee hyvää käyrää :D

ja toisaalta onneks ei tullut ostettua uutena noita vaunuja kun nyt joutuu jo toiset ostaa ni hirmu vähän aikaa ois kulutuksessa :)

mut kauheesti kaikkea hommattavaa ei sillai ookaan, sit kun vaavi pääsee kaukalosta niin siirtyy esikoisen tuohon turvaistuimeen jok 0-18 kg (pakko oli ostaa kun ei istunu neiti viel sillon kunnolla ku oli ostettava istuin) ja sit esikoiselle uus turvaistuin. tuo turvaistuin on meillä sellainen joka ostetaan uutena kun menee sit nii paljo kauemmin ja ostettiin tuokin istuin vaikka se kirpas!! huh! onneks isovanhemmat osallistui siihen. reilu 500 e. ei o halpaa mut turvallisuus ennen kaikkea, kun liikutaan paljon autolla :)

Meilläkin tulossa kodinhoitohuoneen pöydälle vain hoitoalusta, siihen pöydälle sitten johonkin koriin niitä rasvoja sun muita pikkutarvikkeita, ja yläkaappeihin kestovaippoja. Vaatteitakin ehkä jotain, tai sitten ne tulee makuuhuoneen lipastoon, en ole vielä päättänyt. Sen näkee sitten, kun olen vaatteet saanut pestyä hajusteettomalla pesuaineella...

Meillä miun äiti "hullaantunu" kun selvisi että tyttö olisi tulossa, oli jo kirppikseltä pussillissen söpöjä vaaleanpunaisia vaatteita ostellut ja tänään soiteltiin niin oli naapurilta saanut kuulemma paaaaaljon tyttövauvan vaatteita ja painotti ettei nyt tarvii vaatteita kyllä miun ite ostaa, saa nähä mikä vaatevuori siellä odottaa ku viikonloppuna mennää käymään :grin

Kävin tänään PikkuPian myymälässä tutustumassa tarjontaan. No tuli siiten tutustuttua ihan perusteellsesti,nimitäin mukaan tarttu tavaraa ihan kivasti. Sielä oli tarjouksessa siis ihan kaikkea -20%- -40%! Mukaan lähti seuraava tuotteita:

- eisbärchen iso lämpöpussi rattaisiin tulevaksi talveksi
- pinnasängyn reunapehmuste (tähti kuviolla)
- hoitoalusta (tähti kuviolla)
- pinnasängyn kosteussuojia
- Baby Björn balance sitteri

Tuli niin hyvä fiilis,kun sain kaikkea mukamas niin halvalla! :D

Postissa tuli myös vauvalle uusia käyttämättömiä kenkiä/tossuja jotka olin huutanu huuto.netistä 5e/ kpl (koot 17,18 ja 19 adidas, nike ja puma!)aivan ihania nuokin! On nyt sitten kaikkia kokoja,niin päästään fiilistelee ja fiinistelee poitsun kanssa monta kuukautta!

Muokattu viimeksi:
Meki löydettiin tänään vaunut, jee! Niiden kanssa ajattelin ettei ole mikään kiire, mutta sattui vaan tosi hyvät kohdalle ja vielä ihan uudet liikkeestä! Trille Vicki - yhdistelmät, musta/punainen, oli liikkeen viimeinen kappale ja mukavasti alennettu hinta :) Nytpä on sit seki hoidettu, ei tarvi hetkeen enää ostaa mitään isompaa tavaraa.

Annastiina86,Meillekkin on tulossa Emmaljungat. Malli duo edge combi,sport cryptonite rungolla.Ensviikolla mennää varaamaa ne,että saa varmasti sitten hyvissä ajoin ne kotiin ennen vauvan syntymää.
Tuota runkoa suositeltiin,koka mieheni on 30cm mua pidempi,niin silloin tuolla teleskooppivarrella saa aisan säädettyä kummankin pituuden mukaan sopivaksi. Ja samoin mulla nuo samat plussa puolet oli suurin syy päätökseen.
Hintahan on ihan omaa luokkaa,mutta kaipa ne sitten on laadukkaatkin ja saa hyvät lisävarusteet ja takuutkin samaan summaan. Niin ja on aivan ihanaa kun saa itse valita kuosit ja kankaat ja värit!

Kyllähän tuota rahaa tähän esikoiseen on jo ennen huonekaluja kulunut ihan kivasti! vielä olisi ne isoimmat ostot edessä,eli sänky,lipastot, kaapit,petivaatteet. Ne hankitaan tod.näk ensikuussa. Mulla siis jo tavarat valmiina alustavasti päätetty,että kuhan livenä vielä näkee,niin sitten vaan kantaa kotiin!
Meillä vauvan huoneen remppa on listoja vailla valmiina,ja kunhan ne vielä saa kiinnitettyä,niin sitten pääsee mun lempi hommaan eli sisustamiseen!
Aikasemmin en ole kauhesti isompaa tavaraa ostanut,koska tuo säilytys on ikuinen ongelma remontin aikana.
Onneksi suurin osa tähän astisista ostoista on alennusmyynneistä taikka ostettu uuden veroisena huuto.net/ tori.fi:stä

Meillä satsuma sama runko mut se malli on se öö.. Mondial vai mikä.. Mut siis mustat nahkaiset.. :D en ajatellu yhtään käytännöllisyyttä muussa kun rungossa.. Varjossahan niiden vaunujen pitää olla mut voi toi musta väri viel koitua ongelmaksi.. Mut ne on niiiiin hienot!! :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Satsuma, nyt kun remppaatte vauvalle omaa huonetta, niin missä vaiheessa meinasitte ottaa sen huoneen käyttöön, eli kuinka vanhaksi suunnilleen vauva nukkuisi teidän kanssa samassa huoneessa? Vai nukkuuko vauva alusta saakka siellä omassaan...?

Me ei olla vielä ajateltu, että minne tulee sitten vauvan huone joskus. Varmaan n. vuoden ikäiseksi saa koisia meidän kanssa samassa huoneessa. Meillä on nimittäin noilla miehen 13- ja 11-vuotiailla tyttärillä jo omat huoneet, ja sitten vielä on työhuone (joka toimii myös viehashuoneena). Eli sitten kun tuleva vauva joskus tarvitsee sen oman huoneen, niin pitää miettiä tuo huonejako uusiksi... ellei sitten vanhimmalle neidille tehdä yhdestä varastihuoneesta omaa huonetta, ei sekään mahdoton ajatus ole :grin

^ Me rempataan myös lastenhuone vauvalle käyttöön, ja ajattelin että siirtyis sinne sitten kun nukkuu yönsä suht hyvin ja kokonaan. Sitähän ei sitten voi tietää, koska se tulee tapahtumaan :D Ihan pikkuvauva-ajan meinaan kyllä pitää pinnistä meidän huoneessa, kiinni meidän sängyssä. Lastenhuoneen remppaan silti jo ennen syntymää valmiiksi, voin sinne sitten öisin siirtyä syöttämään ym, kun siellä saa oven kiinni (meidän makkarissa ei ole ovea :D) niin ei tarvi miehen heräillä niihin ääniin.

Takaisin